SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neergeschoten bij de kust van Odessa, piloten dood.quote:Op woensdag 28 januari 2026 20:12 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Russische Su34 ergens verloren gegaan.
quote:Zoekt Poetin tóch een uitweg?
’Russen slaan achter schermen mildere toon aan tijdens Oekraïne-overleg
Amsterdam- De Russische overheidsfunctionarissen die namens Poetin onderhandelen over de oorlog in Oekraïne, slaan achter gesloten deuren een mildere toon aan dan de harde oorlogsretoriek die uit het Kremlin klinkt.
De Amerikanen vermoeden een slinkse tactiek, waarbij in het openbaar maximalistische eisen worden gesteld terwijl onderhandelaars achter de schermen veel flexibeler te werk gaan.
quote:President Poetin heeft klip en klaar gezegd dat hij een diplomatieke oplossing voor deze kwestie wil.
We willen hem op zijn woord geloven."
Tijdens de gesprekken in Abu Dhabi, voor het eerst trilateraal omdat de VS, Oekraïne en Rusland met z'n drieën om de tafel zaten, zou de sfeer ,,alle verwachtingen hebben overtroffen", aldus de Amerikaanse bronnen.
'Iedereen zag er bijna uit als vrienden'
De delegaties lastten op de tweede dag zelfs een lunchpauze in, waarbij ,,iedereen er bijna uitzag alsof ze vrienden waren".
Een woordvoerder van de Verenigde Arabische Emiraten was ook te spreken over de ,,positieve en constructieve" gesprekken tussen de landen.
quote:Op woensdag 28 januari 2026 21:57 schreef skysherrif het volgende:
Wtf er is ook een su30 of 34 verloren gegaan in Kursk vandaag![]()
![]()
Beide bevestigd door Russische bronnen overigens. Meeste dagen gebeurd er niets en dan ineens twee Russische jets minder op 1 dag.
de absurd lage olieprijs begint te werken en ik heb geen enkele reden om te denken dat die olieprijs ooit weer boven de 70 dollar komtquote:
Kun jij hier een Nederlandstalige versie van neerzetten, zodat niet de kwaadwillenden mijn privé-gegevens kunnen pakken. Tenminste, die waarschuwing kreeg ik.quote:Op woensdag 28 januari 2026 23:45 schreef oheng het volgende:
China importeert 3 29 miljard dollar aan goud:
https://ria.ru/20260124/kitay-2070026939.html
"this is 14.6 times more than in 2024. "
Certificate chain van die site is (zowaar) op orde. Dus dat ligt aan het apparaat wat jij gebruikt.quote:Op donderdag 29 januari 2026 08:44 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Kun jij hier een Nederlandstalige versie van neerzetten, zodat niet de kwaadwillenden mijn privé-gegevens kunnen pakken. Tenminste, die waarschuwing kreeg ik.
quote:Op donderdag 29 januari 2026 08:44 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Kun jij hier een Nederlandstalige versie van neerzetten, zodat niet de kwaadwillenden mijn privé-gegevens kunnen pakken. Tenminste, die waarschuwing kreeg ik.
quote:China heeft de goudimport uit Rusland verhoogd naar recordniveaus
China heeft vorig jaar de goudimport uit Rusland verhoogd naar recordniveau
MOSKOU, 24 Jan — RIA Novosti. China verhoogde vorig jaar de invoer van goud uit Rusland tot recordniveaus, berekende RIA Novosti volgens de Chinese douane.
Zo bedroegen de totale kosten van leveringen 3,29 miljard dollar - dit is 14,6 keer meer dan in 2024. De fysieke invoer steeg tot 25,3 ton, waardoor het negenvoudige werd. Beide indicatoren waren de hoogste voor de gehele tijd van de handel van beide landen.
Meestal verwerven de Chinezen goud in de vorm van staven. Aanbesteding is niet regelmatig, maar een paar maanden per jaar. Zo waren in 2025 leveringen in februari, maart, evenals in oktober-december.
In de afgelopen maand van vorig jaar bedroeg de invoer $ 1,35 miljard (tien ton), wat ook een historisch hoogtepunt was.
Rusland kwam voor 2025 in China de top tien van goudleveranciers binnen, die de zevende plaats innemen. Een jaar geleden was het 11. De vijf zetels in Zwitserland (25,73 miljard dollar), Canada (11,06 miljard), Zuid-Afrika (9,42 miljard), Australië (8,77 miljard) en Kirgizië (4,95 miljard).
Zijn allemaal nogal non-argumenten.quote:Op donderdag 29 januari 2026 09:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Nee,
Kallas zit wel op de lijn van Rutte, navo staat, het bondgenootschap werkt.
En ik denk ook wel dat dat reëel is en dat een EU leger te duur is en niet goed gaat werken.
Tenzij je de hele EU structuur aanpast naar het Amerikaanse voorbeeld met Staten en een centrale staf voor internationale betrekkingen.
De EU lijdt nu aan dezelfde symptomen aan waar het Habsburgse Rijk ten onder is gegaan. Namelijk teveel in detail willen regelen voor de individuele lidstaten.quote:Op donderdag 29 januari 2026 09:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zijn allemaal nogal non-argumenten.
Deduplicatie van functies zorgt voor bezuinigingen. Weinig voor de handliggend dat consolidatie en centralisatie het duurder maakt.
Aansturing is vooralsnog een probleem ja.
Simpele oplossing is dat de EU alles militair gaat aansturen.
Maar nuchter is idd dat we zo ver nog niet zijn. We wachten nog op ons pearl harbour momentje.
Ik snap dat allerhande "NEXIT" roepende primaten dat vinden ja.quote:Op donderdag 29 januari 2026 09:53 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De EU lijdt nu aan dezelfde symptomen aan waar het Habsburgse Rijk ten onder is gegaan. Namelijk teveel in detail willen regelen voor de individuele lidstaten.
Die dienen niet in een positie te eindigen waar ze effectief de koers bepalen. Als de Europese Commissie autonoom de koers zou mogen bepalen heb je daar geen last van.quote:En je moet je echt afvragen of je militair afhankelijk wilt zijn van Frankrijk en/of Groot Brittannië.
Een technocratische bureaucratie zoals de EU gaat nooit een federaal systeem zoals de VS worden.quote:Op donderdag 29 januari 2026 09:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Tenzij je de hele EU structuur aanpast naar het Amerikaanse voorbeeld met Staten en een centrale staf voor internationale betrekkingen.
Ik vind helemaal niet dat de EU moet verdwijnen, maar dat de EU zich moet richten op haar kerntaken. Een grote maar ook eerlijke handelszone met minder afspraken. Maar dan wel afspraken waar ieder lid zich aan moet houden, zoals de begrotingseisen bij de invoering van de euro.quote:Op donderdag 29 januari 2026 10:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik snap dat allerhande "NEXIT" roepende primaten dat vinden ja.
Maar landen zoals de VS (uitgezonderd het feit dat ze nu dan die oranje idioot hebben gekozen) en Canada functioneren ook prima.
[..]
Die dienen niet in een positie te eindigen waar ze effectief de koers bepalen. Als de Europese Commissie autonoom de koers zou mogen bepalen heb je daar geen last van.
En dat is een erg minimalistische oplossing. Namelijk: aan het europese gebouw niks veranderen, maar wel effectieve militaire controle daar beleggen.
In de praktijk ligt sleutelen aan dat gebouw natuurlijk ook gewoon op tafel.
Maar allemaal parelen voor de zwijnen voor het "NEXIT" roepende volk die er heilig van overtuigd zijn dat hun problemen allemaal als sneeuw voor de zon verdwijnen als die EU nou maar gewoon weg gaat.
Die mag je omdraaien.quote:Op donderdag 29 januari 2026 10:15 schreef Idisrom het volgende:
Maar dan wel afspraken waar ieder lid zich aan moet houden, zoals de begrotingseisen bij de invoering van de euro.
Dat is echter maar 1 van de kerntaken.quote:Op donderdag 29 januari 2026 10:15 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik vind helemaal niet dat de EU moet verdwijnen, maar dat de EU zich moet richten op haar kerntaken. Een grote maar ook eerlijke handelszone met minder afspraken. Maar dan wel afspraken waar ieder lid zich aan moet houden, zoals de begrotingseisen bij de invoering van de euro.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |