abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 januari 2026 @ 16:22:22 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219925993
quote:
ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest

Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.

De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.

Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."

Burgemeester: 'onzinverhaal'

Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."

In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."

Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
NOS

twitter

Niet mijn OP.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219926010
Het is allemaal zo slecht opgezet. Nul coordinatie, geen duidelijk mandaat, slecht leiderschap op de grond en slechte werving. Het Trump regime hangt van incompetentie aan elkaar. Dat zie je ook hier heel duidelijk weer, die agent pakt het wapen weg van de verdachte en dan had het allemaal afgelopen moeten zijn. Maar omdat ze niet samenwerken en er geen leiderschap is komt er ineens verwarring en is er een man onnodig dood.
pi_219926036
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:18 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Toen zat er ook geen narcistische Nazi als president
Je weet zelf ook wel dat dat onzin is, doe je eigen onderzoek. Zoals ik gisteren al eerder typte:

quote:
de tijden compleet anders, met extreme armoede, hyperinflatie en vernederende Versailless voorwaarden die Duitsland in crisis stortten na WO1.

Hitlers insteek was fundamenteel anders, hij zocht Lebensraum door gewelddadige verovering van Oost Europa om ruimte te creëren voor het ‘superieure’ Arische ras, waarbij Joden, communisten en Slavische volkeren systematisch werden uitgemoord omdat zij als ‘minderwaardig’ werden beschouwd.

Hitler liet politieke tegenstanders oppakken, martelen en vermoorden (night of the long knives, concentratiekampen). Trump heeft in vier jaar presidentschap en daarna geen enkele politieke rivaal fysiek laten elimineren, opsluiten of vermoorden, dat soort vergelijking gaat echt mank.
Trump is een sterke leider die Amerika redt, geen narcistische nazi zoals de linkse propaganda hem afschildert.
  zondag 25 januari 2026 @ 16:27:20 #4
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219926043
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:18 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Toen zat er ook geen < Knip> als president
Asshole Ja, kompleet van de pot gerukte pannenkoek die alleen maar geld ziet, jup.

< Knip>een van zijn beste vriendjes is Netanyahu.
ik vind altijd wel bijzonder dat men dit soort termen blijft gebruiken terwijl dat compleet niet aan de order is.

btw, wat afgelopen week gebeurde was dat autos aan de kant werden gezet en doorsnee burgers uitgemaakt worden voor Nazi's, terwijl ze zichzelf zo gedroegen als datgene waar ze zogenaamd tegen protesteren!

[ Bericht 4% gewijzigd door Jippie op 25-01-2026 16:37:43 ]
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zondag 25 januari 2026 @ 16:28:38 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219926054
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:38 schreef MMaRsu het volgende:
[ x ]

[ x ]
“The Party told you to reject the evidence of your eyes and ears. It was their final, most essential command.”
George Orwell, 1984

Spot fucking on.
Huilen dan.
pi_219926064
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:26 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Je weet zelf ook wel dat dat onzin is, doe je eigen onderzoek. Zoals ik gisteren al eerder typte:
[..]
Trump is een sterke leider die Amerika redt, geen narcistische nazi zoals de linkse propaganda hem afschildert.
als je echt gelooft dat Trump op dit moment Amerika aan het redden is dan vind ik dat ergens nog knap ook.
  zondag 25 januari 2026 @ 16:31:55 #7
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219926087
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:23 schreef MoreDakka het volgende:
Het is allemaal zo slecht opgezet. Nul coordinatie, geen duidelijk mandaat, slecht leiderschap op de grond en slechte werving. Het Trump regime hangt van incompetentie aan elkaar. Dat zie je ook hier heel duidelijk weer, die agent pakt het wapen weg van de verdachte en dan had het allemaal afgelopen moeten zijn. Maar omdat ze niet samenwerken en er geen leiderschap is komt er ineens verwarring en is er een man onnodig dood.
In florida en andere staten was er weinig loos dat kwam omdat de politie mee werkte en protesten op een afstand hield van ICE, de mensen van ICE worden qal ik weet niet hoe lang belaagd door protesten, Walz had aangegeven dat hij niet wou dat politie er mee ging bemoeien.
daardoor escaleleerde dit zo enorm.
Maar de overheid had ook van alles kunnen doen dat dit niet door escaleerde.

In plaats daar van deden beide niks, en wat krijg je angry mob vs ICE.
Het was wachten op problemen, en zie hier het resulaat, ik ben alleen benieuwd wat er verder gaat gebeuren.

Walz heeft zijn hakken al in zand gezet door niks te doen hiertegen.
Dus nu ligt de bal bij de regering!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219926106
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:31 schreef Cupfighter het volgende:
Trump is het grootste gevaar voor de wereldvrede

< Knip>
Dat is absoluut niet wat ik zeg. Maar bijvoorbeeld tegen tuig dat hulpverleners aanvalt en hun werk onmogelijk maakt, mogen agenten van mij wel veel harder optreden inclusief een volledig magazijn leegknallen als dat nodig is om levens te redden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jippie op 25-01-2026 16:39:47 ]
pi_219926110
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:31 schreef theguyver het volgende:

[..]
In florida en andere staten was er weinig loos dat kwam omdat de politie mee werkte en protesten op een afstand hield van ICE, de mensen van ICE worden qal ik weet niet hoe lang belaagd door protesten, Walz had aangegeven dat hij niet wou dat politie er mee ging bemoeien.
En dat mag, hij hoeft niet mee te werken. Protesteren mag ook gewoon. En het is ook prima als die federale agenten mensen arresteren als ze heel erg gaan tegenwerken.

Maar daar zit het probleem juist, vanwege de redenen die ik noem gaat het allemaal steeds mis. Als ze gewoon een duidelijk mandaat hebben en een goed plan met goed leiderschap dan kun je zelf mensen op afstand houden bij operaties. Maar dat is er allemaal niet, het zijn willekeurige groepen die zomaar de straat opgestuurd worden met slechte instructies en geen rugdekking.

Dit alles betekent simpelweg dat schieten zoals nu gebeurt is nooit voor zou moeten komen, zelfs in de slechte situatie hier.
pi_219926115
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:34 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Dat is absoluut niet wat ik zeg. Maar bijvoorbeeld tegen tuig dat hulpverleners aanvalt en hun werk onmogelijk maakt, mogen agenten van mij wel veel harder optreden inclusief een volledig magazijn leegknallen als dat nodig is om levens te redden.
Harder optreden mag zeker in sommige gevallen maar dit gaat alle grenzen over
  zondag 25 januari 2026 @ 16:36:47 #11
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219926118
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:31 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Trump is het grootste gevaar voor de wereldvrede
[<Knip>
Dat jij zoiets ook hier wilt zegt genoeg over je denkbeelden
eh, dus biden was ook een < Knip> en Obama en Clinton etc etc etc, weet je hoeveel doden er niet vallen in de VS door schijtpartijen door agenten.

2025 1,201
2024 1,365
2023 1,329
2022 1,269
2021 1,190

Dit zijn de aantallen die dood geschoten zijn door agenten door de jaren heen, soms suicide by cop de andere keer door een fout van een agent, etc etc

Maar zoals jij het brengt is alle Presidenten waren nazi's. ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 25-01-2026 16:40:49 ]
pi_219926119
Moeten ze maar allemaal aardig doen tegen ICE :{w
  Spellchecker zondag 25 januari 2026 @ 16:37:46 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219926124
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:37 schreef StephanL het volgende:
Moeten ze maar allemaal aardig doen tegen ICE :{w
Be nice to ICE ?
pi_219926132
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:37 schreef maily het volgende:

[..]
Be nice to ICE ?
:Y ^O^
pi_219926135
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:36 schreef theguyver het volgende:

[..]
eh, dus biden was ook een <Knip> en Obama en Clinton etc etc etc, weet je hoeveel doden er niet vallen in de VS door schijtpartijen door agenten.

2025 1,201
2024 1,365
2023 1,329
2022 1,269
2021 1,190

Dit zijn de aantallen die dood geschoten zijn door agenten door de jaren heen, soms suicide by cop de andere keer door een fout van een agent, etc etc

Maar zoals jij het brengt is alle Presidenten waren nazi's. ^O^
Schijtpartijen nog wel ;)
Dat waren naar mijn idee niet zulke opvallende dan nu
Bij Trump speelt ook de rest van zijn repertoire mee

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 25-01-2026 16:41:26 ]
  zondag 25 januari 2026 @ 16:39:57 #16
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219926136
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En dat mag, hij hoeft niet mee te werken. Protesteren mag ook gewoon. En het is ook prima als die federale agenten mensen arresteren als ze heel erg gaan tegenwerken.

Maar daar zit het probleem juist, vanwege de redenen die ik noem gaat het allemaal steeds mis. Als ze gewoon een duidelijk mandaat hebben en een goed plan met goed leiderschap dan kun je zelf mensen op afstand houden bij operaties. Maar dat is er allemaal niet, het zijn willekeurige groepen die zomaar de straat opgestuurd worden met slechte instructies en geen rugdekking.

Dit alles betekent simpelweg dat schieten zoals nu gebeurt is nooit voor zou moeten komen, zelfs in de slechte situatie hier.
Red VS blue, ipv samen werken werkt men elkaar tegen.
Typisch VS door 2 partijen stelsel.

Kijk in Nederland om een regering te kunnen vormen moeten partijen samen werken.
een zogenaamde Coalitie, daar is dat gewoon niet aan de orde, en je hebt geen partij er tussen in die een beetje heeft van beide, BTW Trump zat zelf ooit bij de democratische partij toen hij begon.

En de standpunten van de partijen zijn behoorlijk gedraaid de afgelopen 20 jaar!
  zondag 25 januari 2026 @ 16:40:35 #17
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_219926137
Als je je gewoon normaal gedraagt, word je ook niet neergeknald. Zo simpel kan het leven soms zijn. :)
AZ
ALKMAAR
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 16:42:12 #18
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219926150
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Mij bekruipt het gevoel juist dat men het in Washington helemaal niet zo erg vindt dat het 'mis gaat' en dat dat misschien zelfs wel de bedoeling was. Want waarom zou anders je agenten(of wat er voor door moet gaan) op een dergelijke manier de straat opstuuren?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 25 januari 2026 @ 16:44:03 #19
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219926160
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:39 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Schijtpartijen nog wel ;)
Dat waren naar mijn idee niet zulke opvallende dan nu
Bij Trump speelt ook de rest van zijn repertoire mee
Doden door schietpartijen.
oh zijn er zat maar inderdaad niet zo politiek beladen.
Maar zoals jij het brengt waren alle presidenten nazi's
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 25 januari 2026 @ 16:44:37 #20
485843 crew  Jippie
pi_219926164
Kap nou eens met Nazi (-tijdperk) vergelijkingen. Het gaat weg en bij aanhoudend gebruik door dezelfde user wordt het ook genote
  zondag 25 januari 2026 @ 16:45:40 #21
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219926168
quote:
2s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Mij bekruipt het gevoel juist dat men het in Washington helemaal niet zo erg vindt dat het 'mis gaat' en dat dat misschien zelfs wel de bedoeling was. Want waarom zou anders je agenten(of wat er voor door moet gaan) op een dergelijke manier de straat opstuuren?
Jup straks komt het vingertje wiijzen.
Zoals ik al zei!
Maar niet zoeken naar een oplossing!
  zondag 25 januari 2026 @ 16:48:58 #22
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219926189
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:37 schreef maily het volgende:

[..]
Be nice to ICE ?
En volgens de Proud Boys: It's nice to be ICE
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 25 januari 2026 @ 16:50:01 #23
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219926194
quote:
2s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:44 schreef Jippie het volgende:
[modbreak] Kap nou eens met Nazi (-tijdperk) vergelijkingen. Het gaat weg en bij aanhoudend gebruik door dezelfde user wordt het ook genote [/modbreak]
Krijgt Gregory Bovino dan ook een note?
pi_219926203
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:29 schreef Questular het volgende:
als je echt gelooft dat Trump op dit moment Amerika aan het redden is dan vind ik dat ergens nog knap ook.
Nou prima als jij dat vindt, maar ik hoef me niet te verantwoorden voor mijn overtuiging dat Trump Amerika inderdaad redt van de puinhoop die de Democraten hebben achtergelaten.
pi_219926210
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:40 schreef Durmada het volgende:
Als je je gewoon normaal gedraagt, word je ook niet neergeknald. Zo simpel kan het leven soms zijn. :)
Met "normaal gedragen" bedoel je dat iemand niet mag demonstreren en bij demonstraties uit de buurt moet blijven? Ik zie niet wat deze vent deed wat verklaart waarom een ICE agent agressief wordt.

[ Bericht 3% gewijzigd door opgebaarde op 25-01-2026 16:56:50 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')