abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219828374
Welkom in het datingsites/appstopic!

Bespreek hier datingsites/apps, welke werkt het fijnst....hoe maak ik een goed profiel....wat zijn goede foto's...welke ervaringen heb jij?

Date gevonden? *; Deel het in dit topic: R&P / Het Datingtopic #241 - Met Kerst moet niemand alleen zijn O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 09:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Datingsites hebben natuurlijk geen invloed op het gedrag van het publiek erop.

Maarre je kan heel zuur gaan doen over vrouwen die je met suffe smoezen afwimpelen. Maar daar gaat toch niets aan veranderen. Het is erg irritant, maar helaas gewoon een deel van het proces. Lang niet alle vrouwen krijgen het nou eenmaal warm van je. En je krijgt ook met vrouwen te maken die inderdaad labiel zijn. Ik heb die dingen vaak genoeg meegemaakt in de tijd dat ik veel aan het daten was. Maar ik realiseer me ook dat niet iedere vrouw me aantrekkelijk kan vinden. En dat hoeft ook niet.

Aan de andere kant, als je vaak vrouwen wegjaagt die aanvankelijk wel interesse hadden, dan doe je wellicht onderbewust iets dat ze niet leuk vinden.
Als ik als een hondje naar al hun debiele eisen moet gaan dansen, dan blijf ik liever thuis.
Zoek maar een andere clown voor je circus. Het verlangen zie je vaak al na ongeveer 3 dagen sterk doven.
Dan zijn er al weer 300 anderen die hen benaderd hebben, of die ze doorgescrolled hebben.

Het is moeilijk om aan de verwachtingen te voldoen en ik heb daarin veel mijzelf voorbij gelopen.
Soms zelfs met tegenzin op dates gegaan in de hoop dat de ander zou bijdraaien, maar dat doe ik niet meer.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 08:37 schreef Donna het volgende:

[..]
Mannen doen echt waar precies hetzelfde.

En ze waren allemaal eenzaam met kerst. Jemig wat heb ik veel berichtjes gehad van mannen die ik het afgelopen jaar 1x of een paar keer gesproken heb.
Hoeveel heb jij er benaderd? Ik ken eigenlijk geen enkele vrouw die ooit mannen benaderd.
Ook in moeilijke tijden.
pi_219828382
Laatste post uit vorige reeks van mijn hand:
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 21:11 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Dat inderdaad. Ik doe al moeite om niet met afgezaagde one-liners te komen of kinderachtige zgn komische openingszinnen, geef een voorzet om leuke en inhoudelijke gesprekken aan te gaan, krijg ik dit. En dit bedoelde ik dus eerder. Zoveel vrouwen die diepgang willen, maar dit niet kunnen dealen :N Vind ergens toch best treurig gesteld.
Ook in moeilijke tijden.
pi_219828436
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 21:13 schreef Gibson88 het volgende:
Laatste post uit vorige reeks van mijn hand:
[..]

Jammer ja.
Ik denk wel dat de diepgang niet meteen in de openingszin hoeft te zitten, hoewel je vragen best wel leuk waren.
De diepgang komt later.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219828480
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 21:19 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Jammer ja.
Ik denk wel dat de diepgang niet meteen in de openingszin hoeft te zitten, hoewel je vragen best wel leuk waren.
De diepgang komt later.
Nee maar dat lukt ook niet in de 1e fase / zin. Je kan hooguit de deur openzetten en uitnodigen tot een wat meer interessant en leuk gesprek.
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 22:02:57 #5
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219828845
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 20:55 schreef Gibson88 het volgende:
Ah en nu ook weer. Week lang een match op Happn. 0 reactie. Nou heb ik tussen elk bericht 3 dagen gewacht. Iets van : Wat is het leukst dat er op de planning staat en wat is het minst leuke ? 3e vraag voordat ik werd geblokkeerd: Komen mijn vragen wel goed door ? :') Die hele date-app-wereld is zo intens treurig. Als je zo met al je matches om gaat wil ik niet weten wat voor een gifbeker je irl bent.
Je bent nieuw in de wereld van datingapps? :D

Dit is toch ook gewoon min of meer standaard, voor mij in ieder geval de reden dat ik dergelijke apps niet meer echt gebruik. Hooguit dat ik in een verveelde bui sporadisch eens wat swipe, verwachtingen heb ik er in ieder geval niet meer van.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_219828936
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 22:02 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dit is toch ook gewoon min of meer standaard, voor mij in ieder geval de reden dat ik dergelijke apps niet meer echt gebruik. Hooguit dat ik in een verveelde bui sporadisch eens wat swipe, verwachtingen heb ik er in ieder geval niet meer van.
Neuh niet echt nieuw, maar hoop toch wel weer eens een keer een leuke vrouw te ontmoeten. Maar letterlijk elke match zegt NIKS. reageert nergens op, maar het profiel puilt uit van de eisen. Niet oppervlakkig, diepe gesprekken, emotioneel beschikbaar, nou je de hele mep zeg maar.
Ook in moeilijke tijden.
pi_219828962
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 22:02 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dit verbaast mij ook. Zoveel mensen die alleen een beetje swipen voor de lol. Waar komt het idee vandaan dat iedereen verplicht is te antwoorden?

Til er niet zo zwaar aan en door naar de volgende
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_219829010
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 22:16 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dit verbaast mij ook. Zoveel mensen die alleen een beetje swipen voor de lol. Waar komt het idee vandaan dat iedereen verplicht is te antwoorden?

Til er niet zo zwaar aan en door naar de volgende
Lijkt wellicht zwaarder te wegen hoe ik het schrijf. Zijn wat erger punten. Maar je hebt gelijk, misschien moet ik mij minder ergeren aan deze zaken. Goed punt.
Ook in moeilijke tijden.
pi_219829281
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 21:11 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Dat inderdaad. Ik doe al moeite om niet met afgezaagde one-liners te komen of kinderachtige zgn komische openingszinnen, geef een voorzet om leuke en inhoudelijke gesprekken aan te gaan, krijg ik dit. En dit bedoelde ik dus eerder. Zoveel vrouwen die diepgang willen, maar dit niet kunnen dealen :N Vind ergens toch best treurig gesteld.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 20:55 schreef Gibson88 het volgende:
Ah en nu ook weer. Week lang een match op Happn. 0 reactie. Nou heb ik tussen elk bericht 3 dagen gewacht. Iets van : Wat is het leukst dat er op de planning staat en wat is het minst leuke ? 3e vraag voordat ik werd geblokkeerd: Komen mijn vragen wel goed door ? :') Die hele date-app-wereld is zo intens treurig. Als je zo met al je matches om gaat wil ik niet weten wat voor een gifbeker je irl bent.
Ongelofelijk zielig eigenlijk he. @Hexagon die wel op mij afgeeft maar anderen die hun teleurstelling uitten krijgen van hem geen kritiek.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 20:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik lees bij jou gewoon erg veel boosheid en teleurstelling. Je gaat dit bijna niet kunnen verbergen op een date, je gaat dit op de één of andere manier onbewust uitstralen.
Zoals een ander al zei: je krijgt duidelijk likes, je hebt dates. Je moet er dus echt wel ok uitzien om de apps te kunnen verslaan als man. Je zit dus bij de top.
Is er iets bij jezelf waarvan je zou kunnen bedenken dat het hun ergens afschrikt?
Ik merk, en dat is echt een eerlijk verhaal, ook veel teleurstelling bij de dames. De eerste 20 minuten van een date gaat het zeker al over alle vieze mannetjes die ze online treffen (in plaats van blij te zijn met dat ik netjes op tijd kom opdagen, netjes gekleed ben, niet stink enz). De tweede 20 minuten gaan over dat ze het zo druk hebben. De derde 20 minuten gaan vooral over dat ze eigenlijk niet weten wat ze met hun date leven aanmoeten en oja tussendoor wordt er nog 1 vraag aan mij gesteld.

Dus ik denk dat je het verkeerd ziet. Teleurstelling uitstralen doen we allemaal, beide geslachten. En soms verbroedert het ook. Gedeelde smart is halve smart.

Mijn enige "teleurstelling" die ik uit is zoals Gibson hierboven, of ik zwak het af.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_219829324
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 22:13 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Neuh niet echt nieuw, maar hoop toch wel weer eens een keer een leuke vrouw te ontmoeten. Maar letterlijk elke match zegt NIKS. reageert nergens op, maar het profiel puilt uit van de eisen. Niet oppervlakkig, diepe gesprekken, emotioneel beschikbaar, nou je de hele mep zeg maar.
Mannen zeggen ook niks. Op Bble verloopt de match dan. Als ik zei " ga je nog reageren?" werd ik altijd unmatched.😂
  woensdag 14 januari 2026 @ 00:09:38 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219829492
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 23:11 schreef W00fer het volgende:

[..]
[..]
Ongelofelijk zielig eigenlijk he. @:hexagon die wel op mij afgeeft maar anderen die hun teleurstelling uitten krijgen van hem geen kritiek.
[..]
Ik merk, en dat is echt een eerlijk verhaal, ook veel teleurstelling bij de dames. De eerste 20 minuten van een date gaat het zeker al over alle vieze mannetjes die ze online treffen (in plaats van blij te zijn met dat ik netjes op tijd kom opdagen, netjes gekleed ben, niet stink enz). De tweede 20 minuten gaan over dat ze het zo druk hebben. De derde 20 minuten gaan vooral over dat ze eigenlijk niet weten wat ze met hun date leven aanmoeten en oja tussendoor wordt er nog 1 vraag aan mij gesteld.

Dus ik denk dat je het verkeerd ziet. Teleurstelling uitstralen doen we allemaal, beide geslachten. En soms verbroedert het ook. Gedeelde smart is halve smart.

Mijn enige "teleurstelling" die ik uit is zoals Gibson hierboven, of ik zwak het af.
Wat verwacht je nu eigenlijk? Dat we hier enkel met bevestigende posts komen hoe het toch echt allemaal aan de vrouwen ligt en hoe stom vrouwen wel niet zijn? En ga vooral zo door

Ik zie ook niet wat er "afgeven" aan een oproep om zelfreflectie. Volgens mij blijf ik vrij netjes. Het lijkt vooral iets dat je koste wat kost wil vermijden.

En als al je dates zo lopen als je hier omschrijft, dan lijk je een erg negatieve houding te hebben die bij vrouwen ook negativiteit oproept, waardoor ze zich zo gaan gedragen. En daar kun je zelf wat aan veranderen.
pi_219829637
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 00:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat verwacht je nu eigenlijk? Dat we hier enkel met bevestigende posts komen hoe het toch echt allemaal aan de vrouwen ligt en hoe stom vrouwen wel niet zijn? En ga vooral zo door

Ik zie ook niet wat er "afgeven" aan een oproep om zelfreflectie. Volgens mij blijf ik vrij netjes. Het lijkt vooral iets dat je koste wat kost wil vermijden.

En als al je dates zo lopen als je hier omschrijft, dan lijk je een erg negatieve houding te hebben die bij vrouwen ook negativiteit oproept, waardoor ze zich zo gaan gedragen. En daar kun je zelf wat aan veranderen.
Volgens mij probeer jij kostte wat het kost gewoon het beestje niet bij de naam te noemen en ligt het altijd aan diegene die een pijnpunt aanstipt. Als ik zou weten waar het bij mij aan ligt dan had ik dat wel veranderd. Zelfs als ik geen enkel (in jouw ogen) klaagpunt op die dates benoem is de uitkomst hetzelfde dus is dit wat je wil horen?

Volgens mij heb jij niet door dat je aan victim blaiming doet.
Friettent dikke Willie, met Willie
  Moderator / Redactie FP woensdag 14 januari 2026 @ 06:57:55 #13
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219829864
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 23:21 schreef Ansa het volgende:

[..]
Mannen zeggen ook niks. Op Bble verloopt de match dan. Als ik zei " ga je nog reageren?" werd ik altijd unmatched.😂
Andersom is dit net zo het geval.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_219829887
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 23:11 schreef W00fer het volgende:

[..]
[..]
Ongelofelijk zielig eigenlijk he. @:hexagon die wel op mij afgeeft maar anderen die hun teleurstelling uitten krijgen van hem geen kritiek.
[..]

Geen last van zijn kritiek, en al had ie dat wel is dat hartstikke mooi. Doet niks af aan wat mij opvalt. Het is overigens meer een ergernis dan teleurstelling.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 23:21 schreef Ansa het volgende:

[..]
Dit vraag ik niet eens meer, ik laat mij niet meer zo onder de huid kruipen. Met dit soort reactie komt vaak het lelijkste in een mens naar boven en daar scoor ik niet meer. Ik laat het maar voor wat het is, het is namelijk klaarblijkelijk niet anders.
Ook in moeilijke tijden.
pi_219829892
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 06:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Dat klopt. Maar dat maakt het gedrag nog niet fatsoenlijk en ook niet minder onaangenaan voor degene die het treft. Zelf doe ik het daarom niet. Maar met een beperkt aantal matches is dat natuurlijk wel eenvoudiger dan wanneer je (v) een overweldigend aantal reacties krijgt van anderen (m).
pi_219829898
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 06:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit een vrouw gehad die vroeg "Ga je nog reageren" toen ik niets meer zei. _O- :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie FP woensdag 14 januari 2026 @ 07:37:48 #17
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219829929
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 07:15 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar dat maakt het gedrag nog niet fatsoenlijk en ook niet minder onaangenaan voor degene die het treft. Zelf doe ik het daarom niet. Maar met een beperkt aantal matches is dat natuurlijk wel eenvoudiger dan wanneer je (v) een overweldigend aantal reacties krijgt van anderen (m).
Dat zal ik ook niet ontkennen :P

Ik heb het ook wel eens gevraagd, en toen kreeg ik ook een blok om de oren :P
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 07:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit een vrouw gehad die vroeg "Ga je nog reageren" toen ik niets meer zei. _O- :')
Doelde ook op dat de man dit vraagt :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_219829967
Denk dat we inmiddels wel een conclusie kunnen trekken dat date-apps niet meer zijn zoals het was.
Tijdverdrijf tegen verveling > Gewoon wat swipen zonder doel ( Wat iedereen natuurlijk gewoon mag en kan doen)
Geen oprechte interesse > Niet echt opzoek ( Ook dit mag en kan iedereen gewoon doen)
Bevestiging nodig hebben. like sparen om te zien of mensen je nog wel knap vinden.

Allemaal dingen die men vrij staat om te doen. Maar daar staat ook, terecht, tegenover dat gebruikers met wel oprechte en serieuze intenties dit als niet leuk ervaren, zich er aan ergeren, dit irriteert en dat men daar toch niet zo positief tegenover staan. En daar mogen best frustraties over bestaan. Zonder dat dat meteen iemand onzeker maakt want dat is ook maar een ongegronde aanname.
Ook in moeilijke tijden.
pi_219830106
Ik verwacht dat mensen gewoon reageren binnen korte tijd en inhoudelijke vragen stellen. Zo niet unmatch ik..
  woensdag 14 januari 2026 @ 11:28:09 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219831165
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 01:31 schreef W00fer het volgende:

[..]
Volgens mij probeer jij kostte wat het kost gewoon het beestje niet bij de naam te noemen en ligt het altijd aan diegene die een pijnpunt aanstipt. Als ik zou weten waar het bij mij aan ligt dan had ik dat wel veranderd. Zelfs als ik geen enkel (in jouw ogen) klaagpunt op die dates benoem is de uitkomst hetzelfde dus is dit wat je wil horen?

Volgens mij heb jij niet door dat je aan victim blaiming doet.
Ja er is namelijk geen beestje. Het ligt namelijk niet aan vrouwen of de maatschappi9j in het algemeen dat jouw dates niet tot leuke ervaringen leiden. Evenmin ben je "slachtoffer". Die vrouwen gaan niet met jou op date met het doel om jou een kutavond te bezorgen. Die willen uiteindelijk gewoon een relatie en een toekomst met iemand. En dat ze met je op date willen geeft ook aan dat ze het een kans geven.

En evenmin stel ik dat iedere date die op niks uitloopt puur jouw schuld zou zijn. Soms is er gewoon geen chemie of klik of gevoelens. Kun je niks aan doen. Sommige vrouwen zijn ook gewoon echt onmogelijke kutwijven. Kun je ook niks aan doen. Ik kan een boek volschrijven over waardeloze dates.

Maar als je dates altijd ongezellig en vervelend zijn, en nooit tot een leuk vervolg leiden, dan kun je onmogelijk blijven volhouden dat het alleen maar aan vrouwen ligt. Zeker als er om ons heen gewoon Dan gaat er iets structureel mis in de dynamiek tussen jou en vrouwen, waardoor het steeds opnieuw misgaat. Dat kan heel onbewust zijn. Maar het is dus een gedragspatroon. En hetgene waar je invloed op hebt om meer succes te hebben met daten.

Maar op een of andere manier weiger je pertinent ooit maar te reflecteren op jouw eigen aandeel in die dates, en of er niet wel eens momenten waren waarin je het zelf anders had kunnen doen en of je geen dingen doet die vrouwen mogelijk zo onprettig vinden, dat het iedere keer opnieuw mis gaat. Ik snap dat het veel comfortabeler is om alles buiten jezelf te leggen en te stellen dat vrouwen allemaal hopeloos zijn. Maar dan gaat het ook nooit veranderen ben ik bang.
pi_219831202
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 00:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je doet een aanname dat het maar aan een negatieve houding van zijn kant zou liggen. Maar waar haal je deze aanname vandaan eigenlijk?

Hij vertelt letterlijk dat die dames zelf ook geen erge negatieve houding afgeven op zijn dates.

Waarom is het altijd raak bij figuren zoals Hexagon. Alsmaar mensen gaslighten met verzonnen aannames die nergens op gebasseerd zijn behalve "nah nah het zal wel aan jou liggen". Doe je in het echt ook zo en krijg je wel eens klappen @Hexagon ?

[ Bericht 6% gewijzigd door InzolVC op 14-01-2026 11:52:25 ]
  woensdag 14 januari 2026 @ 11:45:49 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219831260
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 11:36 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Je doet een aanname dat het maar aan een negatieve houding van zijn kant zou liggen. Maar waar haal je deze aanname vandaan eigenlijk?

Hij vertelt letterlijk dat die dames zelf ook geen erge positieve houding afgeven op zijn dates.
Nou het feit dat dit blijkbaar altijd bij iedere date gebeurt. In dat geval is hij zelf de constante factor in het geheel.

Positieve en negatieve gevoelens zijn geen statisch geheel. Dat is dynamiek die je bij elkaar oproept.

quote:
Waarom is het altijd raak bij figuren zoals Hexagon. Alsmaar mensen gaslighten met verzonnen aannames die nergens op gebasseerd zijn behalve "nah nah het zal wel aan jou liggen". Doe je in het echt ook zo en krijg je wel eens klappen @:hexagon ?
Nee, de meeste mensen waar ik mee omga staan wel open voor discussie over eigen verbeterpunten.

Maar zelf reflecteer ik wel altijd op dingen die mislukken. Soms is de conclusie dat ik er niks aan kan doen. En soms had ik het wel beter kunnen doen en leer ik van mijn fouten. Zodoende heb ik persoonlijke groei.
pi_219831628
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 08:36 schreef Ansa het volgende:
Ik verwacht dat mensen gewoon reageren binnen korte tijd en inhoudelijke vragen stellen. Zo niet unmatch ik..
Dat verwacht ik ook. In mijn geval heb ik er twee dagen tussen gelaten rekening houdende met dat mensen het druk hebben. Niet dag en nacht in hun app zitten. Maar na een week geen reactie of meer vind ik toch wel vrij vervelend.
En dan stel ik niet eens van die inspiratieloze vragen: hey hoes is het ? Niet onaardig maar afgezaagd vind ik het wel.
Ook in moeilijke tijden.
pi_219831881
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:49 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Dat verwacht ik ook. In mijn geval heb ik er twee dagen tussen gelaten rekening houdende met dat mensen het druk hebben. Niet dag en nacht in hun app zitten. Maar na een week geen reactie of meer vind ik toch wel vrij vervelend.
En dan stel ik niet eens van die inspiratieloze vragen: hey hoes is het ? Niet onaardig maar afgezaagd vind ik het wel.
Ik verwacht een eerste reply in 24 uur. Op Bumble verdwijnt de match anders. Hoezo heb je een minuut geleden gematcht en kan je niets zeggen?

Ik heb het idee dat sinds het mogelijk is om expliciet in te vullen wat je zoekt, ik minder matches heb en mensen ook minder reageren. Voor corona was die optie er niet. Toen kon je niet aangeven of je een relatie zocht of iets casuals. Mensen zetten het soms wel in hun profiel, maar het was niet gestandaardiseerd. Bij mij stond er altijd dat ik iets serieus zocht. Dat heb ik altijd gehad. Ik zocht een relatie en monogamie.
Ik denk dat dit de reden is dat ik nu minder matches krijg dan vroeger, ook al zie ik er eigenlijk hetzelfde uit, op een iets ander kapsel na. Voor mijn gevoel zijn heel veel mensen op datingapps niet op zoek naar een relatie. Ze zitten er vooral voor een ego boost. Dat geldt voor mannen, maar eerlijk gezegd ook voor vrouwen. Ik merk dat veel mensen er zijn om bevestiging te krijgen, niet om echt iemand te leren kennen.
Daarnaast heb ik het gevoel dat er veel rancuneuze mensen op datingapps zitten. Mensen die wraak nemen op het andere geslacht, omdat ze zijn afgewezen of omdat ze slechte ervaringen hebben gehad. In mijn geval merk ik dat vooral bij mannen, maar ik hoor van mannen ook dat er vrouwen zijn die vieze spelletjes spelen. Dat is dus niet iets wat alleen mannen doen, en daar wil ik eerlijk over zijn.
Bij Bumble heb ik sterk het gevoel dat veel mannen vooral de bevestiging willen van gekozen worden. Ze willen met zoveel mogelijk vrouwen praten om hun ego op te pompen, maar hebben geen echte interesse in een relatie. Sommigen zijn duidelijk op zoek naar seks, anderen lijken vooral bezig met macht en dominantie.
Ik zie veel dominantieframes in profielen. Profielen waarin staat: overtuig me, bewijs maar dat je goed genoeg bent. Ik vind dat een nare manier van met elkaar omgaan.
pi_219832088
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 13:26 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik verwacht een eerste reply in 24 uur. Op Bumble verdwijnt de match anders. Hoezo heb je een minuut geleden gematcht en kan je niets zeggen?
Omdat op Bumble de vrouw als eerst de stap moet zetten omdat ie anders verloopt. Of, als de man de into vraag beantwoord, de vrouw alsnog binnen 24 uur moet reageren

quote:
Ik heb het idee dat sinds het mogelijk is om expliciet in te vullen wat je zoekt, ik minder matches heb en mensen ook minder reageren. Voor corona was die optie er niet. Toen kon je niet aangeven of je een relatie zocht of iets casuals. Mensen zetten het soms wel in hun profiel, maar het was niet gestandaardiseerd. Bij mij stond er altijd dat ik iets serieus zocht. Dat heb ik altijd gehad. Ik zocht een relatie en monogamie.

Ik denk dat dit de reden is dat ik nu minder matches krijg dan vroeger, ook al zie ik er eigenlijk hetzelfde uit, op een iets ander kapsel na. Voor mijn gevoel zijn heel veel mensen op datingapps niet op zoek naar een relatie. Ze zitten er vooral voor een ego boost. Dat geldt voor mannen, maar eerlijk gezegd ook voor vrouwen. Ik merk dat veel mensen er zijn om bevestiging te krijgen, niet om echt iemand te leren kennen.

Daarnaast heb ik het gevoel dat er veel rancuneuze mensen op datingapps zitten. Mensen die wraak nemen op het andere geslacht, omdat ze zijn afgewezen of omdat ze slechte ervaringen hebben gehad. In mijn geval merk ik dat vooral bij mannen, maar ik hoor van mannen ook dat er vrouwen zijn die vieze spelletjes spelen. Dat is dus niet iets wat alleen mannen doen, en daar wil ik eerlijk over zijn.

Bij Bumble heb ik sterk het gevoel dat veel mannen vooral de bevestiging willen van gekozen worden. Ze willen met zoveel mogelijk vrouwen praten om hun ego op te pompen, maar hebben geen echte interesse in een relatie. Sommigen zijn duidelijk op zoek naar seks, anderen lijken vooral bezig met macht en dominantie.
Ik zie veel dominantieframes in profielen. Profielen waarin staat: overtuig me, bewijs maar dat je goed genoeg bent. Ik vind dat een nare manier van met elkaar omgaan.
Zelfde zoek ik ook. Dat "We zien wel als de vibe er is" is een equivalent van een Hook-Up, ONS, NSA. Mij te simpel. Te oud voor dit soort gedoe.

Ik denk te weten dat het ook veelal aan swipe gedrag ligt en algoritme. Als je voor de gein een week of twee heel tinder niet eens opent je gelijk een hele rits likes hebt en of aanbiedingen van Tinder Gold met 80% korting.
Ook in moeilijke tijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')