abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2026 @ 23:50:10 #101
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219854390
Meid is waarschijnlijk erg in de war en waarschijnlijk mentaal van het pad af. Laten we haar leven kapotmaken, aldus enkele toetsenbordhelden hier.
Blaf me vol
  vrijdag 16 januari 2026 @ 23:50:47 #102
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_219854394
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:20 schreef Bart2002 het volgende:
Geniale stunt dit van Nadine. :)
Ik ga je hier aan herinneren als iemand je dit flikt. Het kan namelijk iedereen met een koophuis overkomen en vaak is het effect op je financiële situatie hetzelfde. Dat je achterblijft met een hoop schulden die je niet zo maar ff te boven komt. Dus zoiets geniaal vinden... tja. Getuigt van weinig intellect.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 23:51:50 #103
36431 bleiblei
pi_219854396
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:50 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Meid is waarschijnlijk erg in de war en waarschijnlijk mentaal van het pad af. Laten we haar leven kapotmaken, aldus enkele toetsenbordhelden hier.
Als je mentaal in de war bent moet je daarvoor geholpen worden zodat je geen verdere schade aan kan brengen aan anderen. Daar hebben we prima instellingen voor. Aldus deze toetsenbordheld.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 23:52:46 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219854399
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Vertel hoe kom je daarbij, je roept gewoon maar wat, zoals gewoonlijk,
Staat in de OP

quote:
De rechter oordeelde dat de verwijzingen in de koopakte onvoldoende concreet waren om vast te stellen dat een boete daadwerkelijk contractueel was overeengekomen. Ook kon Nadines latere e-mail niet bewijzen dat zij bij de koop op de hoogte was van de boete. Verder was niet aangetoond dat Hans door haar terugtrekking in financiële nood verkeerde, zodat er geen spoedeisend belang voor het kort geding bestond. De vordering van Hans werd daarom afgewezen; hij kreeg ook geen schadevergoeding voor het lagere verkoopbedrag. Hans moet de proceskosten van ¤1.375 voldoen; Nadine hoeft niets te betalen.
quote:
Verantwoording gaat bij jou klaarblijkelijk naar het slachtoffer
Dat zeg ik niet. Echter gaat die verkoper dat geld nooit krijgen van een kale kip, dus hij heeft niks aan die boete. Het was slimmer geweest als hij vooraf ook had onderzocht of ze wel geld had.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 23:53:27 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219854401
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:34 schreef potjecreme het volgende:

[..]
De koper heeft 3 dagen bedenktijd en kan binnen die tijd zonder consequenties van de koop afzien. Dat werd mij uitdrukkelijk verteld bij het tekenen van koopcontract.

https://www.rijksoverheid(...)kopen-van-een-woning
Ja, maar niet als je zoals Nadine pas na 2 weken ermee komt.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 23:55:04 #106
36431 bleiblei
pi_219854403
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Staat in de OP
[..]
[..]
Dat zeg ik niet. Echter gaat die verkoper dat geld nooit krijgen van een kale kip, dus hij heeft niks aan die boete. Het was slimmer geweest als hij vooraf ook had onderzocht of ze wel geld had.
Heeft hij waarschijnlijk binnen zijn mogelijkheden gedaan. En ja, valt niets bij haar te halen. Maar om dan het slachtoffer op te zadelen met juridische kosten en de dader met nul gevolgen...

Had haar failliet verklaart. Zit ze 5 jaar op zwart zaad, kan ze daarna opnieuw beginnen en als ze een gezonde hersencel bezit weet ze dat ze dit soort grappen beter niet nog een keer kan doen. Laat je overigens nog steeds het slachtoffer achter met een probleem.van 4-500.000 euro. Waarvan de simpele fokkers denken. Haha, gerechtigheid. Maar probleem voor die man is niet anders dan wanneer je zelf met een schuld van 5 of 50.000 euro geconfronteerd wordt. Dat zijn schulden die je onderuit trekken en waardoor je een aantal jaar droog brood en macaroni zonder kaas mag eten. Ongeacht welk huis je daarvoor bewoond hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door bleiblei op 17-01-2026 00:01:53 ]
pi_219854411
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 18:47 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dat is helaas de realiteit in de binnenstad van Amsterdam
niet alleen de binnenstad hoor
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_219854421
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 18:45 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Dom in de zin van dat je denkt daarmee weg te komen.
Domste oplichter ooit dan, als je er zelf slechter van wordt
Vakman pur sang
pi_219854423
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja, maar niet als je zoals Nadine pas na 2 weken ermee komt.
:|W
  zaterdag 17 januari 2026 @ 00:03:41 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219854428
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:55 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Heeft hij waarschijnlijk binnen zijn mogelijkheden gedaan.

Lijkt me niet. Hij had voor de acceptatie van dat bod een bankverklaring mogen eisen dat dat geld er is.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 00:16:59 #111
36431 bleiblei
pi_219854463
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 00:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Lijkt me niet. Hij had voor de acceptatie van dat bod een bankverklaring mogen eisen dat dat geld er is.
Dat wordt altijd gevraagd. Of een storting van 10% op de derden rekening. En bij dit soort panden gaat het zelden om mensen die die 10% niet ergens cash hebben liggen.

Maar ja, dat duurt een paar weken vanaf sluiten koop contract. Dus die zijn al verstreken. En dan wordt het niet gestort. Tik er een week bij voordat een notaris tot actie komt. En zelf zit je in de modus "Jeey! Eindelijk verkocht, we gaan verder!". Want dit zijn geen objecten vergelijkbaar met een huis van 300k waar mensen over elkaar heen rollen om het te kopen. En toch is dergelijke stress (been there, done that meerdere keren) ook het geval bij mensen die een makkelijker verkoopbaar huis op de markt hebben. Tijd tikt. Onduidelijkheid. Zorgen, want verkocht moet je wel snel zijn om iets nieuws te hebben. Overleverdatum is al afgesproken. Koper die met smoesjes tijd rekt.

Je kan overigens niet zonder meer een koopcontract ontbinden.

Wanneer pak je de hit om te zeggen. Nee. We gaan verder zoeken als je eindelijk na 2 tot 10 jaar eindelijk je huis verkocht hebt? Wetende dat je bij dat besluit die persoon die contractueel getekent heeft uitsluit met mogelijke juridische gevolgen naar jou als verkoper als gevolg?
  zaterdag 17 januari 2026 @ 00:22:08 #112
36431 bleiblei
pi_219854482
Ben je een potentiële koper die.heeft getekend kwijt. Kan je vooraan beginnen terwijl.je al x maanden of jaren de boel in de verkoop hebt staan.

Typisch geval van sunken cost fallacy. Wanneer durf je de conclusie te trekken. Ik pak mijn verlies en ga verder. Boeken over vol geschreven en op wereldleider niveau zijn er bar weinig mensen in staat om de juiste keuze op het juiste moment te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door bleiblei op 17-01-2026 00:32:21 ]
pi_219854491
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik ga je hier aan herinneren als iemand je dit flikt. Het kan namelijk iedereen met een koophuis overkomen en vaak is het effect op je financiële situatie hetzelfde. Dat je achterblijft met een hoop schulden die je niet zo maar ff te boven komt. Dus zoiets geniaal vinden... tja. Getuigt van weinig intellect.
@Bart2002 vindt dat iedereen boven modaal financieel genaaid mag worden. Niet te veel van aantrekken.
pi_219854538
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:56 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Waaruit maak jij op dat de verkoop casual was? Ik zou het niet raar vinden als er een flinke hypotheek rust op het te verkopen object. Plus dat het nieuwe huis vast ook geen studio in een achterbuurt zal zijn, waardoor er ook weer nieuwe betalingsverplichtingen zijn. Dan vind ik deze casus echt heel anders dan die van Marian Schram die als koper zelf werd genaaid door haar partner die een oplichter bleek. Zij moest wel de boete ophoesten. Deze uitspraak strookt daarom ook niet met het geldend recht in Nederland én niet met de jurisprudentie.
Arme miljonair boehoe.
Het was al aangetoond dat de verkoper niet in financiële nood kwam door deze gebeurtenis.
pi_219854545
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Staat in de OP
[..]
[..]
Vind het sowieso dom dat de verkoper en diens makelaar het hele verkopen baseerden op slechts wat beweringen van Nadine, zonder enig aantoonbaar bewijs van die 9 miljoen in Duitsland. Daardoor riekt dit naar snel extra geld willen binnenvissen met een 'overpriced' woning, waarbij de verkopers al eurotekens in hun ogen hadden staan. Nu is ie voor minder verkocht, waarschijnlijk een reëlere prijs.
pi_219854980
Maar je koopt een duur huis, normaliter ga je eerst de financiering in orde maken, of kopen en binnen 3 dagen de financiering in orde maken.
Dat is toch die bedenktijd?
Ook de makelaar of iemand met verstand had iets beter die vrouw mogen begeleiden en na die3 dagen alvast de koop moeten ontbinden.

Je kunt mij trouwens niet vertellen dat je in 11 dagen 7 ton schade oploopt.
Huis is naderhand nog verkocht dus..
Vakman pur sang
pi_219854986
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 18:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
_O- lekker voor die grachtenpandeigenaren.
Inderdaad. 0 medelijden mee.
pi_219855044
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:19 schreef vosss het volgende:

[..]
Hoezo niet?

Die 10% staat in elke akte en als verkoper ga je daar ook van uit dat als iemand de financiering niet rond krijgt en die voorwaarde op rondkrijgen daarvan straat niet in de koopakte dan ga je er gewoon van uit dat je 10% vangt.

Daarom staat dat eigenlijk ook vrijwel in ieder koopakte. Tekenen onder voorbehoud van financiering noemen ze dat. Krijg je het rond prima, krijg je het niet rond dan geldt die 10% niet.

Ik ga er van uit dat in deze akte geen voorwaarde financiering stond. En dan kan je de verkoper wel voor dom uitmaken, onder de streep had hij in dit geval normaal gewoon recht op die 10%

Het is mij dan ook een raadsel waarom de rechter daar niet in mee gaat.
Omdat die kijkt naar het concrete contract en niet naar 'wat er normaal gebeurt'. Derhalve:

quote:
In de koopovereenkomst is opgenomen dat eventueel ook een koopovereenkomst conform de koopakte van de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie kan worden vastgelegd. Dit is niet gebeurd.

Het boetebeding van 10% van de koopprijs waar [eisers] zijn vordering op baseert, is niet expliciet opgenomen in de koopovereenkomst, maar volgt uit de volgens [eisers] toepasselijke Algemene Bepalingen van de KNB. De verwijzingen naar die Algemene Bepalingen zijn in de koopovereenkomst als volgt weergegeven:

“Behoudens hetgeen de partijen als essentialia en bijzonderheden bij deze zijn overeengekomen zal deze koopovereenkomst op verzoek van een van de partijen apart kunnen worden vastgelegd in een koopakte met als uitgangspunt de normale bepalingen en condities als opgenomen in de koopakte van Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie Ring Amsterdam. Dit zonder afbreuk te doen aan de essentialia van deze overeenkomst en dat deze overeenkomst onder dezelfde bijzondere en algemene bepalingen is aangegaan.”

De voorzieningenrechter oordeelt voorshands dat de verwijzingen naar de Algemene Bepalingen onvoldoende concreet zijn om te kunnen vaststellen dat de boete contractueel is overeengekomen. Daarbij heeft [eisers] niet aangetoond dat de Algemene Bepalingen zijn overhandigd bij de koopovereenkomst, nu partijen digitaal hebben ondertekend. Daarbij is het, anders dan [eisers] heeft gesteld, niet vast komen te staan dat [gedaagde] het boetebeding heeft erkend. De e-mail waarin zij [eisers] vraagt om af te zien van de boete, heeft zij pas gestuurd nadat zij middels de ingebrekestelling op de boete is gewezen en kan daardoor niet worden geïnterpreteerd als bewijs dat zij zich bij het sluiten van de overeenkomst bewust was van de boete. Gelet op dit alles kan niet zonder meer worden aangenomen dat de bodemrechter de vordering tot betaling van de boete zal toewijzen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219855081
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 07:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Omdat die kijkt naar het concrete contract en niet naar 'wat er normaal gebeurt'. Derhalve:
[..]

Broddelwerk dus, niet meer dan terecht dat de claim is afgewezen.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 08:27:56 #120
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219855145
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 23:51 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Als je mentaal in de war bent moet je daarvoor geholpen worden zodat je geen verdere schade aan kan brengen aan anderen. Daar hebben we prima instellingen voor. Aldus deze toetsenbordheld.
Dat ontken ik toch ook nergens?
Blaf me vol
  zaterdag 17 januari 2026 @ 08:29:10 #121
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_219855148
Een promovendus nota bene, wat voor studie zou ze gedaan hebben? :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 17 januari 2026 @ 08:46:37 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219855198
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 00:16 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat wordt altijd gevraagd. Of een storting van 10% op de derden rekening. En bij dit soort panden gaat het zelden om mensen die die 10% niet ergens cash hebben liggen.

Dat is standaard, maar voor dat moet gebeuren ben je al heel wat weken verder.

Maar er kan ook gewoon aan het begin al om gevraagd worden. Dus voor er een handtekening onder het koopcontract komt. Dan hadden ze in een paar dagen geweten dat dit hem niet ging worden en hadden ze zich een hoop ellende kunnen besparen.

Dat lijkt me bij een miljoenenpand in ieder geval geen overbodige luxe omdat die 10% in dit geval niets waard is, ook al had hij gelijk gekregen.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 08:55:26 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219855233
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 07:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar je koopt een duur huis, normaliter ga je eerst de financiering in orde maken, of kopen en binnen 3 dagen de financiering in orde maken.
Dat is toch die bedenktijd?
Nee, hypotheekbanken zijn zo traag als stront dus bijna niemand heeft in die 3 dagen financiering rond, tenzij je het geld niet via een bank hoeft te krijgen.

Meestal nemen mensen een financieringsvoorbehoud op. En als na een paar weken blijkt dat ze geen hypotheek kunnen krijgen, dan kunnen ze er nog onderuit. Wel moeten ze dan aantonen dat ze hun best gedaan hebben om een hypotheek te krijgen.
pi_219855489
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 08:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is standaard, maar voor dat moet gebeuren ben je al heel wat weken verder.

Maar er kan ook gewoon aan het begin al om gevraagd worden. Dus voor er een handtekening onder het koopcontract komt. Dan hadden ze in een paar dagen geweten dat dit hem niet ging worden en hadden ze zich een hoop ellende kunnen besparen.

Dat lijkt me bij een miljoenenpand in ieder geval geen overbodige luxe omdat die 10% in dit geval niets waard is, ook al had hij gelijk gekregen.
En dat hebben ze bewust niet gedaan, ook al kan je natuurlijk op je klompen aanvoelen dat er iets niet klopte.

Waarschijnlijk uit pure hebzucht, want het huis is later voor een stuk minder verkocht, dus ze hoopten de jackpot gewonnen te hebben. En in het achterhoofd het plannetje dat als het toch niet bleek te kloppen, ze de koper altijd nog maximaal konden leegplukken met die 10%.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 09:41:40 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219855502
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 08:29 schreef TweedeKlum het volgende:
Een promovendus nota bene, wat voor studie zou ze gedaan hebben? :')
Och dat is Baudet ook. Als je ziet wat daar voor bagger uit komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')