abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219956770
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 16:04 schreef the_X het volgende:
Artikel in het AD; Postbode straks minder vaak aan je deur: pakketbezorgers gaan ook rouwpost bezorgen

https://archive.ph/9VXHS

Wij kregen vanmorgen te horen van onze teamcoach dat ze je start, eind en pauzetijd kunnen zien, ik dacht eigenlijk dat ze alleen kunnen zien of dat je gestart en gestopt bent, niet van wijk om 11:00 getart en om 12:00 gestopt met van 11:25 t/m 11:30 pauze
https://nos.nl/artikel/26(...)wpost-laten-bezorgen
pi_219956786
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 17:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Nee, de extra reistijd (in elk geval tussen depot en wijk, en omgekeerd) wordt wel betaald. Het is vooral bedoeld als ontmoedigingsbeleid: als we straks elke dag maar de helft van de wijken lopen, hebben we zo maar ineens duizenden postbezorgers te veel. Die ontslaan is lastig en kost geld, ze wegtreiteren en hopen dat ze uit zichzelf ontslag nemen is veel goedkoper.
heb je nog iets gelezen achter de schermen?
pi_219956844
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 18:00 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
heb je nog iets gelezen achter de schermen?
Nee, maar het is wel duidelijk dat dit de bedoeling is. Op ons depot sloeg het nieuws in als een bom. Meerdere bezorgers hebben al aangekondigd te zullen stoppen als dit doorgaat, waarop onze TC liet weten dat PostNL daar alleen maar blij mee is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219956938
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 18:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Op ons depot sloeg het nieuws in als een bom. Meerdere bezorgers hebben al aangekondigd te zullen stoppen als dit doorgaat,
ja ze zijn echt de weg kwijt,en denken echt alleen maar aan hunzelf, niet aan de diehards die zich meer dan 20jaar met lief en leed hebben ingezet, en dat alles voor (ondertussen er al onder) 68ct boven wml.Wat ik ze gun is vast wel bekend,en die dag komt er ooit.Het recht zal zegevieren.
Ze zullen wel platgebeld/gemaild zijn.:

https://bvpp.nl/nl/nieuws(...)etekent-het-voor-jou
pi_219956999
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 18:22 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja ze zijn echt de weg kwijt,en denken echt alleen maar aan hunzelf, niet aan de diehards die zich meer dan 20jaar met lief en leed hebben ingezet, en dat alles voor (ondertussen er al onder) 68ct boven wml.Wat ik ze gun is vast wel bekend,en die dag komt er ooit.Het recht zal zegevieren.
Ze zullen wel platgebeld/gemaild zijn.:

https://bvpp.nl/nl/nieuws(...)etekent-het-voor-jou
Wat/weer een zwak antwoord van de bvpp... :')

quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 17:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dat was ook wat ze ons destijds vertelden. Dus of PostNL liegt, of jouw teamcoach bluft.
Dat dacht ik dus ook... Het is een (gloed)nieuwe dus die zal zijn bonus wel binnen willen halen... :')
pi_219959921
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 18:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Nee, maar het is wel duidelijk dat dit de bedoeling is. Op ons depot sloeg het nieuws in als een bom. Meerdere bezorgers hebben al aangekondigd te zullen stoppen als dit doorgaat, waarop onze TC liet weten dat PostNL daar alleen maar blij mee is.
Ik belde mijn bc om hem te herinneren aan gemaakte afspraken. Met sluiting depot kunnen ze die namelijk niet handhaven. Dus toen was zijn antwoord. "ja maar mensen met een beperking zijn ook maar lastig voor het bedrijf, dus ze willen graag dat je weg gaat. Als je niet gaat proberen ze je wel te plaatsen, maar grote kans dat ze je een afkoopsom bieden dat je zelf gaat. Wordt wel een kleintje hoor, maar dit is zoals ze er in staan"

Weetje, als er teveel mensen weg gaan is dat ook niet erg. Dan doen ze het met minder mensen en roepen ze dat ze door personeelstekort nog verder moete krimpen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219959968
quote:

[..]
De definitieve afbraak van de post èn personeel is nu echt ingezet. Ze maken het zo onaantrekkelijk om te blijven zodat iedereen maar zelf vertrekt, scheelt transitievergoeding en begeleiden naar ander werk.
pi_219960022
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:54 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik belde mijn bc om hem te herinneren aan gemaakte afspraken. Met sluiting depot kunnen ze die namelijk niet handhaven. Dus toen was zijn antwoord. "ja maar mensen met een beperking zijn ook maar lastig voor het bedrijf, dus ze willen graag dat je weg gaat. Als je niet gaat proberen ze je wel te plaatsen, maar grote kans dat ze je een afkoopsom bieden dat je zelf gaat. Wordt wel een kleintje hoor, maar dit is zoals ze er in staan"

Weetje, als er teveel mensen weg gaan is dat ook niet erg. Dan doen ze het met minder mensen en roepen ze dat ze door personeelstekort nog verder moete krimpen.
Als PostNL van mij af wil zal er wel iets meer nodig zijn dan een afkoopsom. Maar ik heb even gerekend op wat voor transitievergoeding ik wettelijk gezien recht zou hebben, maar dat valt best tegen. (een derde maandsalaris per dienstjaar). Als ik rekening hou met de belasting en met het feit dat zo'n plotselinge tegemoetkoming ook betekent dat ik volgend jaar waarschijnlijk geen huurtoeslag krijg, dan blijft er onderaan de streep misschien 2500 euro netto over. Daar doe ik het niet voor. En omdat we het in dat geval hebben over een vaststellingsovereenkomst (ontslag met wederzijds goedvinden) houdt dat dus ook in dat ze je niet kunnen dwingen. Wie bereid is zich na jarenlange dienst met een paar duizend euro weg te laten sturen heeft mijn zegen, maar ik doe het niet. Als ik nou nog jong en vitaal zou zijn, dan was het anders geweest, maar die tijd is helaas voorbij.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  vrijdag 30 januari 2026 @ 03:26:42 #34
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_219960218
Ik ben hartstikke tevreden met de pakketbezorging van post.nl. ^O^
pi_219960764
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 00:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Als PostNL van mij af wil zal er wel iets meer nodig zijn dan een afkoopsom. Maar ik heb even gerekend op wat voor transitievergoeding ik wettelijk gezien recht zou hebben, maar dat valt best tegen. (een derde maandsalaris per dienstjaar). Als ik rekening hou met de belasting en met het feit dat zo'n plotselinge tegemoetkoming ook betekent dat ik volgend jaar waarschijnlijk geen huurtoeslag krijg, dan blijft er onderaan de streep misschien 2500 euro netto over. Daar doe ik het niet voor. En omdat we het in dat geval hebben over een vaststellingsovereenkomst (ontslag met wederzijds goedvinden) houdt dat dus ook in dat ze je niet kunnen dwingen. Wie bereid is zich na jarenlange dienst met een paar duizend euro weg te laten sturen heeft mijn zegen, maar ik doe het niet. Als ik nou nog jong en vitaal zou zijn, dan was het anders geweest, maar die tijd is helaas voorbij.
dat geld moet je ook ergens in stoppen(fonds, o.i.d.) zo in de hand is het met een dag op
pi_219960776
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:54 schreef V__L_N het volgende:
ja maar mensen met een beperking zijn ook maar lastig voor het bedrijf, dus ze willen graag dat je weg gaat.
vind het geen stijl dat degene er zo over denkt,je mag blij zijn dat er nog mensen kwamen.(naar dit zwaar onderbetaalde baantje).
pi_219961311
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 16:04 schreef the_X het volgende:
Wij kregen vanmorgen te horen van onze teamcoach dat ze je start, eind en pauzetijd kunnen zien, ik dacht eigenlijk dat ze alleen kunnen zien of dat je gestart en gestopt bent, niet van wijk om 11:00 gestart en om 12:00 gestopt met van 11:25 t/m 11:30 pauze
Jaren terug toen die pauze optie net geïntroduceerd was had een collega zijn wijk gestart en direct daarna op pauze gezet. Binnen een paar minuten werd hij gebeld door de admie om te vragen waarom hij dat had gedaan..
Dus het lijkt mij dat ze dat nu ook nog kunnen inzien.
pi_219963566
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 10:24 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
Jaren terug toen die pauze optie net geïntroduceerd was had een collega zijn wijk gestart en direct daarna op pauze gezet. Binnen een paar minuten werd hij gebeld door de admie om te vragen waarom hij dat had gedaan..
Dus het lijkt mij dat ze dat nu ook nog kunnen inzien.
Ze kunnen wel zien of je op start, stop, of pauze hebt gedrukt, maar niet hoe laat je dat gedaan hebt. Zo is het mij althans destijds uitgelegd.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 19:42:54 #39
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_219965566
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 00:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Zo denk ik er ook over hoor. Na bijna 15 jaar mogen ze echt wel met serieus iets goeds komen. En voor wat ik hoor is het allemaal zakgeld wat ze doen. Bovendien, ze denken nu nog dat ze het personeel voor het uitzoeken hebben. Maar als in maart/april echt de nieuwe wijken en indelingen bekend worden gemaakt verwacht ik een giga leegloop.

Het is voor de meeste geen hoofdbaan, dus kunnen ze ook iets anders doen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 08:15 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
vind het geen stijl dat degene er zo over denkt,je mag blij zijn dat er nog mensen kwamen.(naar dit zwaar onderbetaalde baantje).
Het is niet 1 persoon die zo denkt. Het is de algemene tendens in het bedrijf. Mensen met een handicap zijn lastig. Ik doe maar even niet al te veel details. We zijn anoniem, maar misschien ook weer niet zo anoniem. Maar laten we zeggen dat ik niet voor niks lid ben van een vakbond en dat ze me al 2 keer eerder hebben moeten helpen met een geval van overduidelijk problematisch gedrag in dit geval. Overigens ook de reden dat ik heus niet zomaar zal gaan. Ik vind mijn werk leuk, en er is niemand in het bedrijf die mij zal wegkrijgen op basis van duidelijke onderscheid tussen mensen die alles kunnen en iemand met een handicap.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ze kunnen wel zien of je op start, stop, of pauze hebt gedrukt, maar niet hoe laat je dat gedaan hebt. Zo is het mij althans destijds uitgelegd.
Ik heb een jaar of 4 geleden een keer in de app van een tl kunnen meekijken, toen was dit idd alles wat ze konden zien. Maar misschien dat het nu anders is?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219966158
quote:

[..]
Dat valt inderdaad vet tegen. Ik werk nu bijna 25 jaar bij PostNL en had het idee dat de transitievergoeding meer zou zijn. Maar blijkbaar is het 1/3 maand per gewerkt jaar.
Als mijn geheugen me niet in de steek laat kregen de postbodes 20 jaar geleden een jaarsalaris mee als ze zelf op zouden rotten om plaats te maken voor de postbezorgers.
Zou jij het daarvoor doen?
pi_219966487
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:03 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Dat valt inderdaad vet tegen. Ik werk nu bijna 25 jaar bij PostNL en had het idee dat de transitievergoeding meer zou zijn. Maar blijkbaar is het 1/3 maand per gewerkt jaar.
Als mijn geheugen me niet in de steek laat kregen de postbodes 20 jaar geleden een jaarsalaris mee als ze zelf op zouden rotten om plaats te maken voor de postbezorgers.
Zou jij het daarvoor doen?
Voor het jaarsalaris van een fulltime postbode in schaal 3 of 4? Misschien. Voor m'n eigen jaarsalaris? Waarschijnlijk niet, zeker niet als het een bruto bedrag is.
pi_219966912
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Voor het jaarsalaris van een fulltime postbode in schaal 3 of 4? Misschien. Voor m'n eigen jaarsalaris? Waarschijnlijk niet, zeker niet als het een bruto bedrag is.
Duidelijk.
Zelf denk ik dat PostNL onderschat hoeveel mensen niet uit zichzelf gaan opstappen. De mensen die nog verschijnen voor een werkoverleg en echt nog steeds plezier hebben in hun werk noem ik zelf de "harde kern".
Die "harde kern" bezorgers die door wind en weer gaan, sneeuwstormen, hoosbuien, windkracht 6, bijtende honden, gestoorde mensen, agressieve autobestuurders, en alle sorteerfouten kunnen doorstaan,
die zijn niet onder de indruk van een paar gesloten depots.
Als ze die willen wegpesten zullen ze toch echt beter hun best moeten doen.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 23:12:57 #43
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_219966975
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:03 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Duidelijk.
Zelf denk ik dat PostNL onderschat hoeveel mensen niet uit zichzelf gaan opstappen. De mensen die nog verschijnen voor een werkoverleg en echt nog steeds plezier hebben in hun werk noem ik zelf de "harde kern".
Die "harde kern" bezorgers die door wind en weer gaan, sneeuwstormen, hoosbuien, windkracht 6, bijtende honden, gestoorde mensen, agressieve autobestuurders, en alle sorteerfouten kunnen doorstaan,
die zijn niet onder de indruk van een paar gesloten depots.
Als ze die willen wegpesten zullen ze toch echt beter hun best moeten doen.
De harde kern hier gaat niet meer naar werkoverleg hoor. Die scrollen snel door de berichten en gaan gewoon bezorgen. Zoveel mogelijk en met zo minmogelijk aandacht voor wat het bedrijf nu weer wil. Gewoon stug bezorgen en de rest negeren.
Loesje
pi_219969124
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:03 schreef YBouncer het volgende:
had het idee dat de transitievergoeding meer zou zijn. Maar blijkbaar is het 1/3 maand per gewerkt jaar.
door allerlei wetsveranderingen is dit echt teniet gedaan,t.n.v. de minst betaalden.
Heb je 25jr je uit de naad gewerkt, krjg je 5 tientjes mee,het meeste rendement haal je nu uit ziek melden, je moet het wel willen en durven.
pi_219969837
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 12:02 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
door allerlei wetsveranderingen is dit echt teniet gedaan,t.n.v. de minst betaalden.
Heb je 25jr je uit de naad gewerkt, krjg je 5 tientjes mee,het meeste rendement haal je nu uit ziek melden, je moet het wel willen en durven.
Ik werk helemaal niet in de sector, maar lees graag mee om wat insiders informatie te krijgen (waar ik niks mee doe omdat ik daar totaal geen belang bij heb). Waarom zou je het niet durven? Is het beleid van PostNL dan zo opgezet dat je je niet ziek zou durven te melden? Ik bedoel, als je ziek bent. Ben je ziek. Overspannen of een burn out kunnen daarbij horen en als ik jullie berichten lees dan vraag ik mij soms af hoe jullie dit volhouden. Dus: petje af en respect!
pi_219970174
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 14:06 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Ik werk helemaal niet in de sector, maar lees graag mee om wat insiders informatie te krijgen (waar ik niks mee doe omdat ik daar totaal geen belang bij heb). Waarom zou je het niet durven? Is het beleid van PostNL dan zo opgezet dat je je niet ziek zou durven te melden? Ik bedoel, als je ziek bent. Ben je ziek. Overspannen of een burn out kunnen daarbij horen en als ik jullie berichten lees dan vraag ik mij soms af hoe jullie dit volhouden. Dus: petje af en respect!
3 keer ziekmelden is een gesprek. Het bedrijf houdt niet van mensen die ziek zijn of een beperking hebben. Die proberen ze zo snel mogelijk kwijt te raken.
Loesje
pi_219970351
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:07 schreef V__L_N het volgende:

[..]
3 keer ziekmelden is een gesprek. Het bedrijf houdt niet van mensen die ziek zijn of een beperking hebben. Die proberen ze zo snel mogelijk kwijt te raken.
Maar wat willen ze dan met een gesprek? Je hebt altijd nog een bedrijfsarts en wetgeving die achter je staat waardoor ze je niet zomaar op straat kunnen gooien. Of is PostNL zo iemand die je dan alsnog op straat zet en je een minimale vergoeding meegeeft? In dat geval snap begrijp ik de voorzichtigheid rondom ziekmelden.
pi_219971199
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:42 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik heb een jaar of 4 geleden een keer in de app van een tl kunnen meekijken, toen was dit idd alles wat ze konden zien. Maar misschien dat het nu anders is?
Ik ga er nog steeds van uit dat het bluf is om ons maar vooral te laten minnen waardoor de tc in een goed blaadje komt bij de rayon manager, binnenkort wil de tc een (werk)bijeenkomst hebben dan kan hij mooi laten zien of hij die tijden echt kan zien!

Ikzelf zit nu erg te twijfelen, ben (natuurlijk) rond aan het kijken maar als we over een paar maanden mogelijk een zak(je) geld mee kunnen krijgen als we vertrekken... Wat is wijsheid?
pi_219971266
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:31 schreef the_X het volgende:

[..]
Ik ga er nog steeds van uit dat het bluf is om ons maar vooral te laten minnen waardoor de tc in een goed blaadje komt bij de rayon manager, binnenkort wil de tc een (werk)bijeenkomst hebben dan kan hij mooi laten zien of hij die tijden echt kan zien!

Ikzelf zit nu erg te twijfelen, ben (natuurlijk) rond aan het kijken maar als we over een paar maanden mogelijk een zak(je) geld mee kunnen krijgen als we vertrekken... Wat is wijsheid?
Tenzij je dit werk meer doet als een soort betaalde hobby en het geld niet echt nodig hebt: blijf zitten waar je zit en teken niks! Dat zakje geld stelt waarschijnlijk geen moer voor, en als PostNL van ons af wil moeten ze maar de officiële route kiezen, dus een ontslagvergunning aanvragen via het UWV.
pi_219973878
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:25 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Maar wat willen ze dan met een gesprek? Je hebt altijd nog een bedrijfsarts en wetgeving die achter je staat waardoor ze je niet zomaar op straat kunnen gooien. Of is PostNL zo iemand die je dan alsnog op straat zet en je een minimale vergoeding meegeeft? In dat geval snap begrijp ik de voorzichtigheid rondom ziekmelden.
Het hele idee van het bedrijf is dat ze het niet erg vinden als je weg gaat. Zeker niet als je in hun ogen duur bent. Ik zei al, ik heb wel wat ervaring met hoe ze zich gedragen in deze, maar ik ga het niet op internet zetten.Hoe je het went of keert zo anoniem zijn we nou ook weer niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:31 schreef the_X het volgende:

[..]

Wacht tot wat het sociaal plan zegt. Als het goed is wordt dat met een paar weken bekend gemaakt. Dan weet je beter wat er staat. Als je iets anders leuks kan krijgen kun je altijd nog gaan, maar ik zou niet weggaan als je niks anders hebt. Het bedrijf rekent op een leegloop, dus je hebt grote kans dat je straks nog prima zit als er teveel mensen weggaan.
Loesje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')