https://www.telegraaf.nl/(...)anten/126542064.htmlquote:HEMA maakt zijn bekende rookworst weer volgens het originele recept. Ruim een jaar geleden was de winkelketen overgestapt op een ander recept, bij een andere leverancier, om te voldoen aan het Beter Leven Keurmerk. „Het bleek echter een uitdaging om die herkenbare HEMA-smaak volledig te behouden”, erkent
De keten stelt te hebben geluisterd naar de kritiek van klanten. Vervolgens is besloten het oude recept weer terug te brengen. HEMA is er daarbij in geslaagd om ook met die oude bereidingswijze te voldoen aan de voorwaarden voor het Beter Leven Keurmerk.
Over de receptverandering heeft de keten maandag ook een nieuw reclamefilmpje verspreid, om mensen te overtuigen de rookworst opnieuw te proberen. „Hij is weer net zo rokerig, knapperig en sappig als vroeger”, benadrukt de keten daarbij.
HEMA verkoopt jaarlijks miljoenen rookworsten. Exacte aantallen kan de keten uit concurrentieoverwegingen niet geven. In 2024 was al naar buiten gekomen dat de HEMA-rookworst na een periode van zo'n tachtig jaar niet meer door de Zwanenberg Food Group in Oss zou worden geproduceerd.
Hema weer helemaal Hollands: ’Een droom komt uit’
Ceo Saskia Egas Reparaz en Colette Cloosterman van Eerd
Een woordvoerster van HEMA wil nu geen namen van leveranciers noemen. Ze bevestigt wel dat HEMA weer terug is bij zijn oude leverancier. Die heeft ervoor gezorgd dat het gebruikte vlees alleen van dieren komt die volgens de keurmerkstandaarden zijn gehouden.
„De rookworst van die andere leverancier was kwalitatief ook heel goed, maar we kregen feedback van klanten die net die oude vertrouwde HEMA-smaak misten”, stelt de zegsvrouw. HEMA kreeg hierover bijvoorbeeld telefoontjes en mailtjes bij zijn klantenservice. Ook klaagden mensen op sociale media. HEMA is vervolgens zijn winkels ingegaan en heeft klanten worsten laten proeven om te achterhalen wat ze dan precies misten.
quote:Op maandag 26 januari 2026 14:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
De oude nieuwe is toch gewoon de rookworst uit de Unox fabriek?
quote:2024 was al naar buiten gekomen dat de HEMA-rookworst na een periode van zo'n tachtig jaar niet meer door de Zwanenberg Food Group in Oss zou worden geproduceerd.
https://www.ad.nl/economi(...)e-van-eerd~a97c13a1/quote:
Wat een debiel ben je ook als je een eigen goedverkopend product gaat veranderenquote:HEMA maakt zijn bekende rookworst weer volgens het originele recept. Ruim een jaar geleden was de winkelketen overgestapt op een ander recept, bij een andere leverancier
Rookaroma bij wordt was het issue geloof ik hier, bij nieuwe leverancierquote:Op maandag 26 januari 2026 15:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik snap niet waarom dat, wanneer je op scharrelvarken of biovarken overstapt je recept zou moeten veranderen. Klinkt vooral als een kutsmoes omdat de gezondgestapo meende minder zout en vet nodig te zijn. Worst zonder vet is gewoon een smerige hap.
Rookaroma is nog niet, maar wordt verboden.quote:Op maandag 26 januari 2026 15:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Rookaroma bij wordt was het issue geloof ik hier, bij nieuwe leverancier
Omdat HEMA morgen die andere rookworst wilde hebben en dat voor de leverancier niet mogelijk was (hele keten moet worden aangepast).quote:Op maandag 26 januari 2026 15:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik snap niet waarom dat, wanneer je op scharrelvarken of biovarken overstapt je recept zou moeten veranderen. Klinkt vooral als een kutsmoes omdat de gezondgestapo meende minder zout en vet nodig te zijn. Worst zonder vet is gewoon een smerige hap.
Rookworst zonder r is ook worstquote:
Het verhaal is dat het recept werd aangepast om beter leven te zijn, imho houd dat geen water.quote:Op maandag 26 januari 2026 15:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat HEMA morgen die andere rookworst wilde hebben en dat voor de leverancier niet mogelijk was (hele keten moet worden aangepast).
Al besprokenquote:Op maandag 26 januari 2026 15:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Rookworst zonder r is ook worst
quote:
Ook wostquote:Op maandag 26 januari 2026 15:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Al besprokenquote:Op maandag 26 januari 2026 15:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ja, dat Beter Leven keurmerk kon de leverancier dus niet pronto verkrijgen, een ander had het al.quote:Op maandag 26 januari 2026 15:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het verhaal is dat het recept werd aangepast om beter leven te zijn, imho houd dat geen water.
Al besproken dat het besproken is dat dit al besproken wasquote:Op maandag 26 januari 2026 15:50 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Al besproken
Edit: dat het al besproken was was ook al besproken
Ze hebben nooit aroma gebruikt.quote:Op maandag 26 januari 2026 17:20 schreef Mikeytt het volgende:
Worden ze nu weer gerookt i.p.v. rookaroma?
Hier schrik ik van.quote:
@Coco is normaal een hele beschaafde man.quote:
Akkoord.quote:Op maandag 26 januari 2026 18:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
@:coco is normaal een hele beschaafde man.
Het was bepaald niet mijn bedoeling om het deze wat onfrisse kant op te sturen.quote:
Het is helemaal goed Bart.quote:Op maandag 26 januari 2026 19:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het was bepaald niet mijn bedoeling om het deze wat onfrisse kant op te sturen.
Bij mijn hema zitten ze gewoon in een pan met water? Ik heb nog nooit gezien dat ze die dingen rokenquote:Op maandag 26 januari 2026 17:20 schreef Mikeytt het volgende:
Worden ze nu weer gerookt i.p.v. rookaroma?
quote:Op maandag 26 januari 2026 18:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
@:coco is normaal een hele beschaafde man.
Dat roken moet buitenquote:Op maandag 26 januari 2026 19:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bij mijn hema zitten ze gewoon in een pan met water? Ik heb nog nooit gezien dat ze die dingen roken
Qua smaak was het idd minder zout en minder vet, leek net zo’n voorgegaarde unox knakworstquote:Op maandag 26 januari 2026 15:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
quote:Op maandag 26 januari 2026 19:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bij mijn hema zitten ze gewoon in een pan met water? Ik heb nog nooit gezien dat ze die dingen roken
Die stresshormonen, bijt- en doorligwonden geven de beste randjes aan het vlees.quote:Op maandag 26 januari 2026 15:14 schreef 3rr0r het volgende:
Wat was er anders, hadden ze er 50% soja ingestopt eerst? Vreemd inderdaad hoe Beter Leven keurmerk ermee te maken heeft.
Ja klopt, jouw negatieve ervaring gaf de doorslag.quote:Op maandag 26 januari 2026 15:12 schreef Molo het volgende:
Ik heb paar weken terug weer eens een rookworst gehaald bij de Hema en vond ze niet te eten, weggegooid zelfs. Zou het hiermee te maken hebben gehad?
Alles voor de groene leugen.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat een debiel ben je ook als je een eigen goedverkopend product gaat veranderen![]()
En je die jongens hebben het al niet gemakkelijk, dus hoe achterlijk kun je zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |