Tuurlijk, gaan die 5% uitgeven aan defensie. Maar die gaan daar simpelweg flexibel mee om en daar gaat defensie bruggen, snelwegen en andere infrastructuur bouwen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:47 schreef matthijst het volgende:
En je ziet alweer dat NL het braafste mongooltje van de klas is. Die alvast voorovergebukt staat met z’n kontje naar achteren.
Denk je dat Zuid-Europese landen 5% per jaar in defensie gaan gooien?
Fransen gaan meteen staken.
Zelfde met pensioen. Hier slikken we alles.
Gelul natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:48 schreef Harmankardon het volgende:
Terecht dat er bezuinigd wordt op de zorg, het kon de boomers geen reet interesseren totdat ze zelf oud zijn welnu: hier de rekening.
Daarom zeg ik ook dat je dus meer kan bezuinigen door aan die managementlagen te gaan werken.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:50 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als je naar het budgettabel kijkt, zie je dat de kosten vooral op geneesmiddelen worden gedrukt, niet op het afschaffen van managementlagen.
En het is geen Utopie. We bepalen met zn allen wat beleid is. Dat het geen sociaal beleid is, kiezen we zelf voor. Daarvoor hoef je niet naar China te kijken, maar gewoon naar een aantal buurlanden a la Noorwegen, Denemarken, IJsland, Finland e.d.
Daar komen die "o zo sociale partijen" pas achter als het te laat is en de stemmen naar PVV en FvD zijn gegaan. Ook hardleers, want dat gaat al 20 jaar zo.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:46 schreef The-BFG het volgende:
Dat is ook de reden waarom ik rechts blijf stemmen, de sprookjesverhalen van die o zo sociale partijen zijn gewoon niet mogelijk.
Hier is iedereen het natuurlijk wel mee eens, maar hoe?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:16 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat je dus meer kan bezuinigen door aan die managementlagen te gaan werken.
quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:16 schreef The-BFG het volgende:
En natuurlijk is het een utopie; de mensheid is van nature zo rot dat je nooit alles even eerlijk krijgt. Dat hebben juist de linkse dictatoren wel bewezen.
Ik heb het getroffen met mijn huidige baan, niet qua ziekte. Leven is oneerlijk, leven is hard en allesbehalve een sprookjesverhaal.
Leg het management bij die mensen met verstand van het werk en de problemen aldaar: bij apothekers, verpleegkundigen, röntgenlaboranten en artsen met leidinggevende capaciteiten.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:18 schreef BlaZ het volgende:
Hier is iedereen het natuurlijk wel mee eens, maar hoe?
Tjah, die hagelnieuwe Leo's moeten straks wel over de [insert riviernaam]brug kunnen toch?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tuurlijk, gaan die 5% uitgeven aan defensie. Maar die gaan daar simpelweg flexibel mee om en daar gaat defensie bruggen, snelwegen en andere infrastructuur bouwen.
Dus precies dit, ga eens praten met de mensen op de werkvloer. En spring niet achter elke hype aan qua zorgbeleid.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Leg het management bij die mensen met verstand van het werk en de problemen aldaar: bij apothekers, verpleegkundigen, röntgenlaboranten en artsen met leidinggevende capaciteiten.
Ik heb gezien hoe economen in de zorg, de zaak molesteerden en hun beleid na afloop werden gevaluteerd als : "wanbeleid"
Je hebt liever miljoenen Oekraïense vluchtelingen zodra ze zich niet meer kunnen verdedigen?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:45 schreef matthijst het volgende:
[..]
Defensie en Oekraïne hoeft van mij ook niet meer.
quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:48 schreef Harmankardon het volgende:
Terecht dat er bezuinigd wordt op de zorg, het kon de boomers geen reet interesseren totdat ze zelf oud zijn welnu: hier de rekening.
Ook hier is iedereen het mee eens; maar het gebeurt gewoon niet.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Leg het management bij die mensen met verstand van het werk en de problemen aldaar: bij apothekers, verpleegkundigen, röntgenlaboranten en artsen met leidinggevende capaciteiten.
Ik heb gezien hoe economen in de zorg, de zaak molesteerden en hun beleid na afloop werden gevaluteerd als : "wanbeleid"
Idem met AOW... Dat mooie AOW-fonds wat ooit was opgericht om nu de hoge lasten van de boomers op te vangen. Is nooit een cent in gestort... Het had zo mooi kunnen zijn als daar 25% of meer van de gasbaten in was gestort.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:48 schreef Harmankardon het volgende:
Die boel laten ze zelf wel klappen, ik geef het maximaal een jaar.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:16 schreef Discombobulate het volgende:
Tijd om ze snel weg te stemmen en de boel weer te laten klappen.
Klassiek links, als in lastenverlichting, sociaal beleid dat ga je bij geen enkele partij meer krijgen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het is dus gewoon een standaard nog rechtser VVD kabinet, maar voor veel posters nog veel te links.
Dus, de overheid en EU geven steeds meer geld aan zichzelf uit? Ze hebben nog niet alles geprivatiseerd en uitbesteed? Hoe zie je dat voor je? Twee kamers met politici die al het belastinggeld omzetten in subsidies voor het bedrijfsleven?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Klassiek links, als in lastenverlichting, sociaal beleid dat ga je bij geen enkele partij meer krijgen.
Het staatsapparaat (lees: overheid plus EU) slurpt meer en meer, en wij moeten dat betalen.
Ironisch genoeg was Wilders Sinterklaas vergeleken met dit.
We hebben nu te kampen met bezuinigingen, lastenverhogingen en nog een begrotingstekort. Dusja, zeg jij het maar.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus, de overheid en EU geven steeds meer geld aan zichzelf uit? Ze hebben nog niet alles geprivatiseerd en uitbesteed? Hoe zie je dat voor je? Twee kamers met politici die al het belastinggeld omzetten in subsidies voor het bedrijfsleven?
Gaat er meer geld naar het bedrijfsleven? Zoals 20 miljard aan klimaatsubsidies? Hoeven de rijken minder belasting te betalen en is de HRA op hele grote huizen nog niet afgeschaft? Moeten die bezuinigingen betaald worden door nieuwe accijnzen, waar vooral de armere mensen procentueel het meeste aan betalen? Is de zorg nog steeds niet genationaliseerd, maar mag er daar weer meer geld verdiend worden?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We hebben nu te kampen met bezuinigingen, lastenverhogingen en nog een begrotingstekort. Dusja, zeg jij het maar.
Ik ben te vroeg weggegaan 😂.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kijken of we weer op een BBQ cursus kunnen...
Mensen lezen de zin over ouderenzorg verkeerd.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:41 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Kan me weinig schelen hoeveel ze er aan willen uitgeven, maar dat moet wel vanuit de juiste bronnen komen. Als je denkt dat we meer in defensie moeten investeren, hoeft dat echt niet bekostigd te worden uit ouderenzorg en sociale zekerheid.
Kijk eens naar Amerika en zie hoe goed wij het hebben.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
1 ongelukje, arbeidsongeschikt en dan ben je serieus fucked.
Treurig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |