Helder, je praat het dus goed als onderdeel van een voorkeur voor een fascistisch verhaal. Dat kan en mag maar is natuurlijk wel volkomen achterlijk.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom word deze ontiegelijk domme vraag constant herhaald?
Nogmaals of het doodschieten van deze man nu gerechtvaardigd is of niet doet er in het grote plaatje even niet toe. Ongeacht of de agenten fout zaten, het belemmeren van agenten kan leiden tot dit soort incidenten.
quote:Op zondag 25 januari 2026 10:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zag het voorbij komen op X, ik heb het helaas niet gebookmarked omdat ik niet had verwacht dat dit nog naar boven zou komen.
quote:Op zondag 25 januari 2026 10:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ondertussen wachten we nog steeds op jouw 'constateringen':
[..]
Ja maar dat heeft toch niks met deze specifieke situatie te maken?quote:Op zondag 25 januari 2026 10:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het gaat wel wat verder dan met een fluitje fluiten. Het is vaak belemmeren van agenten in hun werkzaamheden, achtervolgen, arrestaties verhinderen, wegen blokkeren, pogingen om agenten te doxxen etc etc. Maar goed dat weet je zelf ook heel goed, ik vind het jammer dat je jezelf voor de domme moet houden.
Is het nu echt zo moeilijk om naar het grotere plaatje te kijken. Al zou ik nu zeggen dat deze man onterecht is neergeknald waar ik ook naar neig, dan nog zijn we geen stap verder met het analyseren van waar het probleem vandaan komt.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:32 schreef Ericr het volgende:
[..]
Pff natuurlijk doet dat er wel toe. Probeer je nou een executie goed te praten? Ze konden niet anders?
Jeetje heb je niet alleen een blauwe UI maar ook blauw haar?quote:Op zondag 25 januari 2026 10:33 schreef Tjoent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is mijn constatering.
Jeetje meid, kun je geen betere grappen bedenken?quote:Op zondag 25 januari 2026 10:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Jeetje heb je niet alleen een blauwe UI maar ook blauw haar?
Ironisch welquote:Op zondag 25 januari 2026 10:33 schreef Tjoent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hij had zich dus beter kunnen bewapenen met een samoeraizwaard om te gaan demonstreren.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:34 schreef S95Sedan het volgende:
Dit is waarom hij is neergeschoten:
Wapen wat afgepakt was van die man was een Sig P230, wapen wat bekend staat om spontaan afgaan.
- Agenten wreken die man naar de grond om op te pakken.
- Agent (a) pakt het wapen af en loopt ermee weg, tijdens het weglopen schiet de P230 in het asfalt waardoor het lijk alsof degene die ze oppakken op ze schiet.
- Agent (b) grijpt z'n wapen en schiet man neer.
Het grotere plaatje is het inzetten van dit soort ICE debielen. Het geweld begint niet bij de protesten. Die protesten zijn er vanwege het excessieve geweld van ICE.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is het nu echt zo moeilijk om naar het grotere plaatje te kijken. Al zou ik nu zeggen dat deze man onterecht is neergeknald waar ik ook naar neig, dan nog zijn we geen stap verder met het analyseren van waar het probleem vandaan komt.
Dat is het echte onderwerp hier, vinger wijzen over of de man terecht is neergeschoten of niet heeft totaal geen zin. Feit is dat de man daar aanwezig was niet om vreedzaam te demonstreren maar om agenten lastig te vallen.
Het verstandige midden probeert je duidelijk te maken dat tien kogels in je nek buitenproportioneel is voor wat er gebeurde, maar het voelt zich inmiddels behoorlijk Cassandra.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:26 schreef UitStraling het volgende:
Peretti was a radicalized leftist who wanted to "dearrest" and obstruct. He refused to be detained and fought feds.
They saw the gun, yelled GUN Gun and he got shot.
Meer is het ook niet, links piept dat het een totaal onschuldige verpleegkundige was, rechts verzint dat hij van plan was om een massamoord te plegen.
Hoog tijd voor het verstandige midden.
Lichtelijkquote:Op zondag 25 januari 2026 10:00 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik heb de woorden "hij deed niks verkeerd" anders al vaak voorbij zien komen hier.
En dat dat schieten lichtelijk overdreven is zei ik ook al, dat lijkt me vrij logisch
Nouja ook niet perse maar dan had de kans groter geweest dat hij niet neergeschoten was.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hij had zich dus beter kunnen bewapenen met een samoeraizwaard om te gaan demonstreren.
Precies, het optreden en de manier van inzetten van ICE plus de wazige kaders die ze hebben zijn de aanleiding voor de protesten en niet andersom.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:38 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het grotere plaatje is het inzetten van dit soort ICE debielen. Het geweld begint niet bij de protesten. Die protesten zijn er vanwege het excessieve geweld van ICE.
Jawel, volgens jou mag er niet tegen de immigratiepolitie worden gedemonstreerd...quote:Op zondag 25 januari 2026 10:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kortom je kent het verschil niet, next.
De protesten zijn begonnen vanwege uberhaupt ICE. Los van excessief geweld of niet.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:38 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het grotere plaatje is het inzetten van dit soort ICE debielen. Het geweld begint niet bij de protesten. Die protesten zijn er vanwege het excessieve geweld van ICE.
Migratie is op heel veel levels dan ook geen goed idee. Zorgt alleen maar voor afbraak en spanningen van je maatschappijquote:Op zondag 25 januari 2026 10:22 schreef UitStraling het volgende:
Wat een stel inwoners uit de hoorn van Afrika toch allemaal teweeg kunnen brengen in een voorheen vredige samenleving.
Van iemand die grote praatjes heeft over het 'bij de feiten blijven' valt dit me toch wel een beetje tegen hoorquote:Op zondag 25 januari 2026 10:33 schreef Tjoent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De hysterie is wel degelijk vanaf de eerste ICE agent in Minnesota geïnitieerd door Walz en geestverwanten, toen was er feitelijk nog niets aan de hand, behalve extreem scherpe politieke tegenstellingen en een vermist miljardje aan Somalische kinderbijslag.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies, het optreden en de manier van inzetten van ICE plus de wazige kaders die ze hebben zijn de aanleiding voor de protesten en niet andersom.
Ik denk groter, want het geeft echt een beeld van ontsporing en mogelijk onverwachte acties.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:38 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nouja ook niet perse maar dan had de kans groter geweest dat hij niet neergeschoten was.
Uh nee. Ice bestaat al sinds 2003...quote:Op zondag 25 januari 2026 10:41 schreef Coco het volgende:
[..]
De protesten zijn begonnen vanwege uberhaupt ICE. Los van excessief geweld of niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |