Sommige mensen nemen hun religie dan ook veel te serieus. Beetje relativering is al teveel gevraagd.quote:
Ze komen er daar heel rap achter dat veel mensen in het "moederland" ze niet als eigen/echt zien en eigenlijk ook maar kut vindt. Dus ook daar zal men vijandigheid ervaren.quote:Op woensdag 14 januari 2026 00:52 schreef HiZ het volgende:
Deze trend had je een tijdje terug met Turkije. Veel gepraat over 'terugkeren', weinig echte succesverhalen en uiteindelijk zijn de meesten gewoon teruggekomen naar Nederland. Per saldo gaat het over minder dan 1% van de betreffende groep.
Net zoals Molukkers, in het begin was dat ook even moeilijk maar die hebben zich ook flink aangepast en maken prima deel uit van de samenleving.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:40 schreef -Sigaartje het volgende:
Het is wel jammer dat ze wel spreken over een "vijandige sfeer", maar de oorzaak niet noemen. Het zal wel niet aan hun liggen, maar het is wel duidelijk dat de oorzaak van de vijandige sfeer ligt in een groot probleem van de Marokkaanse etnische groep in Nederland. Het is jammer dat ze dat niet onderkennen en niet eens een poging wagen om binnen de Marokkaanse gemeenschap te werken aan een oplossing. Het is lekker makkelijk schoppen zo.
Neem als voorbeeld ook de Surinaamse gemeenschap. In de jaren 70 vormde die een probleem. Dat is totaal veranderd. Ze zijn totaal geïntegreerd en zijn harde werkers geworden. Daar is sprake van een vijandelijke sfeer. Dus de oorzaak ligt niet in het "anders eruit zien" of "anders praten". De oorzaak ligt toch echt in het gedrag.
Ik kwam hier voor deze postquote:
Denk het niet, want ze dringen het niet op. Als dat gedoe met Marokkaanse hangjongeren, homohaat, zinloos geweld, vrouwenhaat en overvallen verleden tijd zou zijn, zou niemand moeite met ze hebben.quote:
Maar vanuit de moskee krijgen ze mee dat ongelovigen, homos, etc minderwaardig zijn, en daaruit komt weer vervelend gedrag op straat.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:57 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Denk het niet, want ze dringen het niet op. Als dat gedoe met Marokkaanse hangjongeren, homohaat, zinloos geweld, vrouwenhaat en overvallen verleden tijd zou zijn, zou niemand moeite met ze hebben.
En als ze hun culturele bias richting gebrek aan zelfreflectie door eer/schaamte opzij zouden zetten en dus gaan projecteren en roepen dat het vervelend en discriminatie is ook.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:57 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Denk het niet, want ze dringen het niet op. Als dat gedoe met Marokkaanse hangjongeren, homohaat, zinloos geweld, vrouwenhaat en overvallen verleden tijd zou zijn, zou niemand moeite met ze hebben.
Vergeet het maar. Heel de EU gaat ten onder aan haar eigen importbeleid.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:30 schreef MichaelScott het volgende:
Laten we hopen dat meer bevolkingsgroepen hun voorbeeld volgen.
Even moeilijkquote:Op woensdag 14 januari 2026 10:45 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Net zoals Molukkers, in het begin was dat ook even moeilijk maar die hebben zich ook flink aangepast en maken prima deel uit van de samenleving.
Ach, paar treintjes gekaapt, veel meer niet toch?quote:
Helaas. Maar er gaat nog wel een burgeroorlog ontstaan in nederland ben ik bang. En wanneer blanke mensen zich eindelijk echt gaan organiseren omdat ze het echt zo spuug zat zijn. Dat is voer waar geschiedenisboeken altijd met nadruk over schrijven. Dus history repeating zeg maar. Good times aheadquote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:22 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Wees er maar blij mee. De kansloze figuren blijven gewoon.
Jij denkt dat de blanke mensen dat gaan winnen?quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:47 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Helaas. Maar er gaat nog wel een burgeroorlog ontstaan in nederland ben ik bang. En wanneer blanke mensen zich eindelijk echt gaan organiseren omdat ze het echt zo spuug zat zijn. Dat is voer waar geschiedenisboeken altijd met nadruk over schrijven. Dus history repeating zeg maar. Good times ahead
En dan nog heb je de helft die links is en niet aan 1 zijde wil strijden met rechts.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:01 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Jij denkt dat de blanke mensen dat gaan winnen?
We mogen misschien nog in de meerderheid zijn maar we zijn veels te soft daarvoor, te schuw voor geweld.
Wat een enorm dominant gebouw.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moskeeen schreeuwen vaak "wij komen jullie overnemen"
Voor de opbouw daarvan moet je in Nederland wonen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 19:56 schreef the-eye het volgende:
[..]
Straks natuurlijk gewoon AOW vangen
Kunnen ze niet hier hun belasting afdragen?quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor de opbouw daarvan moet je in Nederland wonen.
Ze krijgen alleen AOW van het deel dat ze al opgebouwd hadden.
Iemand die met AOW vertrekt naar, bijvoorbeeld Marokko, kan voor max 13 weken een aanvullende AIO krijgen, mits de partner ook al AOW-gerechtigd is. Anders mogen ze maar 4 weken weg, want dat moet de jongere partner beschikbaar blijven voor werk.
Je bent er bang voor in de ene zin en de volgende zin is het good times ahead, wat is het nou?quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:47 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Helaas. Maar er gaat nog wel een burgeroorlog ontstaan in nederland ben ik bang. En wanneer blanke mensen zich eindelijk echt gaan organiseren omdat ze het echt zo spuug zat zijn. Dat is voer waar geschiedenisboeken altijd met nadruk over schrijven. Dus history repeating zeg maar. Good times ahead
Het probleem moet worden opgelost, dus daar beginnen. En ook bij de ouders.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:13 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar vanuit de moskee krijgen ze mee dat ongelovigen, homos, etc minderwaardig zijn, en daaruit komt weer vervelend gedrag op straat.
Ik ben alleen in Marrakesh geweest, maar Marokkanen die ik daar gesproken heb en die uit andere delen van het land kwamen, vonden het daar ook echt ontiegelijk kut vanwege de oplichters, hoge prijzen, agressief opdringerig gedrag enz.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:00 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik ben links-progressief en heb een hekel aan discriminatie. Maar ik heb ook ooit een uitgebreide reis door Marokko gemaakt en wat is me dat toch een enorm kutland. Dus ik verwacht ze eigenlijk snel weer terug.
Schooltje met kinderen gegijzeld en aanwezigen met de dood bedreigd, treinkaping waarbij personen werden vermoord. Och, tja...quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, paar treintjes gekaapt, veel meer niet toch?
En dat vind je een goede zaak, etnische conflicten met een mogelijke bloedige burgeroorlog tot gevolg? Met je good times…….quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:47 schreef InzolVC het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |