Wie is ze?quote:Op zondag 18 januari 2026 00:21 schreef Jippie het volgende:
Alleen het gevolg aanpakken levert te weinig op, de bron - > wet- en regelgeving moet worden aangepast. En volgens mij zijn ze daar nu eindelijk mee bezig.
Je bedoelt die clowns in de Tweedekamer?quote:Op zondag 18 januari 2026 00:49 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wie zijn er in ons land bevoegd om wet- en regelgeving aan te passen?
Ik weet niet op wie jij doelt, zullen we het verder on-topic houden?quote:Op zondag 18 januari 2026 00:50 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Je bedoelt die clowns in de Tweedekamer?
Dat is oneindig veel logischer dan naar Syrië gaan vanuit Nederland.quote:Op zondag 18 januari 2026 00:05 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ga jij naar Noord-Oost Groningen als je roots in Zeeland liggen?
Blijkbaar gaan ze als hun roots in Syrië liggen helemaal naar Nederland, in plaats van naar een land als Jordanië waar hun eigen taal en cultuur de boventoon voert. Dus waarom een ander deel van nota bene hun eigen land dan een probleem zou moeten zijn voor deze mensen is me een raadsel. Lijkt me een veel logischere optie dan Nederland.quote:Op zondag 18 januari 2026 00:05 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ga jij naar Noord-Oost Groningen als je roots in Zeeland liggen?
Je beweert dat een groot deel van de wereld onveilig is - bewijs het dan maar.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:57 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Wil je echt dat ik alle landen ga opnoemen die momenteel onveilig zijn? Met als doel wat? Ontkrachten van je stelling dat de wereld een paradijs is?
daarnaast hoeven we niet iedereen en zijn moeder op te vangen als die onveilige landen zo ver weg zijn.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je beweert dat een groot deel van de wereld onveilig is - bewijs het dan maar.
We hoeven helemaal niemand op te vangen - daar wordt echt niemand gelukkig van. Als er al opvang geregeld wordt moet dit tijdelijk zijn en in de regio waar deze hulpbehoevenden zich bevinden.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:06 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
daarnaast hoeven we niet iedereen en zijn moeder op te vangen als die onveilige landen zo ver weg zijn.
Hoe representatief is het ‘Hart van Nederland panel’ voor de rest van Nederland?quote:. Dat blijkt uit representatief onderzoek onder het Hart van Nederland Panel onder 2.855 respondenten.
Ja, het is een miljardenbusiness. De verhuurders van die COA-locaties worden slapend rijk. Daarnaast de catering, de asieladvocatuur, de gesubsidieerde vluchtelingenstichtingen, etc.quote:Op zondag 18 januari 2026 00:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vergeet niet dat sommige mensen grof geld hieraan verdienen. We spreken niet voor niets over de asielindustrie.
Ik moest ook hard lachen bij de suggestie dat HvN publiek representatief voor Nederland is.quote:Op zondag 18 januari 2026 07:41 schreef Akathisia het volgende:
"Dat blijkt uit representatief onderzoek onder het Hart van Nederland Panel onder 2.855 respondenten."'
Wat?
Nja, ik betwijfel het. Helaas.
Niet.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:24 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Hoe representatief is het ‘Hart van Nederland panel’ voor de rest van Nederland?
Als ik de reacties op hun Facebook berichten zie, denk ik niet dat die representatief zijn voor ‘heel Nederland’.
En gewoon geen permanente verblijfsvergunning meer verstrekken.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:53 schreef cosmosis het volgende:
Syrie is verre van veilig, hetzelfde geldt voor een groot deel van de wereld....Als ze nou eens personen die veroordeeld worden voor criminele activiteiten direct exporteren, dan creeer je al een stuk betere imigratieflow....Ik snap niet dat het zo moeilijk is om een zero tolerance beleid op crimineel gedrag te handhaven....
Laten we eerst eens beginnen met een definitie van onveilig. Aangezien plotseling de straat oversteken zonder te kijken, ook al gevaarlijk is.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je beweert dat een groot deel van de wereld onveilig is - bewijs het dan maar.
Prima.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Laten we eerst eens beginnen met een definitie van onveilig. Aangezien plotseling de straat oversteken zonder te kijken, ook al gevaarlijk is.
Je kan hier alles maken, geen consequenties, geen straf maar zelfs status door het zelf te filmen en te uploaden. Dit is hoe dat volk over ons denktquote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:53 schreef cosmosis het volgende:
Syrie is verre van veilig, hetzelfde geldt voor een groot deel van de wereld....Als ze nou eens personen die veroordeeld worden voor criminele activiteiten direct exporteren, dan creeer je al een stuk betere imigratieflow....Ik snap niet dat het zo moeilijk is om een zero tolerance beleid op crimineel gedrag te handhaven....
Alleen een zak florijnen meegeven aan degenen die nu al hier zitten.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:52 schreef Kottnauer het volgende:
Remigratie is prima, maar natuurlijk niet in ruil voor geld, dat zou juist averechts werken. Je creëert dan weer een verdienmodel: mensen komen hier om die zak geld op te halen en keren vervolgens weer terug.
Andre Hazes, Mart Hoogkamer en Jan Smit in de kerst top10quote:Op zondag 18 januari 2026 07:41 schreef Akathisia het volgende:
"Dat blijkt uit representatief onderzoek onder het Hart van Nederland Panel onder 2.855 respondenten."'
Wat?
Nja, ik betwijfel het. Helaas.
Hoezo een zak florijnen meegeven? Hebben ze dat verdiend of zo? Als je dat gaat doen trek je alleen maar meer schorem aan want als die gratis geld ruiken dan weet je het wel...quote:Op zondag 18 januari 2026 10:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Alleen een zak florijnen meegeven aan degenen die nu al hier zitten.
Degenen die nu nog deze kant op komen kunnen ongezien te tyfus krijgen en met een dikke middelvinger teruggestuurd worden.
Een oprotpremie om niet moeilijk te doen en gewoon op te tyfen.quote:Op zondag 18 januari 2026 10:20 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoezo een zak florijnen meegeven? Hebben ze dat verdiend of zo? Als je dat gaat doen trek je alleen maar meer schorem aan want als die gratis geld ruiken dan weet je het wel...
Zouden deze mensen nou echt nooit naar Opsporing Verzocht kijken?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:43 schreef RotatoR het volgende:
13 procent pleit juist voor meer en betere opvang.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |