Een hekje op jouw grond zetten. Hoog boven de spiegeltje..quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:53 schreef dolpo1 het volgende:
Ik heb helaas problemen met mijn buren. Je zou verwachten dat je bij een vrijstaande woning weinig overlast hebt, maar in mijn geval is dat niet zo. Mijn oprit grenst direct aan die van de buren en is aan de smalle kant. Ik heb geen goed contact met hen. De afgelopen tijd parkeren zij hun auto precies op de erfgrens, waarbij de buitenspiegel over mijn perceel uitsteekt. Hierdoor wordt het voor mij erg lastig om in en uit mijn auto te stappen, temeer omdat ik aan de andere kant een muur heb.
Ik heb dit een keer aangekaart toen ik een van hen tegenkwam, maar dit werd genegeerd en zelfs uitgelachen. Ook heb ik contact opgenomen met de gemeente, maar zij gaven aan niets voor mij te kunnen betekenen, wat ik best vreemd vond.
Ben nu op zoek naar advies over welke stappen ik kan ondernemen. Ik heb even overwogen om zelf een fysieke oplossing te plaatsen (draadeind te grond in slaan achter de spiegel bijvoorbeeld), maar ik wil geen verdere escalatie of conflicten. Ze zijn mijn energie niet meer waard dan ze nu al zijn.
Heeft iemand tips over hoe ik dit op een constructieve manier kan aanpakken en wat ik kan doen tegen dit vervelende gedrag? Het is en blijft gewoon mijn grond.
en als ze dan verhaal komen halen, ze gewoon uitlachen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:55 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Een hekje op jouw grond zetten. Hoog boven de spiegeltje..
quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik geloof nooit dat een uitstekende zijspiegel het jou zo lastig maakt om uit je auto te stappen.
TS direct maar op zijn woord geloven.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Niet snappen dat dit niet om zijspiegels en ruimte gaat maar gewoon om treiterijen.
Joegoslaaf inhuren.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:59 schreef Solispolar het volgende:
Je kan het negeren of je kan inderdaad zo'n paaltje plaatsen. Bij optie 1 laat je over jezelf heen lopen, bij optie 2 heb je kans op verdere escalatie natuurlijk.
Is het een optie om vanavond gewoon eens aan te bellen en het gesprek aan te gaan? Of zijn er dingen in het verleden gebeurd waardoor dit niet (meer) kan?
Zou ik ook doen. Als je 10 centimeter meer naar voor of achter parkeert dan heb je toch geen last meer van die spiegel?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:53 schreef dolpo1 het volgende:
k heb dit een keer aangekaart toen ik een van hen tegenkwam, maar dit werd genegeerd en zelfs uitgelachen.
oplossen met de buren of verhuizen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:53 schreef dolpo1 het volgende:
Ik heb helaas problemen met mijn buren. Je zou verwachten dat je bij een vrijstaande woning weinig overlast hebt, maar in mijn geval is dat niet zo. Mijn oprit grenst direct aan die van de buren en is aan de smalle kant. Ik heb geen goed contact met hen. De afgelopen tijd parkeren zij hun auto precies op de erfgrens, waarbij de buitenspiegel over mijn perceel uitsteekt. Hierdoor wordt het voor mij erg lastig om in en uit mijn auto te stappen, temeer omdat ik aan de andere kant een muur heb.
Ik heb dit een keer aangekaart toen ik een van hen tegenkwam, maar dit werd genegeerd en zelfs uitgelachen. Ook heb ik contact opgenomen met de gemeente, maar zij gaven aan niets voor mij te kunnen betekenen, wat ik best vreemd vond.
Ben nu op zoek naar advies over welke stappen ik kan ondernemen. Ik heb even overwogen om zelf een fysieke oplossing te plaatsen (draadeind te grond in slaan achter de spiegel bijvoorbeeld), maar ik wil geen verdere escalatie of conflicten. Ze zijn mijn energie niet meer waard dan ze nu al zijn.
Heeft iemand tips over hoe ik dit op een constructieve manier kan aanpakken en wat ik kan doen tegen dit vervelende gedrag? Het is en blijft gewoon mijn grond.
Of gewoon een paar scherpe betonnen paaltjes. Dan is het snel afgelopenquote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:55 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Een hekje op jouw grond zetten. Hoog boven de spiegeltje..
Kan ook. Alleen vind ik de beton paal een lelijk gezicht.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:49 schreef 111210 het volgende:
[..]
Of gewoon een paar scherpe betonnen paaltjes. Dan is het snel afgelopen
Waarom is dat vreemd? Waarom zou de gemeente een rol hebben in jouw private probleem met je buren?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:53 schreef dolpo1 het volgende:
Ook heb ik contact opgenomen met de gemeente, maar zij gaven aan niets voor mij te kunnen betekenen, wat ik best vreemd vond.
Ik vermoed dat TS in dit verhaal de gekke buurman is. Vreemd verhaal dat je je zó opwindt over een buitenspiegel dat je naar de gemeente stapt voor maatregelen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:48 schreef freak1 het volgende:
[..]
ik geloof er niets van dat als je daar netjes aanbelt, vraagt of het anders kan en of er iets opgelost moet worden, ze je uitlachen en de deur dichtslaan,. daar speelt meer
Het probleem lijkt me niet zozeer de spiegel, maar meer het feit dat ze dus met de rechterkant van de auto op een centimeter van de erfgrens parkeren, waardoor TS z'n deur niet fatsoenlijk open kan doen. Of daar nu een spiegel is of niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zou ik ook doen. Als je 10 centimeter meer naar voor of achter parkeert dan heb je toch geen last meer van die spiegel?
De Tweakers methode kan je toepassen. Heb je rechtsbijstand?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:53 schreef dolpo1 het volgende:
Wel eerst zelf dat kratje leeg drinken natuurlijk voordat je langs gaat.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De Tweakers methode kan je toepassen. Heb je rechtsbijstand?![]()
Anders: ga met een kratje bier langs en bespreek het. Dat zijn zo'n beetje de opties.
Nou dat heb ik dus eens gedaan. Ons huis was door de vorige 2 bewoners ontvlucht omdat de buurman ad ene kant knetterwaus is. Dat wisten wij niet. Tot ik eens thuiskwam en die gek schreeuwde en dreigde naar mijn 2 toen kleine kinderen. Ik kwam net thuis en vroeg wat doe je? Waren ze over ons eigen achyerhekje geklommen en dat mocht niet vlg hem, en toen begon die op mij te schreeuwen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:09 schreef FlippingCoin het volgende:
Mijn advies: pak ze zo hard terug dat ze denken oh kut die kerel is gek dit hadden we nooit moeten doen.
Dat gaat dan natuurlijk van kwaad tot erger, dat is altijd het probleem met zulke akkefietjesquote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:12 schreef buzz1291 het volgende:
Tent haring in de grond en met een stevige vislijn aan die spiegel monteren
Die hoop heb ik al opgegeven aangezien iedereen geholpen moet worden aan een koopwoning.quote:Je zou verwachten dat je bij een vrijstaande woning weinig overlast hebt
Waarom niet?quote:Ik heb geen goed contact met hen
Ja, écht een goed plan man. Echt toppie. Want dát zal het vast oplossen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:49 schreef TAmaru het volgende:
TS moet gewoon terugtreiteren
Bijvoorbeeld iets in de uitlaat van de auto van de buren stoppen
Dit soort gedrag moet je hard aanpakken hoor. Wel eerst waarschuwen. "Als het nu niet stopt, zijn er gevolgen, en je zult vanzelf merken welke gevolgen dat zijn". Vervolgens iets in de uitlaat doen, banden lek steken, dode vis door de brievenbus gooien, auto bespuiten met graffiti etc. Alles in alle toonaarden ontkennen en wel meteen een camera op eigen terrein zetten zodat de buren het niet terug gaan doen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, écht een goed plan man. Echt toppie. Want dát zal het vast oplossen.
Tuurlijk. Doe jij maar lekker vertellen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:00 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dit soort gedrag moet je hard aanpakken hoor. Wel eerst waarschuwen. "Als het nu niet stopt, zijn er gevolgen, en je zult vanzelf merken welke gevolgen dat zijn". Vervolgens iets in de uitlaat doen, banden lek steken, dode vis door de brievenbus gooien, auto bespuiten met graffiti etc. Alles in alle toonaarden ontkennen en wel meteen een camera op eigen terrein zetten zodat de buren het niet terug gaan doen.
En daarna Frank Visser bellen, dan kan de rest van NL ook meegenietenquote:Op woensdag 14 januari 2026 11:00 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dit soort gedrag moet je hard aanpakken hoor. Wel eerst waarschuwen. "Als het nu niet stopt, zijn er gevolgen, en je zult vanzelf merken welke gevolgen dat zijn". Vervolgens iets in de uitlaat doen, banden lek steken, dode vis door de brievenbus gooien, auto bespuiten met graffiti etc. Alles in alle toonaarden ontkennen en wel meteen een camera op eigen terrein zetten zodat de buren het niet terug gaan doen.
Mafkees.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:00 schreef TAmaru het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |