abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219820832
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:31 schreef Jippie het volgende:
The Office US, was toch echt een stuk beter dan de Britse versie.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Wat zeker is: zonder de Britse versie had er nooit een US versie bestaan. Denk daar over na vrouw. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219820862
Ja dat zal ze leren :’)
U MAD?
pi_219821108
Denk dat we ons als consument er best bewust van mogen zijn dat wij ook de "macht" van de VS voeden met onze aankopen. Daarom deze discussie gestart in LIF: Fokfluencer in LIF / Het koop Nederlands en Europees topic: wat doen jullie?

Je hoeft uiteraard niet alles te boycotten, maar allicht kun je wel bewustere keuzes maken. Uiteindelijk zijn we als west-Europeanen ook consumenten met veel koopkracht.
pi_219821158
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:22 schreef MichaelScott het volgende:

Voortaan toch maar voor Croky chips gaan.
Croky chips valt niet te vreten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 12 januari 2026 @ 20:54:36 #105
485843 crew  Jippie
pi_219821421
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Wat zeker is: zonder de Britse versie had er nooit een US versie bestaan. Denk daar over na vrouw. :)
Zal ik doen man.
pi_219821437
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:14 schreef Starhopper het volgende:
Zijn er Europese alternatieven voor Netflix? :')
Amazon
Vakman pur sang
pi_219821440
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:54 schreef Jippie het volgende:

[..]
Zal ik doen man.
:D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 12 januari 2026 @ 20:59:39 #108
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219821463
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Amazon
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219821468
Geen enkele Europese streamingdienst draait niet op Amerikaanse platforms.

Bijvoorbeeld spotify, totaal Amerikaanse data cloud.
Vakman pur sang
pi_219821515
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Croky chips valt niet te vreten.
Lol. De enige die wel kruiden op zijn paprika chips doet ipv dat karige lays
pi_219822987
Cola drinken, ben je 12 ofzo :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 13 januari 2026 @ 09:19:54 #112
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219823542
Zou Trump daar wakker van liggen, 100.000 netflix abonnementen minder?

Dit soort dingen doe je eigenlijk alleen om jezelf een goed gevoel te geven natuurlijk, enig effect heeft het niet
Laffe huichelaar
pi_219823611
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 09:19 schreef timmmmm het volgende:

Dit soort dingen doe je eigenlijk alleen om jezelf een goed gevoel te geven natuurlijk, enig effect heeft het niet
Nee het is effectiever om EU breed gewoon gerichte heffingen in te voeren op het soort producten waarvan de productie grotendeels wordt gedaan door de fanatieke achterban van Trump.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219823934
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 09:19 schreef timmmmm het volgende:

Jullie kijken veel te beperkt. Het doet momenteel niets maar het is wel een okievlek
  dinsdag 13 januari 2026 @ 10:26:13 #115
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219823957
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 10:20 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Jullie kijken veel te beperkt. Het doet momenteel niets maar het is wel een okievlek
Ik zie het niet inderdaad. Of ik kijk te beperkt dat ik niet zo hoe deze beweging uit kan groeien tot iets wat wel zoden aan de dijk zet of jij overschat de reikwijdte
Laffe huichelaar
pi_219824652
Zoiets werkt in de praktijk niet. Zeker iemand die geregeld Coca Cola drinkt, die gaat niet ineens huismerk cola drinken lijkt mij zo.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 12:32:17 #117
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219824661
Lekker gaan boycotten. Koop nog wat chinese meuk enzo.

Infantiel geneuzel.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219824678
Waarom niet o.a. techniek, elektronica en medicijnen boycotten?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_219824770
De Deense regering is ook al bezig met overstappen op Linux en LibreOffice... dat vind Microsoft vast niet leuk.

Dat zouden meer organisaties en mensen moeten doen.
pi_219825014
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:46 schreef CoolGuy het volgende:
Iedereen stoppen met Microsoft en Apple producten, maar dat wordt lastig, dus dat gaat niemand, op een enkele mafklapper na, doen.
Dat is makkelijker dan je denkt. En, nee, je hebt er geen CLI gebruik voor nodig.

OS: gegeven Linux distributie (het beste voor 99% van de mensen is Linux Mint, omdat dat het meeste op Windows lijkt, een solide basis heeft en best een grote gemeenschap heeft.
Office: LibreOffice (wereldwijd) of OnlyOffice (Europees)
Gaming: goed mogelijk (ok, er zijn uitzonderingen, met name anti-cheat is een probleem), maar om de VSA kom je haast niet heen
3D graphics: Blender3D (Nederlands)(Het kan zelfs complete films maken)
Browser/email: te veel om op te noemen
Creatief schrijven: novelWriter (Noors)
Grafisch: GIMP (GNU Image Manipulation Program).
Vector Graphics: Inkscape
Cloud platform: NextCloud (Duits)(Kan je zelf installeren op je eigen server, als je wilt, of een gegeven provider inschakelen; bespaart je de rompslomp).
Muziek componeren: musescore (Cyprus)
Persoonlijke financiële administratie: gnucash

Moet ik doorgaan?

Ja, er zijn nog gaten (bijvoorbeeld CAD/CAM) in wat beschikbaar is voor Linux, maar die gaten zijn kleiner dan dat je denkt.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 14:32:26 #121
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219825335
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:20 schreef Fokfluencer het volgende:
Denk dat we ons als consument er best bewust van mogen zijn dat wij ook de "macht" van de VS voeden met onze aankopen. Daarom deze discussie gestart in LIF: Fokfluencer in LIF / Het koop Nederlands en Europees topic: wat doen jullie?

Je hoeft uiteraard niet alles te boycotten, maar allicht kun je wel bewustere keuzes maken. Uiteindelijk zijn we als west-Europeanen ook consumenten met veel koopkracht.
Want Groenland gaat ons Europese burgers iets aan? :')
Denemarken heeft die Groenlanders nou niet altijd even jofel behandelt en wij gaan sowieso nooit enig voordeel van dat Groenland krijgen dus waarom zouden wij ons druk maken om de kolonie van een land (dat niet eens volwaardig lid van de EU is)?
pi_219825415
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:17 schreef KvanG het volgende:
Angst ;(

Bang zijn voor Trump, waar best een deal mee kan worden gesloten, i.p.v. Ursula en haar strijdmakkers die Europa in een diep dal gooien.

Het moet wel heel slecht gaan met de binnenlandse politiek in Denemarken, dat ze een externe vijand nodig hebben.
Als je meer respect hebt voor Donald dan voor Ursula dan heb je natuurlijk ook de mogelijkheid te migre..oh wacht.
pi_219825479
Echt wat een droeftoeters hier. Elke kleine stap is nog steeds een stap. Het is echt niet alleen de Denen die dit doen. En ook niet alleen richting de VS.
Een Euro niet aan een Amerikaans bedrijf uitgegeven kan uitgegeven worden aan een Europees bedrijf die daarmee weer kan groeien.
Echt een groot gedeelte van de reageerders hier vind het blijkbaar prima dat we een kolonie van de VS worden. Als de VS echt zo geweldig is ga er naar toe, oh wacht je bent dan een buitenlander en wordt je de bitch van de ICE....
pi_219825482
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:50 schreef Telefoonvork het volgende:
De Deense regering is ook al bezig met overstappen op Linux en LibreOffice... dat vind Microsoft vast niet leuk.

Dat zouden meer organisaties en mensen moeten doen.
Ik zie veel Europese overheden tussen nu en 5 jaar naar Europese alternatieven overstappen. Zeker voor overheden komen nu vervangende pakketten ter beschikking, zoals OpenDesk.
  Moderator dinsdag 13 januari 2026 @ 15:05:12 #125
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219825512
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 13:36 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]
Dat is makkelijker dan je denkt. En, nee, je hebt er geen CLI gebruik voor nodig.

OS: gegeven Linux distributie (het beste voor 99% van de mensen is Linux Mint, omdat dat het meeste op Windows lijkt, een solide basis heeft en best een grote gemeenschap heeft.
Office: LibreOffice (wereldwijd) of OnlyOffice (Europees)
Gaming: goed mogelijk (ok, er zijn uitzonderingen, met name anti-cheat is een probleem), maar om de VSA kom je haast niet heen
3D graphics: Blender3D (Nederlands)(Het kan zelfs complete films maken)
Browser/email: te veel om op te noemen
Creatief schrijven: novelWriter (Noors)
Grafisch: GIMP (GNU Image Manipulation Program).
Vector Graphics: Inkscape
Cloud platform: NextCloud (Duits)(Kan je zelf installeren op je eigen server, als je wilt, of een gegeven provider inschakelen; bespaart je de rompslomp).
Muziek componeren: musescore (Cyprus)
Persoonlijke financiële administratie: gnucash

Moet ik doorgaan?

Ja, er zijn nog gaten (bijvoorbeeld CAD/CAM) in wat beschikbaar is voor Linux, maar die gaten zijn kleiner dan dat je denkt.
Ja dat kan, maar het overgrote deel van de mensen gaat dat gewoon niet doen. Inclusief ik. Ik ga die moeite allemaal niet doen.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')