abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219824434
Ik heb helaas problemen met mijn buren. Je zou verwachten dat je bij een vrijstaande woning weinig overlast hebt, maar in mijn geval is dat niet zo. Mijn oprit grenst direct aan die van de buren en is aan de smalle kant. Ik heb geen goed contact met hen. De afgelopen tijd parkeren zij hun auto precies op de erfgrens, waarbij de buitenspiegel over mijn perceel uitsteekt. Hierdoor wordt het voor mij erg lastig om in en uit mijn auto te stappen, temeer omdat ik aan de andere kant een muur heb.

Ik heb dit een keer aangekaart toen ik een van hen tegenkwam, maar dit werd genegeerd en zelfs uitgelachen. Ook heb ik contact opgenomen met de gemeente, maar zij gaven aan niets voor mij te kunnen betekenen, wat ik best vreemd vond.

Ben nu op zoek naar advies over welke stappen ik kan ondernemen. Ik heb even overwogen om zelf een fysieke oplossing te plaatsen (draadeind te grond in slaan achter de spiegel bijvoorbeeld), maar ik wil geen verdere escalatie of conflicten. Ze zijn mijn energie niet meer waard dan ze nu al zijn.

Heeft iemand tips over hoe ik dit op een constructieve manier kan aanpakken en wat ik kan doen tegen dit vervelende gedrag? Het is en blijft gewoon mijn grond.
pi_219824444
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 11:53 schreef dolpo1 het volgende:
Ik heb helaas problemen met mijn buren. Je zou verwachten dat je bij een vrijstaande woning weinig overlast hebt, maar in mijn geval is dat niet zo. Mijn oprit grenst direct aan die van de buren en is aan de smalle kant. Ik heb geen goed contact met hen. De afgelopen tijd parkeren zij hun auto precies op de erfgrens, waarbij de buitenspiegel over mijn perceel uitsteekt. Hierdoor wordt het voor mij erg lastig om in en uit mijn auto te stappen, temeer omdat ik aan de andere kant een muur heb.

Ik heb dit een keer aangekaart toen ik een van hen tegenkwam, maar dit werd genegeerd en zelfs uitgelachen. Ook heb ik contact opgenomen met de gemeente, maar zij gaven aan niets voor mij te kunnen betekenen, wat ik best vreemd vond.

Ben nu op zoek naar advies over welke stappen ik kan ondernemen. Ik heb even overwogen om zelf een fysieke oplossing te plaatsen (draadeind te grond in slaan achter de spiegel bijvoorbeeld), maar ik wil geen verdere escalatie of conflicten. Ze zijn mijn energie niet meer waard dan ze nu al zijn.

Heeft iemand tips over hoe ik dit op een constructieve manier kan aanpakken en wat ik kan doen tegen dit vervelende gedrag? Het is en blijft gewoon mijn grond.
Een hekje op jouw grond zetten. Hoog boven de spiegeltje..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 13 januari 2026 @ 11:58:02 #3
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219824469
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 11:55 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
en als ze dan verhaal komen halen, ze gewoon uitlachen.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_219824487
Je kan het negeren of je kan inderdaad zo'n paaltje plaatsen. Bij optie 1 laat je over jezelf heen lopen, bij optie 2 heb je kans op verdere escalatie natuurlijk.

Is het een optie om vanavond gewoon eens aan te bellen en het gesprek aan te gaan? Of zijn er dingen in het verleden gebeurd waardoor dit niet (meer) kan?
  dinsdag 13 januari 2026 @ 12:00:11 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219824488
Ik geloof nooit dat een uitstekende zijspiegel het jou zo lastig maakt om uit je auto te stappen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219824495
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik geloof nooit dat een uitstekende zijspiegel het jou zo lastig maakt om uit je auto te stappen.
:')

Niet snappen dat dit niet om zijspiegels en ruimte gaat maar gewoon om treiterijen.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 12:03:35 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219824504
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:02 schreef Solispolar het volgende:

[..]
:')

Niet snappen dat dit niet om zijspiegels en ruimte gaat maar gewoon om treiterijen.
TS direct maar op zijn woord geloven. :')
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 12:06:39 #8
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_219824520
De kunst is dat je net wat gekker moet zijn dan de ander. In dit geval trap je de spiegels van de auto af voordat je parkeert. Bij escalatie hierop reageer je met de overtreffende trap. Krassen op jouw auto? Je slaat de andere auto aan puin met een houten knuppel. Gooien ze daarna je ramen in, sla je de buurman met een ijzeren staaf op zijn knieën. Uiteindelijk lost dit het probleem op.
Please consider the environment before printing this post
pi_219824551
Gewoon een paar keer terug doen, zorgen dat je eerder thuis bent en je auto zelf zo dicht tegen de grens zetten. je zou dan ruimte genoeg moeten hebben aan de kant van de muur om in en uit te stappen.

Of juist als je later thuis bent de auto op 1 cm langs de andere zettenof met de spiegels zo dicht tegen elkaar dat ze er nieteens uit kunnen (met kans dat je de volgende dag wel je spiegel kwijt bent), als ze verhaal komen halen kan je uitleggen dat je zo wel moet parkeren omdat je anders niet in of uit kan stappen omdat ze zelf zodicht aan de grens zitten.

Alleen heb je kans dat de buren er niet veel om geven en je eindigd met krassen en deuken in de auto.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 13 januari 2026 @ 12:28:08 #10
141482 Q.
JurassiQ
pi_219824633
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 11:59 schreef Solispolar het volgende:
Je kan het negeren of je kan inderdaad zo'n paaltje plaatsen. Bij optie 1 laat je over jezelf heen lopen, bij optie 2 heb je kans op verdere escalatie natuurlijk.

Is het een optie om vanavond gewoon eens aan te bellen en het gesprek aan te gaan? Of zijn er dingen in het verleden gebeurd waardoor dit niet (meer) kan?
Joegoslaaf inhuren.
For great justice!
  dinsdag 13 januari 2026 @ 12:28:56 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219824638
quote:
k heb dit een keer aangekaart toen ik een van hen tegenkwam, maar dit werd genegeerd en zelfs uitgelachen.
Zou ik ook doen. Als je 10 centimeter meer naar voor of achter parkeert dan heb je toch geen last meer van die spiegel?
Huilen dan.
pi_219824741
Hoe kort zijn die opritten dat je precies met de deuren tegen elkaar moet staan? Als dat echt het geval is en je het niet kan oplossen met iets meer naar voren of naar achteren te parkeren (of andersom, immers het gaat alleen om de bestuurder want de passagier kan altijd eerder uitstappen) dan mag je een hekje plaatsen maar dan wel op je eigen grond... volgens mij maar max 1 meter hoogte in de voortuin.

Maar volgens mij is een hekje net zo vervelend als een auto dus je hebt er dan zelf niks aan... en hij ook niet dus het is een lose-lose.
Facts don't care about your feelings
pi_219824753
quote:

oplossen met de buren of verhuizen.

tja, je kunt een hek op je eigen terrein zetten, een erfafscheiding, die mag 1 meter hoog zijn. maar dan heb je er zelf ook last van vermoed ik. verder betwijfel ik of die 15 cm van een spiegel het verschil gaan maken...

het enige wat je kan doen, aangezien je buren niets illegaals doen, is het oplossen of verhuizen.

ik geloof er niets van dat als je daar netjes aanbelt, vraagt of het anders kan en of er iets opgelost moet worden, ze je uitlachen en de deur dichtslaan,. daar speelt meer
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_219824762
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 11:55 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Of gewoon een paar scherpe betonnen paaltjes. Dan is het snel afgelopen
pi_219824788
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:49 schreef 111210 het volgende:

[..]
Of gewoon een paar scherpe betonnen paaltjes. Dan is het snel afgelopen
Kan ook. Alleen vind ik de beton paal een lelijk gezicht.

Zet een mooie hekje op. stel dat buren boos worden en hekje slopen. Kan je gewoon lekker schadevergoedingen mee ontvangen. Plaats je nog mooiere hek op.

Kortom, hou gewoon simpel. Kan ze je ook niets maken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_219824814
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zou ik ook doen.
Joh.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 13:07:13 #17
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_219824856
Cabrio kopen
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_219824879
oprit verbreden?
graag op anoniem
pi_219824903
Verhuizen!
Vakman pur sang
pi_219824911
quote:
Ook heb ik contact opgenomen met de gemeente, maar zij gaven aan niets voor mij te kunnen betekenen, wat ik best vreemd vond.
Waarom is dat vreemd? Waarom zou de gemeente een rol hebben in jouw private probleem met je buren?
pi_219824912
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:48 schreef freak1 het volgende:

[..]

ik geloof er niets van dat als je daar netjes aanbelt, vraagt of het anders kan en of er iets opgelost moet worden, ze je uitlachen en de deur dichtslaan,. daar speelt meer
Ik vermoed dat TS in dit verhaal de gekke buurman is. Vreemd verhaal dat je je zó opwindt over een buitenspiegel dat je naar de gemeente stapt voor maatregelen.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 13:46:16 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219825045
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zou ik ook doen. Als je 10 centimeter meer naar voor of achter parkeert dan heb je toch geen last meer van die spiegel?
Het probleem lijkt me niet zozeer de spiegel, maar meer het feit dat ze dus met de rechterkant van de auto op een centimeter van de erfgrens parkeren, waardoor TS z'n deur niet fatsoenlijk open kan doen. Of daar nu een spiegel is of niet.

Als het echt de spiegel is, dan zijn de opritten blijkbaar exact de lengtes van beide auto's.. In dat geval zou ik andersom inparkeren (zo'n beetje tegen hun auto aan) en toch aan de kant van de muur uitstappen.

Een paint zou helpen TS ^O^
pi_219825658
Gevalletje Rijdende Rechter
pi_219827460
1. Vul een bloempot met thermiet
2. Koop een zakjes sterretjes van 45 cm en knip het blankestuk ijzerdraad eraf.
3. stop een paar sterretjes in het midden van de thermiet
4. zet de bloempot op de motorkap van de buurman.
5. steek de sterretjes aan
6. Geniet van het spektakel :+
  dinsdag 13 januari 2026 @ 20:01:03 #25
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_219827569
Ik zou het laten en wellicht achteruit in parkeren?

Maar je kunt ook aanbellen en het gesprek nogmaals aan proberen te gaan.
Je kunt de rijdende rechter inschakelen (hebben wij ook nog een leuk popcorn moment)
Je kunt ook je auto er ook eerder parkeren op hun manier.
Je kunt een kleinere auto kopen.
Je kunt elke keer aanbellen als je de auto niet in kunt.

Wij kunnen ook zoveel bedenken. Echter moet je het zelf doen.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 20:09:48 #26
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219827697
Mijn advies: pak ze zo hard terug dat ze denken oh kut die kerel is gek dit hadden we nooit moeten doen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219827726
quote:
De Tweakers methode kan je toepassen. Heb je rechtsbijstand? :)

Anders: ga met een kratje bier langs en bespreek het. Dat zijn zo'n beetje de opties.

Edit: verhuizen! :) zie #36

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart2002 op 14-01-2026 05:58:26 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219828146
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 20:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
De Tweakers methode kan je toepassen. Heb je rechtsbijstand? :)

Anders: ga met een kratje bier langs en bespreek het. Dat zijn zo'n beetje de opties.
Wel eerst zelf dat kratje leeg drinken natuurlijk voordat je langs gaat.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_219828266
quote:
16s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 20:09 schreef FlippingCoin het volgende:
Mijn advies: pak ze zo hard terug dat ze denken oh kut die kerel is gek dit hadden we nooit moeten doen.
Nou dat heb ik dus eens gedaan. Ons huis was door de vorige 2 bewoners ontvlucht omdat de buurman ad ene kant knetterwaus is. Dat wisten wij niet. Tot ik eens thuiskwam en die gek schreeuwde en dreigde naar mijn 2 toen kleine kinderen. Ik kwam net thuis en vroeg wat doe je? Waren ze over ons eigen achyerhekje geklommen en dat mocht niet vlg hem, en toen begon die op mij te schreeuwen.
Nou laat ik het zo zeggen, zijn vrouw kwam een uur later verhaal halen dat haar man naar binnen was gevlucht en erg bang was.
Die man vlucht al jaren naar binnen als ik hem soms zie.
Vakman pur sang
  dinsdag 13 januari 2026 @ 21:12:39 #30
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_219828377
Tent haring in de grond en met een stevige vislijn aan die spiegel monteren
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')