abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219840691

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
  donderdag 15 januari 2026 @ 14:27:12 #2
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219840853
Die Media Bias chart uit de OP heeft weinig zin, helaas.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_219841111
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 14:27 schreef Vis1980 het volgende:
De chart gaat niet ver genoeg naar rechts voor sommige "bronnen".
pi_219841114
quote:
We gaan het zien met een nieuwe mod erbij of deze als Trump is en regels negeert of als een normaal persoon die gewoon afgesproken fatsoensregrels respecteert.

Maar het bericht van de FD wie had nu niet zulk gedrag verwacht van de despoot genaamd trump.

Carter die zijn aandelen van pinda plantage in een trust stopte om belangenverstrengeling te voorkomen versus door gop gedoogde verrijking van hun leider (en vermoedelijk ook zichzelf). Echt een totaal gebrek aan ethiek in die partij..
  Moderator donderdag 15 januari 2026 @ 15:01:34 #5
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219841144
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 14:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]
We gaan het zien met een nieuwe mod erbij of deze als Trump is en regels negeert of als een normaal persoon die gewoon afgesproken fatsoensregrels respecteert.

Maar het bericht van de FD wie had nu niet zulk gedrag verwacht van de despoot genaamd trump.

Carter die zijn aandelen van pinda plantage in een trust stopte om belangenverstrengeling te voorkomen versus door gop gedoogde verrijking van hun leider (en vermoedelijk ook zichzelf). Echt een totaal gebrek aan ethiek in die partij..
Wie?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219841295
Video van LegalEagle over de situatie rondom ICE vs Renee Good. Samengevat:
quote:
The use of deadly force to prevent the escape of all felony suspects, whatever the circumstances, is constitutionally unreasonable. It is not better that all felony suspects die than that they escape. Where the suspect poses no immediate threat to the officer and no threat to others, the harm resulting from failing to apprehend him does not justify the use of deadly force to do so.
Bekijk deze YouTube-video
pi_219841347
Nou, daar gaan we hoor. Ik had verwacht dat dit in California zou gebeuren en niet in Minnesota, maar het is natuurlijk geen verrassing.

quote:
Live: Trump threatens Insurrection Act as federal agent shoots man over alleged attack
President Trump this morning threatened to use the Insurrection Act in Minnesota after federal agent shot a man in the leg after over an alleged attack on the agent.

Witnesses say a series of gunshots followed a car chase and foot chase involving federal agents Wednesday evening in north Minneapolis. Federal and local authorities said a man was shot in the leg after an agent was attacked with a snow shovel and broom.

For several hours Wednesday evening, law enforcement and a couple hundred demonstrators confronted each other in the street with chemical irritants and flash bangs being deployed, and some protesters vandalizing vehicles at the end of the night.

The shooting reignited tensions between protesters and law enforcement a week after Minneapolis resident Renee Good was shot and killed by U.S. Immigration and Customs Enforcement agent Jonathan Ross.

Not long before reports of the shooting, Gov. Tim Walz told the Trump administration to “end this occupation” during a live address about the continued surge of federal immigration agents in Minnesota. Walz also called on Minnesotans to protest peacefully and record federal agents with their phones.

The Department of Homeland Security chastised Walz and Minneapolis Mayor Jacob Frey for “actively encouraging an organized resistance to ICE and federal law enforcement officers.”
  donderdag 15 januari 2026 @ 15:20:53 #8
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219841410
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 15:13 schreef beefkeek het volgende:
Nou, daar gaan we hoor. Ik had verwacht dat dit in California zou gebeuren en niet in Minnesota, maar het is natuurlijk geen verrassing.
[..]

Man, man, het is ook allemaal zo voorspelbaar.
pi_219841416
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 15:13 schreef beefkeek het volgende:
[..]

Nou ja, dat Donnie een hard plassertje krijgt van autoritaire praat is natuurlijk geen verassing. Maar wat 'begint' er hier precies?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219841480
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 15:21 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, dat Donnie een hard plassertje krijgt van autoritaire praat is natuurlijk geen verassing. Maar wat 'begint' er hier precies?
De dreigementen om de insurrection act te gebruiken bedoel ik. Daar is het al eventjes stil over geweest. Het lijkt er niet echt op dat het snel rustig gaat worden in Minnesota.

Ik wist niet dat je dat per staat op kon leggen als president.
pi_219841582
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 15:29 schreef beefkeek het volgende:

[..]
De dreigementen om de insurrection act te gebruiken bedoel ik. Daar is het al eventjes stil over geweest. Het lijkt er niet echt op dat het snel rustig gaat worden in Minnesota.

Ik wist niet dat je dat per staat op kon leggen als president.
Dat kan inderdaad en is best vaak gebeurd, ook al is het de laatste tijd weer wat minder gebruikelijk. Maar hij is bijvoorbeeld ingezet om enerzijds desegregatie af te dwingen in de 'deep South' en anderzijds ten tijde van de rellen na de mishandeling van Rodney King door politieagenten in LA .

En het lijkt me juridisch ook volstrekt onhoudbaar om op basis van een agent die belaagd wordt door 1 persoon met een sneeuwschep en een bezem en daarbij die persoon in z'n been schiet een beroep te doen op deze wet. Ik verwacht ook wel dat een rechter dat terug zou fluiten, maar het handelen van de federale overheid is een stuk sneller dan de juridische reactie doorgaans. Er worden best de nodige zaken teruggefloten en geblokkeerd door rechters, maar daar gaat gewoon tijd over heen.
pi_219841766
quote:
80s.gif Op donderdag 15 januari 2026 15:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wie?
Ik dacht gisteren ergens gelezen te hebben dat er een kogel door de Kirk was. :P
pi_219841871
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 16:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik dacht gisteren ergens gelezen te hebben dat er een kogel door de Kirk was. :P
Ik vind grappen over een moord toch altijd wat onsmakelijk hoor.
  donderdag 15 januari 2026 @ 16:22:03 #14
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219841909
Duitsland stuurt ook Soldaten
5 Stuk
Modern Sparta
  Moderator donderdag 15 januari 2026 @ 16:26:05 #15
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219841940
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 16:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Duitsland stuurt ook Soldaten
5 Stuk
Modern Sparta
Kwartiermakers zeker?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219841958
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 16:16 schreef Monolith het volgende:

[..]
Welkom terug!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219842034
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 16:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Welkom terug!
Ik geloof niet dat ik ooit ben weggeweest.
pi_219842070
Gaat weer lekker daar.

Moet je maar niet zwart zijn luisteren naar de ice fascisten.

twitter
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_219842141
quote:
Wel interessant overigens wat voor een enorm bereikt die hyper-partisan rechtse wappiekanalen hebben. Daar ken ik er toch een aantal van. In de linkerhoek ken ik er geen enkele. Die hebben een bereik van nul.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 15 januari 2026 @ 16:55:30 #20
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219842167
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 16:51 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Wel interessant overigens wat voor een enorm bereikt die hyper-partisan rechtse wappiekanalen hebben. Daar ken ik er toch een aantal van. In de linkerhoek ken ik er geen enkele. Die hebben een bereik van nul.
Het helpt ook niet dat de social media compleet in handen is van mensen die invloed en baat hebben bij het bereikbaar maken van die content.
  donderdag 15 januari 2026 @ 17:04:45 #21
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219842220
quote:
7s.gif Op donderdag 15 januari 2026 16:44 schreef ExTec het volgende:
Gaat weer lekker daar.

[ x ]
Onze MAGA Mindy's kunnen ons vast uitleggen dat dit een smerige illegale baby was die het leven niet waard is! Had ze maar niet naar de VS moeten kruipen, dat monstertje! En nee, leeftijd is geen excuus! Een vieze illegaal is een vieze illegaal!
pi_219842244
quote:
7s.gif Op donderdag 15 januari 2026 16:44 schreef ExTec het volgende:
Gaat weer lekker daar.

[ x ]
Jeetje, je vraagt je toch af waarom er traangas gebruikt moest worden. Normaal word traangas gebruikt om grote groepen mensen een kant op te laten bewegen. Zou het misschien zo kunnen zijn dat er een menigte aanwezig was die bezig was op verzoek van Walz en Frey om ICE te dwarsbomen met als gevolg dat dit soort tragische ongelukken voor kunnen komen?
pi_219842255
Die grote groepen mensen bevonden zich toevallig allemaal in die auto of zo?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_219842256
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 16:16 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ach hoe makkelijk door maga over excessief geweld jegens burgers in hun eigen land gepraat wordt valt bij onder dezelfde onsmakelijkheid. Gewoon blijven confronteren met gespiegeld gedrag..
  donderdag 15 januari 2026 @ 17:12:07 #25
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219842267
'Op verzoek van Walz'

Het zal lekker druk zijn op de nieuwsboerderij...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')