In Friesland zelf heb ik het over.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Lijkt me nogal een arbitrair criterium.
"Nederlands is de verplichte spreektaal, behalve wanneer je een taal spreekt die een groep spreekt die niet eist dat Nederland zich aanpast!!!"
![]()
Mogen Friezen in Amsterdam wel Fries spreken?quote:Op zondag 18 januari 2026 12:40 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
In Friesland zelf heb ik het over.
Wat ik net al zei als we in bijv. Amsterdam gaan eisen dat mensen zich maar aanpassen aan de Friezen dan is het al anders.
Ik vind dat ze dan gewoon Nederlands moeten spreken.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mogen Friezen in Amsterdam wel Fries spreken?
Maar niet in Friesland?quote:Op zondag 18 januari 2026 12:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik vind dat ze dan gewoon Nederlands moeten spreken.
Dat zeg ik helemaal niet?quote:Op zondag 18 januari 2026 10:53 schreef Huisopdehoek het volgende:
Jij bent iemand die denkt dat Nederlanders alleen blond haar, blanke huid en blauwe ogen hebben?
112 kun je ook niet in het Fries bellen.quote:
Beter nog, de hele islam verbieden.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:14 schreef Opnaarutrecht het volgende:
We kunnen beter inzetten op deels gedwongen assimilatie, bijvoorbeeld door te verbieden dat moskeeën financiering krijgen uit het buitenland, Nederlands de verplichte preektaal wordt en versterkte gebedoproepen te verbieden.
Genoeg grote supermarkten hebben dat inderdaad als regel. Dat je als personeel niet onderling Arabisch of Berbers ofzo spreekt in de winkel of bij de kassa. Ook niet gezellig met klanten.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:00 schreef probeer het volgende:
Willen dat de overheid een spreektaal verbiedt en niet inzien hoe compleet bizar en doorgeslagen dat is.
"Halt, politie! Dat mag je niet zeggen!"
En radicaal rechts juicht het toe. De mensen in die contreien zijn echt gestoord.
Je doet je naam eer aanquote:Op zondag 18 januari 2026 13:06 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Beter nog, de hele islam verbieden.
En voordat mensen zeggen dat dit niet kan vanwege 'vrijheid van godsdienst'; dit is heel makkelijk op te lossen door het beestje eindelijk bij de naam te noemen. Geen religie, maar een terroristische organisatie.
Mjah, weldenkend ja ..quote:Op zondag 18 januari 2026 11:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Elk weldenkend mens is daar voor.
Supermarkten zijn geen deel van de overheid of publieke ruimte, wist je dat?quote:Op zondag 18 januari 2026 13:07 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Genoeg grote supermarkten hebben dat inderdaad als regel. Dat je als personeel niet onderling Arabisch of Berbers ofzo spreekt in de winkel of bij de kassa. Ook niet gezellig met klanten.
Wist je dat?
Jij denkt dat het bij de gemiddelde overheid wel bon ton is om onderling lekker Arabisch te spreken op de werkvloer?quote:Op zondag 18 januari 2026 13:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Supermarkten zijn geen deel van de overheid, wist je dat?
Volgens mij gaat het meer om de inhoud van de preken en het met speakers oproepen om naar de moskee te komen.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:00 schreef probeer het volgende:
Willen dat de overheid een spreektaal verbiedt en niet inzien hoe compleet bizar en doorgeslagen dat is.
"Halt, politie! Dat mag je niet zeggen!"
En radicaal rechts juicht het toe. De mensen in die contreien zijn echt gestoord.
Onderling? Jaquote:Op zondag 18 januari 2026 13:09 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Jij denkt dat het bij de gemiddelde overheid wel bon ton is om onderling lekker Arabisch te spreken op de werkvloer?
Ik werk in een internationale omgeving, en daar spreekt men onderling weleens Duits, Spaans, Frans, Portugees, ... . Maar meestal gewoon Engels.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:07 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Genoeg grote supermarkten hebben dat inderdaad als regel. Dat je als personeel niet onderling Arabisch of Berbers ofzo spreekt in de winkel of bij de kassa. Ook niet gezellig met klanten.
Wist je dat?
En Amsterdammers in Friesland?quote:Op zondag 18 januari 2026 13:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
In Friesland mag gewoon Fries gesproken worden.
Ik zei mag he.quote:
Dat helpt niet. Er zijn 8 miljard vingerafdrukken op aarde. Die kunnen in principe allemaal die zak geld komen halen. FVD heeft het over ¤50.000 tot ¤70.000 per persoon.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Vingerafdrukken afnemen, is misschien doeltreffend.
Om te voorkomen dat ze twee keer komen niet?quote:Op zondag 18 januari 2026 17:01 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dat helpt niet. Er zijn 8 miljard vingerafdrukken op aarde. Die kunnen in principe allemaal die zak geld komen halen. FVD heeft het over ¤50.000 tot ¤70.000 per persoon.
Natuurlijk voorkom je daarmee dat ze twee komen voor die zak geld. Maar één keer brengt Nederland ook naar een faillissement.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat ze twee keer komen niet?
¤ 5.000,- is toch ook voldoende? Waarom van die idiote bedragen??quote:Op zondag 18 januari 2026 18:53 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Natuurlijk voorkom je daarmee dat ze twee komen voor die zak geld. Maar één keer brengt Nederland ook naar een faillissement.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |