Het is niet alleen dat, de jeugdopleiding, scouting en spelopvatting zijn er ook moderner.quote:Op vrijdag 17 april 2026 20:55 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Het scheelt inderdaad wel dat je daar als topsporter door verschillende fiscale voordelen een veel hoger netto loon overhoudt, en dat een niet EU speler die in Nederland minimaal 600.000 moet verdienen in de Jupiler League mag ballen voor 90.000.
Dat wordt in de meetbare wereld pijnlijk duidelijk inderdaad. Op veel dossiers zie je wel dat België met was slimmer is dan Nederland.quote:Op vrijdag 17 april 2026 20:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het Belgisch voetbal zit dan ook gewoon een stuk beter in elkaar,daar hoeven we niet moeilijk over te doen.
Lekker ook als je punten kan oogsten in de conference league met meerdere clubs. Die punten zijn hetzelfde waard als EL en CL. Als wij ook naar die krochten zinken, hebben wij ook weer de kans om te stijgen. Zo zijn we immers ook in de positie gekomen van de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 17 april 2026 08:06 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Wanneer we komend jaar minder punten halen dan de Polen gaan die ons dus ook voorbij, gezien die met wegvallen 22/23 in een klap 6 punten goedmaken. Zelfde gedlt voor Tsjechië en Griekenland.
NOOIT MEER EUROPEES
Benieuwd hoe lang het duurt voordat bepaalde figuren / media weer de BeNe Liga gaan pushen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 17:01 schreef RamboDirk het volgende:
Belgie is hier opeens een land om tegen op te kijken
Dan hadden ze beter deze ronde gewoon kunnen winnen.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 09:10 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
FC Twente is gewoon bezig met het uitstekende plan om in de Conference League uit te komen.
Dan gaan we pas echt punten schroeien.
En daarna is het de bedoeling om zo ver mogelijk te komen OP ALLE FRONTENquote:Op vrijdag 24 juli 2026 08:31 schreef manny het volgende:
De bedoeling is dus dat we die kleine clubjes in de voorrondes oprollen, zodat we straks niet zitten met clubs die al uitgeschakeld zijn voordat de poulefase begint.
Beetje geluk aan je zijde hebben dat de loting zo valt dat je een volledig Nederlandse CL-finale kunt krijgen.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 12:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En daarna is het de bedoeling om zo ver mogelijk te komen OP ALLE FRONTEN
Feyenoord - PSV in Madrid zou wel leuk zijn, die wedstrijd zou ik zeker kijken!quote:Op vrijdag 24 juli 2026 12:22 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Beetje geluk aan je zijde hebben dat de loting zo valt dat je een volledig Nederlandse CL-finale kunt krijgen.
Belgisch voetbal is ook sinds 2010 sterker dan Nederland.quote:Op zaterdag 18 april 2026 17:01 schreef RamboDirk het volgende:
Belgie is hier opeens een land om tegen op te kijken
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 13:54 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Belgisch voetbal is ook sinds 2010 sterker dan Nederland.
- veel hogere salarissen in België
- speler die in België gespeeld hebben floppen meestal niet in het buitenland. Want er wordt verdedigd en er zijn geen open boulevards.
Als zelfs Cyril Dessiers, die op de bank zat bij Genk, topschutter kon worden in Nederland. En dan vergeet ik ook nog Vleminckx.
Geef mij 1 speler die de laatste jaren rechtstreeks van de Eredevisie niet geflopt zijn in het buitenland buiten Gakpo en Frenkie?
Eens ze buiten Nederland spelen er verdedigd wordt, zijn ze niks meer waard.
Anthony, Ziyech, Van de Beeck, Lozano,... allemaal een grote flop.
Zelfs in de CL en Europa league neukt iedere Belgische ploeg de Nederlands.
Psv - Union: 1 - 3![]()
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 13:55 schreef Fushia2 het volgende:
Enkel PSV en heel misschien Feyenoord zou voor de titel spelen in België.
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 13:57 schreef Fushia2 het volgende:
En als zelfs Godts gepasseerd werd voor het WK.![]()
![]()
Eredevisie is kut.
Nederland had vroeger sublieme verdedigers. Jammer.
Als je de volgende keer even nadenkt voordat je op 'versturen' drukt had dit allemaal in één post gekund.quote:
Tja, Ruud Vormer kwam bij Feyenoord niet aan de bak; werd bij Club Brugge zo'n beetje de belangrijkste persoon.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 13:54 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
- speler die in België gespeeld hebben floppen meestal niet in het buitenland. Want er wordt verdedigd en er zijn geen open boulevards.
Als zelfs Cyril Dessiers, die op de bank zat bij Genk, topschutter kon worden in Nederland. En dan vergeet ik ook nog Vleminckx.
Geef mij 1 speler die de laatste jaren rechtstreeks van de Eredevisie niet geflopt zijn in het buitenland buiten Gakpo en Frenkie?
Forbs flopte in Nederland, niet in België.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 13:54 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
De Keersmaeckergenotquote:Op zaterdag 25 juli 2026 13:54 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |