Die hebben een zichzelf aangepraat minderwaardigheidscomplex en zien zich zelf als wereldverbeteraars pur sang. Die geilen op zo veel mogelijk diversiteit want dat geeft een goed gevoel 🤮🤮quote:Op zondag 18 januari 2026 10:26 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Zouden deze mensen nou echt nooit naar Opsporing Verzocht kijken?
Of zijn dit de 'Weg met ons' aanhangers met roze haar en neusringen?
of allebei, dat kan natuurlijk ook![]()
Jij bent iemand die denkt dat Nederlanders alleen blond haar, blanke huid en blauwe ogen hebben?quote:Op zondag 18 januari 2026 10:26 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Zouden deze mensen nou echt nooit naar Opsporing Verzocht kijken?
Of zijn dit de 'Weg met ons' aanhangers met roze haar en neusringen?
of allebei, dat kan natuurlijk ook![]()
Ik voldoe aan geen van die criteria en ik zou mezelf inderdaad niet direct een Nederlander noemen (en niet eens persé omdat ik me iets anders voel, zoals bepaalde groeperingen).quote:Op zondag 18 januari 2026 10:53 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Jij bent iemand die denkt dat Nederlanders alleen blond haar, blanke huid en blauwe ogen hebben?
Vingerafdrukken afnemen, is misschien doeltreffend.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:52 schreef Kottnauer het volgende:
Remigratie is prima, maar natuurlijk niet in ruil voor geld, dat zou juist averechts werken. Je creëert dan weer een verdienmodel: mensen komen hier om die zak geld op te halen en keren vervolgens weer terug.
Dan zal je eerst de grondwet moeten wijzigen. Succes daarmee.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:14 schreef Opnaarutrecht het volgende:
We kunnen beter inzetten op deels gedwongen assimilatie, bijvoorbeeld door te verbieden dat moskeeën financiering krijgen uit het buitenland, Nederlands de verplichte preektaal wordt en versterkte gebedoproepen te verbieden.
Nou dat helpt niets. Veel te mild.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:14 schreef Opnaarutrecht het volgende:
We kunnen beter inzetten op deels gedwongen assimilatie, bijvoorbeeld door te verbieden dat moskeeën financiering krijgen uit het buitenland, Nederlands de verplichte preektaal wordt en versterkte gebedoproepen te verbieden.
Wat is het verband tussen de Friezen en dat Nederlands de verplichte preektaal moet worden in moskeeën?quote:Op zondag 18 januari 2026 11:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan zal je eerst de grondwet moeten wijzigen. Succes daarmee.
En dat gaan de Friezen ook niet leuk vinden.
Hoe zien Nederlanders er dan wel uit?quote:Op zondag 18 januari 2026 10:53 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Jij bent iemand die denkt dat Nederlanders alleen blond haar, blanke huid en blauwe ogen hebben?
Oooow preek. Sorry, daar dacht ik eerder spreek te lezen.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:18 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Wat is het verband tussen de Friezen en dat Nederlands de verplichte preektaal moet worden in moskeeën?
Ook, maar niet alleen.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Oooow preek. Sorry, daar dacht ik eerder spreek te lezen.
Veel Friezen spreken Fries. Naar mijn weten ook in hun gebedshuizen.
Elk weldenkend mens is daar voor.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet.
Men kan zich nota bene zelf aanmelden voor dat panel.
Het enige wat dit 'nieuws'bericht ons vertelt is dat HvN kijkers voor een asielstop en remigratie zijn.
Goh.
Ik ben opgegroeid in een klein Fries gat en zelfs daar zijn de preken gewoon in het Nederlands.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Oooow preek. Sorry, daar dacht ik eerder spreek te lezen.
Veel Friezen spreken Fries. Naar mijn weten ook in hun gebedshuizen.
Ok, prima; een klein deel van de Friezen spreekt Fries.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:09 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid in een klein Fries gat en zelfs daar zijn de preken gewoon in het Nederlands.
Op een enkeling na praten mensen ook gewoon Nederlands en vooral tegen mensen die geen Fries kunnen.
In Leeuwarden spreken we sowieso Nederlands hoewel het tegenwoordig meer Allerlei talen behalve Nederlands of Fries is.
Hier in Franeker zijn er ook diensten in het Fries.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:09 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid in een klein Fries gat en zelfs daar zijn de preken gewoon in het Nederlands.
Op een enkeling na praten mensen ook gewoon Nederlands en vooral tegen mensen die geen Fries kunnen.
In Leeuwarden spreken we sowieso Nederlands hoewel het tegenwoordig meer Allerlei talen behalve Nederlands of Fries is.
Een groot deel wel hoor. In de dorpen over het algemeen, maar Nederlands is geen probleem.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok, prima; een klein deel van de Friezen spreekt Fries.
Echt waar? Maar ook in het Nederlands?quote:Op zondag 18 januari 2026 12:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hier in Franeker zijn er ook diensten in het Fries.
Jij hebt overduidelijk meer kennis van de Friezen/Friesland dan ik, dus dan aan jou mijn vraag;quote:Op zondag 18 januari 2026 12:19 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Een groot deel wel hoor. In de dorpen over het algemeen, maar Nederlands is geen probleem.
Maar het is een hele andere situatie, als mensen hier Fries praten dan verstaan over het algemeen mensen het wel, je bent in Friesland.
Als Friezen in bijv. Amsterdam in het Fries zouden praten en met een Friese vlag het Friese volkslied zouden zingen en eisen dat Amsterdammers het maar ok moeten vinden en Berenburg en Friese dumkes zouden moeten eten en drinken dan is het al een heel ander verhaal worden.
Denk ook niet dat Amsterdammers dat zouden pikken. Logisch.
Ja. Ik zat een keer in de kerk in de veronderstelling dat de dienst in het Nederlands gehouden zou worden zoals enkele weken daarvoor, beginnen ze in het Fries.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:19 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Echt waar? Maar ook in het Nederlands?
Wat voor reden zou er dan moeten zijn om het Fries te verbieden?quote:Op zondag 18 januari 2026 12:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij hebt overduidelijk meer kennis van de Friezen/Friesland dan ik, dus dan aan jou mijn vraag;
Hoe zou het bij de Friezen vallen als Nederlands de enige toegestane preek of spreektaal zou worden?
Lijkt me nogal een arbitrair criterium.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:31 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Wat voor reden zou er dan moeten zijn om het Fries te verbieden?
Friezen eisen niet dat Nederland zich aanpast aan hun en daar gaat het om.
Lol dat heb ik nog nooit meegemaakt.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja. Ik zat een keer in de kerk in de veronderstelling dat de dienst in het Nederlands gehouden zou worden zoals enkele weken daarvoor, beginnen ze in het Fries.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |