Plus nog eens 6 procent via je loon als ZWV premie, deze word heel veel over het hoofd gezien.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:37 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik heb begin dit jaar grofweg 2000 euro voor m’n verzekering betaalt en worst case komt daar nog max eigen risico à 885 euro bij. Dus ja, ik ben redelijk op de hoogte hoeveel ik aan zorg betaal.
En indirect via belastingen uiteraard, maar dat is niet echt te berekenen.
De aankomende belastingen op stikstof en vrijheid.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:14 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Noem eens wat recent ingevoerde belastingen die je significant pijn doen.
Ja ok, maar uiteindelijk worden alle belastingen toch op een hoop geveegd en herverdeeld over alle posten. Dat de eerste schijf een specifiek deel bevat dat uiteindelijk in de zorgpot verdwijnt zegt me niet zoveel.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Plus nog eens 6 procent via je loon als ZWV premie, deze word heel veel over het hoofd gezien.
Ik vroeg om recent ingevoerde belastingen, probeer het nog eens.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:43 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
De aankomende belastingen op stikstof en vrijheid.
Klopt, maar het is niet zo dat we weinig betalen aan zorg, ik denk dat we ook fors op de zorg kunnen bezuinigen als we misschien iets kritischer gaan kijken naar de zorg op hele oude mensen, hiermee zeg ik niet dat die maar kunnen creperen maar als ik naar mijn eigen ouders kijk dan zijn sommige dingen wel heel onzinnig.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:45 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ja ok, maar uiteindelijk worden alle belastingen toch op een hoop geveegd en herverdeeld over alle posten. Dat de eerste schijf een specifiek deel bevat dat uiteindelijk in de zorgpot verdwijnt zegt me niet zoveel.
Zorg is 25% van de totale begroting en het kan zeker geen kwaad om te kijken of dat geld effectiever ingezet kan worden.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, maar het is niet zo dat we weinig betalen aan zorg, ik denk dat we ook fors op de zorg kunnen bezuinigen als we misschien iets kritischer gaan kijken naar de zorg op hele oude mensen, hiermee zeg ik niet dat die maar kunnen creperen maar als ik naar mijn eigen ouders kijk dan zijn sommige dingen wel heel onzinnig.
Partij voor de Beesten... van Hamas.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:54 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Is dit je FvD mening of BIJ1 mening?
Tja een bevolkingskrimp is ook een oplossing. Ik denk wel dat het tekort dusdanig is dat men niet aan bouwen ontkomt.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Bovendien trekken extra huizen, ook extra mensen aan: de grondoorzaak van de woningmarktproblematiek, de files, het overheidstekort, de milieuproblemen en de netcongestie.
[..]
In een recente publicatie constateert DNB dat het aandeel aflossingsvrije hypotheken in Nederland 45% is.
Was al het plan:quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:37 schreef blomke het volgende:
Ik lees ook vier nieuwe kerncentrales? Dat hadden we al eerder gehoord toch? Of waren dat er nou maar twee onder Schoof-1?
Vroeger werden er heel veel onnodige behandelingen en hulpmiddelen verstrekt, ik ken die mensen uit mijn eigen familie.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:53 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik betaal graag wat belasting om fundamentele zaken op orde te hebben zoals en fatsoenlijk zorgstelsel ipv gelijk meerdere maandsalarissen af te moeten tikken bij het ziekenhuis als ik iets mankeer.
Voortaan afhankelijk van de 16-jarige buurjongen voor je pillen. Best lastig als hij naar school gaat, zijn dienstplicht moet vervullen en een bijbaantje nodig heeft.quote:Dé oudere en dé persoon met een beperking bestaat niet, maar iedereen vindt het fijn
om in de eigen vertrouwde omgeving de zorg te krijgen die nodig is. Van iemand uit je
buurt, een familielid of een professionele zorgverlener. Mantelzorgers zijn onmisbaar in
een samenleving waarin we naar elkaar omkijken en voor de continuïteit en kwaliteit van
zorg, omdat zij dagelijks ondersteuning bieden die professionele zorg aanvult en ontlast.
Door mantelzorgers te erkennen en te ondersteunen, versterken we niet alleen hun
welzijn, maar ook dat van de patiënt.
Daarom willen we investeren in zorgzame buurten en het zo goed mogelijk inzetten van
personeel en middelen. Kwaliteit van leven en waardig ouder worden staat daarbij
voorop. Dit willen we doen:
• Verschuiving van intramurale zorg naar investeren in zorgzame buurten en
gemeenschapsontwikkeling waardoor ouderen en mensen met een beperking langer
thuis kunnen wonen met passende ondersteuning. We gaan verder met het scheiden
van wonen en zorg in de ouderenzorg, waarbij we toewerken naar één Pakket Thuis
en koppelen de woon, verblijfs- en zorgcomponent los. Dit gaat gepaard met nieuwe
woonvormen en zorgzame buurten waar ontmoeting, de aanpak van eenzaamheid en
zorg voor elkaar centraal staat.
• Om de zorg en het leven van mensen me
Dat was niet wat ik aangaf in mijn vorige posts. Ik gaf aan dat er steeds nieuwe vormen van belastingen komen, dus ik praat over de toekomst. Maar goed, de plastic taks bijvoorbeeld is 1 van de ingevoerde heffingen wat puur een vorm van geldklopperij is en totaal niks bijdraagt, behalve aan de overheid.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:46 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik vroeg om recent ingevoerde belastingen, probeer het nog eens.
Een kilo suiker kost op dit moment trouwens maar 72 cent. Ik ga maar even snel inslaan dan denk ik.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:15 schreef Fietsenrek het volgende:
Dat was niet wat ik aangaf in mijn vorige posts. Ik gaf aan dat er steeds nieuwe vormen van belastingen komen, dus ik praat over de toekomst. Maar goed, de plastic taks bijvoorbeeld is 1 van de ingevoerde heffingen wat puur een vorm van geldklopperij is en totaal niks bijdraagt, behalve aan de overheid.
Straks komt er ook nog een suikertaks, wat alleen maar een vorm van goedkoop belasting scoren is.
Op asiel erg slecht nieuws. De dwangwet blijft in stand, voorrang statushouders op huurwoningen blijft in stand en de Oeganda deal wordt on-hold gezet. Dat laatste is vrij stompzinnig omdat de EU terugkeerhubs naar derde veilige landen gaat toestaan.quote:Asielbeleid komt er bekaaid vanaf in coalitieakkoord: aanstaande kabinet-Jetten draait plannen juist terug
Het was (andermaal) een van de belangrijkste verkiezingsthema’s: een strikter asielbeleid. In het coalitieakkoord van D66, CDA en VVD worden minder asielzoekers beloofd, maar staan weinig nieuwe maatregelen. Een aantal veelbesproken plannen van de vorige regering wordt juist teruggedraaid.
https://www.telegraaf.nl/(...)terug/127749490.html
Abstract is mooi...lastig te controleren.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:48 schreef RamboDirk het volgende:
Ik zie vooral bezuinigingsmaatregelen die mensen direct en persoonlijk keihard raken ten faveure van abstracte zaken als klimaat en defensie (in mindere mate).
Gaat gezellig worden
En hoeveel denk je dat de plastic taks je maandelijks kost? Zal het een euro zijn?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:15 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dat was niet wat ik aangaf in mijn vorige posts. Ik gaf aan dat er steeds nieuwe vormen van belastingen komen, dus ik praat over de toekomst. Maar goed, de plastic taks bijvoorbeeld is 1 van de ingevoerde heffingen wat puur een vorm van geldklopperij is en totaal niks bijdraagt, behalve aan de overheid.
Straks komt er ook nog een suikertaks, wat alleen maar een vorm van goedkoop belasting scoren is.
Bedoel je een quantumcomputer? Dat is toch top!quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:34 schreef raptorix het volgende:
En we krijgen een supercomputer![]()
![]()
![]()
![]()
Alsof dat ding perse in Nederland moet staan, flikker dat ding lekker in Zweden ofzo waar je vrijwel gratis energie hebt.
Nou, je zou toch denken dat de gristelijken het beste met de medemens voor zou hebben.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:37 schreef PzKpfw het volgende:
Bontenbal was even 'ff pissen' toen de onderhandelingen werden gevoerd zo te zien.
Als het alleen plastictaks is, vind ik het niet erg. Maar volgens mij hebben we niet alleen plastictaks of wel?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:35 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
En hoeveel denk je dat de plastic taks je maandelijks kost? Zal het een euro zijn?
Nee een AI computer. Geen idee wat ze daarmee bedoelen, weten ze waarschijnlijk niet eens.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Bedoel je een quantumcomputer? Dat is toch top!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |