Tijd winnen is in principe niet slecht als je tijd nuttig besteedt. Maar gezien de houding van Europa, zal dat bij vergaderen en "de situatie monitoren" blijven.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tijd winnen.Dat is echt alles wat ze kunnen. Niks doen verkopen als superverstandige strategie. In Nederland ook een favoriet. Kick the can.
Die vinden het waarschijnlijk jammer dat Trump Nederland nog niet gekocht heeft.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat vinden PVV, SGP en FvD hier eigenlijk allemaal van?
Geduld en rationeel handelen is helaas wat minder sexy, maar dit is wel de weg voorwaarts. En ik heb er wel vertrouwen in dat Europa en de EU, onder druk, hiertoe in staat zijn. En nee daar zullen wij als burgers niet alle fijne details van meekrijgen, daar hoort ook een stukje vertrouwen bij. Maar vergis je geen moment, economisch gezien is de Europa echt geen mak lammetje.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:31 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het heeft geen zin om op korte termijn een (economisch/militair) gevecht met de VS aan te gaan, want dat verliest Europa.
Dus korte termijn --> beleid om onafhankelijk te worden op verschillende terreinen (militair/economisch/digitaal/grondstoffen/energie)
Zodat je op langere termijn wel hard kan terugslaan tegen concurrenten/vijanden.
Dat is in economisch opzicht wel echt een late-stage nucleaire optie.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien dat we eens wat met de Amerikaanse staatsschuldenberg kunnen gaan spelen? (Als dat kan?)
Nee, zolang er geen militair conflict is tussen de VS en de EU blijft de NAVO bestaan.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:32 schreef tjoptjop het volgende:
Dit is neem ik aan defacto einde NAVO?
End of an era
Qua natuur is het prachtig en Amerikanen zijn erg makkelijk in de omgang. Qua hoe het als land functioneert is het altijd al 3/10 geweest.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Schitterend land met oprecht toffe mensen. Die toffe mensen worden echter steeds meer overschaduwd door maga en magatards.
Dat durft ie in ieder geval (nog) niet aan.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, zolang er geen militair conflict is tussen de VS en de EU blijft de NAVO bestaan.
En aangezien Trump nu op importheffingen als strafmaatregel terug valt lijkt een militaire overname op dit moment niet bovenop de stapel te liggen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat vinden PVV, SGP en FvD hier eigenlijk allemaal van?
Geen zin om 5 minuten de stem van Baudet aan te horen, wat zegt ie hier?quote:
Ik vermoed dat dat goud er niet (meer) ligt.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:38 schreef Firuze60 het volgende:
Toch maar eens onze goudvoorraad uit Amerika gaan halen.
Ik heb het gevoel dat er nog wel wat gaat gebeuren voor die tijd, kijkend naar alleen al de eerste twee weken van dit jaar.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:35 schreef Momo het volgende:
Nou het is wachten tot de midterms elections in de VS in november dit jaar.
Dat is nog echt heel ver weg als je ziet wat we het afgelopen jaar hebben meegemaaktquote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:35 schreef Momo het volgende:
En wij maar braaf naar Afghanistan afreizen. En dan nog maar te zwijgen aan onze deelname aan Irak. We vangen vluchtelingen op van de door hun verookzaakte ellende.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:37 schreef Breekfast het volgende:
Het basisprincipe van de NAVO is inmiddels wel begraven hoor (artikel 5). Niemand gelooft nog dat de VS ons zal bijstaan als Rusland bijvoorbeeld de Baltische staten binnenrolt.
Trump en zijn handlangers gaan niet meer vreedzaam weg.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:35 schreef Momo het volgende:
Omgesmolten tot die woonwagenshit die nu in het WH hangt.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dat goud er niet (meer) ligt.
Met tijd rekken, afwachten en hopen als strategie geef je Trump alleen maar meer tijd om zijn macht te consolideren. Als een Europa al niks durft te doen, wie dan wel?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is nog echt heel ver weg als je ziet wat we het afgelopen jaar hebben meegemaakt
Die tijd komt dan ook nooit meer terug.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En wij maar braaf naar Afghanistan afreizen. En dan nog maar te zwijgen aan onze deelname aan Irak. We vangen vluchtelingen op van de door hun verookzaakte ellende.
En als dank pissen ze ons in het gezicht.
Die zal ook wel weer nieuwe instructies hebben gekregen voor het ondermijnen van de democratie.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:41 schreef Momo het volgende:
Oh Geert Wilders is net in de VS geweest bij conservatieve vriendjes, wat een verrassing.
Dit dus. Ik heb geen enkele hoop meer op eerlijke verkiezingen en vredige machtsoverdrachten daar.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Trump en zijn handlangers gaan niet meer vreedzaam weg.
Die gaan nooit meer weg vrees ik. Poetin achtige praktijken gaan volgen daar.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Trump en zijn handlangers gaan niet meer vreedzaam weg.
Daarom. Mensen die nu zeggen 'wachten op de midterms' die verkopen gevaarlijke valse hoop. Afwachten en 'tijd rekken' is niet in ons voordeel. We winnen geen tijd op die manier, we verliezen tijd.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:43 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Die gaan nooit meer weg vrees ik. Poetin achtige praktijken gaan volgen daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |