abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219961795
Burnouts komen in Nederland sowieso vaker voor. De rechten voor werknemers zijn hoog. Ik werk in België als Nederlander. Als ik ziek zou worden betalen ze max 1 maand door en daarna eventueel via de staat max 1800 bruto ( gaat nog 50% vanaf ) en daar mag je het mee doen.

Wij hebben nooit zieken, goh hoe zou dat komen.
pi_219961825
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 11:51 schreef Poepz0r het volgende:
Burnouts komen in Nederland sowieso vaker voor. De rechten voor werknemers zijn hoog. Ik werk in België als Nederlander. Als ik ziek zou worden betalen ze max 1 maand door en daarna eventueel via de staat max 1800 bruto ( gaat nog 50% vanaf ) en daar mag je het mee doen.

Je vergeet ook te vermelden wat voor werk jullie doen.

Maar troost je, we zijn druk bezig het UWV te ontmantelen en iedereen gewoon in de bijstand te gooien.
pi_219961840
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 11:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je vergeet ook te vermelden wat voor werk jullie doen.

Maar troost je, we zijn druk bezig het UWV te ontmantelen en iedereen gewoon in de bijstand te gooien.
Soort werk maakt niks uit. Het is wat dat betreft in België vele malen slechter geregeld. In België vraag je als werknemer ook nooit om salarisverhoging ook zoiets.
pi_219961851
quote:

Pagina 6:
https://www.wilmarschaufeli.nl/publications/Schaufeli/500.pdf
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 30 januari 2026 @ 11:59:24 #205
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219961878
quote:

https://press.securex.be/(...)p-gemiddelde-werkdag
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)kenden/ziekteverzuim

Ziekteverzuim in België is een stuk hoger dan in Nederland.
In Nederland is doorgaans 5,2% van de werknemers ziek op een gemiddelde dag.
In België 8,57%
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_219961895
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 11:55 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Soort werk maakt niks uit. Het is wat dat betreft in België vele malen slechter geregeld. In België vraag je als werknemer ook nooit om salarisverhoging ook zoiets.
Dan krijg je te weinig betaald en kun je beter eens ergens anders gaan werken. Of het is gewoon het minimum voor iedereen.
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 12:26:37 #207
18653 crew  D.
pi_219962102
quote:
13s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 11:40 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Gefeliciteerd, begrijpend lezen blijkt te moeilijk voor je. Wat kan je wel?
[..]
:X :X :X

Ga je schoenen leren strikken oid. Of google eens wat vakantieuren inhouden. De rest van de mensen in dit topic snapt dat namelijk wel.

Als cryptobro het lef hebben om de bijdragen van een ander in twijfel te trekken :')
Ik ga hier niet eens inhoudelijk op reageren, het is duidelijk te hoog gegrepen voor je :D
pi_219962163
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:02 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dan krijg je te weinig betaald en kun je beter eens ergens anders gaan werken. Of het is gewoon het minimum voor iedereen.
Nee men vindt dat onbeleefd. Belgen zijn over het algemeen geen klagers of zeikers. Krijgen wel inflatiecorrectie via de staat maar zeker geen loonsverhoging. Mijn collega's werken al 10 jaar en zelfs langer voor hetzelfde salaris
  vrijdag 30 januari 2026 @ 12:35:21 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219962178
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:33 schreef Poepz0r het volgende:

Krijgen wel inflatiecorrectie via de staat
Dat is dan wel weer een sigaar uit eigen doos natuurlijk.
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 12:37:37 #210
236264 crew  capricia
pi_219962194
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:33 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Nee men vindt dat onbeleefd. Belgen zijn over het algemeen geen klagers of zeikers. Krijgen wel inflatiecorrectie via de staat maar zeker geen loonsverhoging. Mijn collega's werken al 10 jaar en zelfs langer voor hetzelfde salaris
Maar als ik het goed lees hierboven is het aantal ziektedagen in België hoger dan in NL. En ook komt een burnout daar veel vaker voor.

Denk je dat Belgen wat meer voor zichzelf op zouden moeten komen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219962218
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is dan wel weer een sigaar uit eigen doos natuurlijk.
Sterker nog dat is bij lange na niet genoeg. 2% erbij terwijl de inflatie bijvoorbeeld 8% is schiet natuurlijk niet op.

Ik ben de enige Nederlander onder contract. Toen ik het salaris aan het licht bracht zagen ze water branden :D

@capricia aantal vakantiedagen is veel hoger. Ik werk 32 uur en heb iets van 12 weken vakantie p jaar :')

Belg is niet zozeer niet minder mondig naar het zit niet in het aard van het beestje. Je baas/werkgever is ook echt vaak nog de baas zeg maar.
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 12:45:54 #212
236264 crew  capricia
pi_219962250
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:41 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Sterker nog dat is bij lange na niet genoeg. 2% erbij terwijl de inflatie bijvoorbeeld 8% is schiet natuurlijk niet op.

Ik ben de enige Nederlander onder contract. Toen ik het salaris aan het licht bracht zagen ze water branden :D

@:capricia aantal vakantiedagen is veel hoger. Ik werk 32 uur en heb iets van 12 weken vakantie p jaar :')

Belg is niet zozeer niet minder mondig naar het zit niet in het aard van het beestje. Je baas/werkgever is ook echt vaak nog de baas zeg maar.
Ja. Wat dat betreft hebben veel landen meer hiërarchie dan hier
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219962262
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Bepaalde dingen begrijp ik echt niet en die kunnen naar mijn mening ook niet. Recent collega verloren kanker.

Dan ben je dus ongeneeslijk ziek en dan krijg je er ook nog eens financiële stress bij omdat de werkgever maar 1 maand doorbetaald. Dat is echt niet van deze tijd, kan eigenlijk niet.
pi_219962420
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:26 schreef D. het volgende:

[..]
Ik ga hier niet eens inhoudelijk op reageren, het is duidelijk te hoog gegrepen voor je :D
Vakantieuren bouw je op, en worden uitbetaald wanneer je je vakantie opneemt. Dat blijkt duidelijk uit mijn eerdere post, en snapte iedereen. Behalve jij.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 13:24:36 #215
18653 crew  D.
pi_219962530
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:08 schreef probeer het volgende:

[..]
Vakantieuren bouw je op, en worden uitbetaald wanneer je je vakantie opneemt. Dat blijkt duidelijk uit mijn eerdere post, en snapte iedereen. Behalve jij.
‘Worden uitbetaald’

Je krijgt dus wel betaald, en ik reageerde op de opmerking dat er niet betaald hoefde te worden. Dat snapte (bijna) iedereen.
pi_219962541
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:24 schreef D. het volgende:

[..]
‘Worden uitbetaald’

Je krijgt dus wel betaald, en ik reageerde op de opmerking dat er niet betaald hoefde te worden. Dat snapte (bijna) iedereen.
De loondoorbetaling bij ziekte hoeft niet betaald te worden terwijl vakantieuren uitbetaald worden. Dat is het hele punt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219962673
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 19:03 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
Je kunt niet eens veel meer als je echt in een burn out zit. Deze autist meld zich in november ziek en gaat vervolgens in januari lekker op vakantie. Dan voel je je als werkgever gewoon in je reet geneukt
Ben je zelf autist?
pi_219963637
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 20:21 schreef Qarrad het volgende:
Ik verzet op een gemiddelde dag 3x meer werk dan mijn collega's
Dat lijkt me niet helemaal gezond... :) Geeft dat geen scheve gezichten bij de collega's?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219963665
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:45 schreef capricia het volgende:

[..]
In Duitsland hoef je ook niet te proberen je leidinggevende met zijn of haar voornaam aan te spreken inderdaad.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 15:42:26 #220
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219963696
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet helemaal gezond... :) Geeft dat geen scheve gezichten bij de collega's?
Nee, ik zit op een afdeling waar je sowieso terecht komt op grond van je motivatie om iets voor een ander te betekenen met de wetenschap dat de middelen altijd beperkt waren en zullen blijven. Mensen die die extra stap niet willen zetten in die omstandigheden en die niet waarderen van een ander houden het hier niet lang uit, ook omdat het een politiek gevoelig iets is waardoor je nogal eens stank voor dank krijgt. Je doet het hier goed of je doet het niet.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 30 januari 2026 @ 15:50:03 #221
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_219963763
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 06:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
Als een werknemer niet functioneert, dan moet je er op een gegeven moment ook gewoon afscheid van durven nemen.
Hoe dan?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_219963811
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 10:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vraag me dan vaak wel af waarom een burnout in bepaalde beroepsgroepen zo veel vaker voorkomt. En of we daar niet eens naar moeten kijken.

Denk aan de zorg, het onderwijs,
Zakelijke en Administratieve Dienstverlening en bij managers.

Inmiddels kun je een burnout in bepaalde beroepsgroepen als een beroepsziekte zien. En dat lijkt me niet goed.
Klopt, maar steeds meer mensen zijn in het algemeen ziek van werk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 10:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ah weer zo'n kwakzalver die denkt dat die bedrijfsarts is.
Nee, maar het uitgangspunt van een arbeidscontract is dat de werknemer het werk en werk in het algemeen aankan. Ziekte is de uitzondering, geen eigenschap van de werknemer.

quote:
7s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 11:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De werkgever gaat er ook met de winst vandoor dus niet zo gek dat het risico daar ligt.
Op zich mee eens, maar dan moeten we wel dat risico benoemen. De werkgever draagt het risico van ziekte door bedrijfsongelukken en het risico van ziekte zoals dat normaal te verwachten is en dan kun je als werkgever ook nog een keer gewoon pech hebben.

Waar ik moeite mee heb is dat het risico van ziekte wat eigenlijk volledig van binnenuit de werknemer komt volledig bij de werkgever ligt. De werknemer is die degene die er het meeste invloed op heeft. Het kan zo niet doorgaan met al die mensen die de verantwoordelijkheid voor hun eigen geestestoestand geheel bij de werkgeven neer kunnen leggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219963848
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:50 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Hoe dan?
Dossieropbouw en gedwongen vertrek. Lijkt me niet zo moeilijk toch?
pi_219964691
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 10:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vraag me dan vaak wel af waarom een burnout in bepaalde beroepsgroepen zo veel vaker voorkomt. En of we daar niet eens naar moeten kijken.

Denk aan de zorg, het onderwijs,
Zakelijke en Administratieve Dienstverlening en bij managers.

Inmiddels kun je een burnout in bepaalde beroepsgroepen als een beroepsziekte zien. En dat lijkt me niet goed.
Vlg mij heb ik nooit een stratenmaker of timmerman gehoord met een burn-out.
Ik denk dat het veel voorkomen in beroepen waarvan het nut slecht zichtbaar of niet aanwezig is.
Vakman pur sang
pi_219964699
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:00 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dossieropbouw en gedwongen vertrek. Lijkt me niet zo moeilijk toch?
Tegenwoordig onmogelijk.
Met alleen dossier opbouw krijg je iemand er niet uit, je moet gewoon gaan berekenen hoeveel dat gaat kosten en dat dan lappen.
Vakman pur sang
pi_219965069
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Tegenwoordig onmogelijk.
Met alleen dossier opbouw krijg je iemand er niet uit, je moet gewoon gaan berekenen hoeveel dat gaat kosten en dat dan lappen.
Lukt bij ons prima, geen idee waar je dit soort fantasieën vandaan haalt.
pi_219965093
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 18:37 schreef Monolith het volgende:

[..]
Lukt bij ons prima, geen idee waar je dit soort fantasieën vandaan haalt.
Van een aantal bedrijven waarbij ik dan betrokken was. Vaak duiken (een klein aantal daar niet van) ze de ziektewet snel in als ze weten niet te functioneren, met als klacht burn-out of andere psychische klachten, nou dan kun je niet veel meer.
Vakman pur sang
pi_219965122
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Van een aantal bedrijven waarbij ik dan betrokken was. Vaak duiken (een klein aantal daar niet van) ze de ziektewet snel in als ze weten niet te functioneren, met als klacht burn-out of andere psychische klachten, nou dan kun je niet veel meer.
Ja als iemand voor dossieropbouw de ziektewet in duikt dan heb je ook geen opbouw. Dat lijkt me vrij evident. Als je al duidelijke opbouw hebt en iemand duikt even snel de ziektewet in dan ligt dat wel anders.
pi_219965173
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 18:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja als iemand voor dossieropbouw de ziektewet in duikt dan heb je ook geen opbouw. Dat lijkt me vrij evident. Als je al duidelijke opbouw hebt en iemand duikt even snel de ziektewet in dan ligt dat wel anders.
Heb al lui voorbij zien komen die een jaar zijn ingeleend, dan een jaarcontract en daarna vast, altijd prima gefunctioneerd, en op dag 2 van vaste aanstelling, bam 2 jaar ziektewet.
Achteraf gezien komen die uit wijken waar het een volkssport is om thuis te zitten, volgens mij vertellen die elkaar precies hoe je dat doet.
Bij grotere bedrijven heb je nou ook mensen nodig aan de onderkant van de maatschappij, voor logistiek, dienstverlening enzo, daar zat vaak wel brandhout tussen.
Vakman pur sang
pi_219965403
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Bij grotere bedrijven heb je nou ook mensen nodig aan de onderkant van de maatschappij, voor logistiek, dienstverlening enzo, daar zat vaak wel brandhout tussen.
Bij grotere bedrijven heb ik meer brandhout bij het middle management gezien (vaak ass-licking omhoog gevallen typetjes) dan bij mensen op de werkvloer.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219965479
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:27 schreef r_one het volgende:

[..]
Bij grotere bedrijven heb ik meer brandhout bij het middle management gezien (vaak ass-licking omhoog gevallen typetjes) dan bij mensen op de werkvloer.
Komt ook voor ja.
Vakman pur sang
pi_219965577
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Heb al lui voorbij zien komen die een jaar zijn ingeleend, dan een jaarcontract en daarna vast, altijd prima gefunctioneerd, en op dag 2 van vaste aanstelling, bam 2 jaar ziektewet.
Ken er ook een paar, vooral mensen in de 60. Smerige kutboomers. Lekker even met "vervroegd pensioen". Kom dan helemaal niet meer terug na 2 jaar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 21:01:23 #233
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219966127
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:48 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Bepaalde dingen begrijp ik echt niet en die kunnen naar mijn mening ook niet. Recent collega verloren kanker.

Dan ben je dus ongeneeslijk ziek en dan krijg je er ook nog eens financiële stress bij omdat de werkgever maar 1 maand doorbetaald. Dat is echt niet van deze tijd, kan eigenlijk niet.
België heeft daarom ook een aanzienlijk hoger spaarquotum dan Nederland en een 50% lagere hypotheekschuld per capita.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')