https://www.bnr.nl/nieuws(...)nei-vuur-brandt-doorquote:In Iran houden de protesten tegen de economische malaise inmiddels al meer dan een week aan. Volgens mensenrechtenorganisaties zijn daarbij al tientallen doden gevallen. Afgelopen zaterdag sprak de hoogste leider van het land, ayatollah Ali Khamenei, het volk toe, maar zijn boodschap heeft de demonstranten niet tot bedaren gebracht. De onrust lijkt daarmee een nieuwe, serieuze fase in te gaan.
Ik heb hem sowieso verkeerd gemaakt. Ik dacht dat het donderdag wasquote:Op woensdag 14 januari 2026 21:32 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Vrijdag na sluiten van de beurzen?
Ik dacht vrijdag, had pot bier al open getrokken.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb hem sowieso verkeerd gemaakt. Ik dacht dat het donderdag was
Ik zei dat in het vorige topic al. Dit is misten zoals ze dat noemen. Je doet net alsof je niks gaat doen want het schijnt dat de killing is gestoptquote:Op woensdag 14 januari 2026 21:35 schreef capricia het volgende:
Dit klinkt als 'ik ga niets doen'.
Of is ie aan het schaken?
[ x ]
Ik hoop het zo.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zei dat in het vorige topic al. Dit is misten zoals ze dat noemen. Je doet net alsof je niks gaat doen want het schijnt dat de killing is gestopt![]()
Dus je geeft je vijand de indruk dat er vanacht dus niks aan de hand is en dat ze rustig kunnen gaan slapen![]()
En dan BOEM!
Denk dat Israël de afgelopen dagen ook flink aan het lobbyen (lobbiën?) is geweest achter de schermen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:44 schreef tjoptjop het volgende:
Ik geloof er ook niet zo in dat ze deze kans laten liggen. Ruim 50 jaar leek het redelijk onaantastbaar, complete axis of evil in de omgeving. En dan nu een regime wat door de bevolking (en ok ok eigen gefaal mbt de economie, water) op wankelen staat.....
Of het is cynischer, en ze vinden een Iran in chaos wel prima. Regime is tenslotte best verzwakt zo economisch, Syrie is al gevallen. En met een vrij Iran verliest Netanyahu z'n bogeyman voor verkiezingenquote:Op woensdag 14 januari 2026 21:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Denk dat Israël de afgelopen dagen ook flink aan het lobbyen (lobbiën?) is geweest achter de schermen.
Meester schaker.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:35 schreef capricia het volgende:
Dit klinkt als 'ik ga niets doen'.
Of is ie aan het schaken?
[ x ]
Weer eens? Deze man heeft vaker de daad bij het woord gevoegd dan de vorige 2 presidenten bij elkaar, en dat in zijn eerste jaar.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:44 schreef StateOfMind het volgende:
Je zult maar een van de eerste gevangen zijn (of naasten van) die op de nominatie staan opgehangen te worden, en daarbij volledig afhankelijk te zijn van of Trump zich aan aan zijn woord houdt, of dat het weer eens loze woorden waren.
Ik en ook anderen zitten er dan ook niet op te wachten dat hier gruwelijke beelden worden gepost.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:18 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Let op ongecensureerde beelden van slachtoffers
- edit -
Ik krijg het niet embedded
Oke je kan ook niet op de link drukken. Maar verwijder je de quote even of Edit je de URLquote:Op woensdag 14 januari 2026 22:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik en ook anderen zitten er dan ook niet op te wachten dat hier gruwelijke beelden worden gepost.
Het zou prettig zijn als je daar rekening mee wilt houden.
Check morgen nog even in en dan weet je meer.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:55 schreef havanagila het volgende:
En hoe zou bombarderen het regime verzwakken. Alsof iedere burger dan ineens een geweer tevoorschijn tovert.
Er is sowieso 1 systeem operationeel. Dat is bij lange na niet genoeg en ook niet van toepassing bij een lange afstands ballistische aanval. Het kan wel helpen bij het onderscheppen van drones. 1 systeem is echter bij lange na niet genoeg.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:54 schreef Tengano het volgende:
Is dat laserafweersysteem in Israel eigenlijk al operationeel? Dat zou nu erg goed van pas komen lijkt mij.
quote:Google AI Overview
Yes, the Israeli Iron Beam high-power laser air defense system is now operational. The first operational system was officially delivered to the Israeli Air Force (IAF) by the Ministry of Defense and Rafael Advanced Defense Systems on December 28, 2025
Israel has delivered its first operational Iron Beam system to the Israel Defense Forces (IDF), and it is now active as part of the country's multi-layered air defense array. The exact number of individual units currently deployed in the field for general use has not been specified publicly, but reports refer to "the first system" being delivered.
De Amerikanen zullen vast wel weer wat verassingen in petto hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:55 schreef havanagila het volgende:
En hoe zou bombarderen het regime verzwakken. Alsof iedere burger dan ineens een geweer tevoorschijn tovert.
Als de VS aanvallen uit gaat voeren gaan ze dat natuurlijk doen op (militair) strategische objecten.quote:Op woensdag 14 januari 2026 23:41 schreef Tengano het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat die protesters gaan doen als ze vermoeden dat de VS binnen een aantal uur gaat aanvallen.
Dan is duidelijkquote:Op woensdag 14 januari 2026 23:46 schreef skysherrif het volgende:
heel veel jets over irak en israel gemeld
Die krijgen nu vast een déjà vuquote:
Weet ik niet eerlijk gezegd, volgens mij waren dat meer constante waves van Israelische jets.quote:Op woensdag 14 januari 2026 23:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hoeveel vliegtuigen waren er bij de vorige aanval eigenlijk ingezet?
ja dat gaat gebeuren , als er maar niet met kernbommen gegooid gaat wordenquote:Op woensdag 14 januari 2026 23:35 schreef Digi2 het volgende:
Steve is live![]()
![]()
![]()
Iran Protests - Will US Attack?
Zou toch wat zijn ze em wel blijken te hebbenquote:Op donderdag 15 januari 2026 00:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dat gaat gebeuren , als er maar niet met kernbommen gegooid gaat worden
Wie zou er dan met noeks moeten gaan gooien?quote:Op donderdag 15 januari 2026 00:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dat gaat gebeuren , als er maar niet met kernbommen gegooid gaat worden
quote:Op donderdag 15 januari 2026 00:04 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zou toch wat zijn ze em wel blijken te hebben
Eigenlijk moet je gewoon gaan maffen en het morgenochtend eens gaan bezien, dit wordt een hele nacht met nep, oud, ai meuk. Internet ligt nog steeds plat dus beelden uit Iran zelf zal ook nihil zijn. Dus hopelijk is er dan wat gefilterd qua wel/niet waar.quote:Op donderdag 15 januari 2026 00:13 schreef skysherrif het volgende:
Nu toch weer veel rapporten dat er niets aan de hand is, luchtverkeer komt ook weer terug naar Iran. Heel vreemd allemaal.
Als het een donderdag/vrijdag/zaterdag was bleef ik op idd, maar nu staat het wekkertje vroeg en neem ik het risico niet nee.quote:Op donderdag 15 januari 2026 00:17 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je gewoon gaan maffen en het morgenochtend eens gaan bezien, dit wordt een hele nacht met nep, oud, ai meuk. Internet ligt nog steeds plat dus beelden uit Iran zelf zal ook nihil zijn. Dus hopelijk is er dan wat gefilterd qua wel/niet waar.
Horen we straks dat er weer bommetjes zijn gedropt op ISIS of zoquote:Op donderdag 15 januari 2026 00:13 schreef skysherrif het volgende:
Nu toch weer veel rapporten dat er niets aan de hand is, luchtverkeer komt ook weer terug naar Iran. Heel vreemd allemaal.
Als er een Carrier Strike Group voor jou onderweg is, is dat doorgaans slecht voor je Eigen Risico 😱quote:
CNNquote:Iran’s foreign minister has claimed a “misinformation campaign” surrounding the unrest in the country is being used to drag the United States into a conflict.
Speaking to Fox News’ Bret Baier on Wednesday, Abbas Araghchi pushed back on reports that thousands of protesters had been killed. He insisted the actual number was in the hundreds and said suggestions otherwise were a “misinformation campaign.”
Araghchi said that for 10 days, protests in the country were peaceful, after which “we had a completely different story: a terrorist operation.” He claimed that “terrorist elements lead from outside” had shot police, security forces and civilians.
For three days, he said, Iranian authorities had been “fighting against terrorists, and not the protesters.” Araghchi said these “elements” shot at people to drive up the death toll to drag US President Donald Trump into the conflict, citing Trump’s threats to intervene if Iran killed peaceful protesters. He went on to label this as an “Israeli plot” without offering any evidence.
Haha en dan protesterende mensen doodstraf geven. Vrouwen. Iraans.quote:
quote:REPORT: US STRIKE ON IRAN CALLED OFF AT LAST MINUTE
According to Walla military analyst Amir Bohbot, Donald Trump personally intervened late last night to halt a planned US strike on Iran.
• Iranian airspace has since reopened
• Assets scrambled from Al Udeid Air Base were ordered to return and remain on standby
• Mission reportedly canceled minutes before execution
⚠️ Why Trump pulled the plug:
Trump has told advisers he will only authorize action that delivers a decisive blow to the Iranian regime. Officials could not guarantee regime collapse after a strike and warned the US may lack sufficient regional assets to counter a major Iranian retaliation.
Bottom line: no strike without certainty. Iran remains on the brink, not yet over it.
https://x.com/MOSSADil/status/2011680879261651229
quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ah, een taco...
Wie had dat dat gedacht.
quote:Op zondag 11 januari 2026 02:42 schreef 3rr0r het volgende:
Gaan de dappere mensen in Iran te maken krijgen met TACO?
Denk dat ie er nu pas ook achter komt dat ie geen flauw idee heeft wat ie nou met Venezuela moet. Laat staan Iran er nog bij.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:07 schreef Hathor het volgende:
Met een paar airstrikes krijg je het regime niet weg, daar moet je echt boots on the ground voor hebben, en ik betwijfel of ze dat willen riskeren.
Maar goed, ik denk dat ze wel een redelijk overzicht hebben welke eventuele doelen het regime kunnen verzwakken.
Daar heeft 'ie een beproefd recept voor: ergens anders flinke ophef over veroorzaken zodat men de andere ophef weer vergeet.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat ie er nu pas ook achter komt dat ie geen flauw idee heeft wat ie nou met Venezuela moet. Laat staan Iran er nog bij.
En binnenkort Groenland nog. Je moet ook wel een beetje resources overhouden. Vermoedelijk is hij dus teruggefloten door Mark.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat ie er nu pas ook achter komt dat ie geen flauw idee heeft wat ie nou met Venezuela moet. Laat staan Iran er nog bij.
Ik denk dat hij vooral het idee heeft dat zoveel mogelijk chaos creëren in het buitenland goed is voor zijn eigen land. Ik denk dat ie daar wel een beetje gelijk in heeft, al is het maar dat de chaos in de VS daardoor minder opvaltquote:Op donderdag 15 januari 2026 13:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je hebt eigenlijk een lokale groepering nodig die, voorzien van wapens, wat kan doen terwijl je zelf bombardeert. Dat je iets faciliteert ipv zelf op de grond moeten doen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:07 schreef Hathor het volgende:
Met een paar airstrikes krijg je het regime niet weg, daar moet je echt boots on the ground voor hebben, en ik betwijfel of ze dat willen riskeren.
Maar goed, ik denk dat ze wel een redelijk overzicht hebben welke eventuele doelen het regime kunnen verzwakken.
Ik denk dat zo'n groepering niet bestaat.quote:Op donderdag 15 januari 2026 14:50 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Je hebt eigenlijk een lokale groepering nodig die, voorzien van wapens, wat kan doen terwijl je zelf bombardeert. Dat je iets faciliteert ipv zelf op de grond moeten doen.
Dan zou een 'burger' uit Iran (Mossad) zo'n verzetsgroep op moeten richten.quote:Op donderdag 15 januari 2026 15:33 schreef Hathor het volgende:
Ik denk dat zo'n groepering niet bestaat.
Charismatisch leiderschap is erg zeldzaam.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan zou een 'burger' uit Iran (Mossad) zo'n verzetsgroep op moeten richten.
Ja dit, maar boots on the grond kost veel meer tijd om te organiseren en dan is zo'n opstand weg.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:07 schreef Hathor het volgende:
Ja als Trump nog een weekje wacht met actie, dan is het waarschijnlijk niet meer nodig, en zijn de protesten dan wel 'opgehouden'quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:50 schreef tizitl2 het volgende:
Ja dit, maar boots on the grond kost veel meer tijd om te organiseren en dan is zo'n opstand weg.
Lijkt nu al redelijk in veel bloed gesmoord te zijn.
I heard through the grapevine dat die landen niet zo blij zouden zijn met een bevrijd Iran. Iran heeft zeer grote hoeveelheden olie en heeft de twee na grootste voorraad aan gas (Iran zit in de top 3 qua olie en gas), en daarnaast nog andere bodemschatten met 68 verschillende mineralen. En Iran heeft een bevolking die er een succesvol land van kunnen maken, zeker als ze meer met westerse invloeden gaan werken en handelen. In dat geval wordt Iran dus economisch een bedreiging voor landen in de regio daar. Vergelijkbaar met hoe China dat voor ons is bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:58 schreef Momo het volgende:
Oei, dan moeten ze wel echt goede financiële voordeeltjes aanbieden voor zijn vrienden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |