Valt natuurlijk wat voor te zeggen. Ik bedoel, wat doen Syriërs hier überhaupt nog? De Syrische overheid roept notabene gevluchte Syriërs op om terug te keren zodat ze hun eigen land weer kunnen opbouwen. Het zou goed zijn als we actief in gaan zetten op remigratie zodat ook landen als Syrië weer een toekomst hebben.quote:Nederlanders geven brede steun aan 'remigratie', helft blijft voor asielstop
Een groot deel van de Nederlanders blijkt positief te staan tegenover een actiever remigratiebeleid om mensen met een verblijfsstatus of migratieachtergrond te stimuleren te vertrekken. Dat blijkt uit representatief onderzoek onder het Hart van Nederland Panel onder 2.855 respondenten.
Zeven op de tien ondervraagden zijn 'zeer' of 'grotendeels' voorstander van breder remigratiebeleid waarbij in Nederland woonachtige mensen met een migratieachtergrond, bijvoorbeeld in ruil voor geld, worden gestimuleerd om naar het herkomstland terug te keren. Daartegenover staat dat 22 procent grotendeels of zeer tegen is. 8 procent heeft geen mening over remigratie.
Beladen onderwerp
Het onderwerp was de afgelopen een beladen thema in de politiek. Onder meer de PVV, JA21, FVD en BBB pleiten sinds kortere of langere tijd al voor het stimuleren van het laten terugkeren naar het herkomstland of laten emigreren van mensen met een migratieachtergrond. Voor D66 was dit reden om niet met deze partijen in een coalitie te willen.
Volgens de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid gebruiken rechts-extremisten het woord 'remigratie' bovendien vaak als verhullend woord waarmee zij doelen op het uiteindelijk deporteren van mensen.
Asielstop blijft voor veel mensen de voorkeur
Naast remigratie blijft ook de steun voor een asielstop groot. De helft van de Nederlanders vindt dat Nederland volledig moet stoppen met het opvangen van asielzoekers. Nog eens 33 procent wil minder asielzoekers opvangen, maar gaat niet zo ver als een totale stop.
Slechts een kleine groep vindt dat Nederland de huidige opvang moet voortzetten. Drie procent wil het beleid houden zoals het nu is, en 13 procent pleit juist voor meer en betere opvang.
Voor veel mensen die minder asielopvang willen, spelen praktische zorgen een grote rol. De woningnood wordt veruit het vaakst genoemd, gevolgd door zorgen over veiligheid, criminaliteit en de kosten voor de samenleving.
Overlast
De genoemde zorgen zijn voor veel mensen niet alleen theoretisch. Eén op de vijf zegt regelmatig overlast of onveiligheid te ervaren die zij koppelen aan asielzoekers of opvanglocaties en 30 procent zegt dit af en toe te merken. Overlast op straat, criminaliteit en een algemeen gevoel van onveiligheid worden daarbij het vaakst genoemd.
https://www.hartvannederl(...)erzoek-dublinverdrag
De dictator is weg, maar de gevechten zijn nog niet over.quote:Bron
In Syrië zijn opnieuw gevechten uitgebroken tussen het leger en Koerdische eenheden.
De gevechten vonden plaats ten zuidoosten van de noordelijke stad Aleppo, waar miljoenen mensen wonen. De legerleiding en de door Koerden gedomineerde SDF-militie beschuldigden elkaar ervan de eerste aanval te hebben ingezet. De SDF had echter al aangekondigd zich terug te trekken uit de regio, die al dagenlang betwist werd.
Het Syrische leger kondigde de verovering aan van de stad Deir Hafer, ten oosten van Aleppo. Volgens berichten zijn duizenden mensen daar op de vlucht geslagen voor de gevechten. Het leger maakte ook bekend dat het de controle had overgenomen van twee olievelden die voorheen in handen waren van Koerdische strijdkrachten.
De gevechten zijn in strijd met de contractueel overeengekomen integratie van de Syrische Koerden in het nationale bestuur en het leger. Gisteren kondigde de Syrische interim-president Sharaa plannen aan om de rechten van de Koerdische minderheid te versterken. In een door Sharaa gepubliceerd decreet staat dat de culturele en taalkundige identiteit van de Koerden een integraal onderdeel is van de Syrische nationale identiteit.
Laat horen, welk groot deel van de wereld is onveilig? Met feiten svp!quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:53 schreef cosmosis het volgende:
Syrie is verre van veilig, hetzelfde geldt voor een groot deel van de wereld....Als ze nou eens personen die veroordeeld worden voor criminele activiteiten direct exporteren, dan creeer je al een stuk betere imigratieflow....Ik snap niet dat het zo moeilijk is om een zero tolerance beleid op crimineel gedrag te handhaven....
Wil je echt dat ik alle landen ga opnoemen die momenteel onveilig zijn? Met als doel wat? Ontkrachten van je stelling dat de wereld een paradijs is?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Laat horen, welk groot deel van de wereld is onveilig? Met feiten svp!
Dat maakt natuurlijk niet heel Syrië onveilig.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:50 schreef Jippie het volgende:
[..]
De dictator is weg, maar de gevechten zijn nog niet over.
Blijft opmerkelijk dat men in Den Haag doofblind is voor deze problematiek.quote:Waarom willen panelleden minder asielzoekers? Tien meest genoemde redenen:
Woningnood is al te groot (83%)
Zorgen om veiligheid en criminaliteit (74%)
Kosten voor samenleving te hoog (67%)
Te weinig grip op wie binnenkomt (64%)
Zorgen om behoud Nederlandse normen en waarden (63%)
Te grote druk op zorg, onderwijs en voorzieningen (53%)
Weinig vertrouwen in het huidige asielbeleid (50%)
Vrees voor toenemende spanningen en conflicten (48%)
Integratie gaat onvoldoende of te langzaam (47%)
Voelt zich te weinig gehoord (43%)
De vermelde percentages zijn ten opzichte van de panelleden die voor een asielstop of afname van de asielopvang zijn.
Klopt, maar mensen zullen niet terugkeren naar dat gebied, en wellicht komt er een nieuwe stroom vluchtelingen op gang.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:57 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat maakt natuurlijk niet heel Syrië onveilig.
Ze kunnen ook terugkeren naar een ander gebied. Syrië is een groot land.quote:Op zondag 18 januari 2026 00:00 schreef Jippie het volgende:
[..]
Klopt, maar mensen zullen niet terugkeren naar dat gebied, en wellicht komt er een nieuwe stroom vluchtelingen op gang.
Vergeet niet dat sommige mensen grof geld hieraan verdienen. We spreken niet voor niets over de asielindustrie.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:57 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Blijft opmerkelijk dat men in Den Haag doofblind is voor deze problematiek.
Niet vrijwillig nee.quote:Op zondag 18 januari 2026 00:00 schreef Jippie het volgende:
[..]
Klopt, maar mensen zullen niet terugkeren naar dat gebied
Dat is ook meteen het probleem, beter dat dat als eerst aangepakt wordt....Verdienen aan het importeren van immigranten schuurt aan het handelen in slaven..quote:Op zondag 18 januari 2026 00:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vergeet niet dat sommige mensen grof geld hieraan verdienen. We spreken niet voor niets over de asielindustrie.
Ga jij naar Noord-Oost Groningen als je roots in Zeeland liggen?quote:Op zondag 18 januari 2026 00:02 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ze kunnen ook terugkeren naar een ander gebied. Syrië is een groot land.
Nou dan zullen ze zelf het moment van terugkeer kiezen. Dat zal onder de nieuwe wetsvoorstellen een stuk lastiger worden.quote:
Jij bent echt de domste mod die NWS ooit gehad heeft. Godverdomme zeg.quote:Op zondag 18 januari 2026 00:05 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ga jij naar Noord-Oost Groningen als je roots in Zeeland liggen?
Klopt, ik denk dat we niet eens kunnen bedenken hoeveel geld er naar bedrijven/instanties gaan die er een compleet verdienmodel van hebben gemaakt. Ik snap dan ook niet dat Nederlanders lopen te sjacherijnen als mensen een vertrekpremie krijgen. Dat is zo terugverdiend.quote:Op zondag 18 januari 2026 00:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vergeet niet dat sommige mensen grof geld hieraan verdienen. We spreken niet voor niets over de asielindustrie.
Dan pas ik prima bij het niveau van jouw uitsprakenquote:Op zondag 18 januari 2026 00:08 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Jij bent echt de domste mod die NWS ooit gehad heeft. Godverdomme zeg.
En kijk waar het ons gebracht heeft.quote:Op zondag 18 januari 2026 00:13 schreef Jippie het volgende:
[..]
Asielzoekers hebben in ons land nou eenmaal rechten
Ja, dat kun je de politiek aanrekenen. Zowel de stroom asielzoekers als de stroom uitgekotste arbeidsmigranten die op straat rondzwerven.quote:Op zondag 18 januari 2026 00:17 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En kijk waar het ons gebracht heeft.
Alleen Nederland is veilig daarom iedereen hier uitkering geven 🤡quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Laat horen, welk groot deel van de wereld is onveilig? Met feiten svp!
Heb je ook nog een serieuze opmerking in je repertoire?quote:Op zondag 18 januari 2026 00:20 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Alleen Nederland is veilig daarom iedereen hier uitkering geven 🤡
Wie is ze?quote:Op zondag 18 januari 2026 00:21 schreef Jippie het volgende:
Alleen het gevolg aanpakken levert te weinig op, de bron - > wet- en regelgeving moet worden aangepast. En volgens mij zijn ze daar nu eindelijk mee bezig.
Je bedoelt die clowns in de Tweedekamer?quote:Op zondag 18 januari 2026 00:49 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wie zijn er in ons land bevoegd om wet- en regelgeving aan te passen?
Ik weet niet op wie jij doelt, zullen we het verder on-topic houden?quote:Op zondag 18 januari 2026 00:50 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Je bedoelt die clowns in de Tweedekamer?
Dat is oneindig veel logischer dan naar Syrië gaan vanuit Nederland.quote:Op zondag 18 januari 2026 00:05 schreef Jippie het volgende:
[..]
Blijkbaar gaan ze als hun roots in Syrië liggen helemaal naar Nederland, in plaats van naar een land als Jordanië waar hun eigen taal en cultuur de boventoon voert. Dus waarom een ander deel van nota bene hun eigen land dan een probleem zou moeten zijn voor deze mensen is me een raadsel. Lijkt me een veel logischere optie dan Nederland.quote:Op zondag 18 januari 2026 00:05 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je beweert dat een groot deel van de wereld onveilig is - bewijs het dan maar.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:57 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Wil je echt dat ik alle landen ga opnoemen die momenteel onveilig zijn? Met als doel wat? Ontkrachten van je stelling dat de wereld een paradijs is?
daarnaast hoeven we niet iedereen en zijn moeder op te vangen als die onveilige landen zo ver weg zijn.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je beweert dat een groot deel van de wereld onveilig is - bewijs het dan maar.
We hoeven helemaal niemand op te vangen - daar wordt echt niemand gelukkig van. Als er al opvang geregeld wordt moet dit tijdelijk zijn en in de regio waar deze hulpbehoevenden zich bevinden.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:06 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
daarnaast hoeven we niet iedereen en zijn moeder op te vangen als die onveilige landen zo ver weg zijn.
Hoe representatief is het ‘Hart van Nederland panel’ voor de rest van Nederland?quote:. Dat blijkt uit representatief onderzoek onder het Hart van Nederland Panel onder 2.855 respondenten.
Ja, het is een miljardenbusiness. De verhuurders van die COA-locaties worden slapend rijk. Daarnaast de catering, de asieladvocatuur, de gesubsidieerde vluchtelingenstichtingen, etc.quote:Op zondag 18 januari 2026 00:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik moest ook hard lachen bij de suggestie dat HvN publiek representatief voor Nederland is.quote:Op zondag 18 januari 2026 07:41 schreef Akathisia het volgende:
"Dat blijkt uit representatief onderzoek onder het Hart van Nederland Panel onder 2.855 respondenten."'
Wat?
Nja, ik betwijfel het. Helaas.
Niet.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:24 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Hoe representatief is het ‘Hart van Nederland panel’ voor de rest van Nederland?
Als ik de reacties op hun Facebook berichten zie, denk ik niet dat die representatief zijn voor ‘heel Nederland’.
En gewoon geen permanente verblijfsvergunning meer verstrekken.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:53 schreef cosmosis het volgende:
Syrie is verre van veilig, hetzelfde geldt voor een groot deel van de wereld....Als ze nou eens personen die veroordeeld worden voor criminele activiteiten direct exporteren, dan creeer je al een stuk betere imigratieflow....Ik snap niet dat het zo moeilijk is om een zero tolerance beleid op crimineel gedrag te handhaven....
Laten we eerst eens beginnen met een definitie van onveilig. Aangezien plotseling de straat oversteken zonder te kijken, ook al gevaarlijk is.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je beweert dat een groot deel van de wereld onveilig is - bewijs het dan maar.
Prima.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Laten we eerst eens beginnen met een definitie van onveilig. Aangezien plotseling de straat oversteken zonder te kijken, ook al gevaarlijk is.
Je kan hier alles maken, geen consequenties, geen straf maar zelfs status door het zelf te filmen en te uploaden. Dit is hoe dat volk over ons denktquote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:53 schreef cosmosis het volgende:
Alleen een zak florijnen meegeven aan degenen die nu al hier zitten.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:52 schreef Kottnauer het volgende:
Remigratie is prima, maar natuurlijk niet in ruil voor geld, dat zou juist averechts werken. Je creëert dan weer een verdienmodel: mensen komen hier om die zak geld op te halen en keren vervolgens weer terug.
Andre Hazes, Mart Hoogkamer en Jan Smit in de kerst top10quote:Op zondag 18 januari 2026 07:41 schreef Akathisia het volgende:
"Dat blijkt uit representatief onderzoek onder het Hart van Nederland Panel onder 2.855 respondenten."'
Wat?
Nja, ik betwijfel het. Helaas.
Hoezo een zak florijnen meegeven? Hebben ze dat verdiend of zo? Als je dat gaat doen trek je alleen maar meer schorem aan want als die gratis geld ruiken dan weet je het wel...quote:Op zondag 18 januari 2026 10:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Alleen een zak florijnen meegeven aan degenen die nu al hier zitten.
Degenen die nu nog deze kant op komen kunnen ongezien te tyfus krijgen en met een dikke middelvinger teruggestuurd worden.
Een oprotpremie om niet moeilijk te doen en gewoon op te tyfen.quote:Op zondag 18 januari 2026 10:20 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoezo een zak florijnen meegeven? Hebben ze dat verdiend of zo? Als je dat gaat doen trek je alleen maar meer schorem aan want als die gratis geld ruiken dan weet je het wel...
Zouden deze mensen nou echt nooit naar Opsporing Verzocht kijken?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:43 schreef RotatoR het volgende:
13 procent pleit juist voor meer en betere opvang.
Die hebben een zichzelf aangepraat minderwaardigheidscomplex en zien zich zelf als wereldverbeteraars pur sang. Die geilen op zo veel mogelijk diversiteit want dat geeft een goed gevoel 🤮🤮quote:Op zondag 18 januari 2026 10:26 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Zouden deze mensen nou echt nooit naar Opsporing Verzocht kijken?
Of zijn dit de 'Weg met ons' aanhangers met roze haar en neusringen?
of allebei, dat kan natuurlijk ook![]()
Jij bent iemand die denkt dat Nederlanders alleen blond haar, blanke huid en blauwe ogen hebben?quote:Op zondag 18 januari 2026 10:26 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Zouden deze mensen nou echt nooit naar Opsporing Verzocht kijken?
Of zijn dit de 'Weg met ons' aanhangers met roze haar en neusringen?
of allebei, dat kan natuurlijk ook![]()
Ik voldoe aan geen van die criteria en ik zou mezelf inderdaad niet direct een Nederlander noemen (en niet eens persé omdat ik me iets anders voel, zoals bepaalde groeperingen).quote:Op zondag 18 januari 2026 10:53 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Jij bent iemand die denkt dat Nederlanders alleen blond haar, blanke huid en blauwe ogen hebben?
Vingerafdrukken afnemen, is misschien doeltreffend.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:52 schreef Kottnauer het volgende:
Remigratie is prima, maar natuurlijk niet in ruil voor geld, dat zou juist averechts werken. Je creëert dan weer een verdienmodel: mensen komen hier om die zak geld op te halen en keren vervolgens weer terug.
Dan zal je eerst de grondwet moeten wijzigen. Succes daarmee.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:14 schreef Opnaarutrecht het volgende:
We kunnen beter inzetten op deels gedwongen assimilatie, bijvoorbeeld door te verbieden dat moskeeën financiering krijgen uit het buitenland, Nederlands de verplichte preektaal wordt en versterkte gebedoproepen te verbieden.
Nou dat helpt niets. Veel te mild.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:14 schreef Opnaarutrecht het volgende:
We kunnen beter inzetten op deels gedwongen assimilatie, bijvoorbeeld door te verbieden dat moskeeën financiering krijgen uit het buitenland, Nederlands de verplichte preektaal wordt en versterkte gebedoproepen te verbieden.
Wat is het verband tussen de Friezen en dat Nederlands de verplichte preektaal moet worden in moskeeën?quote:Op zondag 18 januari 2026 11:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan zal je eerst de grondwet moeten wijzigen. Succes daarmee.
En dat gaan de Friezen ook niet leuk vinden.
Hoe zien Nederlanders er dan wel uit?quote:Op zondag 18 januari 2026 10:53 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Jij bent iemand die denkt dat Nederlanders alleen blond haar, blanke huid en blauwe ogen hebben?
Oooow preek. Sorry, daar dacht ik eerder spreek te lezen.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:18 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Wat is het verband tussen de Friezen en dat Nederlands de verplichte preektaal moet worden in moskeeën?
Ook, maar niet alleen.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Oooow preek. Sorry, daar dacht ik eerder spreek te lezen.
Veel Friezen spreken Fries. Naar mijn weten ook in hun gebedshuizen.
Elk weldenkend mens is daar voor.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet.
Men kan zich nota bene zelf aanmelden voor dat panel.
Het enige wat dit 'nieuws'bericht ons vertelt is dat HvN kijkers voor een asielstop en remigratie zijn.
Goh.
Ik ben opgegroeid in een klein Fries gat en zelfs daar zijn de preken gewoon in het Nederlands.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Oooow preek. Sorry, daar dacht ik eerder spreek te lezen.
Veel Friezen spreken Fries. Naar mijn weten ook in hun gebedshuizen.
Ok, prima; een klein deel van de Friezen spreekt Fries.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:09 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid in een klein Fries gat en zelfs daar zijn de preken gewoon in het Nederlands.
Op een enkeling na praten mensen ook gewoon Nederlands en vooral tegen mensen die geen Fries kunnen.
In Leeuwarden spreken we sowieso Nederlands hoewel het tegenwoordig meer Allerlei talen behalve Nederlands of Fries is.
Hier in Franeker zijn er ook diensten in het Fries.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:09 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid in een klein Fries gat en zelfs daar zijn de preken gewoon in het Nederlands.
Op een enkeling na praten mensen ook gewoon Nederlands en vooral tegen mensen die geen Fries kunnen.
In Leeuwarden spreken we sowieso Nederlands hoewel het tegenwoordig meer Allerlei talen behalve Nederlands of Fries is.
Een groot deel wel hoor. In de dorpen over het algemeen, maar Nederlands is geen probleem.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok, prima; een klein deel van de Friezen spreekt Fries.
Echt waar? Maar ook in het Nederlands?quote:Op zondag 18 januari 2026 12:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hier in Franeker zijn er ook diensten in het Fries.
Jij hebt overduidelijk meer kennis van de Friezen/Friesland dan ik, dus dan aan jou mijn vraag;quote:Op zondag 18 januari 2026 12:19 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Een groot deel wel hoor. In de dorpen over het algemeen, maar Nederlands is geen probleem.
Maar het is een hele andere situatie, als mensen hier Fries praten dan verstaan over het algemeen mensen het wel, je bent in Friesland.
Als Friezen in bijv. Amsterdam in het Fries zouden praten en met een Friese vlag het Friese volkslied zouden zingen en eisen dat Amsterdammers het maar ok moeten vinden en Berenburg en Friese dumkes zouden moeten eten en drinken dan is het al een heel ander verhaal worden.
Denk ook niet dat Amsterdammers dat zouden pikken. Logisch.
Ja. Ik zat een keer in de kerk in de veronderstelling dat de dienst in het Nederlands gehouden zou worden zoals enkele weken daarvoor, beginnen ze in het Fries.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:19 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Echt waar? Maar ook in het Nederlands?
Wat voor reden zou er dan moeten zijn om het Fries te verbieden?quote:Op zondag 18 januari 2026 12:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij hebt overduidelijk meer kennis van de Friezen/Friesland dan ik, dus dan aan jou mijn vraag;
Hoe zou het bij de Friezen vallen als Nederlands de enige toegestane preek of spreektaal zou worden?
Lijkt me nogal een arbitrair criterium.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:31 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Wat voor reden zou er dan moeten zijn om het Fries te verbieden?
Friezen eisen niet dat Nederland zich aanpast aan hun en daar gaat het om.
Lol dat heb ik nog nooit meegemaakt.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja. Ik zat een keer in de kerk in de veronderstelling dat de dienst in het Nederlands gehouden zou worden zoals enkele weken daarvoor, beginnen ze in het Fries.
In Friesland zelf heb ik het over.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Lijkt me nogal een arbitrair criterium.
"Nederlands is de verplichte spreektaal, behalve wanneer je een taal spreekt die een groep spreekt die niet eist dat Nederland zich aanpast!!!"
![]()
Mogen Friezen in Amsterdam wel Fries spreken?quote:Op zondag 18 januari 2026 12:40 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
In Friesland zelf heb ik het over.
Wat ik net al zei als we in bijv. Amsterdam gaan eisen dat mensen zich maar aanpassen aan de Friezen dan is het al anders.
Ik vind dat ze dan gewoon Nederlands moeten spreken.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mogen Friezen in Amsterdam wel Fries spreken?
Maar niet in Friesland?quote:Op zondag 18 januari 2026 12:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik vind dat ze dan gewoon Nederlands moeten spreken.
Dat zeg ik helemaal niet?quote:Op zondag 18 januari 2026 10:53 schreef Huisopdehoek het volgende:
112 kun je ook niet in het Fries bellen.quote:
Beter nog, de hele islam verbieden.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:14 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Genoeg grote supermarkten hebben dat inderdaad als regel. Dat je als personeel niet onderling Arabisch of Berbers ofzo spreekt in de winkel of bij de kassa. Ook niet gezellig met klanten.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:00 schreef probeer het volgende:
Willen dat de overheid een spreektaal verbiedt en niet inzien hoe compleet bizar en doorgeslagen dat is.
"Halt, politie! Dat mag je niet zeggen!"
En radicaal rechts juicht het toe. De mensen in die contreien zijn echt gestoord.
Je doet je naam eer aanquote:Op zondag 18 januari 2026 13:06 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Beter nog, de hele islam verbieden.
En voordat mensen zeggen dat dit niet kan vanwege 'vrijheid van godsdienst'; dit is heel makkelijk op te lossen door het beestje eindelijk bij de naam te noemen. Geen religie, maar een terroristische organisatie.
Mjah, weldenkend ja ..quote:Op zondag 18 januari 2026 11:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Elk weldenkend mens is daar voor.
Supermarkten zijn geen deel van de overheid of publieke ruimte, wist je dat?quote:Op zondag 18 januari 2026 13:07 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Genoeg grote supermarkten hebben dat inderdaad als regel. Dat je als personeel niet onderling Arabisch of Berbers ofzo spreekt in de winkel of bij de kassa. Ook niet gezellig met klanten.
Wist je dat?
Jij denkt dat het bij de gemiddelde overheid wel bon ton is om onderling lekker Arabisch te spreken op de werkvloer?quote:Op zondag 18 januari 2026 13:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Supermarkten zijn geen deel van de overheid, wist je dat?
Volgens mij gaat het meer om de inhoud van de preken en het met speakers oproepen om naar de moskee te komen.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:00 schreef probeer het volgende:
Willen dat de overheid een spreektaal verbiedt en niet inzien hoe compleet bizar en doorgeslagen dat is.
"Halt, politie! Dat mag je niet zeggen!"
En radicaal rechts juicht het toe. De mensen in die contreien zijn echt gestoord.
Onderling? Jaquote:Op zondag 18 januari 2026 13:09 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Jij denkt dat het bij de gemiddelde overheid wel bon ton is om onderling lekker Arabisch te spreken op de werkvloer?
Ik werk in een internationale omgeving, en daar spreekt men onderling weleens Duits, Spaans, Frans, Portugees, ... . Maar meestal gewoon Engels.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:07 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Genoeg grote supermarkten hebben dat inderdaad als regel. Dat je als personeel niet onderling Arabisch of Berbers ofzo spreekt in de winkel of bij de kassa. Ook niet gezellig met klanten.
Wist je dat?
En Amsterdammers in Friesland?quote:Op zondag 18 januari 2026 13:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
In Friesland mag gewoon Fries gesproken worden.
Ik zei mag he.quote:
Dat helpt niet. Er zijn 8 miljard vingerafdrukken op aarde. Die kunnen in principe allemaal die zak geld komen halen. FVD heeft het over ¤50.000 tot ¤70.000 per persoon.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Vingerafdrukken afnemen, is misschien doeltreffend.
Om te voorkomen dat ze twee keer komen niet?quote:Op zondag 18 januari 2026 17:01 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dat helpt niet. Er zijn 8 miljard vingerafdrukken op aarde. Die kunnen in principe allemaal die zak geld komen halen. FVD heeft het over ¤50.000 tot ¤70.000 per persoon.
Natuurlijk voorkom je daarmee dat ze twee komen voor die zak geld. Maar één keer brengt Nederland ook naar een faillissement.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat ze twee keer komen niet?
¤ 5.000,- is toch ook voldoende? Waarom van die idiote bedragen??quote:Op zondag 18 januari 2026 18:53 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Natuurlijk voorkom je daarmee dat ze twee komen voor die zak geld. Maar één keer brengt Nederland ook naar een faillissement.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |