Aramis kocht ik regelmatig.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:20 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geen spulletjes hiervan meer kopen
Hij kan makkelijk nog een stuk of 10 nieuwe staten maken door van wat landjes die de VS al bezit staten te maken. Daar wonen per landje ongeveer evenveel mensen als in de minst bevolkte staten.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zoiets. Hij wil gewoon legacy maken door de president te zijn die de VS uitbreidde met een 51-ste staat.
Daarom zal hij de storm wel laten doorgaan.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zou hilarisch zijn als de oppositie de dag nadat deze storm is gaan liggen, gelijk weer de nadruk op Epstein legt met een nieuwe onthulling.
Dat zegt me allemaal helemaal niks.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:20 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Trump: "Nog vragen?"quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:32 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Daarom zal hij de storm wel laten doorgaan.
Dan heb je niet veel cosmetica nodigquote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat zegt me allemaal helemaal niks.
Ik gebruik alleen babyshampoo en soms scheerschuim, als ik me niet onder de douche scheer.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:43 schreef Sabata het volgende:
[..]
Dan heb je niet veel cosmetica nodig
Is Le Labo ook van hun? Scheiße...quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:20 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eigenlijk spreken we zijn naam helemaal verkeerd uit dus, je moet het uitspreken als Troemp.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een illegale immigrant uit Europa en ik bedoel hiermee dat zij nooit toegang hebben gevraagd aan de native americans.
[..]
https://historiek.net/dui(...)-donald-trump/66169/
https://www.bloomberg.com(...)o-exit-us-treasuriesquote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:48 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Denemarken gaat de dollar slopen.
Alle beetjes helpen. En waar er 1 schaap over de dam is, volgen er (hopelijk) meer!quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:56 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
https://www.bloomberg.com(...)o-exit-us-treasuries
Dat pensioenfonds van 25 miljard heeft voor maar 100 miljoen dollar aan US treasury bonds, had net zo goed 0 kunnen zijn.
Ah een man van goede smaak.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:56 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Is Le Labo ook van hun? Scheiße...
Nou dan voortaan maar een dupe kopen van mijn geliefde Gaiac 10.
Misschien moeten de Nederlandse pensioenfondsen hun 55 miljard dan maar dumpen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:56 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat pensioenfonds van 25 miljard heeft voor maar 100 miljoen dollar aan US treasury bonds, had net zo goed 0 kunnen zijn.
Het ABP ja.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien moeten de Nederlandse pensioenfondsen hun 55 miljard dan maar dumpen.
Niet alleen het ABP: https://www.dnb.nl/algeme(...)se-staatsobligaties/quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Het ABP ja.
Die hebben daar echt wat zitten. Top 10 van de grootste en merendeel in de VS.
Heb je het meteen over tientallen miljarden.
True maar als er meer Europese fondsen volgen kan er een sneeuwbaleffect ontstaan.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:56 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
We leunen heel zwaar op US tech (zelfs voor iets simpels als een cloud…) en zijn heel afhankelijk van de VS voor energie. Als de VS op enig moment geen gas meer levert zitten we in de kou en hebben we geen leveringszekerheid meer aangaande elektriciteit.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat die afhankelijkheid eigenlijk wel meevalt.
We kunnen Oekraïne nu al voor een groot deel overeind houden. Drones maken ze in Oekraïne zelf (of komen uit China, dat is weer een andere afhankelijkheid). Voor de rest maken we ook zelf mortiergranaten, tanks, houwitsers, vliegtuigen etc.
Het probleem zit vooral in de intelligence, maar dat is ook wel op te bouwen, en luchtafweer als de patriot. Europa is echter economisch gezien geen kleine speler, die onafhankelijkheid moet binnen enkele jaren op te bouwen zijn. Als de wil er maar is (en die is er jarenlang niet geweest).
Toch een significant deel van de cosmetica marktquote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat zegt me allemaal helemaal niks.
Achterstand inlopen is allemaal niet zo simpel en zeker niet zonder steun van de VS.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:46 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Europa heeft tot nu toe (altijd) de weg van de minste weerstand gekozen.
Europa kan best zonder de VS. Kwa tech en defensie lopen we flink achter ja, maar achterlopen is niet hetzelfde als helemaal niks hebben of niks kunnen.
Dat we zo afhankelijk zijn is ook omdat de VS succesvol haar producten en diensten weet te lobbyen hier. Alleen in Europa zijn we blijkbaar zo dom om onze kritieke infrastructuur door Amerikaanse bedrijven te laten beheren/controleren. Aan de andere kant, het Amerikaanse bedrijfsleven is nu ook wanhopig afhankelijk van die 450+ miljoen welvarende EU burgers en zonder het Europese continent stelt Amerika geopolitiek ook veel minder voor. Het mag wel tijd worden dat Europa meer bewust wordt van haar mogelijkheden en daar naar handelt.
Op dit moment kopen we zelfs nog gas uit Rusland. Rusland wil dit gas graag leveren, ondanks de oorlog en ondanks de sancties. Omdat het een makkelijke manier van geld verdienen is. Het moet wel heel gek lopen willen de Amerikanen onze euro's niet meer aannemen voor hun gas.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:26 schreef VEM2012 het volgende:
We leunen heel zwaar op US tech (zelfs voor iets simpels als een cloud…) en zijn heel afhankelijk van de VS voor energie. Als de VS op enig moment geen gas meer levert zitten we in de kou en hebben we geen leveringszekerheid meer aangaande elektriciteit.
Natuurlijk kun je je weer tot Vova wenden. Maar als die weet dat je klem zit, zou dat goed uitpakken voor Oekraïne?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Op dit moment kopen we zelfs nog gas uit Rusland. Rusland wil dit gas graag leveren, ondanks de oorlog en ondanks de sancties. Omdat het een makkelijke manier van geld verdienen is. Het moet wel heel gek lopen willen de Amerikanen onze euro's niet meer aannemen voor hun gas.
Ik zeg niet dat we Russisch gas moeten kopen. Uiteindelijk moeten we de energietransitie door, waardoor we veel minder fossiele brandstoffen nodig zullen hebben.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je je weer tot Vova wenden. Maar als die weet dat je klem zit, zou dat goed uitpakken voor Oekraïne?
Nogmaals: laten we dat nou niet proberen…
Noorse staatspot en Zwitserse centrale bank zijn de echte grote jongens.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien moeten de Nederlandse pensioenfondsen hun 55 miljard dan maar dumpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |