18 miljoen inwoners, van rest weet ik geen getallen, wel is het % koopwoningen gestegen t.o.v. huur, meen iets van 60% t.o.v 40% huur (incl. krap 30% sociale en ruim10% vrije sector)quote:
Houd toch met alles absurd te noemen. Ik 1986 - 1987 waren die eisen ook al absurd: als alleengaande kon ik alleen voor veel geld weinig kamers huren en dat was er gewoon niet. Ja, Malburgen Oost.quote:Op maandag 26 januari 2026 20:22 schreef Richestorags het volgende:
Nou, die huurwoningen waren er dus ook gewoon en betaalbaar, zelfs als ze niet konden kopen.
Nu is sociale huur ontoegankelijk wegens niet voorradig en vrije markthuur ook, danwel door de absurde prijzen danwel door de absurde inkomenseisen.
Klopt welquote:Op maandag 26 januari 2026 20:23 schreef bleiblei het volgende:
Heb het ff aan AI gevraagd, die beweert het volgende:
[..]
Dus 4mln meer mensen, ook 4mln meer huizen. En een verschuiving van huur naar koop.
Volgens chatgpt dan. Heb ff geen zin om die data te controleren.
Nee ik houd niet op omdat jij je op je pik voelt getrapt. Het is absurd en mensen zitten vast, nu zonder enig vooruitzicht op verbetering.quote:Op maandag 26 januari 2026 22:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Houd toch met alles absurd te noemen. Ik 1986 - 1987 waren die eisen ook al absurd: als alleengaande kon ik alleen voor veel geld weinig kamers huren en dat was er gewoon niet. Ja, Malburgen Oost.
Heb jij je eigen "vroegere" leven als referentie?quote:Op maandag 26 januari 2026 22:05 schreef Richestorags het volgende:
Ik gebruik ze als voorbeeld dat het vroeger nou eenmaal simpeler ging en dat mensen gaslighten op basis van informatie van toen geen zin heeft.
Dat "enig vooruitzicht op verbetering" kan je ook zelf makenquote:Op maandag 26 januari 2026 22:23 schreef Richestorags het volgende:
Het is absurd en mensen zitten vast, nu zonder enig vooruitzicht op verbetering.
Je ziet toch dat mensen vroeger een huis konden kopen dat nu alleen royale tweeverdieners nog kunnen betalen?quote:Op maandag 26 januari 2026 22:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb jij je eigen "vroegere" leven als referentie?
En guess what? Dat verbeterde instantly toen de rentes zakten. Dat zit er nu niet in omdat de entreeprijzen en dus de historisch slechte toegang tot de markt niet gaan dalen.quote:Kort samengevat: in 1980 waren de rentes moordend hoog (lasten relatief zwaar t.o.v. inkomen), nu zijn de prijzen moordend hoog (lasten relatief laag voor wie al eigenaar is, maar ontoegankelijk voor starters). De betaalbaarheid is in absolute termen verbeterd door lagere rentes en hogere inkomens, maar de toegang tot de markt is historisch slecht.
Aaah je komt weer uit op je langspeelplaat. Want die brand blust zichzelf, je oma wisselt haar eigen luier om en die kids van 2 passen wel op zichzelf terwijl pa en ma werken. Het vuilnis haalt zichzelf wel op. De tandjes.quote:Op maandag 26 januari 2026 22:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat "enig vooruitzicht op verbetering" kan je ook zelf maken
Ja, maar dat komt door de hypotheekregels; nu worden beide meegeteld. Vroeger alleen van de kotswinnerquote:Op maandag 26 januari 2026 22:28 schreef Richestorags het volgende:
Je ziet toch dat mensen vroeger een huis konden kopen dat nu alleen royale tweeverdieners nog kunnen betalen?
Je bent zelf een kotswinner.quote:Op maandag 26 januari 2026 22:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, maar dat komt door de hypotheekregels; nu worden beide meegeteld. Vroeger alleen van de kotswinner
Nee, Ja, deels.quote:Op maandag 26 januari 2026 22:05 schreef blomke het volgende:
[..]
De VVD heeft de lage rente veroorzaakt? De VVD heeft de rare regels voor toewijzen sociale huurwoningen bedacht? De VVD heeft de stikstofregels voor N-200 opgelegd?
Overigens bestaat de ":woningmarktproblematiek" al sinds de Tweede Wereldoorlog.
Vroeger kon je ook meer lenen van de bank dan nu. Nu krijg je maximaal 100%, daar waar je vroeger nog wel eens daarboven kon lenen.quote:Op maandag 26 januari 2026 22:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, maar dat komt door de hypotheekregels; nu worden beide meegeteld. Vroeger alleen van de kotswinner
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 17:03 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Vroeger kon je ook meer lenen van de bank dan nu. Nu krijg je maximaal 100%, daar waar je vroeger nog wel eens daarboven kon lenen.
Maar goed we moeten niet klagen lees ik in je reacties. Is onze eigen schuld, moeten we maar 90 uur per week werken.
Minder anticyclische investeringen? De rente derivaten die Vestia(?) de das om deden waren het toonbeeld van anticyclisch investeren en zo verkeerd als het maar kan. Dat kan een hedge fund doen, maar gebruik geen verhuurde huizen als onderpand.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 15:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Daardoor minder anticyclische investeringen van de corporaties en toen zijn veel bouwbedrijven failliet gegaan en bouwvakkers ander werk gaan doen.
Zou eens Amsterdam bekijken....quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:29 schreef edejong25 het volgende:
Iemand een idee waar de goedkope huizen zitten momenteel in Nederland? Friesland hoogstwaarschijnlijk, maar daar wil ik niet dood gevonden worden. Zoek voornamelijk de grote steden als Utrecht, Nijmegen, Zutphen, Eindhoven etc.
90 uur werken? Waar dan?? Overigens zou ik het geld laten werken i.p.v. zelf te werken.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 17:03 schreef Fietsenrek het volgende:
Maar goed we moeten niet klagen lees ik in je reacties. Is onze eigen schuld, moeten we maar 90 uur per week werken.
Dit is een huizenmarkttopic.quote:Op maandag 26 januari 2026 22:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Aaah je komt weer uit op je langspeelplaat. Want die brand blust zichzelf, je oma wisselt haar eigen luier om en die kids van 2 passen wel op zichzelf terwijl pa en ma werken. Het vuilnis haalt zichzelf wel op. De tandjes.
Wie zei ook al weer dat vroeger alles beter was?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 17:03 schreef Fietsenrek het volgende:
Vroeger kon je ook meer lenen van de bank dan nu. Nu krijg je maximaal 100%, daar waar je vroeger nog wel eens daarboven kon lenen.
Charlois in Rotterdam-Zuid.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 16:29 schreef edejong25 het volgende:
Iemand een idee waar de goedkope huizen zitten momenteel in Nederland? Friesland hoogstwaarschijnlijk, maar daar wil ik niet dood gevonden worden. Zoek voornamelijk de grote steden als Utrecht, Nijmegen, Zutphen, Eindhoven etc.
Deze is maar 1,7 ton:quote:Op dinsdag 27 januari 2026 21:52 schreef blomke het volgende:
[..]
https://www.funda.nl/deta(...)elhorst-30/89671402/
Bijna 5 ton:
[ afbeelding ]
JA, klopt. Energielabel G is wel een puntje....quote:Op dinsdag 27 januari 2026 21:58 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Deze is maar 1,7 ton:
https://www.funda.nl/deta(...)at-118-b01/89680731/
Dat is wel echt goedkoop.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |