Blijkbaar werkt dit goed ja. Mijn man is jaren gepest op de middelbare school, maar nadat ie de pester op een dag uit woede neergehoekt heeft was het ineens afgelopen. Zo 'simpel' kan het dus zijn.quote:Op donderdag 29 januari 2026 19:29 schreef LordofLeaves het volgende:
Vroeger, op de middelbare school dacht iemand mij te kunnen pesten. Ik zei dat tegen mijn vader en die zei dat ik die jongen maar een tik op z'n snuit moest geven. Zo gezegd, zo gedaan. Het pesten was ineens afgelopen. Heb er mentaal gezien niets aan overgehouden.
Heb een hekel aan pesten. Ook aan haantjesgedrag.
Ja en ja. De reden was omdat ik me doodergerde aan mensen die niet het lef hadden voor zichzelf op te komen. Had daar direct na de middelbare school al heel veel spijt van. Wie ben ik om daarover een eindoordeel en vonnis over uit te spreken? Heb daarna nog wat mensen mijn excuses over kunnen maken, maar degene bij wie ik dat het liefste zou doen heb ik nooit meer kunnen vinden helaas.quote:Op donderdag 29 januari 2026 19:06 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik moet bekennen dat ik geinspireerd raakte door een ander topic wat gesloten is.Ik heb er zelf een wat andere kijk op overigens.
Had jij vroeger in jouw jeugd mensen gepest? Was je daarbij de aanvoerder die de rest van de groep probeerde op te stoken?
Dat is imo echt een misvatting (iig wel bij mij). Heb deze redenering ook vaak bij het programma van Peter vd Vorst gehoord. Dat is de redenatie vanuit het slachtoffer. Wat ik daar wel herkenbaar bij vond is dat ik de echte daad van pesten vaak niet meer kan herinneren (vanuit de dader gezien), behalve wanneer ik geweld toepaste. Daar heb ik enorm veel spijt van en ook van al het andere pestgedrag, het is niet goed te praten.quote:Op donderdag 29 januari 2026 19:44 schreef Invisibli het volgende:
Ben alnog benieuwd hoe het met die pesters is, meetstal is pesten het afreageren van een eigen probleem of situatie die de pester zelf ook niet onder controle heeft.
1. Jaquote:1. Was jij slachtoffer van pestgedrag?
2. Hoe ervaarde jij dat?
3. Hoe keek je daardoor naar jezelf en naar anderen?
4. Begreep je waarom je werd gepest of juist niet?
5. Heeft het pesten jou emotioneel beschadigd?
6. Heeft het ook toch iets constructiefs kunnen bijdragen in jouw persoonlijke ontwikkeling?
Die heeft vast zelfmoord gepleegd vanwege jouw pestgedrag.quote:Op donderdag 29 januari 2026 21:30 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Heb daarna nog wat mensen mijn excuses over kunnen maken, maar degene bij wie ik dat het liefste zou doen heb ik nooit meer kunnen vinden helaas.
Gelukkig niet, maar ik besef me ook dat excuses het niet goed maken. Heb me ook aangeboden voor free shots, maar dat zit niet in die jongens.quote:Op donderdag 29 januari 2026 22:00 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Die heeft vast zelfmoord gepleegd vanwege jouw pestgedrag.
Los van het pestgedrag in je jeugd, de kunst is om de zelfhaat om te leren zetten in dat het je eigen gevoel is, en niemand maar dan ook niemand in de wereld die haat voor je hebt.....Het is moeilijk maar dat is een begin om jezelf te leren accepteren.....quote:Op donderdag 29 januari 2026 22:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heel mijn schoolperiode ben ik gepest, sterker nog -> zelfs op de pabo en buitengesloten worden in therapiegroepen
Nu ik terugkijk begrijp ik het wel. Ik was een rare, ben ik nog steeds. Alleen tot een jaar of vijfentwintig heb je een probleem als je anders bent.
Het was mijn eigen schuld, of schuld... ik begrijp waarom mensen me niet moesten en waarom ik het mikpunt was
Het heeft me wel verschrikkelijk getekend. Op de middelbare school spaarde ik al medicijnen op om eventueel zelfmoord te kunnen plegen. Nog steeds word ik enorm zenuwachtig in groepen. Desondanks dwing ik mezelf wel om naar clubjes te gaan en onder de mensen te komen. Mensen zeggen me graag te zien, maar ergens kan ik het nooit geloven
En groepstherapie weiger ik. Daar doe ik niet meer aan mee en ik word niet snel boos, tenzij mensen in de buurt van die grens komen
Het vervelende is dat ik raar werd doordat ik geen veilige haven had. Overal was ik onveilig. Als kind thuis en op school. En in mijn adolescentie op mijn studie en in een extreem slechte en onveilige relatie
Ik ben gewoon raar en anders en het lukt me onvoldoende om me aan te passen. Dat haat ik echt soms aan mezelf. Nu denk ik dat ik tot mijn unset van schizofrenie en bipolaire stoornis gewoon ongegrond vreemd was. Nu is het bekend waarom ik vreemd ben, en als mensen vragen waarom ik niet werk vertel ik hen dit eerlijk en dan hebben mensen meer begrip voor je raar zijn
Dan zul je alle dagen wel gepest worden.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:18 schreef Elan het volgende:
Pesten is niets anders dan de natuurlijke hiërarchie bepalen.
Mensen die gepest worden zijn fysiek en of mentaal zwak.
Ga nou niet in op zo'n overduidelijke uitlokpostquote:Op vrijdag 30 januari 2026 00:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan zul je alle dagen wel gepest worden.
Nee ik hoorde meer bij groepjes die anderen treiterden.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 00:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan zul je alle dagen wel gepest worden.
Het schijnt dat de meeste pesters niet al te snugger zijn. Je kunt wel een gesprek met die figuren aangaan, maar meestal begrijpen ze het toch niet.quote:Op donderdag 29 januari 2026 20:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Blijkbaar werkt dit goed ja. Mijn man is jaren gepest op de middelbare school, maar nadat ie de pester op een dag uit woede neergehoekt heeft was het ineens afgelopen. Zo 'simpel' kan het dus zijn.
Nu ben ik zeker niet voor geweld, maar ouders en scholen zouden eigenlijk gewoon het advies moeten geven: deel maar een keer een goede harde tik uit. In plaats van erover in gesprek gaan met de pester en de woorden "het ligt niet aan jou, hij /zij doet het uit onzekerheid". Wat heb je daaraan als slachtoffer? Helemaal niks.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 09:53 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Het schijnt dat de meeste pesters niet al te snugger zijn. Je kunt wel een gesprek met die figuren aangaan, maar meestal begrijpen ze het toch niet.
Helemaal mee eens. Geef ze maar een tik op de neus, je hoeft ze niet verrot te slaan. Al laat je maar zien dat er met jou niet te sollen valt.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 09:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nu ben ik zeker niet voor geweld, maar ouders en scholen zouden eigenlijk gewoon het advies moeten geven: deel maar een keer een goede harde tik uit. In plaats van erover in gesprek gaan met de pester en de woorden "het ligt niet aan jou, hij /zij doet het uit onzekerheid". Wat heb je daaraan als slachtoffer? Helemaal niks.
Pesters zelf hebben een kwaardaardig karakter. Wat hun de wind in de zeilen geeft zijn de meelopers, zoals ik het zag op school. Je hebt vaak twee "leiders" die bewust de confrontatie zoeken en daarom heen zit een groepje dommeriken die meelopen. Zonder die meelopers zijn die leiders nergens. Als je zo'n leider neerhoekt en meelopers verdedigen niet, isoleer je hem uit de groep en worden ze zielig.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 09:53 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Het schijnt dat de meeste pesters niet al te snugger zijn. Je kunt wel een gesprek met die figuren aangaan, maar meestal begrijpen ze het toch niet.
Misschien viel je niet op. Ik weet niet waar je usernaam vandaan komt...quote:Op vrijdag 30 januari 2026 10:25 schreef ieniminimuis het volgende:
Gepest? Ik werd gewoon genegeerd. Weet niet wat erger is. Ik bestond gewoon niet voor mijn klasgenootjes.
Begon trouwens op de middelbare school. Ik deed niets raars.
Ik werd bewust genegeerd. Dus mensen zien mij wel, maar bewust doen alsof je niet bestaat. Tegen je aan lopen, achter je blijven fietsen maar wel je bespreken. Niet terug praten als je wel tegen hun praat. Enz.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 10:31 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Misschien viel je niet op. Ik weet niet waar je usernaam vandaan komt...
Hij heeft wel gelijk in dit geval.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ga nou niet in op zo'n overduidelijke uitlokpost
Dat had ik niet van jou verwacht.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk in dit geval.
Nou, ik bedoel het niet verkeerd, mocht het zo overkomen, maar een pester zoekt natuurlijk geen slachtoffer uit waarvan hij inschat dat die de pester aan kan, fysiek of verbaal. Pesten moet natuurlijk wel makkelijk zijn, waarbij je inschat dat je zelf als pester zijnde geen risico loopt.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat had ik niet van jou verwacht.
Betreffende user praat er zijn eigen treiterige gedrag mee goed.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik bedoel het niet verkeerd, mocht het zo overkomen, maar een pester zoekt natuurlijk geen slachtoffer uit waarvan hij inschat dat die de pester aan kan, fysiek of verbaal. Pesten moet natuurlijk wel makkelijk zijn, waarbij je inschat dat je zelf als pester zijnde geen risico loopt.
Dus in die zin schat de pester in dat het slachtoffer fysiek of verbaal zwak(ker) is dan de pester zelf is.
In....dit topic of IRL?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Betreffende user praat er zijn eigen treiterige gedrag mee goed.
In dit topic.quote:
Je eerste zin is complete lariekoek, in ieder geval om op alle pesters te plakken, je tweede zin ging misschien voor mij wel op, je derde zin volledig mee eens.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Is gewoon gevolg van een stuitend gebrek aan empathisch vermogen. En soms een misplaatst gevoel van morele verhevenheid. Zeker als de pester in kwestie ouder is dan 18-25.
Juist wel, daar is meer eer te halen. Als je bovenop de apenrots staat is het sowieso makkelijk uitpikken, zo is het ook. Maar grote smoelwerken onder je duim krijgen is als pester juist een pracht van een uitdaging, Er bestaat vanuit slachtoffers meer vooroordelen dan vanuit daders. Dat weet ik wel, ook afgaande van dat programma van Peter van der Vorst. Pesters aangepakt oid.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik bedoel het niet verkeerd, mocht het zo overkomen, maar een pester zoekt natuurlijk geen slachtoffer uit waarvan hij inschat dat die de pester aan kan, fysiek of verbaal. Pesten moet natuurlijk wel makkelijk zijn, waarbij je inschat dat je zelf als pester zijnde geen risico loopt.
In 1970 misschien.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:29 schreef SemperLibertas het volgende:
Jongens meppen elkaar en dan is het wel weer over.
Neuh, ik denk het niet. Iemand die volledig zelfvertrouwen heeft én lichamelijk niet zwak is zal niet gepest worden. Het is niet de kleur haar, of dat je een bril hebt, of wat voor schoenen je hebt, of sproeten, of of of of. Dat is allemaal alleen maar het kapstokje wat wordt gebruikt, maar in realiteit is het dat een pester zwakte ruikt bij het slachtoffer.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:39 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Juist wel, daar is meer eer te halen. Als je bovenop de aperots staat is het sowieso makkelijk uitpikken, zo is het ook. Er bestaat vanuit slachtoffers meer vooroordelen dan vanuit daders. Dat weet ik wel, ook afgaande van dat programma van Peter van der Vorst. Pesters aangepakt oid.
Ik weet uit eigen ervaring dat dit wél zo is. Dat was juist de uitdaging. Kan jij net zoveel van niet vinden, het is wel zoquote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Neuh, ik denk het niet. Iemand die volledig zelfvertrouwen heeft én lichamelijk niet zwak is zal niet gepest worden.
quote:Oftewel, je bent zwak, wat alleen maar bevestigd dat je een makkelijk slachtoffer bent. Dit is ook de reden waarom naar een andere school gaan over het algemeen ook geen zin heeft omdat hij/zij daar waarschijnlijk ook weer gepest wordt, en dan is het niet omdat de pester mee is gegaan naar de andere school, maar op de nieuwe school zijn gewoon andere pesters, maar hetzelfde slachtoffer.
Je zult voor jezelf moeten leren opkomen als slachtoffer zijnde. Dat dat makkelijk gezegd is maar moeilijk gedaan besef ik maar al te goed, maar er is geen andere oplossing, de rest is allemaal alleen maar symptoombestrijding.
Op vrijdag 30 januari 2026 13:01 schreef Simpel-Zat het volgende:Dat was mijn misplaatste hoofdreden. Dat schapengedrag, hoek me eens voor mijn bek als ik je verneder. Ben eens een vent. Nogmaals, volledig misplaatst, wie ben ik om dat oordeel en vonnis te voltrekken? Maar dat zag ik pas na de middelbare school.quote:Je zult voor jezelf moeten leren opkomen als slachtoffer zijnde. Dat dat makkelijk gezegd is maar moeilijk gedaan besef ik maar al te goed, maar er is geen andere oplossing, de rest is allemaal alleen maar symptoombestrijding.
Dus jij vond dat jij helemaal zelfvertrouwen had en je werd toch gepest, of jij vond dat je slachtoffer zelfvertrouwen had maar je pestte hem alsnog?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:01 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Ik weet uit eigen ervaring dat dit wél zo is. Dat was juist de uitdaging. Kan jij net zoveel van niet vinden, het is wel zo![]()
Daarna komt er nog een hoop onzin uit je post...
Vanaf hier helemaal met je eens (behalve stam + t = bevestigt):
[..]
Dat laatste, en nog een keer (kan het niet vaak genoeg zeggen), vanaf mijn 18e niet (meer) trots op, integendeel. Beschamend.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus jij vond dat jij helemaal zelfvertrouwen had en je werd toch gepest, of jij vond dat je slachtoffer zelfvertrouwen had maar je pestte hem alsnog?
Right. Dus wat je eigenlijk zegt is dat jouw slachtoffer volgens jou maximaal zelfvertrouwen had, maar tegelijkertijd vond je ook:quote:
Dus jij pestte iemand waarvan jij vond dat 'ie volledig zelfvertrouwen had, maar toen je hem dan pestte en daarmee door bleef gaan, toen was je (zoals je het zelf noemt) misplaatste hoofdreden dat hij effectief niks terug deed (of dat nou met woorden of fysiek was) terwijl jij hem dat wel wilde 'leren', door hem te pesten? of wat?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:08 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Dat was mijn misplaatste hoofdreden. Dat schapengedrag, hoek me eens voor mijn bek als ik je verneder. Ben eens een vent. Nogmaals, volledig misplaatst, wie ben ik om dat oordeel en vonnis te voltrekken? Maar dat zag ik pas na de middelbare school.
De CoolGuy uithangen, bij de meiden en daarmee hiërarchie verwerven bij de gasten, maar ondertussen ruiken dat hij puntje bij paaltje zou buigen bij brute weerstand.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Right. Dus wat je eigenlijk zegt is dat jouw slachtoffer volgens jou maximaal zelfvertrouwen had, maar tegelijkertijd vond je ook:
[..]
Dus jij pestte iemand waarvan jij vond dat 'ie volledig zelfvertrouwen had, maar toen je hem dan pestte en daarmee door bleef gaan, toen was je (zoals je het zelf noemt) misplaatste hoofdreden dat hij effectief niks terug deed (of dat nou met woorden of fysiek was)?
Wat deed hij dan wél als reactie?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |