Defensie en Oekraïne hoeft van mij ook niet meer.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is nog wel het minste. Ik erger me ook aan de asieluitgaven, maar op het grotere plaatje erger ik me meer aan de véél grotere andere uitgaven waar maar een fractie van de aandacht naartoe gaat.
Eens, behalve Oekraïne. Van mij hoeven er geen wapens meer naartoe, maar humanitaire hulp is wel hard nodig nog steeds.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:45 schreef matthijst het volgende:
[..]
Defensie en Oekraïne hoeft van mij ook niet meer.
Hoho, van Dassault of Saab he!quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb je al dingetjes omcirkeld in het grote boek van Lockheed Martin? En die, en die..en die ...
Een collega van me maakt er een sport van om de gekste boeken te kopen, hij heeft nu weer voor 700 euro aan Koffietafel boeken gekocht a 250 euro per stukquote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kijken of we weer op een BBQ cursus kunnen...
Als je naar het budgettabel kijkt, zie je dat de kosten vooral op geneesmiddelen worden gedrukt, niet op het afschaffen van managementlagen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:46 schreef The-BFG het volgende:
Ach, ik als chronisch zieke ben wel iets meer de lul, maar heb dan ook geaccepteerd dat het leven niet eerlijk is. Dat begint al met het ziek worden en de andere niet. Tevens zie ik ook in dat alles eerlijk verdelen gewoon een utopie is; we leven niet in een sprookje.
En tjah dat er meer naar defensie moet is gewoon heel erg duidelijk geworden; o.a. door lui zoals mijn UI.
Dat is ook de reden waarom ik rechts blijf stemmen, de sprookjesverhalen van die o zo sociale partijen zijn gewoon niet mogelijk. Wss komt er nu één aanzetten met "Ja, maar China!...".
Overigens kan er nog veel meer bezuinigd worden op de zorg, we moeten echt af van al die management lagen in ziekenhuizen en verzorgingshuizen. Die lui kosten heel veel geld met geen enkel gevoel voor de zorg, waardoor ze ook nog eens achterlijke besluiten nemen die ook weer heel veel geld kosten.
Geen ELF meerquote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
We verbreden voor dat geld gelijk de Bonkevaart zodat het schip erin past!
Dat is wat onzinnig. De boomer-generatie heeft gemiddeld van oudsher altijd al voor partijen gestemd die hart hadden voor de zorg.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:48 schreef Harmankardon het volgende:
Terecht dat er bezuinigd wordt op de zorg, het kon de boomers geen reet interesseren totdat ze zelf oud zijn welnu: hier de rekening.
Hoe meer mensen, hoe groter de economie.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:51 schreef mackinac het volgende:
En nog meer geld naar asiel terwijl het niets oplevert. Maar goed, dan weet je wel waarom je straks op je 70ste nog naar kantoor moet.
Het ergste is nog dat niet enkel dat de verzorgingsstaat wordt uitgehold. Het ergste is dat het gebeurt terwijl de lasten ook nog verzwaard worden. Meer en meer belasting betalen en er steeds minder voor terug krijgen. Het gaat al decennia van kwaad tot erger..quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:12 schreef inslagenreuring het volgende:
Hoe meer je er over leest hoe zieker je ervan wordt. Pensioen pas recht op met 70 (als het fenomeen dan nog bestaat). WW-duur gehalveerd, eigen risico omhoog.
De verzorgingsstaat wordt finaal uitgehold.
Het is godverdomme triest dat je minder sociaal bent dan Geert Wilders.
Lekker gewerkt glijmiddel Rob.
Er gaat 7 miljard naartoe. Dat is niet de voornaamste reden van de hoge AOW leeftijd.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:51 schreef mackinac het volgende:
En nog meer geld naar asiel terwijl het niets oplevert. Maar goed, dan weet je wel waarom je straks op je 70ste nog naar kantoor moet.
Weet ik. Maar eerst huren (jaja ook gezeik), genoegen nemen met minder, of nog even bij pa en ma blijven wonen, zou op den duur kunnen lonen als de huizen wel goedkoper worden.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, en dat geldt voor iedereen dus schiet niemand er wat mee op... De netto maandlasten blijven gewoon gelijk. En de eenverdieners worden nog steeds aan alle kanten overboden...
[..]
Dat doen ze niet omdat ze dat zo leuk vinden, dat doen ze omdat ze een huis nodig hebben.
Daarbij kun je tenminste nog zelf bepalen of je er een abonnement voor afsluit, de NPO is gedwongen betalen voor onzin.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 10:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat we niet enkel John de Mol willen laten bepalen wat er op tv komt
Gelukkig gaat er straks wel 20 miljard naar stikstof. Toch een mooi vooruitzicht om ons geld te zien verdampen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:53 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat niet enkel dat de verzorgingsstaat wordt uitgehold. Het ergste is dat het gebeurt terwijl de lasten ook nog verzwaard worden. Meer en meer belasting betalen en er steeds minder voor terug krijgen. Het gaat al decennia van kwaad tot erger..
1 ongelukje, arbeidsongeschikt en dan ben je serieus fucked.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:53 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat niet enkel dat de verzorgingsstaat wordt uitgehold. Het ergste is dat het gebeurt terwijl de lasten ook nog verzwaard worden. Meer en meer belasting betalen en er steeds minder voor terug krijgen. Het gaat al decennia van kwaad tot erger..
Kan ik in het DNB verhaal, niet terugvinden.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
Hoe hoog zijn die aflossingsvrije hypotheken gemiddeld?
Dat denk ik ook. Als je een minimum instelt moet je dat minimum ook niet te hoog leggen. 2 á 2,5% lijkt me prima als minimum.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
2% is ook voldoende. Het idee dat het noodzakelijk is om naar de 3,5% te gaan, is werkelijk *nergens* op gebasseerd.
Het resultaat daarvan spreekt boekdelen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:50 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is wat onzinnig. De boomer-generatie heeft gemiddeld van oudsher altijd al voor partijen gestemd die hart hadden voor de zorg.
Dat vertroebelt de zaak nogal inderdaad.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is niet 3.5 puur en enkel bestemd voor wapentuig he. Er zitten ook investeringen en infrastructuur bij.
Dit soort overheidssubsidies moeten sober zijn om ze betaalbaar te houden. Het staat de mensen vrij om zelf te sparen zodoende eerder te kunnen stoppen of minder te gaan werken.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:43 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wel dat jongeren tussen 20-30jaar oud volgens de huidige verwachting dus effectief met een AOW leeftijd zullen zitten van 75-78 jaar. Knettergek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |