https://www.bnr.nl/nieuws(...)nei-vuur-brandt-doorquote:In Iran houden de protesten tegen de economische malaise inmiddels al meer dan een week aan. Volgens mensenrechtenorganisaties zijn daarbij al tientallen doden gevallen. Afgelopen zaterdag sprak de hoogste leider van het land, ayatollah Ali Khamenei, het volk toe, maar zijn boodschap heeft de demonstranten niet tot bedaren gebracht. De onrust lijkt daarmee een nieuwe, serieuze fase in te gaan.
Ik heb hem sowieso verkeerd gemaakt. Ik dacht dat het donderdag wasquote:Op woensdag 14 januari 2026 21:32 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Vrijdag na sluiten van de beurzen?
Ik dacht vrijdag, had pot bier al open getrokken.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb hem sowieso verkeerd gemaakt. Ik dacht dat het donderdag was
Ik zei dat in het vorige topic al. Dit is misten zoals ze dat noemen. Je doet net alsof je niks gaat doen want het schijnt dat de killing is gestoptquote:Op woensdag 14 januari 2026 21:35 schreef capricia het volgende:
Dit klinkt als 'ik ga niets doen'.
Of is ie aan het schaken?
[ x ]
Ik hoop het zo.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zei dat in het vorige topic al. Dit is misten zoals ze dat noemen. Je doet net alsof je niks gaat doen want het schijnt dat de killing is gestopt![]()
Dus je geeft je vijand de indruk dat er vanacht dus niks aan de hand is en dat ze rustig kunnen gaan slapen![]()
En dan BOEM!
Denk dat Israël de afgelopen dagen ook flink aan het lobbyen (lobbiën?) is geweest achter de schermen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:44 schreef tjoptjop het volgende:
Ik geloof er ook niet zo in dat ze deze kans laten liggen. Ruim 50 jaar leek het redelijk onaantastbaar, complete axis of evil in de omgeving. En dan nu een regime wat door de bevolking (en ok ok eigen gefaal mbt de economie, water) op wankelen staat.....
Of het is cynischer, en ze vinden een Iran in chaos wel prima. Regime is tenslotte best verzwakt zo economisch, Syrie is al gevallen. En met een vrij Iran verliest Netanyahu z'n bogeyman voor verkiezingenquote:Op woensdag 14 januari 2026 21:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Denk dat Israël de afgelopen dagen ook flink aan het lobbyen (lobbiën?) is geweest achter de schermen.
Meester schaker.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:35 schreef capricia het volgende:
Dit klinkt als 'ik ga niets doen'.
Of is ie aan het schaken?
[ x ]
Weer eens? Deze man heeft vaker de daad bij het woord gevoegd dan de vorige 2 presidenten bij elkaar, en dat in zijn eerste jaar.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:44 schreef StateOfMind het volgende:
Je zult maar een van de eerste gevangen zijn (of naasten van) die op de nominatie staan opgehangen te worden, en daarbij volledig afhankelijk te zijn van of Trump zich aan aan zijn woord houdt, of dat het weer eens loze woorden waren.
Ik en ook anderen zitten er dan ook niet op te wachten dat hier gruwelijke beelden worden gepost.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:18 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Let op ongecensureerde beelden van slachtoffers
- edit -
Ik krijg het niet embedded
Oke je kan ook niet op de link drukken. Maar verwijder je de quote even of Edit je de URLquote:Op woensdag 14 januari 2026 22:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik en ook anderen zitten er dan ook niet op te wachten dat hier gruwelijke beelden worden gepost.
Het zou prettig zijn als je daar rekening mee wilt houden.
Check morgen nog even in en dan weet je meer.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:55 schreef havanagila het volgende:
En hoe zou bombarderen het regime verzwakken. Alsof iedere burger dan ineens een geweer tevoorschijn tovert.
Er is sowieso 1 systeem operationeel. Dat is bij lange na niet genoeg en ook niet van toepassing bij een lange afstands ballistische aanval. Het kan wel helpen bij het onderscheppen van drones. 1 systeem is echter bij lange na niet genoeg.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:54 schreef Tengano het volgende:
Is dat laserafweersysteem in Israel eigenlijk al operationeel? Dat zou nu erg goed van pas komen lijkt mij.
quote:Google AI Overview
Yes, the Israeli Iron Beam high-power laser air defense system is now operational. The first operational system was officially delivered to the Israeli Air Force (IAF) by the Ministry of Defense and Rafael Advanced Defense Systems on December 28, 2025
Israel has delivered its first operational Iron Beam system to the Israel Defense Forces (IDF), and it is now active as part of the country's multi-layered air defense array. The exact number of individual units currently deployed in the field for general use has not been specified publicly, but reports refer to "the first system" being delivered.
De Amerikanen zullen vast wel weer wat verassingen in petto hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:55 schreef havanagila het volgende:
En hoe zou bombarderen het regime verzwakken. Alsof iedere burger dan ineens een geweer tevoorschijn tovert.
Als de VS aanvallen uit gaat voeren gaan ze dat natuurlijk doen op (militair) strategische objecten.quote:Op woensdag 14 januari 2026 23:41 schreef Tengano het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat die protesters gaan doen als ze vermoeden dat de VS binnen een aantal uur gaat aanvallen.
Dan is duidelijkquote:Op woensdag 14 januari 2026 23:46 schreef skysherrif het volgende:
heel veel jets over irak en israel gemeld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |