In de jaren 80 zat ik nog een beertje te drinken in een kroeg bij vliegveld Zaventem. Was erg gezellig. Gezellige mensen die Belgen. Als ik me kan herinneren waren de jaren 80 de leukste tijd in mijn leven, maar ook de moeilijkste.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 21:56 schreef capuchon_jongen het volgende:
Stel je krijgt de kans om terug te reizen in de tijd. Je mag zelf kiezen welke periode. Maar er zijn regels
1.Je krijgt een week voorbereiding.
2.Je mag maximaal 1 maand lang weg blijven.
3.Je mag kiezen welke periode. Jaren 50, 60, 70’s maakt niet uit
4. Contact met de” jongere ik “ en familie/vrienden is verboden vanaf dat je in de buurt komt wordt je meteen weer naar het heden gestuurd. Ook briefpost
5. Alles wat je gedaan hebt Zal vergeten worden. Dus juiste lotto cijfers invullen en zak geld verstoppen zal niet werken.
TS begint:
Terug keren naar 1980 en gewoon genieten van de vibes van vroeger. Gewoon testen hoe het vroeger was. Wel eerst wat geld winnen met juist gokken ofzo of de lotto winnen
Dan ben je al zo’n 56 miljoen jaar te laat.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 22:25 schreef Mikeytt het volgende:
10 miljoen voor Christus. Wil wel dino's zien
Er is vast wel een gat in deze regels te vinden.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 21:56 schreef capuchon_jongen het volgende:
Stel je krijgt de kans om terug te reizen in de tijd. Je mag zelf kiezen welke periode. Maar er zijn regels
1.Je krijgt een week voorbereiding.
2.Je mag maximaal 1 maand lang weg blijven.
3.Je mag kiezen welke periode. Jaren 50, 60, 70’s maakt niet uit
4. Contact met de” jongere ik “ en familie/vrienden is verboden vanaf dat je in de buurt komt wordt je meteen weer naar het heden gestuurd. Ook briefpost
5. Alles wat je gedaan hebt Zal vergeten worden. Dus juiste lotto cijfers invullen en zak geld verstoppen zal niet werken.
TS begint:
Terug keren naar 1980 en gewoon genieten van de vibes van vroeger. Gewoon testen hoe het vroeger was. Wel eerst wat geld winnen met juist gokken ofzo of de lotto winnen
Hadden ze destijds maar opnames gemaaktquote:Op dinsdag 27 januari 2026 22:17 schreef Cupfighter het volgende:
Naar de jaren 70, puur om de muziek alleen al
Ik snap wat je bedoeld maar ik bedoel dan met name concerten live echt meemaken van bijvoorbeeld Led Zeppelin, Queen, Pink Floyd( die ik gelukkig nog wel 1 keer gezien heb) etc, gewoon de hele beleving en sfeer er om heen dusquote:Op dinsdag 27 januari 2026 22:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hadden ze destijds maar opnames gemaakt
Denk dat Veronica het herhaalde en er was de Miami vice film nog hè?quote:
Mensen die zich aanstellen en onderdompelen in zelfkastijdingquote:Op woensdag 28 januari 2026 07:33 schreef vosss het volgende:
Ik zou teruggaan naar het laatste weekend van augustus vorig jaar en dan niet die telefoon op mijn oog laten vallen. Dan zou ik ook geen netvliesloslating krijgen en gewoon weer terug naar nu gaan en was ik niet voor de rest van mijn leven beperkt qua zicht.
Hier raak ik wel een beetje van getriggered.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 22:25 schreef Mikeytt het volgende:
10 miljoen voor Christus. Wil wel dino's zien
Ja herkenbaar. Hoe ouder ik word, hoe vaker ik daar last van heb. Het afgelopen jaar heb ik van teveel mensen afscheid moeten nemen. Dan besef je, de herinnering is alles wat er nog is.quote:Op donderdag 29 januari 2026 13:55 schreef Koortsdroom het volgende:
Jaren '70.
Piek Nederland.
Echte vrijheid.
Een beetje brutaal, maar altijd met een knipoog.
En het heeft ook iets heel liefs![]()
Ken je dat gevoel van warme nostalgie maar dat je tegelijkertijd ook het gevoel hebt in tranen uit te barsten?![]()
Bekijk deze YouTube-video
Idem, of het staat op termijn nog te gebeuren.quote:Op zondag 1 februari 2026 07:17 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het afgelopen jaar heb ik van teveel mensen afscheid moeten nemen.
Ik zou juist terug willen naar een tijd waar geen internet, mobieltjes en al dat soort ellende is.quote:Op zondag 1 februari 2026 07:54 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Idem, of het staat op termijn nog te gebeuren.
Deze tijd voelt extra grauw, om het zo maar even te zeggen.
Maar waar zou ik naar terug willen gaan? M'n leven is nooit zorgeloos geweest. Veel gedoe, veel dingen waar ik nogal twijfelachtig op terug kijk - als het om mezelf gaat. Dat zit de nostalgie wat in de weg. Maar als je wat popcultuur en tijdsgeest van eind jaren 80/begin jaren 90 kunt mixen met het internet van rond 2010 (geschreven blogs, creatieve sites, nog steeds de fora-cultuur, inmiddels al wel wifi) krijg je vast iets interessants.
Internet-gerelateerde ellende kwam vooral vanaf de mid 10's pas.quote:Op zondag 1 februari 2026 08:25 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik zou juist terug willen naar een tijd waar geen internet, mobieltjes en al dat soort ellende is.
Lijkt me heerlijk.
Voor mijn gevoel begon de ellende al in de late 80's. Al hadden we toen nog niet door wat ons te wachten stond. Ik vertrek liever naar een tijd zonder alles wat met computers te maken heeft.quote:Op zondag 1 februari 2026 08:31 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Internet-gerelateerde ellende kwam vooral vanaf de mid 10's pas.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |