abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219817277
maar vindt dan écht een schuur vol sleetjes :D

quote:
‘Wil je een slee hebben?’ Met die vraag benaderde een man in Den Dolder afgelopen week verschillende kinderen. Niet te vertrouwen, dacht de politie. Maar dat blijkt nu toch anders te zitten.

Hij zou er meerdere bij hem thuis hebben liggen en als de kinderen met hem mee zouden gaan, dan zouden ze een slee krijgen.

De politie in Den Dolder kreeg drie meldingen binnen van kinderen, tussen de 9 en 12 jaar, die door een onbekende man waren benaderd met de vraag of ze een slee wilden hebben.

Alert
Alle drie de kinderen waren alert, gingen niet op het aanbod in en vertelden het verhaal aan hun ouders, die vervolgens de politie inlichtten.

De wijkagent deed een oproep op sociale media om naar de man uit te kijken. Maar enkele dagen later blijkt deze onbekende enge man toch niet zo’n enge man te zijn. ‘Hij had goede bedoelingen’, schrijft de wijkagent nu.

Schuur vol met sleetjes
Nadat de man erachter kwam dat hij gezocht werd, meldde hij zich meteen bij de politie. Die deed een huisbezoek. En ja, de man had inderdaad een schuur vol met sleeën liggen. Hij had ze vorig jaar met wintersport gratis mee naar huis gekregen.

Dat het verdacht overkwam om de sleetjes op deze manier aan te bieden bij jonge kinderen, beseft de man nu maar al te goed, schrijft de wijkagent van Den Dolder. ‘Het was impulsief.’
https://www.ad.nl/binnenl(...)l-sleetjes~aa12a6fd/

Je mag ook niks meer tegenwoordig }:|

En voordat je het weet sta je als viezerik op Feestboek :r

[ Bericht 0% gewijzigd door r_one op 12-01-2026 23:03:57 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219817304
Anderzijds, dat hij een schuur vol sleetjes heeft is geen bewijs dat de man geen snode plannen zou hebben.
...hier om je mars te breken.
  maandag 12 januari 2026 @ 13:21:28 #3
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_219817331
Zeg meisje, wil je misschien een snoepje sleetje?

Wel erg naief ja. _O-
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  maandag 12 januari 2026 @ 13:25:06 #4
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219817354
Laat maar :X
pi_219817368
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:25 schreef Tengano het volgende:
Laat maar :X
I saw what you did there :D
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 12 januari 2026 @ 13:26:59 #6
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219817372
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:16 schreef EvilSkittle het volgende:
Anderzijds, dat hij een schuur vol sleetjes heeft is geen bewijs dat de man geen snode plannen zou hebben.
Goede alibi idd
pi_219817396
Ach... kan beide partijen begrijpen. Erg slim pakte die man het niet aan (sleep die sleeën mee naar de kinderen, ipv andersom), wel sympathiek

Denk dat de kinderen en politie en ouders goed gehandeld hebben, al is het sneu voor die meneer (en ik ben slecht, achterin mijn hoofd kriebelt er toch een twijfel aan de bedoelingen van die man, maar dat ligt geheel aan mij. Ik ben nogal wantrouwig)
pi_219817485
Man had beter al die sleetjes in de auto kunnen laden en dan langs populaire speelplekken sleetjes strooien.
Twiddel
pi_219817551
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:42 schreef summer2bird het volgende:
Man had beter al die sleetjes in de auto kunnen laden en dan langs populaire speelplekken sleetjes strooien.
Of ze gewoon verkopen op Marktplaats

https://www.marktplaats.n(...)-sneeuw-scheppen-etc
https://www.marktplaats.n(...)ezocht-partij-sleeen
.
  maandag 12 januari 2026 @ 13:52:10 #10
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219817554
De man had ook een Marktplaats account aan kunnen maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 januari 2026 @ 13:52:22 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219817557
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:42 schreef summer2bird het volgende:
Beter in een wit busje :') _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 12 januari 2026 @ 13:54:11 #12
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219817574
quote:
Dat zou dan ook werken bij het aanbieden van snoepjes.

Maar even serieus; jammer dat we al zo ver zijn afgegleden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219817579
Snap beide kanten wel...

Die man wil iets goeds doen en voor de anderen klinkt het raar dat een man je naar huis vraagt.

Hij had dit anders moeten aanpakken. Door bv marktplaats of gewoon een slee mee te nemen en ter plekke weg te geven. Kinderen naar huis vragen is beetje gek.
Overigens dat hij een schuur vol heeft zegt mij nog weinig over ´´goede beweegredenen´´.

De ouders tja, hadden die wat anders kunnen doen?
Nee, kinderen deden er goed aan en als ouder doe je dan wat.
pi_219817634
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:54 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dat zou dan ook werken bij het aanbieden van snoepjes.

Maar even serieus; jammer dat we al zo ver zijn afgegleden.
Pun intended? :D
.
pi_219817655
quote:
Dan was het wel iemand die van gokken hield. Hoe vaak ligt er in Nederland genoeg sneeuw om een slee te kunnen gebruiken? Voor hetzelfde geld had hij nog zeven jaar kunnen wachten om zijn sleetjes in te kunnen zetten.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  maandag 12 januari 2026 @ 14:02:04 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219817657
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:59 schreef r_one het volgende:

[..]
Pun intended? :D
Nee. Ik zit nu in de fase onbewust-bekwaam. ;)

Het gaat vanzelf.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219817679
Man lokt kinderen met verhalen over pretpark in tuin maar blijkt dan echt pretpark in tuin te hebben

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219817707
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:01 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dan was het wel iemand die van gokken hield. Hoe vaak ligt er in Nederland genoeg sneeuw om een slee te kunnen gebruiken? Voor hetzelfde geld had hij nog zeven jaar kunnen wachten om zijn sleetjes in te kunnen zetten.
quote:
Hij had ze vorig jaar met wintersport gratis mee naar huis gekregen.
.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 12 januari 2026 @ 14:36:56 #19
284411 crew  heywoodu
pi_219817934
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ach... kan beide partijen begrijpen. Erg slim pakte die man het niet aan (sleep die sleeën mee naar de kinderen, ipv andersom), wel sympathiek

Denk dat de kinderen en politie en ouders goed gehandeld hebben, al is het sneu voor die meneer (en ik ben slecht, achterin mijn hoofd kriebelt er toch een twijfel aan de bedoelingen van die man, maar dat ligt geheel aan mij. Ik ben nogal wantrouwig)
Beduidend handiger zou zijn als hij bijvoorbeeld alleen kinderen benaderd had die met hun ouders ergens waren, en dan eigenlijk met name de ouders benaderd had :+ (en een slee bij zich had)

Dit was niet zo handig nee :P
pi_219817939
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:01 schreef knoopie het volgende:

[..]
Gelegenheidspedo.
pi_219818002
Sleetje in ruil voor jouw sneetje.
  maandag 12 januari 2026 @ 15:26:40 #22
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219818234
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:50 schreef Cockwhale het volgende:
Sleetje in ruil voor jouw sneetje.
Ik wou net een lompe grap verzinnen over het woord "sleetje" verkeerd verstaan voor "spleetje" o.i.d maar eigenlijk is het vrij triest dat iemand die iets aardigs bedoelt zulke hysterie veroorzaakt.

Jaren geleden zag mijn ex in het winkelcentrum dat er een fiets met een peuter in het kinderzitje in een standaard stond met een kleuter ernaast. Geen ouder in zicht. Het waaide.

Ex loopt naar de fiets en houdt het stuur vast zodat de fiets niet om kan klappen en wacht tot de ouder (moeder, bleek) weer op kwam dagen. Kreeg hij toch een bende geschreeuw en gekrijs over zich heen.

Hij kreeg niet eens de kans om het uit te leggen, allemaal mensen keken met vieze gezichten en hij schaamde zich dood. Hij heeft echt weken niet naar de winkel durven gaan.
pi_219818389
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik wou net een lompe grap verzinnen over het woord "sleetje" verkeerd verstaan voor "spleetje" o.i.d maar eigenlijk is het vrij triest dat iemand die iets aardigs bedoelt zulke hysterie veroorzaakt.

Jaren geleden zag mijn ex in het winkelcentrum dat er een fiets met een peuter in het kinderzitje in een standaard stond met een kleuter ernaast. Geen ouder in zicht. Het waaide.

Ex loopt naar de fiets en houdt het stuur vast zodat de fiets niet om kan klappen en wacht tot de ouder (moeder, bleek) weer op kwam dagen. Kreeg hij toch een bende geschreeuw en gekrijs over zich heen.

Hij kreeg niet eens de kans om het uit te leggen, allemaal mensen keken met vieze gezichten en hij schaamde zich dood. Hij heeft echt weken niet naar de winkel durven gaan.
Als hij er maar van geleerd heeft.

Tenzij een kind half dood ligt te gaan bemoei ik me er niet mee. Geen zin in dergelijk achterlijk gedrag van ouders die niet eens op hun kind letten.
pi_219818643
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe hij het verwoordde, maar het is gewoon heel dom om zoiets aan kinderen te vragen.
pi_219818693
Ja heel handig is het ook niet. Helemaal als om en nabij hetzelfde moment een meisje van 10 bij een man weg wordt gevist omdat ze vermist was.

Gelukkig goed afgelopen maar doe het voortaan effe via de ouders of zo :+ Scheelt weer een politie-inzet.
Ook in moeilijke tijden.
pi_219819001
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:05 schreef Gibson88 het volgende:
Ja heel handig is het ook niet. Helemaal als om en nabij hetzelfde moment een meisje van 10 bij een man weg wordt gevist omdat ze vermist was.
Ja, altijd éérst even het nieuws checken voordat je een kind gaat lokken met een slee. 8)7

En in Ghana hebben ze nog nooit een slee gezien :')
quote:
Gelukkig goed afgelopen maar doe het voortaan effe via de ouders of zo :+ Scheelt weer een politie-inzet.
Die ouders zitten vaak thuis te Netflixen. Moet je eerst daar helemaal heen ..... zucht ....
.
pi_219819008
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:58 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe hij het verwoordde,
Vast niet "mijn sleetje voor jouw spleetje?" :{w
quote:
maar het is gewoon heel dom om zoiets aan kinderen te vragen.
Niet handig nee. En dat beseft hij zelf ook nu:
quote:
8s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:13 schreef r_one het volgende:
Dat het verdacht overkwam om de sleetjes op deze manier aan te bieden bij jonge kinderen, beseft de man nu maar al te goed, schrijft de wijkagent van Den Dolder. 'Het was impulsief.'
.
pi_219819024
Vind het wel sneu voor die man

Even (naïef) aannemen dat hij het goed bedoelde
pi_219819037
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vind het wel sneu voor die man

Even (naïef) aannemen dat hij het goed bedoelde
Dat aannemen is niet naïef.
De man bleek onhandig, niet fout.
(aannemende dat de wijkagent een goede inschatting kan maken)
.
pi_219819042
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:57 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat aannemen is niet naïef.
De man bleek onhandig, niet fout.
(aannemende dat de wijkagent een goede inschatting kan maken)
Ja, maar ik ben zelf er cynisch over en dat is slecht van me, ik weet het... Anderzijds is het verhaal zo vaag dat het vast wel zal kloppen ja :Y
pi_219819054
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja, maar ik ben zelf er cynisch over en dat is slecht van me, ik weet het... Anderzijds is het verhaal zo vaag dat het vast wel zal kloppen ja :Y
Niet zo zwart-wit denken CotS ;)
.
pi_219819065
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:59 schreef r_one het volgende:

[..]
Niet zo zwart-wit denken CotS ;)
Ja dat hoor ik vaker _O- grijs is gewoon niet mijn kleur O-)
pi_219819087
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja dat hoor ik vaker _O- grijs is gewoon niet mijn kleur O-)
Noem je het donkerwit. Of lichtzwart.

Anyway, ik snap je wantrouwen vóóraf maar nu blijkt áchteraf dat het gewoon koosjer was. En die inschatting komt van een wijkagent, niet van een buurvrouw ofzo. Dan moet het nu ook eens klaar zijn met vuur erbij bedenken omdat er rook was.
.
pi_219819098
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:05 schreef r_one het volgende:

[..]
Noem je het donkerwit. Of lichtzwart.

Anyway, ik snap je wantrouwen vóóraf maar nu blijkt áchteraf dat het gewoon koosjer was. En die inschatting komt van een wijkagent, niet van een buurvrouw ofzo. Dan moet het nu ook eens klaar zijn met vuur erbij bedenken omdat er rook was.
Ik erken daarom ook dat ik cynisch en slecht ben
pi_219819106
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
slecht
Zucht ... gaat heen slecht mens, gaat haken!
.
pi_219819107
quote:
Wat zou wél bewijs zijn dat iemand geen snode plannen heeft? Misschien heb jij wel snode plannen.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_219819119
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:08 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Wat zou wél bewijs zijn dat iemand geen snode plannen heeft? Misschien heb jij wel snode plannen.
Medische verklaring van (preventieve) castratie. Waterdicht :Y
.
pi_219819121
quote:
12s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:08 schreef r_one het volgende:

[..]
Zucht ... gaat heen slecht mens, gaat haken!
Goed idee :+

Ben ik ook al mee bezig ;)

maar je begrijpt wat ik bedoel. Ik erken dat ik onterecht cynisch ben.
Die wijkagent zal er vast wel oog op hebben en die man zal vast onhandig zijn geweest. En idd een sleeverzameling met ons klimaat om kinderen te kunnen lokken is uitermate onwaarschijnlijk. Dan kun je beter voor het ouderwetse zielige puppy gaan die geknuffeld wil worden oid
pi_219819128
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Goed idee :+

Ben ik ook al mee bezig ;)
Wat haak je? Een slee?
quote:
maar je begrijpt wat ik bedoel. Ik erken dat ik onterecht cynisch ben.
Die wijkagent zal er vast wel oog op hebben en die man zal vast onhandig zijn geweest. En idd een sleeverzameling met ons klimaat om kinderen te kunnen lokken is uitermate onwaarschijnlijk. Dan kun je beter voor het ouderwetse zielige puppy gaan die geknuffeld wil worden oid
Ik heb altijd koekjes en snoepjes bij me :9
Werkt altijd, als vliegen op de stroop komen ze op me af
SPOILER
.
  maandag 12 januari 2026 @ 17:13:25 #40
364037 ChildoftheStars
pi_219819132
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:12 schreef r_one het volgende:

[..]
Wat haak je? Een slee?
[..]
Ik heb altijd koekjes en snoepjes bij me :9
_O-

Foei
  maandag 12 januari 2026 @ 17:16:32 #41
206164 Gibson88
Ongekend.
pi_219819142
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:50 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja, altijd éérst even het nieuws checken voordat je een kind gaat lokken met een slee. 8)7

En in Ghana hebben ze nog nooit een slee gezien :')
[..]
Die ouders zitten vaak thuis te Netflixen. Moet je eerst daar helemaal heen ..... zucht ....
Oh zo wilde ik het niet vergelijken.

Klopt In Ghana hebben ze geen idee.

En inderdaad, helaas wel.
Ook in moeilijke tijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')