Maar dan niet minder mensen in de beroepsbevolking.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, de enige oplossing is minder mensen. Alles loopt vast op het feit dat er te veel mensen zijn. Scholen, zorg, bouw, kinderopvang, alles. Er is zelfs een tekort aan accountants en belastingadviseurs.
Kinderarbeid.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:44 schreef Adames het volgende:
[..]
Maar dan niet minder mensen in de beroepsbevolking.
Dus, hoe komen we zo snel mogelijk af van onrendabele bejaarden?
Of heb je een andere oplossing?
We hebben geen fabrieken meer en ik zou de boekhouding niet zo snel door 10-jarigen laten doen.quote:
Het is ook wel eens handig om te kijken naar wie je allemaal binnenhaalt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:44 schreef Adames het volgende:
[..]
Maar dan niet minder mensen in de beroepsbevolking.
Dus, hoe komen we zo snel mogelijk af van onrendabele bejaarden?
Of heb je een andere oplossing?
Het probleem is, dat iedereen het nu wel prima vind. Huiseigenaren rekenen zich rijk, we willen wel allemaal een groot huis dat van alle luxe is voorzien. In Scandinavië is zo een sauna ook vaak een essentieel onderdeel. Hier zijn het de zonnepanelen, warmtepomp en vloerverwarming. Plus nog een hele lange lijst van andere dingen die een ambtenaar ooit essentieel vond.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:48 schreef Adames het volgende:
[..]
We hebben geen fabrieken meer en ik zou de boekhouding niet zo snel door 10-jarigen laten doen.
Volgens mij is iedereen er wel over eens dat expats werkzaam in STEM vakgebieden nodig zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is ook wel eens handig om te kijken naar wie je allemaal binnenhaalt.
Als je arbeidsmigranten uit India binnenhaalt dan werkt 90% in de IT of commerciële dienstverlening. Die hebben echter wel kinderen die naar school gaan en maken gebruik van medische zorg.
Niet dat je mensen kunt werven voor bepaalde beroepen laat staan dwingen in hun arbeidskeuze maar dat is natuurlijk net zo goed een probleem als bejaarden. De autochtone bevolking krimpt al jaren.
Dat is de andere kant van het verhaal: arbeid mag hier niks kosten, het aanbod is laag en we hebben ons schoolsysteem drastisch vereenvoudigd. Daarom dus huursubsidie en toeslagen, plus dat we de hooggeschoolde mensen uit het buitenland moeten halen. Veel knusse kantoorbaantjes voor onze afgestudeerden. We zouden ook dat systeem aan kunnen pakken. Door te stoppen met zo rechts mogelijk te stemmen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:53 schreef Adames het volgende:
[..]
Volgens mij is iedereen er wel over eens dat expats werkzaam in STEM vakgebieden nodig zijn.
Nodig is relatief. Ze zijn belangrijk om economische groei te blijven realiseren, de vraag is of dat altijd maar wenselijk is.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:53 schreef Adames het volgende:
[..]
Volgens mij is iedereen er wel over eens dat expats werkzaam in STEM vakgebieden nodig zijn.
Stoppen met alleen naar de economie en het bedrijfsleven kijken en ook weer eens naar de burger.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Nodig is relatief. Ze zijn belangrijk om economische groei te blijven realiseren, de vraag is of dat altijd maar wenselijk is.
Het antwoord van de heren politici is natuurlijk volmondig ja, maar ten koste van mensenrechten blijkbaar.
Gaat niet gebeuren natuurlijk de miljarden die het extra binnenbrengt zijn letterlijk al uitgegeven. Regeren is vooruitzien alleen gaat dat bij rechtse partijen voornamelijk over financiële influx.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Stoppen met alleen naar de economie en het bedrijfsleven kijken en ook weer eens naar de burger.
Welnee, niemand met 55.000 euro bruto komt in aanmerking voor een huurwoning a 1800 per maand.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom zonnepanelen van het dak af?
Of de norm om te kopen te versoepelen. Je kunt met 55k bruto slechts 250k lenen maar je mag wel huurverplichtingen aangaan voor 1800 euro in de maand.
En wat kan diegene lenen?quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:01 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Welnee, niemand met 55.000 euro bruto komt in aanmerking voor een huurwoning a 1800 per maand.
Dat waren metaforische steden, daarin kun je niet wonen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:40 schreef FlippingCoin het volgende:
Nog 3,5 jaar wachten dan zijn er 10 nieuwe steden bij. Maar wel een absurde situatie momenteel, ik vraag mij af hoe lang dit nog door kan gaan voor er echt grote gevolgen gaan komen voor de rest van de mensen.
De aandeelhouders. Vaak grote, buitenlandse investeringsmaatschappijen, zoals het Amerikaanse Blackrock. De rijke Saudi Arabieren zitten daar ook vaak tussen, die zijn druk aan het diversificeren.quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Economie is niet hetzelfde als welzijn. Ik woon in de regio Eindhoven en dat moet maar groeien, groeien, groeien, ASML, ASML, ASML. Goed voor de economie. Ik vraag me dan echt hardop af voor wie dan. Ik zie alleen maar veel mensen die er echt last van hebben. Ook bedrijven.
Ook niet genoeg om verder te komen dan een garagebox. Onder de 2x modaal ben je gewoon fucked in je eentje.quote:
Voorlopig zit het huidige kabinet er nog en die gingen wat doen aan de asielzoekers, weet je nog.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:40 schreef FlippingCoin het volgende:
Nog 3,5 jaar wachten dan zijn er 10 nieuwe steden bij. Maar wel een absurde situatie momenteel, ik vraag mij af hoe lang dit nog door kan gaan voor er echt grote gevolgen gaan komen voor de rest van de mensen.
De norm is op de meeste plekken 3x je bruto maandinkomen. Dus bij 55k mag je ongeveer wel die 1800 aan huur aftikken. Terwijl je voor zo'n maandbedrag een huis van 4 ton koopt. Met als bijkomend voordeel dat je in de meeste gevallen aflost en je maandlasten zullen dalen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:04 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ook niet genoeg om verder te komen dan een garagebox. Onder de 2x modaal ben je gewoon fucked in je eentje.
Ja Frank wat had je nou gedacht.quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar, als je dit soort topic doorleest, lijkt het er dus wel sterk op, dat we proberen de slechte dingen uit de VS hier ook te introduceren. Zodat de rijke aandeelhouders nog wat rijker kunnen worden. En dat zijn dus meestal buitenlanders.
quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja Frank wat had je nou gedacht.
Geen woningen bouwen.
Een krankzinnige aanwas van nieuwe inwoners.
Zegt de wet van vraag en aanbod je wat?
quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat is de andere kant van het verhaal: arbeid mag hier niks kosten, het aanbod is laag en we hebben ons schoolsysteem drastisch vereenvoudigd. Daarom dus huursubsidie en toeslagen, plus dat we de hooggeschoolde mensen uit het buitenland moeten halen. Veel knusse kantoorbaantjes voor onze afgestudeerden. We zouden ook dat systeem aan kunnen pakken. Door te stoppen met zo rechts mogelijk te stemmen.
4 jaar dan.quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Voorlopig zit het huidige kabinet er nog en die gingen wat doen aan de asielzoekers, weet je nog.
Dit heeft niet met links of rechts te maken maar met capabele politici en een journalistiek die de macht controleert.quote:
Net of er een royaal aanbod is aan betaalbare huurwoningen..quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Die moeten ook geen huurhuis van >1500 p.m. ambiëren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |