https://www.ad.nl/binnenl(...)l-sleetjes~aa12a6fd/quote:‘Wil je een slee hebben?’ Met die vraag benaderde een man in Den Dolder afgelopen week verschillende kinderen. Niet te vertrouwen, dacht de politie. Maar dat blijkt nu toch anders te zitten.
Hij zou er meerdere bij hem thuis hebben liggen en als de kinderen met hem mee zouden gaan, dan zouden ze een slee krijgen.
De politie in Den Dolder kreeg drie meldingen binnen van kinderen, tussen de 9 en 12 jaar, die door een onbekende man waren benaderd met de vraag of ze een slee wilden hebben.
Alert
Alle drie de kinderen waren alert, gingen niet op het aanbod in en vertelden het verhaal aan hun ouders, die vervolgens de politie inlichtten.
De wijkagent deed een oproep op sociale media om naar de man uit te kijken. Maar enkele dagen later blijkt deze onbekende enge man toch niet zo’n enge man te zijn. ‘Hij had goede bedoelingen’, schrijft de wijkagent nu.
Schuur vol met sleetjes
Nadat de man erachter kwam dat hij gezocht werd, meldde hij zich meteen bij de politie. Die deed een huisbezoek. En ja, de man had inderdaad een schuur vol met sleeën liggen. Hij had ze vorig jaar met wintersport gratis mee naar huis gekregen.
Dat het verdacht overkwam om de sleetjes op deze manier aan te bieden bij jonge kinderen, beseft de man nu maar al te goed, schrijft de wijkagent van Den Dolder. ‘Het was impulsief.’
I saw what you did therequote:
Goede alibi iddquote:Op maandag 12 januari 2026 13:16 schreef EvilSkittle het volgende:
Anderzijds, dat hij een schuur vol sleetjes heeft is geen bewijs dat de man geen snode plannen zou hebben.
Of ze gewoon verkopen op Marktplaatsquote:Op maandag 12 januari 2026 13:42 schreef summer2bird het volgende:
Man had beter al die sleetjes in de auto kunnen laden en dan langs populaire speelplekken sleetjes strooien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beter in een wit busjequote:Op maandag 12 januari 2026 13:42 schreef summer2bird het volgende:
Man had beter al die sleetjes in de auto kunnen laden en dan langs populaire speelplekken sleetjes strooien.
Dat zou dan ook werken bij het aanbieden van snoepjes.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:16 schreef EvilSkittle het volgende:
Anderzijds, dat hij een schuur vol sleetjes heeft is geen bewijs dat de man geen snode plannen zou hebben.
Pun intended?quote:Op maandag 12 januari 2026 13:54 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dat zou dan ook werken bij het aanbieden van snoepjes.
Maar even serieus; jammer dat we al zo ver zijn afgegleden.
Dan was het wel iemand die van gokken hield. Hoe vaak ligt er in Nederland genoeg sneeuw om een slee te kunnen gebruiken? Voor hetzelfde geld had hij nog zeven jaar kunnen wachten om zijn sleetjes in te kunnen zetten.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:16 schreef EvilSkittle het volgende:
Nee. Ik zit nu in de fase onbewust-bekwaam.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 12 januari 2026 14:01 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dan was het wel iemand die van gokken hield. Hoe vaak ligt er in Nederland genoeg sneeuw om een slee te kunnen gebruiken? Voor hetzelfde geld had hij nog zeven jaar kunnen wachten om zijn sleetjes in te kunnen zetten.
quote:Hij had ze vorig jaar met wintersport gratis mee naar huis gekregen.
Beduidend handiger zou zijn als hij bijvoorbeeld alleen kinderen benaderd had die met hun ouders ergens waren, en dan eigenlijk met name de ouders benaderd hadquote:Op maandag 12 januari 2026 13:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ach... kan beide partijen begrijpen. Erg slim pakte die man het niet aan (sleep die sleeën mee naar de kinderen, ipv andersom), wel sympathiek
Denk dat de kinderen en politie en ouders goed gehandeld hebben, al is het sneu voor die meneer (en ik ben slecht, achterin mijn hoofd kriebelt er toch een twijfel aan de bedoelingen van die man, maar dat ligt geheel aan mij. Ik ben nogal wantrouwig)
Gelegenheidspedo.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:01 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dan was het wel iemand die van gokken hield. Hoe vaak ligt er in Nederland genoeg sneeuw om een slee te kunnen gebruiken? Voor hetzelfde geld had hij nog zeven jaar kunnen wachten om zijn sleetjes in te kunnen zetten.
Ik wou net een lompe grap verzinnen over het woord "sleetje" verkeerd verstaan voor "spleetje" o.i.d maar eigenlijk is het vrij triest dat iemand die iets aardigs bedoelt zulke hysterie veroorzaakt.quote:
Als hij er maar van geleerd heeft.quote:Op maandag 12 januari 2026 15:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik wou net een lompe grap verzinnen over het woord "sleetje" verkeerd verstaan voor "spleetje" o.i.d maar eigenlijk is het vrij triest dat iemand die iets aardigs bedoelt zulke hysterie veroorzaakt.
Jaren geleden zag mijn ex in het winkelcentrum dat er een fiets met een peuter in het kinderzitje in een standaard stond met een kleuter ernaast. Geen ouder in zicht. Het waaide.
Ex loopt naar de fiets en houdt het stuur vast zodat de fiets niet om kan klappen en wacht tot de ouder (moeder, bleek) weer op kwam dagen. Kreeg hij toch een bende geschreeuw en gekrijs over zich heen.
Hij kreeg niet eens de kans om het uit te leggen, allemaal mensen keken met vieze gezichten en hij schaamde zich dood. Hij heeft echt weken niet naar de winkel durven gaan.
Ik weet niet hoe hij het verwoordde, maar het is gewoon heel dom om zoiets aan kinderen te vragen.quote:Op maandag 12 januari 2026 15:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik wou net een lompe grap verzinnen over het woord "sleetje" verkeerd verstaan voor "spleetje" o.i.d maar eigenlijk is het vrij triest dat iemand die iets aardigs bedoelt zulke hysterie veroorzaakt.
Jaren geleden zag mijn ex in het winkelcentrum dat er een fiets met een peuter in het kinderzitje in een standaard stond met een kleuter ernaast. Geen ouder in zicht. Het waaide.
Ex loopt naar de fiets en houdt het stuur vast zodat de fiets niet om kan klappen en wacht tot de ouder (moeder, bleek) weer op kwam dagen. Kreeg hij toch een bende geschreeuw en gekrijs over zich heen.
Hij kreeg niet eens de kans om het uit te leggen, allemaal mensen keken met vieze gezichten en hij schaamde zich dood. Hij heeft echt weken niet naar de winkel durven gaan.
Ja, altijd éérst even het nieuws checken voordat je een kind gaat lokken met een slee.quote:Op maandag 12 januari 2026 16:05 schreef Gibson88 het volgende:
Ja heel handig is het ook niet. Helemaal als om en nabij hetzelfde moment een meisje van 10 bij een man weg wordt gevist omdat ze vermist was.
Die ouders zitten vaak thuis te Netflixen. Moet je eerst daar helemaal heen ..... zucht ....quote:Gelukkig goed afgelopen maar doe het voortaan effe via de ouders of zoScheelt weer een politie-inzet.
Vast niet "mijn sleetje voor jouw spleetje?"quote:Op maandag 12 januari 2026 15:58 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe hij het verwoordde,
Niet handig nee. En dat beseft hij zelf ook nu:quote:maar het is gewoon heel dom om zoiets aan kinderen te vragen.
quote:Op maandag 12 januari 2026 13:13 schreef r_one het volgende:
Dat het verdacht overkwam om de sleetjes op deze manier aan te bieden bij jonge kinderen, beseft de man nu maar al te goed, schrijft de wijkagent van Den Dolder. 'Het was impulsief.'
Dat aannemen is niet naïef.quote:Op maandag 12 januari 2026 16:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vind het wel sneu voor die man
Even (naïef) aannemen dat hij het goed bedoelde
Ja, maar ik ben zelf er cynisch over en dat is slecht van me, ik weet het... Anderzijds is het verhaal zo vaag dat het vast wel zal kloppen jaquote:Op maandag 12 januari 2026 16:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat aannemen is niet naïef.
De man bleek onhandig, niet fout.
(aannemende dat de wijkagent een goede inschatting kan maken)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |