abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219885333
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 13:22 schreef DeMolay het volgende:
Jij daarintegen als MOD zeker niet !...met als gevolg dat binaconeri's doel geslaagd is. :N

over volwassen gesproken :X
Let it go man
De toon is weer es gezet, alles is gezegd en elk trekt zn conclusies.

Terug naar oekraine en de rest van de shit in de wereld. Lachen met zelensky, Europa, Trump :)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_219885350
Benieuwd hoever onze europese "leiders" zullen gaan met hun "stoere" taal tegen de VS. Als die hun LNG leveringen tarifieren of blokkeren zijn we hier helemaal de klos.
We hebben geen enkele troefkaart en toch willen we bluffen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_219885390
quote:

“Ernstigste dreiging sinds WO II”: meer dan 13.000 Noren krijgen brief dat hun eigendommen door leger kunnen worden opgeëist

Noorwegen neemt geen halve maatregelen als antwoord op de Russische dreiging. Het leger heeft deze week duizenden burgers formeel geïnformeerd dat hun eigendommen – van voertuigen tot vastgoed – direct gevorderd kunnen worden zodra er een oorlog uitbreekt. Het is een tastbare waarschuwing dat de Noren zich moeten voorbereiden op het “ernstigste veiligheidsprobleem sinds de Tweede Wereldoorlog”.

https://www.hln.be/buiten(...)n-opgeeist~a77e20a0/
Lol die weten al waar ze aan toe zijn.
Wachten op dat ons spaargeld afgepakt wordt, om onze veiligheid te garanderen
  Moderator dinsdag 20 januari 2026 @ 20:30:18 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219886732
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 18:10 schreef UncleScorp het volgende:
De toon is weer es gezet,
door jou

as usual
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219886890
quote:
88s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 20:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
door jou

as usual
Ben jij volwassen ?

Stop nou gewoon ffs
Waarom weer het topic verpesten :?
  Moderator dinsdag 20 januari 2026 @ 20:51:24 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219886908
geen idee waarom, geef je geen antwoord op maar kom maar een keer

waarom vond je het no dig om specifiek dit topic te verkloten?
pi_219886930
Ga wat andere users pesten man
  Moderator dinsdag 20 januari 2026 @ 20:55:44 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219886940
geen antwoord huh?
  Moderator dinsdag 20 januari 2026 @ 20:56:06 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219886943
verrassend
pi_219887030
Ik kijk tv met de vrouw
Ff geen zin in kinderspelletjes
pi_219887296
Weet je wat?
We zullen anders zoals ik zei de boel es breed uitsmeren in FB, deze grote recente hetze tegen jou.
We roepen @yvonne erbij en als grande finale mag jij mij bannen. Als de stoere macho mod dat je bent. Easy machtsmisbruik. Het is je gegund. Mooie apotheose voor je persoonlijke vete jegens mij.

Kan me nimeer rotten. Het bloedt hier toch dood. Natuurlijk enkel en alleen mijn fout volgens jou, (as usual).

BNW wordt over gans Fok continu belachelijk gemaakt en geen mod die erom maalt. Getuigen mijn wekelijkse pak TRs die ik regelmatig moet herhalen want het interesseert geen kat wat er in of met BNW gebeurt.
En deze TR hetze omdat jij me delete en genote hebt voor het quoten van een post die elders wel gewoon mocht, en bleef staan.
pi_219887431
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 18:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Lol die weten al waar ze aan toe zijn.
Wachten op dat ons spaargeld afgepakt wordt, om onze veiligheid te garanderen
De "oorlog" tussen EU/UA en Rusland is de nieuwe corona pandemie.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Moderator woensdag 21 januari 2026 @ 01:53:20 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219888035
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 21:47 schreef UncleScorp het volgende:
Weet je wat?
We zullen anders zoals ik zei de boel es breed uitsmeren in FB, deze grote recente hetze tegen jou.
We roepen @:Yvonne erbij en als grande finale mag jij mij bannen. Als de stoere macho mod dat je bent. Easy machtsmisbruik. Het is je gegund. Mooie apotheose voor je persoonlijke vete jegens mij.

Kan me nimeer rotten. Het bloedt hier toch dood. Natuurlijk enkel en alleen mijn fout volgens jou, (as usual).

BNW wordt over gans Fok continu belachelijk gemaakt en geen mod die erom maalt. Getuigen mijn wekelijkse pak TRs die ik regelmatig moet herhalen want het interesseert geen kat wat er in of met BNW gebeurt.
En deze TR hetze omdat jij me delete en genote hebt voor het quoten van een post die elders wel gewoon mocht, en bleef staan.
doe maar
pi_219888188
quote:
Zweedse topgeneraal waarschuwt: Rusland zou NAVO kunnen testen met bezetting van Baltische eiland

https://www.msn.com/nl-be(...)e9941a059d58e3b&ei=9
En dit terwijl de VS letterlijk Groenland wil

Hou vooral het Rusland narratief levend
_O-
pi_219888277
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 22:09 schreef epicbeardman het volgende:
De "oorlog" tussen EU/UA en Rusland is de nieuwe corona pandemie.
Tijd voor een booster voor de opkomende variant EU >< VS
pi_219888717
@Candymannetje

Alistair Crooke over de recente gebeurtenissen in Iran:

https://www.facebook.com/(...)tid=rS40aB7S9Ucbxw6v
pi_219888965
quote:
Weet je wat?
We roepen @:Yvonne erbij en als grande finale mag jij mij bannen. Als de stoere macho mod dat je bent. Easy machtsmisbruik. Het is je gegund. Mooie apotheose voor je persoonlijke vete jegens mij.

Neem sp3c niet serieus, die gast is een troll.
Snap ik wel als je al bijna 25+ jaar op dit forum loopt te doomscrollen en het enige wat je mag modden, een verdoemd hoekje is genaamd BNW.

Hij wilde de wereld, maar kreeg BNW. Yvonne zei, it's a dirty job, but someone has to do it. And you'll have your blue name and online powaaah.

[ Bericht 4% gewijzigd door epicbeardman op 21-01-2026 09:59:04 ]
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Moderator woensdag 21 januari 2026 @ 09:59:08 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219889008
ik heb nog nooit getrolled, ik geef mijn mening en dat is dan wat het is

als je daarvan gaat trippen dan is dat je eigen schuld
pi_219889013
quote:
88s.gif Op woensdag 21 januari 2026 09:59 schreef sp3c het volgende:
ik heb nog nooit getrolled, ik geef mijn mening en dat is dan wat het is

als je daarvan gaat trippen dan is dat je eigen schuld
wij mogen toch vinden dat je een troll bent? of is dat BNW, je bent vermoedelijk een alt van @Wantie
Zelfde post stijl ect
  Moderator woensdag 21 januari 2026 @ 10:00:23 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219889022
je mag me een kip vinden wmb

is alleen niet waar
  FOK!Fotograaf woensdag 21 januari 2026 @ 10:01:40 #121
364681 over_hedge
pi_219889036
quote:
Weet je wat?

Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator woensdag 21 januari 2026 @ 10:02:00 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219889042
feit is dat ik normaal meedoe en unclescorp me constant af zit te zeiken, kun je gewoon terug zoeken

dan mag ik er ook op reageren vind ik
pi_219889241
quote:
88s.gif Op woensdag 21 januari 2026 10:02 schreef sp3c het volgende:
feit is dat ik normaal meedoe en unclescorp me constant af zit te zeiken, kun je gewoon terug zoeken

dan mag ik er ook op reageren vind ik
pi_219890477
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2026 09:51 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Neem sp3c niet serieus, die gast is een troll.
Snap ik wel als je al bijna 25+ jaar op dit forum loopt te doomscrollen en het enige wat je mag modden, een verdoemd hoekje is genaamd BNW.

Hij wilde de wereld, maar kreeg BNW. Yvonne zei, it's a dirty job, but someone has to do it. And you'll have your blue name and online powaaah.
Hahah dit is goud. De grootste troll van fok komt hier even een trollen. Ooit gaat dit je vervelen dus geniet er nog even van.
  Moderator woensdag 21 januari 2026 @ 12:51:29 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219890560
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 10:24 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
dat bedoel ik

echt de he.hele tijd _O-
  woensdag 21 januari 2026 @ 12:51:46 #126
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219890565
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 14:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Jij sprak je verbazing uit dat de Europese militairen weer terug keerden. Als de EU er een basis had gebouwd om een invasie van de VS te stoppen dan had Trump die kunnen bombarderen. Allemaal hypothetisch uiteraard, want Europa wil helemaal niet met militair vertoon zo'n invasie voorkomen. Als Trump Groenland inneemt dan volgen er een hele reeks aan economische sancties en worden Amerikaanse bedrijven en diensten geblokkeerd in de EU.
True, als de VS groenland wil dan kunnen we niet veel uitrichten ( militair gezien) Maar houd er wel rekening mee dat er nog veel Amerikaanse militaire bassisen zijn in Europa zelf.

Als de VS daadwerkelijk volledige inzet had getoont tegen Rusland dan had Poetin ook weinig kans, Technish loopt Rusland volledig achter de feite aan, de nieuwe wapens wat men heeft zoals tanks en vliegtuigen is veelal gebakken lucht.
De VS had net als Europa hun verouderde materiaal naar oekraiene kunnen versturen, ze hebben een enorme opslag met verouderde meuk, maar met die spullen kon Oekraiene wel veel beter terug vechten.
Opslag en onderhoud daarvan kost ook knaken, eigenijk had Biden dit al kunnen doen.
Ik merk nu ook dat Trump een heel klein beetje het besef krijgt dat met Poetin weinig te onderhandelen valt, hij heeft m een voor Rusland een enorm positieve peacdeal gegeven maar deze is zoals elke keer afgewezen!
Poetin offert liever zijn leger op dan dat hij toegeeft dat de oorlog niet verloopt zoals hij wil!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219890774
quote:
88s.gif Op woensdag 21 januari 2026 12:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat bedoel ik

echt de he.hele tijd _O-
quote:
Take it like a man
remember ?
:Y)

Disclaimer : geen verwijt. Quote van jouw "advies" aan mij O-)

[ Bericht 10% gewijzigd door UncleScorp op 21-01-2026 13:28:25 ]
pi_219890809
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 12:51 schreef theguyver het volgende:
True, als de VS groenland wil dan kunnen we niet veel uitrichten ( militair gezien) Maar houd er wel rekening mee dat er nog veel Amerikaanse militaire bassisen zijn in Europa zelf.
Als daddy zegt "jump" vragen wij "how high?"
We worden gewoon genaaid en zoeken uitvluchten
quote:
Als de VS daadwerkelijk volledige inzet had getoont tegen Rusland dan had Poetin ook weinig kans, Technish loopt Rusland volledig achter de feite aan, de nieuwe wapens wat men heeft zoals tanks en vliegtuigen is veelal gebakken lucht.
De VS had net als Europa hun verouderde materiaal naar oekraiene kunnen versturen, ze hebben een enorme opslag met verouderde meuk, maar met die spullen kon Oekraiene wel veel beter terug vechten.
Opslag en onderhoud daarvan kost ook knaken, eigenijk had Biden dit al kunnen doen.
Niets lijkt de russen te kunnen tegen houden.
Tenzij je wil beginnen nuken
Be my guest
quote:
Ik merk nu ook dat Trump een heel klein beetje het besef krijgt dat met Poetin weinig te onderhandelen valt, hij heeft m een voor Rusland een enorm positieve peacdeal gegeven maar deze is zoals elke keer afgewezen!
Deals worden afgewezen omdat er niet naar Rusland geluisterd wordt.
Denk dat de time of peace deals ondertussen stilaan afgelopen is.
Had het westen maar in 2022 moeten doen, vóor de vernietiging van oekraine
quote:
Poetin zelensky offert liever zijn leger op dan dat hij toegeeft dat de oorlog niet verloopt zoals hij wil!
Die dacht ff Rusland te verslaan, met onvoorwaardelijke steun van de westerse alliantie.
Bad gamble
  woensdag 21 januari 2026 @ 13:37:22 #129
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219890912
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 13:24 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Als daddy zegt "jump" vragen wij "how high?"
We worden gewoon genaaid en zoeken uitvluchten
[..]
Be my guest

[..]
[..]
Die dacht ff Rusland te verslaan, met onvoorwaardelijke steun van de westerse alliantie.
Bad gamble
Zoals ik al vaker zei ze doen dit in een rap tempo!
Bedoel leg het even naast ww2 van Operatie Barbarossa tot het inemen van Berlijn op zoveel dagen van deze oorlog zijn we nu, en zelfs toen had rusland hulp van andere landen nodig om dit te presteren.

Rusland krijgt of kreeg hulp van andere landen zoals Iran wit Rusland en noord korea en zoals jij het brengt staan ze nu bij de Poolse grens.

Oh dit is niet het geval.

Als een europa of de VS ECHT zou gaan bemoeien met de oorlog, je weet wel troepen vliegtuigen schepen tanks etc, dan maken ze geen schijn van kans, maar de reden is simpel NUKES!

Het materiaal wat er is gestuurd naar Oekraiene is kwa aantallen nog niet de helft van wat Rusland had,voor de start van deze oorlog, door middel van dit betere materiaal is juist de reden waarom Rusland niet in Kiev staat.
Oh en hun falen bij Hostommel airport en slechte instructies van hun leger en slechte strategie.

Ik zag het positief in toen Oekraiene een tegenaanval probeerde door de Krim af te snijden helaas faalde deze aanval. en is het nog steeds WW1 trench warfare, er zit nog steeds wweinig beweging in het front geen van beide partijen heeft de overhand.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219890991
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 13:37 schreef theguyver het volgende:

[..]
Zoals ik al vaker zei ze doen dit in een rap tempo!
Bedoel leg het even naast ww2 van Operatie Barbarossa tot het inemen van Berlijn op zoveel dagen van deze oorlog zijn we nu, en zelfs toen had rusland hulp van andere landen nodig om dit te presteren.

Rusland krijgt of kreeg hulp van andere landen zoals Iran wit Rusland en noord korea en zoals jij het brengt staan ze nu bij de Poolse grens.

Oh dit is niet het geval.
Jep dat is HET (enige) argument dat nog kan aangehaald worden.
De 3 dagen SMO
Terwijl ik hier ergens al gequote heb dat dat niet letterlijk zo was, maar ik gun het jullie
En ja Rusland is geen VS, geen shock and awe
Dit is een uitputtingsoorlog
Zoals de rus het zegt : "Time is cheaper than lives"
En hoe langer het duurt, hoe slechter Europa er zelf voor komt te staan. Een extraatje voor hem, én de VS

quote:
Als een europa of de VS ECHT zou gaan bemoeien met de oorlog, je weet wel troepen vliegtuigen schepen tanks etc, dan maken ze geen schijn van kans, maar de reden is simpel NUKES!
Sja daarom wil iedereen ze duh
Vliegtuigen ... Rusland heeft betere luchtafweer dan de VS
quote:
De Russische luchtafweer, met systemen zoals de S-400 en de geavanceerde S-550, wordt beschouwd als een van de meest geavanceerde en gelaagde ter wereld, ontworpen om een breed scala aan dreigingen te weerstaan, van vliegtuigen tot hypersonische raketten
Schepen ... nothing stops the Oreshnik of Zirkon
quote:
Rusland heeft geavanceerde anti-scheepsraketten, met name de hypersonische 3M22 Zircon (Tsirkon), die moeilijk te onderscheppen zijn door hun hoge snelheid (Mach 5-9, 10x geluidssnelheid) en manoeuvreerbaarheid, bedoeld om vijandelijke marineschepen te treffen, maar ze worden ook ingezet tegen landdoelen in Oekraïne. Een andere recent ingezette raket is de hypersonische Oresjnik, een ballistische variant met een groot bereik. Deze nieuwe generatie hypersonische raketten zijn een belangrijk onderdeel van Ruslands moderne marine en luchtmacht.
Tanks ... die staan er al te roesten
quote:
Het materiaal wat er is gestuurd naar Oekraiene is kwa aantallen nog niet de helft van wat Rusland had,voor de start van deze oorlog, door middel van dit betere materiaal is juist de reden waarom Rusland niet in Kiev staat.
Dus we gooien oekraine gewoon voor de bus.
Nice
Hadden de arme zelensky dat op voorhand geweten...
quote:
Oh en hun falen bij Hostommel airport en slechte instructies van hun leger en slechte strategie.
Iedereen moet leren uit zn fouten.
quote:
Ik zag het positief in toen Oekraiene een tegenaanval probeerde door de Krim af te snijden helaas faalde deze aanval. en is het nog steeds WW1 trench warfare,
oekraine heeft amper iets gepresteerd behalve hielen in het zand zetten en de rus proberen tegenhouden.
Alles counteroffensieven waren fails
En dan te bedenken dat alle strategische beslissing genomen werden vanuit Wiesbaden, onder leiding van NAVO/VS. En met steeds meer en meer wapenleveringen, die vele verwachtingen schepten maar geen van alle kon iets betekenen.
quote:
er zit nog steeds wweinig beweging in het front geen van beide partijen heeft de overhand.
Mja ik zou toch af en toe es de kaart van oekraine bekijken en zien welke steden er vallen. Traag maar gestaag, daar heb je gelijk in, maar het is een trage lavastroom die je niet lijkt te kunnen tegenhouden.
  woensdag 21 januari 2026 @ 14:08:10 #131
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219891124
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 13:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jep dat is HET (enige) argument dat nog kan aangehaald worden.
De 3 dagen SMO
Terwijl ik hier ergens al gequote heb dat dat niet letterlijk zo was, maar ik gun het jullie
En ja Rusland is geen VS, geen shock and awe
Dit is een uitputtingsoorlog
Zoals de rus het zegt : "Time is cheaper than lives"
En hoe langer het duurt, hoe slechter Europa er zelf voor komt te staan. Een extraatje voor hem, én de VS
[..]
[..]
Schepen ... nothing stops the Oreshnik of Zirkon
[..]
[..]
Nice
[..]
Iedereen moet leren uit zn fouten.
[..]
oekraine heeft amper iets gepresteerd behalve hielen in het zand zetten en de rus proberen tegenhouden.
En dan te bedenken dat alle strategische beslissing genomen werden vanuit Wiesbaden, onder leiding van NAVO/VS. En met steeds meer en meer wapenleveringen, die vele verwachtingen schepten maar geen van alle kon iets betekenen.
[..]
Mja ik zou toch af en toe es de kaart van oekraine bekijken en zien welke steden er vallen. Traag maar gestaag, daar heb je gelijk in, maar het is een trage lavastroom die je niet lijkt te kunnen tegenhouden.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Iran schiet tig raketten af op Isarel en vrijwel niks haalde doel.
Dit werd onderschept door de VS en Israel door met in de VS gemaakt afweer geschut.

in Venezuela stond russisch afweer geschut en hoeveel helicopters heeft het neer geknalt?
oh ja 0 misschien wat beschadigt, maar niet neer geknalt.

Op papier staat het als fantastisch, zelfde als de T14 en de Sukhoi Su-57 vooral de SU-57 werd zelfs door het westen beschouwd als een veel betere dan de F35 maar in relaiteit is dit niet zo.

Ja het is een uitputting oorlog klopt, maar ik zie daar geen of weinig verandering in, het wachten is op dat Russische volk inziet dat het hopeloos is.

Zoals ik al eerder zei je moet ze raken waar het echt pijn doet, een ban van steam en blokkeren van CS servers!
dat doet ze pas echt pijn.

alle counter aanvallen waren gefaald?

wat is dat gele?
pi_219891180
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 13:24 schreef UncleScorp het volgende:

Be my guest
[..]
[..]
Bad gamble
Whut? Onder welke steen heb jij de afgelopen jaren geleefd?

Rusland heeft gigantisch veel moeite met Oekraine en gaat echt meter per meter vooruit en dat amper dagelijks.

Ik ken de precieze aantallen niet meer, maar met de huidige vooruitgang van Rusland duurt het nog vele vele jaren voor ze uberhaupt Oekraine zouden verslaan.

Laat staan als Rusland tegen de EU zou beginnen, die Russen maken echt geen kans
_O-

Het Westen heeft nooit een kans to vrede met Rusland gehad en ook nooit nodig gehad.
Het Westen is niet oorlog aan het voeren.

En daarnaast vrede? Rusland is de enige agressor in dit verhaal, Rusland is uit het niets Oekraine binnengevallen.
Rusland is de enige partij die de oorlog in stand houdt en elk bestand afwijst.

En de vredesplannen van Rusland zijn: Kont omhoog Oekraine en alles inleveren.
Dat is niet hoe vrede werkt....

En Zelensky is wel de laatste die dacht ze wel even Rusland zouden verslaan.
pi_219891216
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 13:51 schreef UncleScorp het volgende:

Nee, Rusland helpt een heel geslacht de vleesmolen in en gaat economisch langzaam maar zeker onderuit.

De EU? Hebben hier helemaal geen last van en worden alleen maar sterker.

quote:
Ah vandaar dat Oekraine constant gewoon vrij drones kan gooien rondom Moskou en waar Oekraine maar wilt. Zo ontzettend goed haha. Owh en vannacht ook weer heeft eigen afweer voor veel schade gezorgd.

quote:
Zoals de Russische tanks die ze letterlijk van schroothopen halen.

quote:
Nice
We? Welke we?
Niemand houdt die oorlog in stand behalve de Russen. Europa heeft er helemaal geen zeggenschap in en geen aandeel in.

quote:
Oekraine heeft zonder enige basis de hele technologie en oorlogsvoering lopen veranderen.
Met drones, zelfs op zee.
Oekraine is veel zwakker dan Rusland, dus het tegenhouden van Rusland is al heel knap. Wat had je dan verwacht? Een counter richting Moskou? Lachwekkend.

Beslissingen worden vanuit NAVO gedaan? Onzin. Alleen de intel. En een klein beetje aan wapenleveringen, die alleen maar afnemen. Niet toenemen.

quote:
Die kaart is vrijwel stabiel. Steden neemt Rusland niet in of pas na een jaar van bezetten.
  Moderator woensdag 21 januari 2026 @ 14:41:02 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219891359
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 13:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]
remember ?
:Y)

Disclaimer : geen verwijt. Quote van jouw "advies" aan mij O-)
ik doe niet moeilijk, lach je alleen uit
pi_219891498
quote:
88s.gif Op woensdag 21 januari 2026 14:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
quote:
88s.gif Op woensdag 21 januari 2026 12:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat bedoel ik

echt de he.hele tijd _O-
  Moderator woensdag 21 januari 2026 @ 14:51:48 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219891520
quote:
88s.gif Op woensdag 21 januari 2026 14:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
  woensdag 21 januari 2026 @ 14:57:35 #137
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219891601
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 14:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Whut? Onder welke steen heb jij de afgelopen jaren geleefd?

Rusland heeft gigantisch veel moeite met Oekraine en gaat echt meter per meter vooruit en dat amper dagelijks.

Ik ken de precieze aantallen niet meer, maar met de huidige vooruitgang van Rusland duurt het nog vele vele jaren voor ze uberhaupt Oekraine zouden verslaan.

Laat staan als Rusland tegen de EU zou beginnen, die Russen maken echt geen kans
_O-

Het Westen heeft nooit een kans to vrede met Rusland gehad en ook nooit nodig gehad.
Het Westen is niet oorlog aan het voeren.

En daarnaast vrede? Rusland is de enige agressor in dit verhaal, Rusland is uit het niets Oekraine binnengevallen.
Rusland is de enige partij die de oorlog in stand houdt en elk bestand afwijst.

En de vredesplannen van Rusland zijn: Kont omhoog Oekraine en alles inleveren.
Dat is niet hoe vrede werkt....

En Zelensky is wel de laatste die dacht ze wel even Rusland zouden verslaan.
Het verassende is als je de plannen bekeek van Trump waarbij Oekraiene heel veel moest inleveren ging rusland niet mee akkoord.

As of January 21, 2026, a U.S.-led diplomatic push has brought Russia and Ukraine closer to a peace agreement than at any other point in the nearly four-year conflict. Negotiators describe a 20-point peace plan—frequently referred to as the "Trump Plan"—as being 90% to 95% complete.
Status of Negotiations (January 2026)
Current Progress: U.S. special envoy Steve Witkoff and Jared Kushner are actively meeting with Russian officials, including a high-stakes meeting with President Putin in Saint Petersburg to address the final "thorny" issues.
The "90% Rule": Both Ukrainian President Zelenskyy and U.S. officials have stated that the majority of the framework is agreed upon, but the remaining 5-10% involves the most difficult territorial disputes.
Key Summit: A major summit in Paris (January 2026) involving European leaders has sought to finalize the peace framework, though a definitive signing has not yet occurred.
Agreed-Upon and Proposed Terms
Based on various drafts and diplomatic briefings, the potential deal includes:
Neutrality: Ukraine would commit to not joining NATO and would cap its military size.
Security Guarantees: A central pillar is a "NATO-style" or "Article 5" guarantee provided by Western partners (a "Coalition of the Willing") to deter future Russian aggression.
Reconstruction: Russia has reportedly expressed willingness to assist in rebuilding Ukraine if a deal is reached, possibly alongside a joint investment fund with the U.S. and Europe.
International Standing: Russia could be invited to rejoin the G8, and some sanctions would be lifted.
Major Sticking Points
Territorial Control: Putin continues to demand full sovereignty over the annexed regions of Crimea, Donetsk, and Luhansk. Ukraine has offered compromises, such as a demilitarized zone or a "free economic zone" in parts of the Donbas, but rejects permanent cessation of these lands.
Zaporizhzhia Nuclear Plant: Control and safety of Europe’s largest nuclear plant remains a critical point of contention.
Enforcement: Ukraine seeks security guarantees for up to 50 years, while the current U.S. proposal suggests 15 years.
Russian Resistance: Despite the progress, Kremlin officials have recently been accused of stalling by manufacturing pretexts (such as alleged drone attacks on the Kremlin) to delay a final commitment.

bron: google AI
pi_219891640
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 14:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]

En vooral ook leuk dat we allemaal kunnen lachen omdat je altijd alle inhoudelijke berichten negeert als die niet in jouw straatje passen....

quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 14:57 schreef theguyver het volgende:

[..]
Het verassende is als je de plannen bekeek van Trump waarbij Oekraiene heel veel moest inleveren ging rusland niet mee akkoord.

Precies....
Oekraine heeft heel veel water bij de wijn gedaan.....

Maar volgens de complot figuren blijft het allemaal de schuld van Oekraine zelf, EU, NAVO en weet ik het wat _O-
  woensdag 21 januari 2026 @ 15:02:56 #139
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219891694
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 14:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]

Ja je bent hilarisch.

nogmaals als alle counter aanvallen hebben gefaald hoe komt het dat rusland minder gebied in handen heeft dan +- 3 maanden na de start van de oorlog?

Als Rusland zijn afweer zo goed is, hoe komt het dat men doelen ver in Rusland weet te raken.

Rusland kan de oorlog gewoon stoppen, he is heel simpel zij zijn in de aanval niet andersom!
  Moderator woensdag 21 januari 2026 @ 15:04:17 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219891716
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 15:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En vooral ook leuk dat we allemaal kunnen lachen omdat je altijd alle inhoudelijke berichten negeert als die niet in jouw straatje passen....
Jij bent niet heel anders ...
  woensdag 21 januari 2026 @ 15:05:48 #141
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219891736
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 15:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Precies....
Oekraine heeft heel veel water bij de wijn gedaan.....

Maar volgens de complot figuren blijft het allemaal de schuld van Oekraine zelf, EU, NAVO en weet ik het wat _O-
Bekijk deze YouTube-video
pi_219891846
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 15:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
Jij bent niet heel anders ...
Ik reageer gewoon hoor, dus toch wel.
pi_219892218
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 14:17 schreef bianconeri het volgende:
blabla
Jij hebt je kansen op een normale discussie gehad ... en verspeeld
Dus doe geen moeite lmeer en stop met op mij te reageren.
Keer maar terug naar je core business, BNW belachelijk maken
pi_219892344
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 14:08 schreef theguyver het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
ow dear ... wordt dit weer het niveau van communicatie?
Dan pas ik alvast mijn verwachtingen voor het verloop van de discussie aan.

quote:
Iran schiet tig raketten af op Isarel en vrijwel niks haalde doel.
Dit werd onderschept door de VS en Israel door met in de VS gemaakt afweer geschut.
Ja en daarom moest Israel na 12 dagen de boel stopzetten, of Tel Aviv was gone
quote:
in Venezuela stond russisch afweer geschut en hoeveel helicopters heeft het neer geknalt?
oh ja 0 misschien wat beschadigt, maar niet neer geknalt.
Venezuela was omgekochte boel
Duizenden manpads aanwezig daar waarmee zelfs een kind die laagvliegende heli's uit de lucht kon schieten.
Enige die terug vochten waren cubanen, rest was gewoon omgekocht om niet te reageren
quote:
Op papier staat het als fantastisch, zelfde als de T14 en de Sukhoi Su-57 vooral de SU-57 werd zelfs door het westen beschouwd als een veel betere dan de F35 maar in relaiteit is dit niet zo.
Kzal maar niet om een bron vragen als je zelfs de AI quotes van mij daarnet al val tafel veegt.
Gelukkig is AI nog zo dom als olie en moeten we ons niet ongerust maken.
quote:
Ja het is een uitputting oorlog klopt, maar ik zie daar geen of weinig verandering in, het wachten is op dat Russische volk inziet dat het hopeloos is.
sja dat jij niets ziet wil niet zeggen dat het effectief zo is.
ALs een stad (Pokrovsk bijv) belangrijk is voor oekraine en ze zolang mogelijk en met veel verliezen blijven proberen verdedigen, vernadert -na de val van de stad- het narratief ineens naar dat het een onbelangrijk stadje was.
We zien wel wanneer de Donbas valt, einde van de verdedigingfbolwerken
quote:
Zoals ik al eerder zei je moet ze raken waar het echt pijn doet, een ban van steam en blokkeren van CS servers!
dat doet ze pas echt pijn.
Ah ja terugkomend op jouw 3dagen argument. Deed me denken aan onze zware sancties die Rusland economisch zouden kelderen zodat ze hun SMO niet meer konden financieren, die de bevolking zo hard zouden treffen dat ze Putin zn ontslag zouden eisen enz enz
Hoe zit het daar eigenlijk mee ? Zo 4 jaar en 19 sanctiepakketten later ?

Woordenboek Van Dale : [waanzin] steeds maar hetzelfde blijven doen en hopen op een andere uitkomst.
En dat al 19x ... neigt volgens mij naar een obsessie
quote:
alle counter aanvallen waren gefaald?
wat is dat gele?
ow heb je iets gevonden toch ?
Sorry dan, ik doelde oa meer op Kursk
Heb ooit es lijstje gepost wat oekr daar verloren is aan manschappen en materiaal... schrijnend

[ Bericht 0% gewijzigd door UncleScorp op 21-01-2026 16:09:01 ]
pi_219892381
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 15:02 schreef theguyver het volgende:

Ja je bent hilarisch.
ja 't schijnt
quote:
nogmaals als alle counter aanvallen hebben gefaald hoe komt het dat rusland minder gebied in handen heeft dan +- 3 maanden na de start van de oorlog?
Omdat ze toen gewoon "binnen gereden" zijn
Nu veroveren ze om te houden
quote:
Als Rusland zijn afweer zo goed is, hoe komt het dat men doelen ver in Rusland weet te raken.
Heb ik gezegd dat hun luchtafweer onfeilbaar is ?
En btw alle bestaande luchtafweer is (nog) niet voorzien op drone aanvallen.
quote:
Rusland kan de oorlog gewoon stoppen, he is heel simpel zij zijn in de aanval niet andersom!
Ja zij kunnen de oorlog idd stoppen
oekraine niet, wij niet, de VS niet
Dus Rusland bepaalt de regels, mogen wij nog zoveel peace deals liggen bespreken met oekr/VS/EU, allemaal verloren moeite.
pi_219892409
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 14:57 schreef theguyver het volgende:

[..]

bron: google AI
Bron Google AI ?
En eerder veegde je mijn zelfde bron van tafel ?

Nogmaals, Rusland bepaalt de regels van een "peace deal"
En nee geen staakthetvuren maar een heuse deal voor langdurige vrede, rekening houdend met de wensen/eisen van Rusland, en herbekijken van veiligheidsgaranties voor gans Europa.
Trouwens al gehoord dat ze nu volledige terugtrekking van NATO eisen ? Sinds de aanval op Novgorod/Valdaj
  Moderator woensdag 21 januari 2026 @ 16:15:12 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219892512
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 15:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik reageer gewoon hoor, dus toch wel.
Ja maar net zo vervelend
  woensdag 21 januari 2026 @ 16:23:34 #148
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219892568
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 16:02 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Bron Google AI ?

En nee geen staakthetvuren maar een heuse deal voor langdurige vrede, rekening houdend met de wensen/eisen van Rusland, en herbekijken van veiligheidsgaranties voor gans Europa.
Trouwens al gehoord dat ze nu volledige terugtrekking van NATO eisen ? Sinds de aanval op Novgorod/Valdaj
Rusland kan wel meer eisen, Rusland heeft een shitload aan rode lijnen geplaatst de afgelopen paar jaar.
vooral aan NATO en onze agresieve manier van leden werven.

Hey ehhhh er is daar een land rechts van ons dat random landen aanvalt en ik zie dat jullie een clubje hebben wat het voor elkaar opneemt, mag ik er bij?
tuurlijk zweden kom er maar bij.

FUCKING AGRESIEFFFFFFF!!!! einz1!!!!

Btw Rusland reed niet ZOMAAR naar binnen, Rusland reed naar binnen en werd van alle landen bestookt, daarna werden ze op veel plekken doormiddel van TEGENAANVALLEN terug gedreven!
Ook weer een domme fout die Rusland maakte voor 2022 toen Rusland aanviel was een van de grootste redenen de troepen verplaatsen van west naar oost door Oekraiene in eigen land, dit claimde Poetin door de speech.

Daarom kon het oostelijke gebied wat nu in handen is van Rusland makkelijk worden ingenomen de troepen waren immers voor grotendeel ver van die Frontlinie, het probleem daar in was de andere fronten zoals bij Kiev kregen daardoor een flink pak slaag omdat veel onderdelen van het oekraiense leger daar juist wel was.
mooi voorbeeld is Hostommel waarbij Rusland het in eerste instantie in nam maar door tegenaanvallen Oekraiene dit weer kon heroveren.

het jaar er op had oekriene heel veel succesvolle tegenaanvallen vandaar zie map in geel staat ook nog de datums bij van de succesvolle tegenoffensieven.

Rusland bloed dood in het veld van oekraiene, Tanks of andere pantser voertuigen zie je steeds minder en minder aan het front, raket aanvallen worden minder en minder, luchtaanvallen worden minder en minder.
Rusland veroverd puur nog door middel van meatgrinder tacktieken.
Oekraiene past zich aan en veroorzaakt enorm veel verliezen aan russische kant, als iets hopeloos word dan pas trekt men zich terug naar een linie er achter, maar dat is het m..

Rusland WINT TEREIN, klopt helmaal, maar het houd straks weinig meer over als hun doel ( wat het ook maar is behaald word) en het leger tanks vliegtuigen pantservoertuigen schepen vul je niet zo 123 meer aan.
Rusland zijn leger is nu nog maar een schijntje van wat het eens was.

En dan kan je wel dreigen naar de NATA maar de NATO heeft door de druk van de VS hun productie hard omhoog gegooid.
Daarom doet Rusland niks jegen het westen behalve een grote bek!
  woensdag 21 januari 2026 @ 16:28:29 #149
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219892598
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 16:02 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Bron Google AI ?

Wanneer was dat ik heb hier voor jaar geleden voor laatst gepost?..

Rusland bepaald helemaal niks, Rusland zit op land wat niet van hun is, als Oekraiene het niet bvevalt blijft men gewoon terug schieten en verzetten!

Ze hebben gebied maar ze moeten het blijven houden.
Pus feit dat Rusland zijn reet af veegt met al hun voorstellen helpt ook niet bepaald.
pi_219893379
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 16:23 schreef theguyver het volgende:
Hey ehhhh er is daar een land rechts van ons dat random landen aanvalt en ik zie dat jullie een clubje hebben wat het voor elkaar opneemt, mag ik er bij?
tuurlijk zweden kom er maar bij.
Heeft Rusland geen probleem van gemaakt.
Maar oekraine niet

quote:
FUCKING AGRESIEFFFFFFF!!!! einz1!!!!
Alles ok man :?
Misschien tijd voor je pilletje?
quote:
Btw Rusland reed niet ZOMAAR naar binnen, Rusland reed naar binnen en werd van alle landen bestookt, daarna werden ze op veel plekken doormiddel van TEGENAANVALLEN terug gedreven!
ja er waren wel wat aanvallen maar ze hebben hun troepen terug getrokken toen er een draft klaar was aan de onderhandelingstafel Istanbul. En toen kwam den Boris

Toch raar dat oekraine nadien niets meer van die heldenverhalen heeft kunnen waarmaken?

quote:
Ook weer een domme fout die Rusland maakte voor 2022 ...
Wederom poging helden epos
Ook nog enthousiast over hun Kursk debacle? De PR stunt van zelensky waarvan het verhaaltje bleef veranderen.

quote:
Rusland bloed dood in het veld van oekraiene, Tanks of andere pantser voertuigen zie je steeds minder en minder aan het front, raket aanvallen worden minder en minder, luchtaanvallen worden minder en minder.
Lol jij leeft nog in de periode van de propaganda dat Rusland geen raketten meer had, soldaten met schoppen moesten vechten en dat ze wasmachines pikten voor hun raketten.
Wow

quote:
Rusland veroverd puur nog door middel van meatgrinder tacktieken.
Ook eén van jouw stokpaardjes...
De russen hebben al lang overwicht in artillerie en raketten, en overwicht in de lucht met glijbommen ed.

Je geeft eerder een "strategische analyse" maar begrijpt blijkbaar niet dat een leger dat artillerie en luchtoverwicht heeft, geen domme vleesaanvallen. Die schieten en bombarderen eerst alles aan flarden alvorens troepen in een stad te sturen (nog geen fotos gezien van oekr steden in puin? Dat komt niet van vleesaanvallen)
En ja ze hebben tijd. En al zeker als oekraine steeds troepen blijft aanvoeren om wanhopig die stad te blijven verdedigen. Tot zelfs hun laatste mannen niet meer kunnen vluchten. Dat is een meatgrinder.

quote:
Oekraiene past zich aan en veroorzaakt enorm veel verliezen aan russische kant, als iets hopeloos word dan pas trekt men zich terug naar een linie er achter, maar dat is het m..
Enorme verliezen ?
Laat me raden...jij hanteert zelenskys cijfers. Meer dan een miljoen dode russen en 40.000 dode oekrainers?
Heerlijk
quote:
Rusland WINT TEREIN, klopt helmaal, maar het houd straks weinig meer over als hun doel ( wat het ook maar is behaald word) en het leger tanks vliegtuigen pantservoertuigen schepen vul je niet zo 123 meer aan.
Rusland zijn leger is nu nog maar een schijntje van wat het eens was.
Net zoals hierboven leef jij in het verleden en weet je nog niet dat Rusland meer militair materiaal produceert dan het ganse westen samen. Wake up call.
En met zoveel materiaal en een opgewarmd en ervaren leger...hm ik zou verdergaan.
quote:
En dan kan je wel dreigen naar de NATA maar de NATO heeft door de druk van de VS hun productie hard omhoog gegooid.
Zie hierboven
quote:
Daarom doet Rusland niks jegen het westen behalve een grote bek!
Pff wat een niveau alweer zeg.
Ik denk dat we beter stilaan afsluiten.
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')