Op de daldagen zou je vanaf deze week, met uitzondering van brievenbuspakjes, in principe geen port betaald post meer moeten tegenkomen, behalve van kaartenbedrijven als Greetz en Kaartje2Go. Maar tot dusver merk ik daar weinig van, want bij Voorbereiden gooien ze vrolijk alles er bij wat er nog van eerdere dagen lag. Dus heb je in je dalwijk toch weer Kampioenen, Gall & Gall-boekjes en Postcodeprijzen.quote:Op donderdag 22 januari 2026 23:03 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad ook aardig wat 48+ pakketjes opduiken. Ik merk nog niet echt dat ze weg zijn uit de daldagen want daar loop ik toch echt nog steeds met 1/2 tassen brievenbus elke dag nog. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de postnl er vanuit ging dat 20% van de pakketjes naar de pakketservice gaat. Die 10% tijdreductie is gewoon weer een manier om te voorkomen dat er ooit iemand een minuut te veel betaald zou krijgen.
Ik heb even gespiekt bij myparcel. 48 uurs kost 3.74 en 24 uur kost 4.40. Opzich vind ik het nog geen schokkende prijs. Maar wat niet is kan nog komen. Overigens heb ik al langer het idee dat steeds meer verzenders het hele volgende dag leveren hebben losgelaten.
[..]
Postnl begint altijd pas met onderhandelen als de cao verlopen is. Uiteindelijk betalen ze dan wel weer terug, maar ondertussen loop je altijd eerst koopkracht mis. Ze mogen van mij die salarissen wel gewoon koppelen aan een percentage van het minimumloon, vind dit geneuzel altijd zo beroerd.
In de fnv nieuwsbrief las ik wel dat er blijkbaar een sociaal plan gaat komen... Had dat ook al niet verwacht
het beste is autmatische prijscompensatie, nu loopt iedereen ieder jaar achter de feiten aan.quote:Op donderdag 22 januari 2026 23:03 schreef V__L_N het volgende:
Ze mogen van mij die salarissen wel gewoon koppelen aan een percentage van het minimumloon, vind dit geneuzel altijd zo beroerd.
Zakelijke 24 uurs post bestaat gewoon nog, als je maar betaald. En een kaartendienst gebruik je juist voor snelle verzending. Maar tegenwoordig mag je al blij zijn als je kaart binnen 3 dagen in de bus ligt. Ik had mijn kaart pas woensdag ipv zaterdag in huis. Lang leve de geweldige sortering/doorschuiving.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 09:28 schreef wbwb het volgende:
Hoezo kunnen die kaartenbedrijven eigenlijk wel nog 24-uurspost versturen? Dat is toch ook niet eerlijk?
Overigens vermoed ik dat het percentage 24-uurs Brievenbuspakjes+ ook gaat dalen per 1 juli, gezien de prijs hiervan dan ook gaat stijgen vanwege de bezorging door Pakketten. Ik
ja hier idd, dikke doei voor ze ,ik kan er gelukkig makkelijk afscheid van nemen,ze zijn met zoveel dingen tegelijk bezig, (alleen met hunzelf)en degenen die het moeten doen worden afgeschoven.De overheid heeft nog niks besloten.Het asociale plan levert ook niks op ja wat ik al eerder zei 5 tientjes that's it..Alle bezorgers die langer dan 20jr rondlopen hebben werkelijk alles gegeven,maar er is veel meer genomen,soort stank voor dank.De 12 oliebollen waren al het teken aan de wand.quote:Op woensdag 28 januari 2026 02:24 schreef V__L_N het volgende:
Her we go... Slachting op depots. Ons depot gaat 5 km verderop. Piekwijk met 8 tassen. Blijven er maybe straks 6 over. 2/3 keer bijladen. Minimaal 20 km fietsen extra elke dag.
Niet dat ik kan fietsen, maar goed...
quote:Bezorgtijd: afgelopen donderdag tussen 08:00 en 18:00
Pakket is ontvangen door PostNL
Laatste update: 21 januari om 22:12 uur
Ja hoi, dit is toch kansloos.quote:We hebben het bezorgmoment niet gehaald vandaag, sorry. Houd track & trace in de gaten, daar vind je het nieuwe bezorgmoment.
Briefpakjes gaan nu nog mee met de gewone postbezorger dus het kan inderdaad zomaar een paar dagen worden doorgeschoven bij onderbezetting of fouten/vertraging in het sorteerproces. Het is alleen maar erger geworden de laatste maanden, binnen 3 dagen bezorgd is sowieso al een utopie. En als je pech hebt schuift het zo van zaterdag naar woensdag of zelfs donderdag door. Voor de bezorger ook vaak een raadsel wanneer de pakjes eens opduiken in je wijk.quote:Op woensdag 28 januari 2026 14:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Ja hoi, dit is toch kansloos.Een briefpakje dat hier vorige donderdag bezorgd zou moeten worden is vertraagd (dat is tot daar aan toe), maar vervolgens gebeurt er al zes dagen helemaal niets meer. Nu ik erover na denk, ik heb hier sowieso de afgelopen week ofzo geen bezorger gezien
Mag je tijd wel schrijven? Tijdens je wijk terugfietsen is gewoon werktijd. Sowieso moet je maar een gek vinden die daar zin in heeft. Als ik elke dag 5km extra moet fietsen ben ik er snel klaar mee en ga ik sowieso niet nog eens terugfietsen op het einde..quote:Op woensdag 28 januari 2026 02:24 schreef V__L_N het volgende:
Her we go... Slachting op depots. Ons depot gaat 5 km verderop. Piekwijk met 8 tassen. Blijven er maybe straks 6 over. 2/3 keer bijladen. Minimaal 20 km fietsen extra elke dag.
wat te denken bij windkracht >6 , vanachter de computer worden er mooie verhaaltjes bedacht,tegen een veel te hoge vergoeding,tijd dat ze zelf eens op de analoge fiets stappen. De verwachting is dat je niet echt weet welke wijken je hebt, niet een systeem zoals nu,waar je elke week een beetje hetzelfde krijgt.quote:Op woensdag 28 januari 2026 14:24 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Mag je tijd wel schrijven? Tijdens je wijk terugfietsen is gewoon werktijd. Sowieso moet je maar een gek vinden die daar zin in heeft. Als ik elke dag 5km extra moet fietsen ben ik er snel klaar mee en ga ik sowieso niet nog eens terugfietsen op het einde..
Bij ons het zelfde verhaal. Depot weg, en iedereen moet zijn post 1 dorp en 5 km verderop halen. En ook precies 5 km de verkeerde kant op, dus verder weg van waar de meeste bezorgers wonen. Dus straks inderdaad minimaal (!) 20 km extra fietsen op een dag. Want we krijgen wel allemaal een e-bike, maar die moeten we wel na gebruik terug brengen. Dus eerst 5 km extra van huis naar depot fietsen, dan weer 5 km terug fietsen naar je wijk, dan weer 5 km terug naar het depot om de e-bike in te leveren, en dan weer 5 km extra terug fietsen met je eigen fiets. En dan ga ik er nog van uit dat je de wijk in 1x mee krijgt, want elke keer bijladen is nog eens 10 km erbij. Dit gaat zoveel extra tijd kosten, daarbij vergeleken is het wegvallen van de huur van ons karige depotje (zonder water, stroom of toilet) peanuts. Dus het levert PostNL alleen maar boze bezorgers op terwijl er geen cent bespaard wordt. Afgezien wat ze besparen doordat mensen nu uit zichzelf ontslag nemen, zodat je ze geen oprotpremie hoeft te betalen.quote:Op woensdag 28 januari 2026 02:24 schreef V__L_N het volgende:
ja dat gaat vanelf in de soep lopen,of denken ze dat ze dat met 10 min(later weer afgepakt,door verminderde poststroom)kunnen afkopen. Beetje globaal gerekend, ben je 30/40% van de werkdag alleen maar bezig met heen en weer fietsen.quote:Op woensdag 28 januari 2026 15:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En dan ga ik er nog van uit dat je de wijk in 1x mee krijgt, want elke keer bijladen is nog eens 10 km erbij. Dit gaat zoveel extra tijd kosten,
Ik denk dat ze daar inderdaad op hopen want dit is geen doen zo. Dan mag je al blij zijn als er überhaupt nog een bezorger is straks. Zitten hele wijken zonder waar ze de depots hebben wegbezuinigd.. en dan nog harder hullen bij de politiek/acm dat ze weer personeelsproblemen hebben dus asjeasjeblieft mogen we stoppen met de zaterdag?quote:Op woensdag 28 januari 2026 15:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons het zelfde verhaal. Depot weg, en iedereen moet zijn post 1 dorp en 5 km verderop halen. En ook precies 5 km de verkeerde kant op, dus verder weg van waar de meeste bezorgers wonen. Dus straks inderdaad minimaal (!) 20 km extra fietsen op een dag. Want we krijgen wel allemaal een e-bike, maar die moeten we wel na gebruik terug brengen. Dus eerst 5 km extra van huis naar depot fietsen, dan weer 5 km terug fietsen naar je wijk, dan weer 5 km terug naar het depot om de e-bike in te leveren, en dan weer 5 km extra terug fietsen met je eigen fiets. En dan ga ik er nog van uit dat je de wijk in 1x mee krijgt, want elke keer bijladen is nog eens 10 km erbij. Dit gaat zoveel extra tijd kosten, daarbij vergeleken is het wegvallen van de huur van ons karige depotje (zonder water, stroom of toilet) peanuts. Dus het levert PostNL alleen maar boze bezorgers op terwijl er geen cent bespaard wordt. Afgezien wat ze besparen doordat mensen nu uit zichzelf ontslag nemen, zodat je ze geen oprotpremie hoeft te betalen.
De doelgroep voor post en pakketbezorgers zijn vooral die snel op zoek naar een baan zijn. En ook zo weer weg als ze elders meer kunnen verdienen of inzien dat je eigenlijk behoorlijk weinig vrijheid hebt binnen je baan. Je moet elke minuut verantwoorden en zelf nog veel corrigeren. De uitstroom is groter dan de instroom.quote:Op woensdag 28 januari 2026 19:07 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.awvn.nl/arbei(...)hakers-te-voorkomen/
ze zullen Charlie hard nodig hebben na vandaag
Dat was ook wat ze ons destijds vertelden. Dus of PostNL liegt, of jouw teamcoach bluft.quote:Op donderdag 29 januari 2026 16:04 schreef the_X het volgende:
Artikel in het AD; Postbode straks minder vaak aan je deur: pakketbezorgers gaan ook rouwpost bezorgen
https://archive.ph/9VXHS
Wij kregen vanmorgen te horen van onze teamcoach dat ze je start, eind en pauzetijd kunnen zien, ik dacht eigenlijk dat ze alleen kunnen zien of dat je gestart en gestopt bent, niet van wijk om 11:00 getart en om 12:00 gestopt met van 11:25 t/m 11:30 pauze
Nee, de extra reistijd (in elk geval tussen depot en wijk, en omgekeerd) wordt wel betaald. Het is vooral bedoeld als ontmoedigingsbeleid: als we straks elke dag maar de helft van de wijken lopen, hebben we zo maar ineens duizenden postbezorgers te veel. Die ontslaan is lastig en kost geld, ze wegtreiteren en hopen dat ze uit zichzelf ontslag nemen is veel goedkoper.quote:Op donderdag 29 januari 2026 17:47 schreef Semargofni het volgende:
Gelukkig ben ik de dans ontsprongen als het gaat om het samenvoegen van depots. Helaas velen niet hier zo te zien. Lijkt mij niet heel erg reëel om van mensen te verlangen dat ze 3x (in het geval van bijladen) van het ene tussen het andere dorp op en neer gaan pendelen.
Is het slecht weer, ben je blij dat je eindelijk klaar bent kun je nog eens op en neer alleen voor die fiets. Gaat waarschijnlijk snel tegenstaan. En of het geld zal besparen geloof ik inderdaad ook niks van. Al die extra werktijd zal flink oplopen voor het bedrijf, of is het de bedoeling dat je dat in je eigen tijd doet?
ze zijn als de dood om geld kwijt te raken, ja als je een onderneming hebt, horen daar eenmaal ook de " lasten" bij.quote:Op donderdag 29 januari 2026 16:04 schreef the_X het volgende:
Artikel in het AD; Postbode straks minder vaak aan je deur: pakketbezorgers gaan ook rouwpost bezorgen
https://archive.ph/9VXHS
Wij kregen vanmorgen te horen van onze teamcoach dat ze je start, eind en pauzetijd kunnen zien, ik dacht eigenlijk dat ze alleen kunnen zien of dat je gestart en gestopt bent, niet van wijk om 11:00 getart en om 12:00 gestopt met van 11:25 t/m 11:30 pauze
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |