Je bent niet goed op de hoogte.quote:Op zaterdag 25 april 2026 01:15 schreef Red_85 het volgende:
Goede wolvenhekken, rasters en bescherming helpt. Was er niet laatst een onderzoek dat bij bijna alle aanvallen de boeren geen wolvenbescherming hadden?
Is dat niet een beetje eigen schuld als je het (bijna)gratis krijgt van de overheid?
Wolven zijn ook noodzakelijk gezien de overpopulatie zwijnen en herten.
Afschieten gelijk. Meh.
Waarbij elke keer de eisen aangepast worden als voor de zoveelste keer weer eens blijkt dat het niet werkt.quote:Op zaterdag 25 april 2026 01:15 schreef Red_85 het volgende:
Goede wolvenhekken, rasters en bescherming helpt. Was er niet laatst een onderzoek dat bij bijna alle aanvallen de boeren geen wolvenbescherming hadden?
Is dat niet een beetje eigen schuld als je het (bijna)gratis krijgt van de overheid?
Zonder de wolf hadden we dat probleem ook niet, dat heet wildbeheer, gewoon een noodzakelijk iets in aangeharkt Nederland. Nu niet bewust een "probleem" gaan creëren en daar een gewenste oplossing voor aandragen.quote:Wolven zijn ook noodzakelijk gezien de overpopulatie zwijnen en herten.
Afschieten gelijk. Meh.
Dit dus, gewoon strak beheren net als in Scandinavie met een cap op het aantal roedels/wolven. Dan was er niks aan de hand geweest.quote:Op zaterdag 25 april 2026 13:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Zoals het er nu uit zien kunnen er binnenkort wolven afgeschoten worden (onder bepaalde voorwaarden). Dat is in veel opzichten een goede ontwikkeling. Wat ik er vooral negatief aan vindt is dat het niet nodig was geweest. Als er gewoon tijdig aan beheer was gedaan. Dan waren er vorig jaar geen 50 welpjes bijgekomen die uiteindelijk weer afgeschoten gaan worden.
Zo dan, van de konijnen was me wel bekend. Maar laatst hoorde ik van iemand het verhaal van kamelen en dromedarissen daar...quote:Op zaterdag 25 april 2026 13:18 schreef AchJa het volgende:
Vraag Australie maar eens hoe dat soort dingen aflopen.
denk jij dat jij god bent, dat jij met jezelf wel even een natuurlijk evenwicht kan creëren?/quote:Op zaterdag 25 april 2026 01:15 schreef Red_85 het volgende:
Goede wolvenhekken, rasters en bescherming helpt.
Was er niet laatst een onderzoek dat bij bijna alle aanvallen de boeren geen wolvenbescherming hadden?
Wolven zijn ook noodzakelijk gezien de overpopulatie zwijnen en herten.
Afschieten gelijk. Meh.
Asterix en Obelix invliegen vanuit een klein dorpje in Gallië, die weten er wel raad meequote:Op zaterdag 25 april 2026 13:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Met die zwijnen loopt ook echt uit de hand. Je struikelt er nog net niet over. Ik maak 3 keer per week buitenritten te paard, het hele jaar door. De laatste vijf keer ben ik er iedere keer tegen gekomen. Vind dat niet erg, zijn mooie beestjes en ze trippelen rustig weg als we er aan komen. Mijn paard was er eerst heel bang voor (vooral van de geur en als hij ze hoorde). Nu hij ze steeds vaker ziet begint hij er aan te wennen. Maar dat kan toch ook nooit goed zijn. Op een stuk van een paar vierkante kilometer waar ik in het begin en op het eind doorrijd zitten er denk ik wel 100. De grond is daar overal omgewoeld en daar zie ik ze dus steeds. Kleintjes, grote, van alles.
In een dorp verderop (Budel) klagen de mensen, behalve over de asielzoekers, dat ze daar al door de woonwijken sjouwen.
Maar maar maar de wolven zouden dat toch oplossen??? Ofzo...quote:Op zaterdag 25 april 2026 13:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Met die zwijnen loopt ook echt uit de hand. Je struikelt er nog net niet over. Ik maak 3 keer per week buitenritten te paard, het hele jaar door. De laatste vijf keer ben ik er iedere keer tegen gekomen. Vind dat niet erg, zijn mooie beestjes en ze trippelen rustig weg als we er aan komen. Mijn paard was er eerst heel bang voor (vooral van de geur en als hij ze hoorde). Nu hij ze steeds vaker ziet begint hij er aan te wennen. Maar dat kan toch ook nooit goed zijn. Op een stuk van een paar vierkante kilometer waar ik in het begin en op het eind doorrijd zitten er denk ik wel 100. De grond is daar overal omgewoeld en daar zie ik ze dus steeds. Kleintjes, grote, van alles.
In een dorp verderop (Budel) klagen de mensen, behalve over de asielzoekers, dat ze daar al door de woonwijken sjouwen.
Natuur regelt zichzelf.quote:Op zaterdag 25 april 2026 13:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
denk jij dat jij god bent, dat jij met jezelf wel even een natuurlijk evenwicht kan creëren?/
Dat kan de natuur zelf ook niet , er is altijd een onbalans ergens , maar om nu zelf een onbalans te gaan maken dat gaat te ver
maar er was een goed evenwicht doordat we de ellendelingen als wolven en woelratten afgeschoten hebben,
nu zijn er alleen nog de wilde varkens waar we last van hebben
Heb je ook gelijk in.quote:Op zaterdag 25 april 2026 13:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarbij elke keer de eisen aangepast worden als voor de zoveelste keer weer eens blijkt dat het niet werkt.
[..]
Zonder de wolf hadden we dat probleem ook niet, dat heet wildbeheer, gewoon een noodzakelijk iets in aangeharkt Nederland. Nu niet bewust een "probleem" gaan creëren en daar een gewenste oplossing voor aandragen.
Vraag Australie maar eens hoe dat soort dingen aflopen.
Wellicht veganistische woke wolven 😱quote:Op zaterdag 25 april 2026 13:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar maar maar de wolven zouden dat toch oplossen??? Ofzo...
Juistquote:
Beetje tegenstrijdige post ditquote:Op zaterdag 25 april 2026 15:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Juist
dus dan niet roofdieren de vrije loop geven om onze landbouwhuisdieren uit elkaar te trekken want dit stopt hier niet, dit gaat niet opeens beter
dit gaat door tot er op een kwade dag jouw kinderen de sjaak zijn
we moeten roofdieren die onze huisdieren vermoorden dood maken , o wacht , dat gebeurt alquote:
Dit vindt jij goed? Deze wezens massaal afslachten?quote:Op zaterdag 25 april 2026 16:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we moeten roofdieren die onze huisdieren vermoorden dood maken , o wacht , dat gebeurt al
https://www.rtl.nl/nieuws(...)iaans-nationaal-park
https://www.rtl.nl/nieuws(...)enthe-opvallend-veel
mooi volgende probleem
Bekijk deze YouTube-video
ja wat kun je doen , het moet gebeurenquote:Op zaterdag 25 april 2026 17:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit vindt jij goed? Deze wezens massaal afslachten?
Het nationale park bestond voor Rewilding Europe. Wat is het probleem trouwens met Rewilding Europe? De main focus ervan is eigenlijk het bregen van economische kansen in rurale gebieden die ontvolken.quote:Op vrijdag 24 april 2026 18:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een soort Veluwe keer 9.
Het park maakt deel uit van projectgebied 'Midden-Apennijnen' van Rewilding Europe...
Rewilding Europe, ik weet weer genoeg.
Nasty he, natuur.quote:
niemand fokt zijn dieren voor wolvenvoerquote:Op dinsdag 5 mei 2026 23:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een kutjanus die zogenaamde wolvendeskundige Mekel. Voor het vierde jaar op rij worden zijn veulens die in Aekingerzand lopen opgevreten.
Gisteren van dit jaar veulentje 5 aangevreten, 1 dag oud.
Zo iemand moet toch een verbod op het houden van dieren krijgen. Hij fokt ze als wolvenvoer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |