Verschil is dat Vance de GOP niet in z'n greep heeft, niet zoals Trump.quote:Op maandag 19 januari 2026 09:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee, het alternatief, JD Vance is niet minder kut.
Ik vind dit trouwens een enorme belediging voor de FIFA Peace Prize en Infantino. Doet die prijs er dan niets toe voor Trump!!!???quote:
Vind jij Trump wel nog 'sharp as ever'?quote:Op maandag 19 januari 2026 10:02 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een verschil en verademing dat mensen die blij waren met de herverkiezing van Trump ook gewoon zeggen dat dit idioot is wat hij doet. De Biden aanhangers hebben tot het laatste toe verdedigd dat de man so "sharp as ever is".
Er was onlangs een onderzoek in de VS.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:02 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een verschil en verademing dat mensen die blij waren met de herverkiezing van Trump ook gewoon zeggen dat dit idioot is wat hij doet. De Biden aanhangers hebben tot het laatste toe verdedigd dat de man so "sharp as ever is".
Volgens mij zei bijna niemand dat hier. Stop met dingen verzinnen.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:02 schreef phpmystyle het volgende:
Biden was niet meer de scherpste, maar hij deed geen gekke dingen. De relatie met Europa was goed, hij sprak zich uit tegen Poetin, hij steunde Oekraïne en de Amerikaanse economie draaide als een tierelier.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Volgens mij heb ik maar heel weinig mensen zien zeggen dat Biden een geweldige president was.
Het was vooral dat op dat moment het meest realistische alternatief niet echt een kundig vervanger leek. (Of ze hadden hem intern moeten vervangen, maar geloof je het zelf?) Op zich hebben die mensen daarin voorlopig ook wel gelijk gekregen
Onze Don Quichot, dapper vechtend tegen zijn windmolens.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:23 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Volgens mij zei bijna niemand dat hier. Stop met dingen verzinnen.
Of de steun voor Oekraïne uit Amerikaans perspectief geweldig is kun je nog enigszins over discussiëren, maar de rest wel zonder enige twijfel mee eens.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Biden was niet meer de scherpste, maar hij deed geen gekke dingen. De relatie met Europa was goed, hij sprak zich uit tegen Poetin, hij steunde Oekraïne en de Amerikaanse economie draaide als een tierelier.
Geen gedreig met importheffingen of de annexatie van grondgebied van NAVO-bondgenoten.
Zo noemde ik hem ook niet.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:15 schreef Adames het volgende:
[..]
Vind jij Trump wel nog 'sharp as ever'?
Trump was op dat moment aantoonbaar het minst slechte tussen twee kwade opties. Biden besloot zelf helemaal niets meer omdat hij op een gegeven moment de vitaliteit van een stuk groente had. Maar ja, twee keer kut is ook gewoon kutquote:Op maandag 19 januari 2026 10:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Volgens mij heb ik maar heel weinig mensen zien zeggen dat Biden een geweldige president was.
Het was vooral dat op dat moment het meest realistische alternatief niet echt een kundig vervanger leek. (Of ze hadden hem intern moeten vervangen, maar geloof je het zelf?) Op zich hebben die mensen daarin voorlopig ook wel gelijk gekregen
Plus Biden heeft natuurlijk nog niet eens een fractie van de debiele dingen gedaan die Trump wil c.q. gedaan heeft.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:23 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Hij ontwikkelt zich precies zoals je al vanaf (voor) 2016 ziet aankomen.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zo noemde ik hem ook niet.
Maar ik vind dat de man zich buitengewoon merkwaardig ontwikkelt. Lijkt wel een soort yolo mentaliteit.
Ontwikkelt?quote:Op maandag 19 januari 2026 10:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zo noemde ik hem ook niet.
Maar ik vind dat de man zich buitengewoon merkwaardig ontwikkelt. Lijkt wel een soort yolo mentaliteit.
De Amerikaanse kiezer had eerder een ander beeld bij het idee dat de economie het fantastisch deed, maar die kijkt ook vooral naar wat ie in de supermarkt neertelt voor zaken en onder Biden was er natuurlijk een enorme piek in inflatie. Kon hij niet per se zelf alles aan doen, maar de gemiddelde kiezer rekent een regering gewoon af op wat zij op dat moment ervaren en niet op complexe economische analyses. Om dezelfde reden is de doorsneekiezer nu ook behoorlijk teleurgesteld in Trump. Zaken als gebral over Groenland spelen daar veel minder een rol. Het is vooral dat de inflatie hardnekkig ruim boven de 2% blijft. En dan moeten de echte effecten van zaken als de importheffingen, toenemende inefficiëntie in bedrijfsvoering door protectionisme en eventueel overmatige renteverlagingen door de Fed nog bij de consument belanden.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Of de steun voor Oekraïne uit Amerikaans perspectief geweldig is kun je nog enigszins over discussiëren, maar de rest wel zonder enige twijfel mee eens.
Dat hoort nu eenmaal bij de doorzichtige propaganda van de maga doctrine lekker anderen de schuld blijven geven van verzonnen onzin. De achterban moet wel boos blijven en niet eens gaan nadenken dat hun grote leider de minst Democratische president van de VS ooit is.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:23 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Ben je serieus? Dat verbaast me. Elk weldenkend mens zou liever iemand hebben waar je geen hoge verwachtingen van hebt dan iemand die die lage verwachtingen al meer dan waargemaakt heeftquote:Op maandag 19 januari 2026 08:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
als ik heel eerlijk diep naar binnen kijk is het me om het even en zijn ze beiden incapabel.
Dat kwam doordat hij tijdens zijn eerste termijn in bedwang werd gehouden door een aantal verstandige figuren in zijn omgeving (Kelly, Mattis, Tillerson).quote:Op maandag 19 januari 2026 10:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
In zijn eerste termijn was het een bijzondere narcist, maar nog niet eentje die Amerika of de wereld geheel de afgrond in poogde te smijten.
Nu, ja, wel.
Als Trump de boel gewoon op z'n beloop had gelaten, was de inflatie nu gedaald richting de 2 procent.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Amerikaanse kiezer had eerder een ander beeld bij het idee dat de economie het fantastisch deed, maar die kijkt ook vooral naar wat ie in de supermarkt neertelt voor zaken en onder Biden was er natuurlijk een enorme piek in inflatie. Kon hij niet per se zelf alles aan doen, maar de gemiddelde kiezer rekent een regering gewoon af op wat zij op dat moment ervaren en niet op complexe economische analyses. Om dezelfde reden is de doorsneekiezer nu ook behoorlijk teleurgesteld in Trump. Zaken als gebral over Groenland spelen daar veel minder een rol. Het is vooral dat de inflatie hardnekkig ruim boven de 2% blijft. En dan moeten de echte effecten van zaken als de importheffingen, toenemende inefficiëntie in bedrijfsvoering door protectionisme en eventueel overmatige renteverlagingen door de Fed nog bij de consument belanden.
Nou ja, dat was natuurlijk wel een tijd letterlijk wat Harris zei. Die verandering kwam voor de Democraten veel en veel te laat.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:23 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
En had mensen om zich heen die waren uitgekozen op expertise, ipv puur op loyaliteit.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Biden was niet meer de scherpste, maar hij deed geen gekke dingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |