Afzichtelijk.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moskeeen schreeuwen vaak "wij komen jullie overnemen"
Religie beperkt per definitie het perspectief, daarbij maakt het niet uit of het gaat om de zwartekousenkerk op de Veluwe, de synagoge in Eilat of om de moskee in Rabat.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja want dan kun je niet nonbinair zijn, voel je die kriebels niet etc.
Je kunt dan als kind niet duiden wat jij of een ander voelt of bent.
Het voorkomt niet dat je het ervaart.
Dus wat jou betreft is islamitisch opgroeien het beperken van je perspectief?
Is die echt? Wel lelijk ja.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moskeeen schreeuwen vaak "wij komen jullie overnemen"
Hier moet toch in elk geval een vleugje van ironie aan zitten?quote:Nederland is niet meer zoals het was’
I know, 30 jaar geleden maakten sommigen zich al zorgen dat er te veel Marokkanen naar hier kwamenquote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Weet niet of je ooit met een allochtoon hebt gesproken, maar niet-westerse immigranten zijn vaker anti-immigratie dan autochtone Nederlanders.
In het filmpje van de NOS hebben ze het juist over de bureaucratie in Marokkoquote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:27 schreef Hathor het volgende:
Ik kan het wel begrijpen, Nederland is een regeltjesland en dat kan verstikkend werken op mensen die iets voor zichzelf willen beginnen, en als Marokko daar betere opties in te bieden heeft is het een hele natuurlijke stap.
Bovendien is het weer daar een stuk beter.
Dat is overrated.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:16 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wat heeft dat in vredesnaam met integratie te maken?
Als dat echt zo is heeft het weinig nut om terug naar Marokko te gaan als je daar tegen dezelfde problemen aanloopt, maar ik heb te weinig kennis van deze materie, misschien dat een Marokkaanse Fokkert daar een beter inzicht in kan geven.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:35 schreef the-eye het volgende:
[..]
In het filmpje van de NOS hebben ze het juist over de bureaucratie in Marokko
De schoolhoofden hebben geen last of hinder van de mensen die nooit Nederlands onderwezen hebben gekregen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
"Nooit overlast" en ondertussen worden volledige stadsdelen ingericht als Chinatown met allemaal Chinezen die geen Nederlands spreken en totaal niet omgaan met Nederlanders.
Veel beter inderdaad.
De generatie Chinezen die in Nederland geboren is praat helemaal geen Chinees onderling. Veel kunnen het sowieso maar amper.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:03 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Van alle bevolkingsgroepen spreken de Marokkanen juist veel Nederlands onderling. Vergelijk het eens met bijvoorbeeld de Turken of de Chinezen zou ik zeggen. Zelfs Antillianen spreken nog veel Papiamento onderling.
Als je het op gaat zoeken dan kom je tot de conclusie dat Chinezen vele malen sneller integreren dan welke bevolkingsgroep dan ook.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:41 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De generatie Chinezen die in Nederland geboren is praat helemaal geen Chinees onderling. Veel kunnen het sowieso maar amper.
Niet dan Belgen of Duitsers maar als niet-Westers zou het mij niet verbazen. Ook veel interraciale relaties hoewel er ook nog genoeg discriminatie jegens Nederlanders is bij de oudere generatie.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je het op gaat zoeken dan kom je tot de conclusie dat Chinezen vele malen sneller integreren dan welke bevolkingsgroep dan ook.
Niet echt, het is een vrij gesloten gemeenschap.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je het op gaat zoeken dan kom je tot de conclusie dat Chinezen vele malen sneller integreren dan welke bevolkingsgroep dan ook.
De Chinezen die hier in de buurt wonen hebben hun tuin en huis perfect onderhouden, zijn vriendelijk en maken altijd een praatje. Een aantal zitten er in de wijkvereniging. Echt gewoon prima volk.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vooruit, die nuance was ik inderdaad even vergeten; als we het hebben over niet-westerse migranten.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:54 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Niet dan Belgen of Duitsers maar als niet-Westers zou het mij niet verbazen. Ook veel interraciale relaties hoewel er ook nog genoeg discriminatie jegens Nederlanders is bij de oudere generatie.
Onzinquote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet echt, het is een vrij gesloten gemeenschap.
En dat nederlands paspoort houden ze denk ik ook.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:45 schreef the-eye het volgende:
Marokkaanse-nederlanders-zien-economische-kansen-in-marokko
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)he-kansen-in-marokko
Ah.... daar komt de aap uit de mouw. "Veel mensen keren terug naar Marokko omdat ze willen dat hun kinderen islamitisch opgroeien"
Das toch een iets andere reden dan dat ze zich hier niet meer welkom zouden voelen![]()
Waarom zou je een kans tot polariseren laten liggen denkt de NOS![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |