abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219962652
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:37 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ik heb begin dit jaar grofweg 2000 euro voor m’n verzekering betaalt en worst case komt daar nog max eigen risico à 885 euro bij. Dus ja, ik ben redelijk op de hoogte hoeveel ik aan zorg betaal.

En indirect via belastingen uiteraard, maar dat is niet echt te berekenen.
Plus nog eens 6 procent via je loon als ZWV premie, deze word heel veel over het hoofd gezien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219962690
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:14 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Noem eens wat recent ingevoerde belastingen die je significant pijn doen.
De aankomende belastingen op stikstof en vrijheid.
pi_219962717
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
Plus nog eens 6 procent via je loon als ZWV premie, deze word heel veel over het hoofd gezien.
Ja ok, maar uiteindelijk worden alle belastingen toch op een hoop geveegd en herverdeeld over alle posten. Dat de eerste schijf een specifiek deel bevat dat uiteindelijk in de zorgpot verdwijnt zegt me niet zoveel.
pi_219962729
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:43 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
De aankomende belastingen op stikstof en vrijheid.
Ik vroeg om recent ingevoerde belastingen, probeer het nog eens.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 13:48:35 #105
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219962756
Ik zie vooral bezuinigingsmaatregelen die mensen direct en persoonlijk keihard raken ten faveure van abstracte zaken als klimaat en defensie (in mindere mate).

Gaat gezellig worden :D
  vrijdag 30 januari 2026 @ 13:49:27 #106
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219962762
Pure poep dit akkoord
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219962764
Het valt me nog mee, had het allemaal nog ellendiger verwacht.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219962769
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:45 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ja ok, maar uiteindelijk worden alle belastingen toch op een hoop geveegd en herverdeeld over alle posten. Dat de eerste schijf een specifiek deel bevat dat uiteindelijk in de zorgpot verdwijnt zegt me niet zoveel.
Klopt, maar het is niet zo dat we weinig betalen aan zorg, ik denk dat we ook fors op de zorg kunnen bezuinigen als we misschien iets kritischer gaan kijken naar de zorg op hele oude mensen, hiermee zeg ik niet dat die maar kunnen creperen maar als ik naar mijn eigen ouders kijk dan zijn sommige dingen wel heel onzinnig.
pi_219962775
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Klopt, maar het is niet zo dat we weinig betalen aan zorg, ik denk dat we ook fors op de zorg kunnen bezuinigen als we misschien iets kritischer gaan kijken naar de zorg op hele oude mensen, hiermee zeg ik niet dat die maar kunnen creperen maar als ik naar mijn eigen ouders kijk dan zijn sommige dingen wel heel onzinnig.
Zorg is 25% van de totale begroting en het kan zeker geen kwaad om te kijken of dat geld effectiever ingezet kan worden.
pi_219962806
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:49 schreef Starhopper het volgende:
Pure poep dit kabinet
Is dit je FvD mening of BIJ1 mening?
pi_219962815
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:54 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Is dit je FvD mening of BIJ1 mening?
Partij voor de Beesten... van Hamas.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 13:55:08 #112
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_219962820
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:35 schreef blomke het volgende:

[..]
Bovendien trekken extra huizen, ook extra mensen aan: de grondoorzaak van de woningmarktproblematiek, de files, het overheidstekort, de milieuproblemen en de netcongestie.
[..]
In een recente publicatie constateert DNB dat het aandeel aflossingsvrije hypotheken in Nederland 45% is.
Tja een bevolkingskrimp is ook een oplossing. Ik denk wel dat het tekort dusdanig is dat men niet aan bouwen ontkomt.

Hoe hoog zijn die aflossingvrije hypotheken gemiddeld?
pi_219962861
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:37 schreef blomke het volgende:
Ik lees ook vier nieuwe kerncentrales? Dat hadden we al eerder gehoord toch? Of waren dat er nou maar twee onder Schoof-1?
Was al het plan:
NWS / Nederland gaat 2 tot 4 nieuwe kerncentrales bouwen - #13
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219962960
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:53 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ik betaal graag wat belasting om fundamentele zaken op orde te hebben zoals en fatsoenlijk zorgstelsel ipv gelijk meerdere maandsalarissen af te moeten tikken bij het ziekenhuis als ik iets mankeer.
Vroeger werden er heel veel onnodige behandelingen en hulpmiddelen verstrekt, ik ken die mensen uit mijn eigen familie.

Sinds de invoering van het eigen risico zijn ze op wonderbaarlijke wijze genezen.

Vroeger werd je ziekenfonds klant ook gediscrimineerd, daar wil ik niet naar terug.
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 14:10:22 #115
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219962965
quote:
Dé oudere en dé persoon met een beperking bestaat niet, maar iedereen vindt het fijn
om in de eigen vertrouwde omgeving de zorg te krijgen die nodig is. Van iemand uit je
buurt, een familielid of een professionele zorgverlener
. Mantelzorgers zijn onmisbaar in
een samenleving waarin we naar elkaar omkijken en voor de continuïteit en kwaliteit van
zorg, omdat zij dagelijks ondersteuning bieden die professionele zorg aanvult en ontlast.
Door mantelzorgers te erkennen en te ondersteunen, versterken we niet alleen hun
welzijn, maar ook dat van de patiënt.
Daarom willen we investeren in zorgzame buurten en het zo goed mogelijk inzetten van
personeel en middelen. Kwaliteit van leven en waardig ouder worden staat daarbij
voorop. Dit willen we doen:
• Verschuiving van intramurale zorg naar investeren in zorgzame buurten en
gemeenschapsontwikkeling waardoor ouderen en mensen met een beperking langer
thuis kunnen wonen met passende ondersteuning. We gaan verder met het scheiden
van wonen en zorg in de ouderenzorg, waarbij we toewerken naar één Pakket Thuis
en koppelen de woon, verblijfs- en zorgcomponent los. Dit gaat gepaard met nieuwe
woonvormen en zorgzame buurten waar ontmoeting, de aanpak van eenzaamheid en
zorg voor elkaar centraal staat.

• Om de zorg en het leven van mensen me
Voortaan afhankelijk van de 16-jarige buurjongen voor je pillen. Best lastig als hij naar school gaat, zijn dienstplicht moet vervullen en een bijbaantje nodig heeft.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_219963007
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:46 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ik vroeg om recent ingevoerde belastingen, probeer het nog eens.
Dat was niet wat ik aangaf in mijn vorige posts. Ik gaf aan dat er steeds nieuwe vormen van belastingen komen, dus ik praat over de toekomst. Maar goed, de plastic taks bijvoorbeeld is 1 van de ingevoerde heffingen wat puur een vorm van geldklopperij is en totaal niks bijdraagt, behalve aan de overheid.

Straks komt er ook nog een suikertaks, wat alleen maar een vorm van goedkoop belasting scoren is.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 14:26:48 #117
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219963082
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:15 schreef Fietsenrek het volgende:
Dat was niet wat ik aangaf in mijn vorige posts. Ik gaf aan dat er steeds nieuwe vormen van belastingen komen, dus ik praat over de toekomst. Maar goed, de plastic taks bijvoorbeeld is 1 van de ingevoerde heffingen wat puur een vorm van geldklopperij is en totaal niks bijdraagt, behalve aan de overheid.

Straks komt er ook nog een suikertaks, wat alleen maar een vorm van goedkoop belasting scoren is.
Een kilo suiker kost op dit moment trouwens maar 72 cent. Ik ga maar even snel inslaan dan denk ik.
pi_219963104
quote:
Asielbeleid komt er bekaaid vanaf in coalitieakkoord: aanstaande kabinet-Jetten draait plannen juist terug

Het was (andermaal) een van de belangrijkste verkiezingsthema’s: een strikter asielbeleid. In het coalitieakkoord van D66, CDA en VVD worden minder asielzoekers beloofd, maar staan weinig nieuwe maatregelen. Een aantal veelbesproken plannen van de vorige regering wordt juist teruggedraaid.

https://www.telegraaf.nl/(...)terug/127749490.html
Op asiel erg slecht nieuws. De dwangwet blijft in stand, voorrang statushouders op huurwoningen blijft in stand en de Oeganda deal wordt on-hold gezet. Dat laatste is vrij stompzinnig omdat de EU terugkeerhubs naar derde veilige landen gaat toestaan.

Wel positief dat ze de asielwetten van Schoof-1 steunen.
pi_219963129
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:48 schreef RamboDirk het volgende:
Ik zie vooral bezuinigingsmaatregelen die mensen direct en persoonlijk keihard raken ten faveure van abstracte zaken als klimaat en defensie (in mindere mate).

Gaat gezellig worden :D
Abstract is mooi...lastig te controleren.
pi_219963153
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:15 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]

En hoeveel denk je dat de plastic taks je maandelijks kost? Zal het een euro zijn?
  vrijdag 30 januari 2026 @ 14:37:55 #121
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219963169
Bontenbal was even 'ff pissen' toen de onderhandelingen werden gevoerd zo te zien.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 30 januari 2026 @ 14:39:23 #122
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_219963177
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:34 schreef raptorix het volgende:
En we krijgen een supercomputer :') :') :') :')
Alsof dat ding perse in Nederland moet staan, flikker dat ding lekker in Zweden ofzo waar je vrijwel gratis energie hebt.
Bedoel je een quantumcomputer? Dat is toch top! :D
pi_219963178
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:37 schreef PzKpfw het volgende:
Bontenbal was even 'ff pissen' toen de onderhandelingen werden gevoerd zo te zien.
Nou, je zou toch denken dat de gristelijken het beste met de medemens voor zou hebben. :')
pi_219963196
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:35 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
En hoeveel denk je dat de plastic taks je maandelijks kost? Zal het een euro zijn?
Als het alleen plastictaks is, vind ik het niet erg. Maar volgens mij hebben we niet alleen plastictaks of wel?
pi_219963215
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:39 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Bedoel je een quantumcomputer? Dat is toch top! :D
Nee een AI computer. Geen idee wat ze daarmee bedoelen, weten ze waarschijnlijk niet eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')