Daar zijn de meningen over verdeeld. Wat zeker is: zonder de Britse versie had er nooit een US versie bestaan. Denk daar over na vrouw.quote:Op maandag 12 januari 2026 15:31 schreef Jippie het volgende:
The Office US, was toch echt een stuk beter dan de Britse versie.
Croky chips valt niet te vreten.quote:Op maandag 12 januari 2026 19:22 schreef MichaelScott het volgende:
Voortaan toch maar voor Croky chips gaan.
Zal ik doen man.quote:Op maandag 12 januari 2026 19:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Wat zeker is: zonder de Britse versie had er nooit een US versie bestaan. Denk daar over na vrouw.
Amazonquote:Op maandag 12 januari 2026 14:14 schreef Starhopper het volgende:
Zijn er Europese alternatieven voor Netflix?
quote:
quote:
Lol. De enige die wel kruiden op zijn paprika chips doet ipv dat karige laysquote:Op maandag 12 januari 2026 20:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Croky chips valt niet te vreten.
Nee het is effectiever om EU breed gewoon gerichte heffingen in te voeren op het soort producten waarvan de productie grotendeels wordt gedaan door de fanatieke achterban van Trump.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:19 schreef timmmmm het volgende:
Zou Trump daar wakker van liggen, 100.000 netflix abonnementen minder?
Dit soort dingen doe je eigenlijk alleen om jezelf een goed gevoel te geven natuurlijk, enig effect heeft het niet
Jullie kijken veel te beperkt. Het doet momenteel niets maar het is wel een okievlekquote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:19 schreef timmmmm het volgende:
Zou Trump daar wakker van liggen, 100.000 netflix abonnementen minder?
Dit soort dingen doe je eigenlijk alleen om jezelf een goed gevoel te geven natuurlijk, enig effect heeft het niet
Ik zie het niet inderdaad. Of ik kijk te beperkt dat ik niet zo hoe deze beweging uit kan groeien tot iets wat wel zoden aan de dijk zet of jij overschat de reikwijdtequote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:20 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Jullie kijken veel te beperkt. Het doet momenteel niets maar het is wel een okievlek
Dat is makkelijker dan je denkt. En, nee, je hebt er geen CLI gebruik voor nodig.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:46 schreef CoolGuy het volgende:
Iedereen stoppen met Microsoft en Apple producten, maar dat wordt lastig, dus dat gaat niemand, op een enkele mafklapper na, doen.
Want Groenland gaat ons Europese burgers iets aan?quote:Op maandag 12 januari 2026 20:20 schreef Fokfluencer het volgende:
Denk dat we ons als consument er best bewust van mogen zijn dat wij ook de "macht" van de VS voeden met onze aankopen. Daarom deze discussie gestart in LIF: Fokfluencer in LIF / Het koop Nederlands en Europees topic: wat doen jullie?
Je hoeft uiteraard niet alles te boycotten, maar allicht kun je wel bewustere keuzes maken. Uiteindelijk zijn we als west-Europeanen ook consumenten met veel koopkracht.
Als je meer respect hebt voor Donald dan voor Ursula dan heb je natuurlijk ook de mogelijkheid te migre..oh wacht.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:17 schreef KvanG het volgende:
Angst![]()
Bang zijn voor Trump, waar best een deal mee kan worden gesloten, i.p.v. Ursula en haar strijdmakkers die Europa in een diep dal gooien.
Het moet wel heel slecht gaan met de binnenlandse politiek in Denemarken, dat ze een externe vijand nodig hebben.
Ik zie veel Europese overheden tussen nu en 5 jaar naar Europese alternatieven overstappen. Zeker voor overheden komen nu vervangende pakketten ter beschikking, zoals OpenDesk.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:50 schreef Telefoonvork het volgende:
De Deense regering is ook al bezig met overstappen op Linux en LibreOffice... dat vind Microsoft vast niet leuk.
Dat zouden meer organisaties en mensen moeten doen.
Ja dat kan, maar het overgrote deel van de mensen gaat dat gewoon niet doen. Inclusief ik. Ik ga die moeite allemaal niet doen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 13:36 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Dat is makkelijker dan je denkt. En, nee, je hebt er geen CLI gebruik voor nodig.
OS: gegeven Linux distributie (het beste voor 99% van de mensen is Linux Mint, omdat dat het meeste op Windows lijkt, een solide basis heeft en best een grote gemeenschap heeft.
Office: LibreOffice (wereldwijd) of OnlyOffice (Europees)
Gaming: goed mogelijk (ok, er zijn uitzonderingen, met name anti-cheat is een probleem), maar om de VSA kom je haast niet heen
3D graphics: Blender3D (Nederlands)(Het kan zelfs complete films maken)
Browser/email: te veel om op te noemen
Creatief schrijven: novelWriter (Noors)
Grafisch: GIMP (GNU Image Manipulation Program).
Vector Graphics: Inkscape
Cloud platform: NextCloud (Duits)(Kan je zelf installeren op je eigen server, als je wilt, of een gegeven provider inschakelen; bespaart je de rompslomp).
Muziek componeren: musescore (Cyprus)
Persoonlijke financiële administratie: gnucash
Moet ik doorgaan?
Ja, er zijn nog gaten (bijvoorbeeld CAD/CAM) in wat beschikbaar is voor Linux, maar die gaten zijn kleiner dan dat je denkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |