Laat hem Groenland maar proberen te pakken, dan zal hij nog van een koude kermis thuis komen (letterlijk).quote:Op zondag 18 januari 2026 00:53 schreef DrDentz het volgende:
Dit komt eigenlijk door de doorgeslagen LHBTQ+ gemeenschap. Heel veel 'gewone' Amerikanen kregen zo'n hekel aan dat gedoe, dat ze maar stemden op degene waarmee ze links het meeste pijn kon doen: Donald Trump. En nu maken ze allerlei memes waarbij Groenland en Canada bij de VS horen omdat ze daarmee links treiteren, en Trump neemt het serieus.
Republikeinen vinden alles nog OK, grijpen niet in, dus klopt niet wat je zegt. Ook de Democraten doen vrij weinig, op die AOC en Bernie Sanders na.quote:Op zondag 18 januari 2026 05:27 schreef Ilja2001 het volgende:
Trump is een narcist en een 10 jarig jochie. Hij denkt de baas te kunnen spelen, maar hij wordt inmiddels uitgekotst. Door zowel democraten als republikeinen. De midterms gaat hij hard verliezen en dan gaat hij ge impeached worden. Dat weet hij zelf ook en gaat dat misschien voorkomen door een soort van burgeroorlog te creeren. Hoe dan ook, Europa moet jier keihard tegenop treden. Trump is geestelijk zwaar gestoord en dat moeten we hard aanpakken. Hopelijk sterft Trump smel, maar als dat niet gebeurd moeten we ongelooflijk hard tegen de VS optreden. Er is geen andere mogelijkheid!
Trump heeft ons op meerdere manieren bij de ballen, Poetin had vooral wat pijpleidingen.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:35 schreef bianconeri het volgende:
Trump is het grootste gevaar voor de wereldvrede momenteel.
Poetin is dan meer een kleuter vergeleken met Trump.
Poetin doet wel wat, maar heeft geen enkele poot om op te staan.
Kan economisch, wereldinvloed en militair helemaal niets tegen de EU doen. Laat staan de NAVO.
Trump echter...
Heeft zeer veel invloed, een grote militaire macht en een grote economie achter zich.
Trump is al betrokken bij oorlog in Zuid-Amerika, Europa, Azië en het Midden-Oosten.
Zorgt al voor oorlogs achtige taferelen in de VS zelf.
Te belachelijk dat 1 dictator een heel land kan afbreken en kan zorgen voor wereldwijde onrust en oorlog.
Ik sta absoluut niet achter die hele LHWOWOQBTBTBIWWIWQI+ onzin.quote:Op zondag 18 januari 2026 00:53 schreef DrDentz het volgende:
Dit komt eigenlijk door de doorgeslagen LHBTQ+ gemeenschap. Heel veel 'gewone' Amerikanen kregen zo'n hekel aan dat gedoe, dat ze maar stemden op degene waarmee ze links het meeste pijn kon doen: Donald Trump. En nu maken ze allerlei memes waarbij Groenland en Canada bij de VS horen omdat ze daarmee links treiteren, en Trump neemt het serieus.
Precies het punt wat ik maak.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Trump heeft ons op meerdere manieren bij de ballen, Poetin had vooral wat pijpleidingen.
Oh ja?quote:Op zondag 18 januari 2026 06:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Laat hem Groenland maar proberen te pakken, dan zal hij nog van een koude kermis thuis komen (letterlijk).
Daarnaast al zou hij Groenland pakken, en dan? Gaat hij er industrie opzetten? Er is een goede reden waarom daar geen industrie is, probeer maar eens bij -40 een levendige industrie op te zetten.
Wat ben jij dan?quote:Op zondag 18 januari 2026 08:44 schreef Since2003 het volgende:
Ik wist al wel dat al die pro Oekraïne simps als puntje bij paaltje kont uiteindelijk de grootste lafaards blijken. Hopeloos.
En hij ruikt onze zwakte. Hij weet dat er wat te halen valt.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:46 schreef Elan het volgende:
Maar even een recap he. Het ging niet over geld.
Trump is bezorgd dat China of Rusland Groenland inpikken.. Als NAVO-landen dan vervolgens soldaten sturen is dat een goede zaak. Want Amerika wil dat andere leden hun verantwoordelijkheid nemen ook militair. Alleen vervolgens worden die landen bestraft met financiële sancties.
Dus het gaat wel gewoon om geld. Trump wil die grondstoffen voor Amerika.
Obviously.... Net als in Venezuela.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:46 schreef Elan het volgende:
Maar even een recap he. Het ging niet over geld.
Trump is bezorgd dat China of Rusland Groenland inpikken.. Als NAVO-landen dan vervolgens soldaten sturen is dat een goede zaak. Want Amerika wil dat andere leden hun verantwoordelijkheid nemen ook militair. Alleen vervolgens worden die landen bestraft met financiële sancties.
Dus het gaat wel gewoon om geld. Trump wil die grondstoffen voor Amerika.
Je hoeft jezelf niet belachelijk te maken he?quote:Op zondag 18 januari 2026 00:53 schreef DrDentz het volgende:
Die van Weel is echt een gek.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:59 schreef Perrin het volgende:
Wat denk je dat Trump denkt als hij dit soort reacties leest? Zou hij Nederland respecteren of zou hij denken 'hahaha, wat een lamzakken!'?
[ x ]
Het gaat in mijn ogen vooral weer om de illusie dat er in Groenland veel grondstoffen te halen zouden zijn. Trump heeft gewoon een heel gedateerd wereldbeeld en denkt nog steeds dat ie overal wingewesten moet veilig stellen.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:51 schreef opgebaarde het volgende:
Joh. De VS mag ook sinds 1951 militairen op Groenland stallen. Op hoogtepunt van de koude oorlog hadden ze daar 150.000 soldaten verspreid over 30+ basissen. Nu zijn er nog maar 200 soldaten
En natuurlijk speelt de dreiging vanuit Rusland mee en zou het wat dat betreft de VS goed uitkomen om Groenland te bezitten. Alleen nu gaat het eerst om dollars dollars dollars en daarna een eventuele aanleg Iron Dome
Ik vind het wel lachen dat Oekraïne wordt gezien als teken van zwakte van Europa.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
En hij ruikt onze zwakte. Hij weet dat er wat te halen valt.
Dankzij onze slappe vaatdoek-houding bij de invasie van Oekraïne en hoe ontzettend zwak Europa zich opstelt naar Poetin (en Trump zelf) weet hij dat als hij maar genoeg druk zet, we zullen buigen voor hem.
Bovendien geniet hij ervan ons op onze knieën te dwingen en de hele wereld te laten zien wie keizer is en wie onderdaan.
Wat denk je dat Trump denkt als hij dit soort reacties leest? Zou hij Nederland respecteren of zou hij denken 'hahaha, wat een lamzakken!'?
[ x ]
Tradedeal staat schijnbaar on hold dus het lijkt er op alsof hij zijn hand misschien wel overspeeld heeft deze keer.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dankzij onze slappe vaatdoek-houding bij de invasie van Oekraïne en hoe ontzettend zwak Europa zich opstelt naar Poetin (en Trump zelf) weet hij dat als hij maar genoeg druk zet, we zullen buigen voor hem.
Bovendien geniet hij ervan ons op onze knieën te dwingen en de hele wereld te laten zien wie keizer is en wie onderdaan.
[ x ]
Ik denk dat Trump gewoon een daad wil doen die hem vereeuwigd in de Amerikaanse geschiedenis.quote:Op zondag 18 januari 2026 09:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat in mijn ogen vooral weer om de illusie dat er in Groenland veel grondstoffen te halen zouden zijn. Trump heeft gewoon een heel gedateerd wereldbeeld en denkt nog steeds dat ie overal wingewesten moet veilig stellen.
Dat dit dan de houding van een bondgenoot is. Als Nederland zich zo zou opstellen tov onze bondgenoten zou ik me de ogen uit m’n kop schamenquote:Op zondag 18 januari 2026 08:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ x ]
Trump is geen bondgenoot.quote:Op zondag 18 januari 2026 09:20 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dat dit dan de houding van een bondgenoot is. Als Nederland zich zo zou opstellen tov onze bondgenoten zou ik me de ogen uit m’n kop schamen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |