abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219873541
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 09:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Nee, het alternatief, JD Vance is niet minder kut.
Verschil is dat Vance de GOP niet in z'n greep heeft, niet zoals Trump.

Republikeinen in het Congres zijn als de dood om Trump tegen de haren in te strijken, uit angst voor een electorale afstraffing. Trump is immers nog altijd immens populair onder Republikeinse kiezers.

Vance is toch net even een ander verhaal. Congresleden zijn (nog) niet bang voor hem en hij geniet niet de onvoorwaardelijke steun die Trump wel heeft.

Als Trump opzij wordt gezet, dan zal dat vermoedelijk leiden tot een burgeroorlog binnen de GOP. Marco Rubio, Ted Cruz, JD Vance; ze zullen allemaal strijden om het leiderschap van de GOP.

Dat kan overigens ook verkeerd uitpakken, als Trumps opvolger denkt een nog extreme weg in te moeten slaan. Maar met een beetje mazzel zal de volgende leider van de GOP kiezen voor een meer gematigde koers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 19 januari 2026 @ 09:59:34 #102
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_219873556
Trump de vredespresident 🕊 Zorgt ervoor dat alle andere landen meer tot elkaar komen _O_
Please consider the environment before printing this post
  maandag 19 januari 2026 @ 10:02:28 #103
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219873574
Wat een verschil en verademing dat mensen die blij waren met de herverkiezing van Trump ook gewoon zeggen dat dit idioot is wat hij doet. De Biden aanhangers hebben tot het laatste toe verdedigd dat de man so "sharp as ever is".
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 19 januari 2026 @ 10:13:57 #104
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219873619
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 08:00 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik vind dit trouwens een enorme belediging voor de FIFA Peace Prize en Infantino. Doet die prijs er dan niets toe voor Trump!!!???
Blaf me vol
pi_219873627
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2026 10:02 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een verschil en verademing dat mensen die blij waren met de herverkiezing van Trump ook gewoon zeggen dat dit idioot is wat hij doet. De Biden aanhangers hebben tot het laatste toe verdedigd dat de man so "sharp as ever is".
Vind jij Trump wel nog 'sharp as ever'?
  Redactie Sport maandag 19 januari 2026 @ 10:18:43 #106
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219873645
Volgens mij heb ik maar heel weinig mensen zien zeggen dat Biden een geweldige president was.

Het was vooral dat op dat moment het meest realistische alternatief niet echt een kundig vervanger leek. (Of ze hadden hem intern moeten vervangen, maar geloof je het zelf?) Op zich hebben die mensen daarin voorlopig ook wel gelijk gekregen _O-
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 19 januari 2026 @ 10:20:51 #107
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219873656
quote:
Er was onlangs een onderzoek in de VS.

91% is tegen Groenland overnemen.
70% is tegen Groenland kopen.

Trump komt met veel grote woorden maar zal weinig steun hebben zelfs binnen zijn eigen partij.
  maandag 19 januari 2026 @ 10:23:49 #108
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219873676
quote:
Volgens mij zei bijna niemand dat hier. Stop met dingen verzinnen.
Blaf me vol
pi_219873680
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 10:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Volgens mij heb ik maar heel weinig mensen zien zeggen dat Biden een geweldige president was.

Het was vooral dat op dat moment het meest realistische alternatief niet echt een kundig vervanger leek. (Of ze hadden hem intern moeten vervangen, maar geloof je het zelf?) Op zich hebben die mensen daarin voorlopig ook wel gelijk gekregen _O-
Biden was niet meer de scherpste, maar hij deed geen gekke dingen. De relatie met Europa was goed, hij sprak zich uit tegen Poetin, hij steunde Oekraïne en de Amerikaanse economie draaide als een tierelier.

Geen gedreig met importheffingen of de annexatie van grondgebied van NAVO-bondgenoten.
  maandag 19 januari 2026 @ 10:26:00 #110
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219873693
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 10:23 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
Onze Don Quichot, dapper vechtend tegen zijn windmolens.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Redactie Sport maandag 19 januari 2026 @ 10:26:52 #111
pi_219873704
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 10:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Biden was niet meer de scherpste, maar hij deed geen gekke dingen. De relatie met Europa was goed, hij sprak zich uit tegen Poetin, hij steunde Oekraïne en de Amerikaanse economie draaide als een tierelier.

Geen gedreig met importheffingen of de annexatie van grondgebied van NAVO-bondgenoten.
Of de steun voor Oekraïne uit Amerikaans perspectief geweldig is kun je nog enigszins over discussiëren, maar de rest wel zonder enige twijfel mee eens.
  maandag 19 januari 2026 @ 10:29:12 #112
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219873724
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 10:15 schreef Adames het volgende:

[..]
Vind jij Trump wel nog 'sharp as ever'?
Zo noemde ik hem ook niet.
Maar ik vind dat de man zich buitengewoon merkwaardig ontwikkelt. Lijkt wel een soort yolo mentaliteit.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219873734
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 10:18 schreef Mexicanobakker het volgende:

Trump was op dat moment aantoonbaar het minst slechte tussen twee kwade opties. Biden besloot zelf helemaal niets meer omdat hij op een gegeven moment de vitaliteit van een stuk groente had. Maar ja, twee keer kut is ook gewoon kut
  maandag 19 januari 2026 @ 10:31:16 #114
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_219873736
quote:

[..]
Plus Biden heeft natuurlijk nog niet eens een fractie van de debiele dingen gedaan die Trump wil c.q. gedaan heeft.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  maandag 19 januari 2026 @ 10:32:28 #115
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_219873751
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2026 10:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar ik vind dat de man zich buitengewoon merkwaardig ontwikkelt. Lijkt wel een soort yolo mentaliteit.
Hij ontwikkelt zich precies zoals je al vanaf (voor) 2016 ziet aankomen.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_219873761
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2026 10:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ontwikkelt?

Hier werd nou juist voor gewaarschuwd in de aanloop naar de verkiezingen van 2024. Voor wie een beetje had opgelet was al langer duidelijk dat Trump niet spoort.

Zijn voormalige stafchef, John Kelly, noemde Trump nota bene een 'fascist' en waarschuwde dat hij dictatoriale trekjes heeft:

As Election Nears, Kelly Warns Trump Would Rule Like a Dictator

Na de bestorming van het Capitool had het klaar moeten zijn voor Trump. Voor wie toen nog twijfelde (ook dat was rijkelijk laat) had dat de druppel moeten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 19-01-2026 10:41:12 ]
  Redactie Sport maandag 19 januari 2026 @ 10:35:16 #117
pi_219873815
In zijn eerste termijn was het een bijzondere narcist, maar nog niet eentje die Amerika of de wereld geheel de afgrond in poogde te smijten.

Nu, ja, wel.
pi_219873818
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Of de steun voor Oekraïne uit Amerikaans perspectief geweldig is kun je nog enigszins over discussiëren, maar de rest wel zonder enige twijfel mee eens.
De Amerikaanse kiezer had eerder een ander beeld bij het idee dat de economie het fantastisch deed, maar die kijkt ook vooral naar wat ie in de supermarkt neertelt voor zaken en onder Biden was er natuurlijk een enorme piek in inflatie. Kon hij niet per se zelf alles aan doen, maar de gemiddelde kiezer rekent een regering gewoon af op wat zij op dat moment ervaren en niet op complexe economische analyses. Om dezelfde reden is de doorsneekiezer nu ook behoorlijk teleurgesteld in Trump. Zaken als gebral over Groenland spelen daar veel minder een rol. Het is vooral dat de inflatie hardnekkig ruim boven de 2% blijft. En dan moeten de echte effecten van zaken als de importheffingen, toenemende inefficiëntie in bedrijfsvoering door protectionisme en eventueel overmatige renteverlagingen door de Fed nog bij de consument belanden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219873853
quote:

[..]
Dat hoort nu eenmaal bij de doorzichtige propaganda van de maga doctrine lekker anderen de schuld blijven geven van verzonnen onzin. De achterban moet wel boos blijven en niet eens gaan nadenken dat hun grote leider de minst Democratische president van de VS ooit is.
  maandag 19 januari 2026 @ 10:36:45 #120
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219873865
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 08:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
als ik heel eerlijk diep naar binnen kijk is het me om het even en zijn ze beiden incapabel.
Ben je serieus? Dat verbaast me. Elk weldenkend mens zou liever iemand hebben waar je geen hoge verwachtingen van hebt dan iemand die die lage verwachtingen al meer dan waargemaakt heeft
Laffe huichelaar
  maandag 19 januari 2026 @ 10:41:02 #121
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219873965
Zelfs Reddit's Conservative subreddit is vol met mensen die er niets van snappen en Trump dom vinden.
En dat zijn lui die hem bijna altijd verdedigen.
pi_219873999
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 10:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
In zijn eerste termijn was het een bijzondere narcist, maar nog niet eentje die Amerika of de wereld geheel de afgrond in poogde te smijten.

Nu, ja, wel.
Dat kwam doordat hij tijdens zijn eerste termijn in bedwang werd gehouden door een aantal verstandige figuren in zijn omgeving (Kelly, Mattis, Tillerson).

Tijdens de campagne werd al volop gewaarschuwd dat zijn tweede termijn er heel anders uit zou zien, vanwege het ontbreken van die vangrails.
pi_219874009
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 10:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
De Amerikaanse kiezer had eerder een ander beeld bij het idee dat de economie het fantastisch deed, maar die kijkt ook vooral naar wat ie in de supermarkt neertelt voor zaken en onder Biden was er natuurlijk een enorme piek in inflatie. Kon hij niet per se zelf alles aan doen, maar de gemiddelde kiezer rekent een regering gewoon af op wat zij op dat moment ervaren en niet op complexe economische analyses. Om dezelfde reden is de doorsneekiezer nu ook behoorlijk teleurgesteld in Trump. Zaken als gebral over Groenland spelen daar veel minder een rol. Het is vooral dat de inflatie hardnekkig ruim boven de 2% blijft. En dan moeten de echte effecten van zaken als de importheffingen, toenemende inefficiëntie in bedrijfsvoering door protectionisme en eventueel overmatige renteverlagingen door de Fed nog bij de consument belanden.
Als Trump de boel gewoon op z'n beloop had gelaten, was de inflatie nu gedaald richting de 2 procent.
pi_219874038
quote:

[..]
Nou ja, dat was natuurlijk wel een tijd letterlijk wat Harris zei. Die verandering kwam voor de Democraten veel en veel te laat.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
  maandag 19 januari 2026 @ 10:47:26 #125
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_219874043
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 10:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Biden was niet meer de scherpste, maar hij deed geen gekke dingen.
En had mensen om zich heen die waren uitgekozen op expertise, ipv puur op loyaliteit.

In Trump's eerste termijn had hij ook nog wel kundige mensen om zich heen.
Autocratie bv - Anne Applebaum
Het uur van de wolven - Giuliano da Empoli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')