Laat hem Groenland maar proberen te pakken, dan zal hij nog van een koude kermis thuis komen (letterlijk).quote:Op zondag 18 januari 2026 00:53 schreef DrDentz het volgende:
Dit komt eigenlijk door de doorgeslagen LHBTQ+ gemeenschap. Heel veel 'gewone' Amerikanen kregen zo'n hekel aan dat gedoe, dat ze maar stemden op degene waarmee ze links het meeste pijn kon doen: Donald Trump. En nu maken ze allerlei memes waarbij Groenland en Canada bij de VS horen omdat ze daarmee links treiteren, en Trump neemt het serieus.
Republikeinen vinden alles nog OK, grijpen niet in, dus klopt niet wat je zegt. Ook de Democraten doen vrij weinig, op die AOC en Bernie Sanders na.quote:Op zondag 18 januari 2026 05:27 schreef Ilja2001 het volgende:
Trump is een narcist en een 10 jarig jochie. Hij denkt de baas te kunnen spelen, maar hij wordt inmiddels uitgekotst. Door zowel democraten als republikeinen. De midterms gaat hij hard verliezen en dan gaat hij ge impeached worden. Dat weet hij zelf ook en gaat dat misschien voorkomen door een soort van burgeroorlog te creeren. Hoe dan ook, Europa moet jier keihard tegenop treden. Trump is geestelijk zwaar gestoord en dat moeten we hard aanpakken. Hopelijk sterft Trump smel, maar als dat niet gebeurd moeten we ongelooflijk hard tegen de VS optreden. Er is geen andere mogelijkheid!
Trump heeft ons op meerdere manieren bij de ballen, Poetin had vooral wat pijpleidingen.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:35 schreef bianconeri het volgende:
Trump is het grootste gevaar voor de wereldvrede momenteel.
Poetin is dan meer een kleuter vergeleken met Trump.
Poetin doet wel wat, maar heeft geen enkele poot om op te staan.
Kan economisch, wereldinvloed en militair helemaal niets tegen de EU doen. Laat staan de NAVO.
Trump echter...
Heeft zeer veel invloed, een grote militaire macht en een grote economie achter zich.
Trump is al betrokken bij oorlog in Zuid-Amerika, Europa, Azië en het Midden-Oosten.
Zorgt al voor oorlogs achtige taferelen in de VS zelf.
Te belachelijk dat 1 dictator een heel land kan afbreken en kan zorgen voor wereldwijde onrust en oorlog.
Ik sta absoluut niet achter die hele LHWOWOQBTBTBIWWIWQI+ onzin.quote:Op zondag 18 januari 2026 00:53 schreef DrDentz het volgende:
Dit komt eigenlijk door de doorgeslagen LHBTQ+ gemeenschap. Heel veel 'gewone' Amerikanen kregen zo'n hekel aan dat gedoe, dat ze maar stemden op degene waarmee ze links het meeste pijn kon doen: Donald Trump. En nu maken ze allerlei memes waarbij Groenland en Canada bij de VS horen omdat ze daarmee links treiteren, en Trump neemt het serieus.
Precies het punt wat ik maak.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Trump heeft ons op meerdere manieren bij de ballen, Poetin had vooral wat pijpleidingen.
Oh ja?quote:Op zondag 18 januari 2026 06:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Laat hem Groenland maar proberen te pakken, dan zal hij nog van een koude kermis thuis komen (letterlijk).
Daarnaast al zou hij Groenland pakken, en dan? Gaat hij er industrie opzetten? Er is een goede reden waarom daar geen industrie is, probeer maar eens bij -40 een levendige industrie op te zetten.
Wat ben jij dan?quote:Op zondag 18 januari 2026 08:44 schreef Since2003 het volgende:
Ik wist al wel dat al die pro Oekraïne simps als puntje bij paaltje kont uiteindelijk de grootste lafaards blijken. Hopeloos.
En hij ruikt onze zwakte. Hij weet dat er wat te halen valt.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:46 schreef Elan het volgende:
Maar even een recap he. Het ging niet over geld.
Trump is bezorgd dat China of Rusland Groenland inpikken.. Als NAVO-landen dan vervolgens soldaten sturen is dat een goede zaak. Want Amerika wil dat andere leden hun verantwoordelijkheid nemen ook militair. Alleen vervolgens worden die landen bestraft met financiële sancties.
Dus het gaat wel gewoon om geld. Trump wil die grondstoffen voor Amerika.
Obviously.... Net als in Venezuela.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:46 schreef Elan het volgende:
Trump is bezorgd dat China of Rusland Groenland inpikken.. Als NAVO-landen dan vervolgens soldaten sturen is dat een goede zaak. Want Amerika wil dat andere leden hun verantwoordelijkheid nemen ook militair. Alleen vervolgens worden die landen bestraft met financiële sancties.
Je hoeft jezelf niet belachelijk te maken he?quote:Op zondag 18 januari 2026 00:53 schreef DrDentz het volgende:
Die van Weel is echt een gek.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:59 schreef Perrin het volgende:
Wat denk je dat Trump denkt als hij dit soort reacties leest? Zou hij Nederland respecteren of zou hij denken 'hahaha, wat een lamzakken!'?
[ x ]
Het gaat in mijn ogen vooral weer om de illusie dat er in Groenland veel grondstoffen te halen zouden zijn. Trump heeft gewoon een heel gedateerd wereldbeeld en denkt nog steeds dat ie overal wingewesten moet veilig stellen.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:51 schreef opgebaarde het volgende:
Joh. De VS mag ook sinds 1951 militairen op Groenland stallen. Op hoogtepunt van de koude oorlog hadden ze daar 150.000 soldaten verspreid over 30+ basissen. Nu zijn er nog maar 200 soldaten
En natuurlijk speelt de dreiging vanuit Rusland mee en zou het wat dat betreft de VS goed uitkomen om Groenland te bezitten. Alleen nu gaat het eerst om dollars dollars dollars en daarna een eventuele aanleg Iron Dome
Ik vind het wel lachen dat Oekraïne wordt gezien als teken van zwakte van Europa.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
En hij ruikt onze zwakte. Hij weet dat er wat te halen valt.
Dankzij onze slappe vaatdoek-houding bij de invasie van Oekraïne en hoe ontzettend zwak Europa zich opstelt naar Poetin (en Trump zelf) weet hij dat als hij maar genoeg druk zet, we zullen buigen voor hem.
Bovendien geniet hij ervan ons op onze knieën te dwingen en de hele wereld te laten zien wie keizer is en wie onderdaan.
Wat denk je dat Trump denkt als hij dit soort reacties leest? Zou hij Nederland respecteren of zou hij denken 'hahaha, wat een lamzakken!'?
[ x ]
Tradedeal staat schijnbaar on hold dus het lijkt er op alsof hij zijn hand misschien wel overspeeld heeft deze keer.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dankzij onze slappe vaatdoek-houding bij de invasie van Oekraïne en hoe ontzettend zwak Europa zich opstelt naar Poetin (en Trump zelf) weet hij dat als hij maar genoeg druk zet, we zullen buigen voor hem.
Bovendien geniet hij ervan ons op onze knieën te dwingen en de hele wereld te laten zien wie keizer is en wie onderdaan.
[ x ]
Ik denk dat Trump gewoon een daad wil doen die hem vereeuwigd in de Amerikaanse geschiedenis.quote:Op zondag 18 januari 2026 09:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat in mijn ogen vooral weer om de illusie dat er in Groenland veel grondstoffen te halen zouden zijn. Trump heeft gewoon een heel gedateerd wereldbeeld en denkt nog steeds dat ie overal wingewesten moet veilig stellen.
Dat dit dan de houding van een bondgenoot is. Als Nederland zich zo zou opstellen tov onze bondgenoten zou ik me de ogen uit m’n kop schamenquote:Op zondag 18 januari 2026 08:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ x ]
Trump is geen bondgenoot.quote:Op zondag 18 januari 2026 09:20 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dat dit dan de houding van een bondgenoot is. Als Nederland zich zo zou opstellen tov onze bondgenoten zou ik me de ogen uit m’n kop schamen
Dat Trump een enorme behoefte heeft aan bevestiging lijkt me evident, maar verder denk ik dat je de realiteit zoals die in zowel Venezuela als Groenland bestaat (namelijk dat er helemaal geen gouden bergen te vinden zijn) los moet zien van hoe Trump het ziet.quote:Op zondag 18 januari 2026 09:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk dat Trump gewoon een daad wil doen die hem vereeuwigd in de Amerikaanse geschiedenis.
Een nieuwe vleugel naat hem vernoemd, een triomfboog, een grote lap grond toegevoegd aan de VS. Hij heeft ook gezegd dat Canada als 51e staat mooi staat op de wereldkaart.
Rusland is nu de grootste. De VS met Canada verslaat Rusland.
Militair hoeft hij Groenland niet in te nemen, en grondstoffen zijn lastig te delven in dat klimaat.
Dat gaat minstens 10 jaar duren voordat dat op gang is gekomen.
quote:Handelsdeal EU-VS op losse schroeven
Het handelsakkoord dat de VS en de EU afgelopen zomer sloten om hun dreigende handelsoorlog af te wenden, wordt voorlopig niet goedgekeurd. Dat zegt Manfred Weber, leider van de Europese Volkspartijpartij (EVP). Dit centrumrechtse en christendemocratische collectief is de grootste fractie binnen het Europees Parlement. De steun van de EVP, waar ook het CDA bij is aangesloten, zijn cruciaal voor de deal.
Nee, zoals gezegd de verkiezingen worden gewoon gehouden. Daar kan Trump niets aan doen, ook niet als hij de wet overtreedt. Die mensen gaan gewoon hun plaats innemen in het Huis/de Senaat.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Op het moment dat hij hetgeen zou doen wat Breekfast claimt, dan zijn die hele verkiezingen toch gewoon voor de bühne?
Het gaat bij Trump om geld, macht en roem.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:46 schreef Elan het volgende:
Nee, dat is hij niet.quote:Trump is bezorgd dat China of Rusland Groenland inpikken..
Logisch, want de militairen worden niet gestuurd om Rusland tegen te houden, maar de VS.quote:Als NAVO-landen dan vervolgens soldaten sturen is dat een goede zaak. Want Amerika wil dat andere leden hun verantwoordelijkheid nemen ook militair. Alleen vervolgens worden die landen bestraft met financiële sancties.
Het gaat vooral om prestige.quote:us het gaat wel gewoon om geld. Trump wil die grondstoffen voor Amerika.
We gaan het zien bij de midterms.quote:Op zondag 18 januari 2026 09:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, zoals gezegd de verkiezingen worden gewoon gehouden. Daar kan Trump niets aan doen, ook niet als hij de wet overtreedt. Die mensen gaan gewoon hun plaats innemen in het Huis/de Senaat.
Bron dat hij ongelimiteerd militaire basissen mag opzetten op Groenland? Laat staan grondstoffen uit de grond trekken voor eigen gewin. Groenland is van Denemarken, niet van US. Hij acteert op dit moment als een bepaalde dictator 1939 die op zoek was naar lebensraum en wij moeten daar een vuist tegen maken.quote:Op zondag 18 januari 2026 09:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het gaat bij Trump om geld, macht en roem.
[..]
Nee, dat is hij niet.
De VS heeft een verdrag met Groenland/Denemarken, waarbij ze vrijwel ongelimiteerd militaire activiteiten kunnen ontplooien op Groenland.
Dat heeft de VS tijdens de koude oorlog ook gedaan, maar daar is inmiddels weinig meer van over.
Als de VS bang is voor annexatie van het eiland door Rusland, dan kunnen ze gewoon nieuwe bases openen op Groenland en militairen sturen.
Maar dat doet Trump niet.
[..]
Logisch, want de militairen worden niet gestuurd om Rusland tegen te houden, maar de VS.
In dit soort situaties namen NAVO lidstaten altijd hun verantwoordelijkheid.
Met Denemarken voorop, die de VS heeft gesteund in de oorlogen in Irak en Afghanistan. Daarbij zijn in verhouding de meeste Deense militairen omgekomen van alle lidstaten.
En als dank wil de VS Denemarken aanvallen als ze niet krijgen wat ze willen.
[..]
Het gaat vooral om prestige.
Trump wil Amerika weer bovenaan plaatsen, met zichzelf als kroon.
Trump is op dit moment de realiteit.quote:Op zondag 18 januari 2026 09:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat Trump een enorme behoefte heeft aan bevestiging lijkt me evident, maar verder denk ik dat je de realiteit zoals die in zowel Venezuela als Groenland bestaat (namelijk dat er helemaal geen gouden bergen te vinden zijn) los moet zien van hoe Trump het ziet.
Volgens mij heb ik dat al drie keer gezegd, maar nogmaals: de staten organiseren de verkiezingen. Zie kiezen de vertegenwoordigers. Daar kan Trump niets aan doen. Als Republikeinse staten die verkiezingen annuleren (kan eigenlijk niet, maar goed) dan nemen de Democraten gewoon de macht over in Congress en verwijderen ze Trump. Hij is dan al zijn macht kwijt en zal als hij niet weg wil gaan eventueel gewoon gearresteerd worden.quote:
Dat is een goede stok achter de deur, Trump claimde hier een enorme overwinning. Nu weer nieuwe tarieven invoeren gaat direct tegen dit verdrag in natuurlijk.quote:Op zondag 18 januari 2026 09:32 schreef Breekfast het volgende:
De handelsdeal tussen de EU en de VS was nog niet geratificeerd, en staat voorlopig op losse schroeven:
[..]
Dat zeg ik niet.quote:Op zondag 18 januari 2026 09:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Bron dat hij ongelimiteerd militaire basissen mag opzetten op Groenland?
Ook dat zeg ik niet.quote:Laat staan grondstoffen uit de grond trekken voor eigen gewin.
Klopt, en de argumenten die hij aanhaalt slaan nergens op: hij kan nu al de militaire aanwezigheid op Groenland uitbreiden op basis van de huidige verdragen.quote:Groenland is van Denemarken, niet van US. Hij acteert op dit moment als een bepaalde dictator 1939 die op zoek was naar lebensraum en wij moeten daar een vuist tegen maken.
Dank, vandaag eens de tijd voor nemen.quote:Op zondag 18 januari 2026 09:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
-podcast-
Goede timing voor een nieuwe Ongelooflijke Podcast met betrekking tot dit onderwerp.
Beatrice de Graaf weet dit soort zaken altijd in een goede context te plaatsen.
Erdogan simps dat zijn pas lafaards, wonen niet eens in het land van hun grote held.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:44 schreef Since2003 het volgende:
Ik wist al wel dat al die pro Oekraïne simps als puntje bij paaltje kont uiteindelijk de grootste lafaards blijken. Hopeloos.
Inderdaad. Maar als ik het niet mis heb, was jij volgens mij ook zo'n simp. Klopt dat?quote:Op zondag 18 januari 2026 10:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Erdogan simps dat zijn pas lafaards, wonen niet eens in het land van hun grote held.
Eh ja, chantage is de modus operandi van Trump. Dat mag toch zo langzamerhand geen verrassing meer zijn?quote:Op zondag 18 januari 2026 10:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zojuist bij WNL op Zondag.
Ik denk dat het een heel klein beetje anders is, hij is nu President van de VS maar dat houd een keer op.quote:Op zondag 18 januari 2026 10:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
Trump wil gewoon dat heel Noord en Zuid Amerika samen Trumpland wordt. Dat hij met Venezuela en Groenland is begonnen, komt gewoon omdat Rubio dat heel graag wil. Er zijn zo ook wat Haviken die Cuba en Panama een grote doorn in het oog vinden, dus die komen binnenkort ook aan de beurt.
Canada is heel groot en ook nog maar nauwelijks ontgonnen, en de Amerikanen zien dat toch zoals wij België zien: het zijn net Amerikanen, maar veel gemoedelijker en een beetje dommig. En die zijn nou heel irritant bezig: geen F-35's kopen, geen hout of olie meer leveren, geen Amerikaanse producten zoals Whiskey meer kopen, en zovoorts. Dus die moeten ook een lesje krijgen en geannexeerd worden.
Mexico pikt al het werk in, zowel de illegalen die in de VS werken, als dat de fabrieken daar grootschalig naar toe gaan. Ok, het levert geld op, maar dat kan natuurlijk zomaar niet. Die moeten ook een lesje krijgen en een Amerikaans territorium worden: geen rechten, alleen plichten.
Dus geloof maar, dat er een heleboel werkgroepen en militaire eenheden in het geheim plannen voor al die dingen aan het voorbereiden zijn.
Jij denkt dat de VS tegen de NAVO gaat vechten?quote:Op zondag 18 januari 2026 08:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Oh ja?
Jij denkt dat de hele NAVO tegen de VS gaat vechten als Trump iets doet?
Als Trump iets gaat doen dan gaat Europa toch weer bedelen en smeken.
Net als die NL minister Weel die direct de redenen van Trump wel snapt.
Hij denkt veel groter dan dat. Hij wil eigenlijk de hele wereld, maar de EU en China liggen dwars.quote:Op zondag 18 januari 2026 10:56 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik denk dat het een heel klein beetje anders is, hij is nu President van de VS maar dat houd een keer op.
Dus wat hij doet hij annexeert Groenland, maar dan verklaart Groenland zelfstandigheid en word hij Koning van Groenland!King Trump
![]()
De democraten zagen dit al heel lang aankomen vandaar de No king Protesten!
Als dat het geval zou zijn waarom bleef er dan geen leger in Venezuela?quote:Op zondag 18 januari 2026 10:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hij denkt veel groter dan dat. Hij wil eigenlijk de hele wereld, maar de EU en China liggen dwars.
Het helpt ook niet echt dat wij als Europa een paar honderd man er heen sturen..quote:Op zondag 18 januari 2026 11:04 schreef raptorix het volgende:
Het houd gewoon een keer op, wat mij betreft zetten we als eerste signaal vandaag de ambassadeur buiten, en mensen hou eens op te doen alsof Europa niks voorstelt, ik snap dat velen van ons graag de weg met ons mentaliteit voorhouden, maar we zijn echt zo slecht nog niet, we moeten ons eens niet de put in laten praten.
Het is al talloze malen uitgelegd, maar de twee militairen die o.a. NL, UK en NOR sturen zijn planners die samen met NAVO bondgenoten een grotere missie voorbereiden.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:05 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het helpt ook niet echt dat wij als Europa een paar honderd man er heen sturen..
Nederland stuurde 1 hele militair daar naar toe!
Ja man, we weten echt niet wat we doen he, en dit zal echt geen enkele reden hebben denk je?quote:Op zondag 18 januari 2026 11:05 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het helpt ook niet echt dat wij als Europa een paar honderd man er heen sturen..
Terugtrekken uit Groenland is geen optie. Ben wel benieuwd hoe verschillende PVV-FvD figuren uit allerlei landen gaan reageren. Die zijn normaal juist heel nationalistisch, of gaan ze Trump de kont kussen want hun grote held?quote:Op zondag 18 januari 2026 11:06 schreef Perrin het volgende:
Wordt het kruipen of de confrontatie aangaan?
[ x ]
Omdat ze dachten dat het land zou capituleren als ze de leider zouden elimineren. Zodra al het geld naar de VS vloeit, ligt daar ook de macht. Trump denkt in geld en bezit, het leger is om mensen te straffen die dat niet aan hem geven.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als dat het geval zou zijn waarom bleef er dan geen leger in Venezuela?
Ja, de geldschieters, (techbro's) die hun inkomsten in gevaar zien komen. Maar die kan hij te vriend houden door Project 2025 zo strikt mogelijk uit te voeren. Kijk naar zijn Big, Beautiful Bill. Alles voor hun.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:12 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ik denk wel dat we dat pad op moeten, de entourage van Trump kan op enig moment ook Trump onder druk gaan zetten omdat de Europeanen zich teveel van Amerika zal afkeren.
Niet tegen de NAVO, maar tegen Groenland.quote:Op zondag 18 januari 2026 10:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij denkt dat de VS tegen de NAVO gaat vechten?
Dit is een retorische vraag.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Terugtrekken uit Groenland is geen optie. Ben wel benieuwd hoe verschillende PVV-FvD figuren uit allerlei landen gaan reageren. Die zijn normaal juist heel nationalistisch, of gaan ze Trump de kont kussen want hun grote held?
Over het algemeen zijn dat allemaal nep-patriotten die vóór een zwak Europa zijn en zich uithoeren aan Trump of Poetin.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Terugtrekken uit Groenland is geen optie. Ben wel benieuwd hoe verschillende PVV-FvD figuren uit allerlei landen gaan reageren. Die zijn normaal juist heel nationalistisch, of gaan ze Trump de kont kussen want hun grote held?
Ja, het nationalisme is puur om het "wij versus zij" gevoel te versterken. En het helpt, dat het makkelijker is de alleenheerschappij over 1 land te krijgen, dan bijvoorbeeld de hele EU.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn dat allemaal nep-patriotten die vóór een zwak Europa zijn en zich uithoeren aan Trump of Poetin.
Zegt de tiny manlet met een tiny pener.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Stephen Miller: Denmark is a tiny country with a tiny economy and a tiny military
Samengevat: Volgens ieder begrip van wetmatigheid en rechtmatigheid van de afgelopen 500 jaar waar het aankomt op territoriale controle heeft Denemarken geen enkel recht als klein land om Groenland te claimen, het zou per direct overgedragen moeten worden aan de VS. De Amerikaanse belastingbetaler is decennialang voor de gek gehouden en zou op deze manier gecompenseerd moeten worden.
Ben eigenlijk nog wel benieuwd naar de ongetwijfeld scherpe follow-up questions van Sean Hannity.
quote:Op zondag 18 januari 2026 11:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, het nationalisme is puur om het "wij versus zij" gevoel te versterken. En het helpt, dat het makkelijker is de alleenheerschappij over 1 land te krijgen, dan bijvoorbeeld de hele EU.
Maar Trump en Poetin zijn natuurlijk wel hun persoonlijke helden: dat willen zij ook!
Natuurlijk ben ik dat niet.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Op dit forum ben jij wel expert Trump en Putin aanbidder, heeft hij gelijk?
US uitsluiten van het Songfestival.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:06 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
quote:Op zondag 18 januari 2026 11:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik dat niet.
Ik vind Trump beter dan Harris of een andere woke kandidaat, maar wat hij nu doet in Groenland gaat alle perken te buiten.
Ik heb Poetin geroemd voor de grote wederopstanding van Rusland sinds de 00's en hoe hij dat land sterker en welvarender gemaakt heeft.
Dat lijkt mij gewoon redelijk om te kunnen zeggen en ook feitelijk. Van aanbidding of de neiging alles goed te praten is geen enkele sprake.
Is niet geheel onwaar. Maar hij ovedrijft wel stevig.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:37 schreef bleiblei het volgende:
Was deze al voorbij gekomen?
Bekijk deze YouTube-video
Uitgezonden op RTL-Z, dus geen random onzin clickbait.
Ben zelf Pro-EU maar zag het er steeds minder zonnig in, in deze tijden. Maar ik denk dat deze man wel gelijk heeft. Mentaal andere mindset zou al een hoop schelen in ons handelen.
We staan los van de realiteit. We zijn de afgelopen 80 jaar het verwende kind van de VS geweest die ons wel beschermt, daar hoeven we zelf niks aan te doen. Ondertussen hebben we wel een grote bek gehad tegen Poetin etc. Als de NAVO ophoudt te bestaan zijn we opeens zwaar de pineut. 1945-2025 was een soort gouden eeuw voor ons, een unieke verwende tijd.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:05 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je ziet de VS als New York en Californië en negeert al die troosteloze staten daartussen, waar alleen een paar hele arme mensen wonen? Waar ze hoogstens in de hoofdstad een ziekenhuis hebben?quote:Op zondag 18 januari 2026 11:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is niet geheel onwaar. Maar hij ovedrijft wel stevig.
De EU economie is ongeveer de helft van de USA economie.
En een aantal landen zijn inderdaad welvarend, Nl, Duitsland, Belgie, Frankrijk vooralsnog, maar ook heel veel landen die het qua welvaart niet halen bij USA.
Het gaat Trump om Trump. Continu aanvallen, het vormgeven van 'what plays', en het publieke beeld dat dat over hem (zijn persoon) opwekt. De krachten achter Trump lijken dan weer vooral uit op een breuk met de NAVO en het rigoureus herschikken van de wereldorde, maar de vraag blijft of hij zich daar ook maar vaaglijk van bewust is.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:46 schreef Elan het volgende:
Als de Nato op houd te bestaan dan heeft de EU na de VS alsnog het twee na grootste leger.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
We staan los van de realiteit. We zijn de afgelopen 80 jaar het verwende kind van de VS geweest die ons wel beschermt, daar hoeven we zelf niks aan te doen. Ondertussen hebben we wel een grote bek gehad tegen Poetin etc. Als de NAVO ophoudt te bestaan zijn we opeens zwaar de pineut. 1945-2025 was een soort gouden eeuw voor ons, een unieke verwende tijd.
Ik ken de beelden van stacaravans in sloppenwijken.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je ziet de VS als New York en Californië en negeert al die troosteloze staten daartussen, waar alleen een paar hele arme mensen wonen? Waar ze hoogstens in de hoofdstad een ziekenhuis hebben?
En er zijn helemaal geen economisch winbare grondstoffen, anders hadden de Denen zelf wel zo slim geweest om die er uit te gaan halen.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:46 schreef Elan het volgende:
Ik denk dat de rode lijn behaald is dus ik verwacht geen kruipen.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:06 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Nah, zo stel je je doorgaans niet op in topics over deze onderwerpen. Je posts komen over alsof je de EU verafschuwt (terwijl je meen ik wel van de EU profiteert als woonachtig innde EU) en een zeer groot voorstander van 2 grote leiders die voor eigen winst hun eigen landen in een afgrond aan sturen zijn.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik dat niet.
Ik vind Trump beter dan Harris of een andere woke kandidaat, maar wat hij nu doet in Groenland gaat alle perken te buiten.
Ik heb Poetin geroemd voor de grote wederopstanding van Rusland sinds de 00's en hoe hij dat land sterker en welvarender gemaakt heeft.
Dat lijkt mij gewoon redelijk om te kunnen zeggen en ook feitelijk. Van aanbidding of de neiging alles goed te praten is geen enkele sprake.
Dit. Er is een reden waarom daar nu geen grootscheepse (delf-)industrie is.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
En er zijn helemaal geen economisch winbare grondstoffen, anders hadden de Denen zelf wel zo slim geweest om die er uit te gaan halen.
Dat zou je ook van de Venezuelanen kunnen stellen. Je moet ook de capaciteit en expertise hebben om ze te kunnen winnen. Plus dat er aanzienlijk minder ijs is nu dan 20 jaar laat staan 80 jaar geleden.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
En er zijn helemaal geen economisch winbare grondstoffen, anders hadden de Denen zelf wel zo slim geweest om die er uit te gaan halen.
Is dat niet precies wat Trump wil? Je geeft hem weer een stok om mee te slaan als je de confrontatie aan gaat.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:49 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik denk dat de rode lijn behaald is dus ik verwacht geen kruipen.
En Denemarken is een land wat die capaciteit en expertise de afgelopen paar decennia niet had kunnen regelen?quote:Op zondag 18 januari 2026 11:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zou je ook van de Venezuelanen kunnen stellen. Je moet ook de capaciteit en expertise hebben om ze te kunnen winnen. Plus dat er aanzienlijk minder ijs is nu dan 20 jaar laat staan 80 jaar geleden.
Trump gaat er in Venezuela ook nog wel achter komen dat een grote olievoorraad nog niet gelijk een economisch verdienmodel betekent. Het is natuurlijk niet alleen aan de incompetentie van het Venezolaanse regime te wijten dat er nog amper olie uit Venezuela kwam. De Amerikaanse olie-industrie zit ook helemaal niet te springen om daar te gaan investeren.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zou je ook van de Venezuelanen kunnen stellen. Je moet ook de capaciteit en expertise hebben om ze te kunnen winnen. Plus dat er aanzienlijk minder ijs is nu dan 20 jaar laat staan 80 jaar geleden.
De techniek zit niet stil he? Daarnaast bezit Groenland één van de grootste zoet waterreservoirs ter wereld. Ik snap niet zo goed dat mensen zó blind kunnen zijn.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor de camera doen alsof het allemaal wel los loopt en hij niet binnenvalt, achter de schermen plannen maken voor als hij dat wel doet (VS basissen in Europa sluiten, dollar bonds dumpen, sluiten van elke Europese markt voor de VS, dat werk).quote:Op zondag 18 januari 2026 11:06 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Dat kan ik niet beoordelen vanaf mijn sofa. Amerikaanse bedrijven zijn gigantisch en trekken al miljoenen vaten olie de grond uit. Dus ik neig er naar dat die dat beter kunnen.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:56 schreef probeer het volgende:
[..]
En Denemarken is een land wat die capaciteit en expertise de afgelopen paar decennia niet had kunnen regelen?
Interessant.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:58 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Trump gaat er in Venezuela ook nog wel achter komen dat een grote olievoorraad nog niet gelijk een economisch verdienmodel betekent. Het is natuurlijk niet alleen aan de incompetentie van het Venezolaanse regime te wijten dat er nog amper olie uit Venezuela kwam. De Amerikaanse olie-industrie zit ook helemaal niet te springen om daar te gaan investeren.
De stacaravans in de sloppenwijken in New York, of San Francisco? De armoede in al die andere staten zie je zelden. Die mensen hebben vaak wel een relatief groot, maar heel armoedig en vervallen houten huis. En zelfs als ze werk hebben, niet genoeg geld om hun rekeningen te betalen. En dus ook geen enkele gezondheidszorg.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken de beelden van stacaravans in sloppenwijken.
Maar kijk even naar de cijfers:
usa 30.5 biljoen EU 22.52 biljoen
Het land heeft heel veel potentie: grote uitvindingen in de tech, zelfvoorzienend qua energie, minder subversieve elementen in de maatschappij door asielmigratie.
NB: hun GDP is hoger, maar hoe het zit qua PPP is wel kwestieus. Alles is daar tyfus duur.
Niet eens zozeer 'de Denen' maar internationaal opererende mijnbouwbedrijven. Die zitten daar niet omdat dat ze door de Denen of het lokale bestuur onmogelijk wordt gemaakt, maar omdat het geen interessante investeringen zijn.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt niet meegekregen dat Trump de CEO van Exxon al weer aan het bedreigen was omdat die aangaf geen trek te hebben in dergelijke risicovolle investeringen?quote:Op zondag 18 januari 2026 12:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Interessant.
Heb je toevallig een linkje met een nieuwsbericht daaromtrent?
Me dunkt dat de EU en Europese (olie)bedrijven (Shell, BP) maar wat graag (financieel) bijgesprongen zouden zijn als de Denen dat nodig zouden hebben om van Groenland een enorm wingewest te maken.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kan ik niet beoordelen vanaf mijn sofa. Amerikaanse bedrijven zijn gigantisch en trekken al miljoenen vaten olie de grond uit. Dus ik neig er naar dat die dat beter kunnen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 18 januari 2026 12:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Interessant.
Techniek en -40 gaat doorgaans niet zo lekker.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:58 schreef Since2003 het volgende:
[..]
De techniek zit niet stil he? Daarnaast bezit Groenland één van de grootste zoet waterreservoirs ter wereld. Ik snap niet zo goed dat mensen zó blind kunnen zijn.
https://www.nu.nl/economi(...)hikt-tijdrovend.htmlquote:Op zondag 18 januari 2026 12:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Interessant.
Beginnen met een grote kerncentrale daar neerzetten.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Techniek en -40 gaat doorgaans niet zo lekker.
Moment, ik kijk even of ik die op voorraad heb liggen.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Beginnen met een grote kerncentrale daar neerzetten.
Preciesquote:Op zondag 18 januari 2026 12:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Moment, ik kijk even of ik die op voorraad heb liggen.
En dat is gratis? Of moet je dat uiteindelijk ook doorberekenen in de prijs van je producten?quote:Op zondag 18 januari 2026 12:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Beginnen met een grote kerncentrale daar neerzetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |