Mwah er is ook best wel onder gepresteerd dit seizoen.quote:Op donderdag 29 januari 2026 09:06 schreef Halcon het volgende:
Zo gaat het altijd.
Veel punten, dan doen er teveel ploegen mee aan toernooien waar ze niet veel te zoeken hebben. Om dan daarna met minder tickets en in mindere toernooien weer punten te gaan rapen.
Vooral dit en ook echt door alle ploegen.quote:Op donderdag 29 januari 2026 09:07 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mwah er is ook best wel onder gepresteerd dit seizoen.
Ho ho, niet door Kowetquote:Op donderdag 29 januari 2026 09:09 schreef Document1 het volgende:
[..]
Vooral dit en ook echt door alle ploegen.
Nederland is echt niet uitgespeeld in Europa en dat heeft niks met de talenten te maken die vertrekken. Dit roepen we inmiddels al 20 jaar geloof ik iedere 5 jaar weer opnieuw, om dan toch her en der goede Europese campagnes mee te maken van enkele clubs.quote:Nee, maar zelfs dan hebben we het probleem dat we het doorgaans heel wisselvallig doen tegen matige clubs.
Ik denk dat we helaas moeten concluderen dat we in Europa zijn uitgespeelt waar we in het verleden nog veel konden verhullen met goede talenten en verzorgt spel. Je ziet het zelfde trouwens ook in de competitie, denk dat het ook komt omdat steeds meer talenten al vroeg een uitstap maken naar het buitenland.
Dat is mogelijk de allergrootste Europese verrassing dit seizoen.quote:Op donderdag 29 januari 2026 09:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe die ooit van Aston Villa hebben kunnen winnen zal wel eeuwig een raadsel blijven.
PSV heeft niet gefaald. Pech met de loting en uitslagen die net de verkeerde kant op vielen.quote:Op donderdag 29 januari 2026 10:39 schreef borisz het volgende:
Conclusie
Ajax, PSV, Utrecht gefaald.
Van Persie nam het niet serieus
GAE leuk geprobeerd.
gefaald tegen union en olympiacosquote:Op donderdag 29 januari 2026 10:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
PSV heeft niet gefaald. Pech met de loting en uitslagen die net de verkeerde kant op vielen.
Ja maar tegen Liverpool en Napoli waren weer bonuspunten. Al heeft Napoli er uiteindelijk sowieso niet veel van gebakken.quote:Op donderdag 29 januari 2026 10:45 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
gefaald tegen union en olympiacos
Na vandaag zal ik de rapportcijfers voor elke club uit mijn schriftje hier eens oplepelen. @Zipportalquote:Op donderdag 29 januari 2026 10:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja maar tegen Liverpool en Napoli waren weer bonuspunten. Al heeft Napoli er uiteindelijk sowieso niet veel van gebakken.
Een 8 voor Go Ahead? Eigenlijk alleen op basis van die pot tegen Aston Villa. Die Grieken speelden in een bijna leeg stadion zonder support en de wedstrijd die GAE juist wel had moeten winnen (Boekarest thuis) verloren ze.quote:Op donderdag 29 januari 2026 10:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Go Ahead een 8, AZ en PSV een 5, Utrecht en Ajax een 3. Feyenoord bij nederlaag tegen Betis een 1,5 voor de moeite
Vorige week tegen het gehandicapten voetbal van Nice hadden ze ook wel een prestatie mogen neerzetten.quote:Op donderdag 29 januari 2026 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een 8 voor Go Ahead? Eigenlijk alleen op basis van die pot tegen Aston Villa. Die Grieken speelden in een bijna leeg stadion zonder support en de wedstrijd die GAE juist wel had moeten winnen (Boekarest thuis) verloren ze.
Oke vooruit, misschien een 7 dan. Dat ze tegen Nice en Steaua geen resultaat behaalden maakt een 8 net te hoog jaquote:Op donderdag 29 januari 2026 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een 8 voor Go Ahead? Eigenlijk alleen op basis van die pot tegen Aston Villa. Die Grieken speelden in een bijna leeg stadion zonder support en de wedstrijd die GAE juist wel had moeten winnen (Boekarest thuis) verloren ze.
En AZ als enige in de tussenronde gekomen, en nog sturen ze hun trainer aan de kant na een 0-6 overwinning op Ajax.quote:Op donderdag 29 januari 2026 10:39 schreef borisz het volgende:
Conclusie
Ajax, PSV, Utrecht gefaald.
Van Persie nam het niet serieus
GAE leuk geprobeerd.
Ajax hetzelfde punt als PSV omdat je er op voorhand niets van verwachtte door Domme Sjon neem ik aan?quote:Op donderdag 29 januari 2026 14:10 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
GAE krijgt een 7, Utrecht mede dankzij de voorrondes een kleine 6-. Ajax en PSV een 4,5 en Feyenoord krijgt een 2.
AZ houd ik nog even vast.
En met Grim zelfs nog, en dat PSV het gewoon ongekend heeft laten liggen in 2 wedstrijden, daar wegen die resultaten tegen Liverpool/Napoli dan weer niet tegen op.quote:Op donderdag 29 januari 2026 14:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ajax hetzelfde punt als PSV omdat je er op voorhand niets van verwachtte door Domme Sjon neem ik aan?
Mwah. Ajax is in de competitie ook niet veel, Feyenoord en AZ ook niet top. Go Ahead en Utrecht doen beetje wat je er van kunt verwachten.quote:Op donderdag 29 januari 2026 09:07 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mwah er is ook best wel onder gepresteerd dit seizoen.
7 punten voor GAE en slechts 1 voor Utrecht is wat je vooraf had verwacht?quote:Op donderdag 29 januari 2026 15:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah. Ajax is in de competitie ook niet veel, Feyenoord en AZ ook niet top. Go Ahead en Utrecht doen beetje wat je er van kunt verwachten.
PSV lastige loting. Union mag je niet verliezen, maar bv. Liverpool win je normaal ook niet van, dus dat heft elkaar wel zo'n beetje op.
Klopt, ik heb het even doorberekend, uiteraard gaat dit jaar Portugal al over ons heen, echter volgend jaar gaan we het ook lastig krijgen van zowel Portugal als Belgie, we moeten dan echt een top seizoen hebben want daarna komt de hele trits van Turkije, Polen, Tjechie, Griekenland eraan, waarvan die veelal drama seizoenen hadden 3 en 4 jaar terug waar Nederland dus een beuker van 19 punten hadquote:Op vrijdag 30 januari 2026 07:08 schreef RamboDirk het volgende:
Go Ahead 8/10
PSV 5/10
Ajax 4/10
Utrecht 2/10
Feyenoord 2/10
AZ komt nog.
Wat een ranzig slecht coefficienten seizoenDit weegt dan weer 5 jaar mee. Succes dan
Volgend seizoen moet je wel punten halen anders komt er een hele rit van landen over je heen
Het is in die zin gevaarlijk dat Nederlandse clubs financieel kwetsbaar zijn, zeker onze top, als je 4 jaar lang met maar 1 CL team meedoet dan word je totaal uitgeholt, niet alleen omdat je de deelname/tv rechten misloopt maar ook omdat je spelers niet op het hoogste niveau spelen. Aan de andere kant komend seizoen doen we nog steeds met 2 teams mee in de CL en moeten we gewoon hopen op een: "Normaal" seizoen, het voordeel is wel dat de 2 CL plekken je ook gelijk 2 extra punten opleveren alleen al voor deelname CL.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 07:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mja als je volgend seizoen een “normaal” seizoen draait zijn die landen niet per se gevaarlijk. Maar ja, wat is “normaal”
Uiteindelijk heb ik niet het idee dat WE totaal zijn uitgehold na dat seizoen dat er van Osijek en Rosenborg verloren werd.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 07:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is in die zin gevaarlijk dat Nederlandse clubs financieel kwetsbaar zijn, zeker onze top, als je 4 jaar lang met maar 1 CL team meedoet dan word je totaal uitgeholt, niet alleen omdat je de deelname/tv rechten misloopt maar ook omdat je spelers niet op het hoogste niveau spelen. Aan de andere kant komend seizoen doen we nog steeds met 2 teams mee in de CL en moeten we gewoon hopen op een: "Normaal" seizoen, het voordeel is wel dat de 2 CL plekken je ook gelijk 2 extra punten opleveren alleen al voor deelname CL.
NEC kan zo maar eens die CL plek gaan krijgenquote:Op vrijdag 30 januari 2026 07:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is in die zin gevaarlijk dat Nederlandse clubs financieel kwetsbaar zijn, zeker onze top, als je 4 jaar lang met maar 1 CL team meedoet dan word je totaal uitgeholt, niet alleen omdat je de deelname/tv rechten misloopt maar ook omdat je spelers niet op het hoogste niveau spelen. Aan de andere kant komend seizoen doen we nog steeds met 2 teams mee in de CL en moeten we gewoon hopen op een: "Normaal" seizoen, het voordeel is wel dat de 2 CL plekken je ook gelijk 2 extra punten opleveren alleen al voor deelname CL.
PSV scoort altijd wel een 6 en heeft een redelijk stabiele club en bestuur. AZ doet ook altijd wel redelijk leuk mee op hun niveau.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 08:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb ik niet het idee dat WE totaal zijn uitgehold na dat seizoen dat er van Osijek en Rosenborg verloren werd.
Maar dat je niet 3 van dit soort jaren kan veroorloven is duidelijk ja.
Als je als trainer van een Nederlandse club in de eerste EL-wedstrijd al met een B-team komt opdraven dan klopt er sowieso al iets niet.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 08:29 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
PSV scoort altijd wel een 6 en heeft een redelijk stabiele club en bestuur. AZ doet ook altijd wel redelijk leuk mee op hun niveau.
Dat Ajax en Feyenoord zwalkt maar heen en weer en echt bijvoorbeeld de club een decennium stabiel laten draaien lukt ze niet. Dat breekt je gewoon op voor de coefficienten.
Utrecht bakt er Europees toch bijna nooit wat van? Go Ahead is rechterrijtje Eredivisie.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 00:13 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
7 punten voor GAE en slechts 1 voor Utrecht is wat je vooraf had verwacht?
Tijd om professioneel te gaan gokken.
Hij liet zelfs spelers buiten de selectie voor rust. Heel apart.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 08:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je als trainer van een Nederlandse club in de eerste EL-wedstrijd al met een B-team komt opdraven dan klopt er sowieso al iets niet.
quote:Op donderdag 24 juli 2025 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kunt nu al wel uittekenen dat Utrecht weer gaat falen
Wat mij betreft is een normaal seizoen er één waarin:quote:Op vrijdag 30 januari 2026 07:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mja als je volgend seizoen een “normaal” seizoen draait zijn die landen niet per se gevaarlijk. Maar ja, wat is “normaal”
Mja dat is natuurlijk een beetje zwartwit, maar wel in de basis mee eens. 1x Conference League laatste 8 uitruilen voor 1x laatste 16 in 1 van de 2 andere toernooien kan ik ook nog wel mee leven.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat mij betreft is een normaal seizoen er één waarin:
– minstens één ploeg de laatste 24 haalt in de Champions League
– minstens één ploeg de laatste 16 bereikt in de Europa League
– minstens één ploeg de laatste 8 haalt in de Conference League
Sporting is vooral loeisterk, Benfica heeft enigszins gemazzeld, Porto was te verwachten (maar Nederlandse clubs moeten toch ook gewoon in de top 8 komen van de EL, kom op zeg) en Braga zeer degelijk.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:15 schreef Belgosome het volgende:
Die Portugezen hebben wel een heel goed seizoen. In de EL Porto & Braga ook in de top 8. Ik denk dat we moeten toegeven dat zij wel de 6de beste competitie hebben.
Nederlandse nachtmerrie doet dromen
https://sporza.be/nl/2026(...)nzaak~1769719583736/
Laten we niet vergeten: minstens 24ste worden in de CL is gewoon derde plaats in vroegere groepsfase. Als je dat niet eens redt, verdien je Europese overwintering ook gewoon niet. Zelfde voor ELquote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Wat mij betreft is een normaal seizoen er één waarin:
– minstens één ploeg de laatste 24 haalt in de Champions League
– minstens één ploeg de laatste 16 bereikt in de Europa League
– minstens één ploeg de laatste 8 haalt in de Conference League
Diezelfde norm geldt voor mij ook voor de Belgische competitie. Hoewel we geen ploeg in de Conference League hebben, mogen we stellen dat België daar licht heeft gefaald. In de Champions League zijn we dan weer wél geslaagd.
Nu is het vooral hopen dat Genk nog een ronde verder kan geraken.
AZ Alkmaar kan nog in dat opdracht slagen.
Je ziet bij Feyenoord ook meteen dat zo'n Ueda afhaakt als het een tempo hoger en sneller gaat. Leuk voor de eredivisie, maar dan houdt het ook wel op.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 19:33 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten: minstens 24ste worden in de CL is gewoon derde plaats in vroegere groepsfase. Als je dat niet eens redt, verdien je Europese overwintering ook gewoon niet. Zelfde voor EL
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |