abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf zaterdag 24 januari 2026 @ 10:39:51 #226
364681 over_hedge
pi_219912780
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 10:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De enige gamechanger is het lamleggen van de Russische economie. Dat is de achilleshiel, niet het zoveelste wapen.

Rusland moet economisch niet langer in staat zijn de oorlog voort te zetten. Pas dan stopt het.
is ook maar net wat je definitie van gamechanger is. Kijk himars. toen die kwamen moesten de russen hun hele supply lines kilometers naar achter doen. Met alle gevolgen van dien. Na een tijdje passen zich er op aan. En hebben ze niet meer zo veel effect als op het begin (en ja discom ze worden nogsteeds gebruikt)

Maar door himars werd de oorlog gewoon anders. Dus ja kan je prima game changer noemen. Zelfde met drones , drones hebben letterlijk de manier van oorlog voeren veranderd.

Maar als je definitie van game changer is dat je meteen heel de oorlog wint, ja dan zijn er weinig gamechangers.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_219912810
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 10:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Moet het wel een keer gebeuren.
Het huidige sanctieregime wordt niet eens actief gehandhaafd en op grote schaal overtreden en omzeild. Russische raketten zitten vol Westerse technologie. En ondertussen maar wapperen met het vingertje. Zelensky had gewoon gelijk in Davos. We hebben kilo’s boter op het hoofd.
pi_219912833
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 10:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het huidige sanctieregime wordt niet eens actief gehandhaafd en op grote schaal overtreden en omzeild. Russische raketten zitten vol Westerse technologie. En ondertussen maar wapperen met het vingertje. Zelensky had gewoon gelijk in Davos. We hebben kilo’s boter op het hoofd.
Hoe gaan we dat handhaven dan? En wat moeten we nog meer doen om de economie te slopen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219912841
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 10:39 schreef over_hedge het volgende:

[..]
is ook maar net wat je definitie van gamechanger is. Kijk himars. toen die kwamen moesten de russen hun hele supply lines kilometers naar achter doen. Met alle gevolgen van dien. Na een tijdje passen zich er op aan. En hebben ze niet meer zo veel effect als op het begin (en ja discom ze worden nogsteeds gebruikt)

Maar door himars werd de oorlog gewoon anders. Dus ja kan je prima game changer noemen. Zelfde met drones , drones hebben letterlijk de manier van oorlog voeren veranderd.

Maar als je definitie van game changer is dat je meteen heel de oorlog wint, ja dan zijn er weinig gamechangers.
Copium is wel weer aanwezig bij beide partijen. :')

Was gewoon een observatie dat innovatie in oorlogstijd gigantisch is. Begin jij over de semantiek van het woord game changer.
  FOK!Fotograaf zaterdag 24 januari 2026 @ 10:50:34 #230
364681 over_hedge
pi_219912847
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 10:49 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Copium is wel weer aanwezig bij beide partijen. :')

Was gewoon een observatie dat innovatie in oorlogstijd gigantisch is. Begin jij over de semantiek van het woord game changer.
Jij bent de genen die 4x per maand er over begint We HoReN Er NiKs MeEr VaN
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_219912897
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 10:50 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Jij bent de genen die 4x per maand er over begint We HoReN Er NiKs MeEr VaN
Dat geldt toch net zo goed voor Rusland? Het ging over innovatie. Dat doen beide partijen.

Oekraïne is nu hard op weg met A.I., maar zoals ik zei ik denk dat het gewoon doormoddert. (En toen begon jij over de semantiek van het woord game changer :') )

https://www.nrc.nl/nieuws(...)nen-pareren-a4918383
pi_219912907
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 10:50 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Rusland's elite eenheden zijn aardig naar de tyfus bijvoorbeeld.
pi_219912949
In hoeverre denken jullie dat een bedrijf als Palantir invloed heeft op de Amerikaanse koers in het Oekraïne dossier?

Ik lees nu bijvoorbeeld weer dat Oekraïne op grote schaal video-opnames met het bedrijf gaat delen. Cynisch gezegd zou je kunnen stellen dat deze oorlog de ideale proeftuin/leeromgeving is voor hun software en AI-modellen. En de eigenaar (Peter Thiel) heeft hechte banden met de Trump-regering.
pi_219912996
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 10:13 schreef Spablauw214 het volgende:
Waar blijven eigenlijk die Taurus-raketten die Merz tijdens zijn campagne beweerde te zullen gaan leveren?
Die is ook gevallen voor het gescholtz virus.

Op een paar dingen heeft die oranje dwaas wel gelijk. Europa moet doortastender zijn en zn spierballen een keer gebruiken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219913071
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 11:08 schreef Breekfast het volgende:
In hoeverre denken jullie dat een bedrijf als Palantir invloed heeft op de Amerikaanse koers in het Oekraïne dossier?

Ik lees nu bijvoorbeeld weer dat Oekraïne op grote schaal video-opnames met het bedrijf gaat delen. Cynisch gezegd zou je kunnen stellen dat deze oorlog de ideale proeftuin/leeromgeving is voor hun software en AI-modellen. En de eigenaar (Peter Thiel) heeft hechte banden met de Trump-regering.
Zou goed kunnen.
pi_219913096
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 07:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hoog tijd dat wij dat ook gaan doen. En ook kappen met Russische schepen hier laten bunkeren e.d.
Dat gaat ook maar gewoon door hé, bij Borssele is dat toch?
pi_219913416
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 11:32 schreef Radegast het volgende:

[..]
Dat gaat ook maar gewoon door hé, bij Borssele is dat toch?
Ja, volgens mij wel.
Maar er komen ook nog steeds schepen vol nikkel aan in Rotterdam…
  zaterdag 24 januari 2026 @ 13:15:56 #238
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219913731
what a year!, and its only Januari!
  zaterdag 24 januari 2026 @ 14:11:28 #239
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219914513
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 10:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wij sponseren hen voor miljarden, lijden grote schade. En wat krijgen wij terug? Een middelvinger.

Slimme actie.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219914842
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 14:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wij sponseren hen voor miljarden, lijden grote schade. En wat krijgen wij terug? Een middelvinger.

Slimme actie.
Hij zegt dat Europa een vuist moet maken en zich moet verenigen. Wat is daar precies een middelvinger aan?

Hij heeft gewoon gelijk. Er is een totaal gebrek aan politieke eenheid en dat ondermijnt de slagkracht van de EU.
pi_219914871
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 14:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Slimme actie.
Boeiend.

Gaat 0,0 verschil maken.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_219914876
Los van dat hij, idd, volstrekt gelijk heeft.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zaterdag 24 januari 2026 @ 14:39:07 #243
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219914906
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 14:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hij zegt dat Europa een vuist moet maken en zich moet verenigen. Wat is daar precies een middelvinger aan?

Hij heeft gewoon gelijk. Er is een totaal gebrek aan politieke eenheid en dat ondermijnt de slagkracht van de EU.
Volgens mij heeft europa al behoorlijk wat gedaan.
En zeker als het gaat om de opvang van zijn landgenoten.

Het enige waarover hij mag klagen is dat Oekraïne door o.a europa deze oorlog is ingerommeld.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219914908
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 14:35 schreef ExTec het volgende:
Los van dat hij, idd, volstrekt gelijk heeft.
Het is wel geinig dat alleen het pro-Rusland en anti-EU-voetvolk hier een middelvinger in ziet.
pi_219914915
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 14:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het enige waarover hij mag klagen is dat Oekraïne door o.a europa deze oorlog is ingerommeld.
Rusland is de oorlog gestart. Rusland is de agressor. Niet de EU of Oekraïne.

En bespaar me je gelul over Istanbul en Boris Johnson dat kennen we nu wel.
  zaterdag 24 januari 2026 @ 14:42:26 #246
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219914921
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 14:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Rusland is de oorlog gestart. Rusland is de agressor. Niet de EU of Oekraïne.

En bespaar me je gelul over Istanbul en Boris Johnson dat kennen we nu wel.
Ik bespaar het je. Want jk weet dat je het weet.
De oorlog had allang in remise geëindigd kunnen worden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219914929
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 14:39 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is wel geinig dat alleen het pro-Rusland en anti-EU-voetvolk hier een middelvinger in ziet.
Maar die grijpen in hun "liefde voor de Sterke Man" alles aan om als het ff kan eergisteren al het tapijt onder oekrainers vandaan te trekken.
pi_219914933
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 14:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ze kunnen zich nog steeds onvoorwaardelijk over geven hoor, maar daar hebben ze geen zin in.
pi_219914936
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 14:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Welke concessies heeft Rusland al gedaan eigenlijk?

Ik heb een weekje vakantie genomen van dit topic en het is nog steeds elke dag dezelfde herhaling van zetten. Ik kom wel terug als er nieuws is.
pi_219914943
Het is voor iedereen gunstig dat het zo lang duurt, helaas.

De sovjet voorraden pantservoertuigen hadden niet doorgedraaid geworden, de economie van rus had niet naar de filistijnen geholpen zijn als het eerder was gekapt.

Heel hard maar waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')