Bedoel je hiermee te zeggen dat mensen met een laag inkomen de gok maar moeten nemen zonder vervoersbewijs te reizen?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
maar een keer geen vervoerbewijs hebben gelijk met een significant percentage van het minimumloon beboeten lijkt me gewoon niet zo nuttig.
ja maar dit kan helemaal niet meer want we hebben 2 miljard kapotgegooid op dequote:
Oh ja. Overigens ben ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja maar dit kan helemaal niet meer want we hebben 2 miljard kapotgegooid op deOV Chipkaart
en
All your dreams have been answered
exact. het is niet eens de ov-chipkaart zelf die verouderd is, maar de IT-systemen die ervoor worden ingezet om de ov-chipkaart te laten functioneren.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 22:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh ja. Overigens ben ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Nog even, wat vind je van de opvolger?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 22:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh ja. Overigens ben ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Het zou je nog verbazen hoeveel er gewoon brutaal voor het instappen alvast om een UvB’tje komen vragenquote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
het aantal zwartrijders dat zichzelf meld bij de conducteur is precies 0.
Als je je een beetje fatsoenlijk gedraagd krijg je toch ook geen boete is de indruk die ik heb. Heb op Emmen Zwolle vaak genoeg gehoord "ja eigenlijk mag dit (groepticket oid), maar vooruit. Koop in Zwolle wel even een nieuw kaartje tot Amersfoort. In Amersfoort in het 9u geweest"quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Je moet geen wantrouwen in de medemens hebben omdat ze kwaad in de zin hebben, je moet ze niet vertrouwen omdat ze idioten en incompetent zijn.
Je weet toch wel of je de trein/het station verlaat, of juist in moet. Bovendien dezefde zuil.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Uitchecken terwijl iemand denkt dat ze inchecken,
Er is geen opvolger, er is meer OV shitkaart onder een andere naam.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 23:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Nog even, wat vind je van de opvolger?
Lang niet overal staan poortjes. Die piepjes zijn niet per se betrouwbaar; soms staan ze opeens heel zacht bij één specifiek paaltje of de speaker is kapot.quote:Op zondag 1 februari 2026 10:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Je weet toch wel of je de trein/het station verlaat, of juist in moet. Bovendien dezefde zuil.
en we gooien nog meer kapot op de OV-pas per 2027 ofzoquote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja maar dit kan helemaal niet meer want we hebben 2 miljard kapotgegooid op deOV Chipkaart
en
All your dreams have been answered
Mooi, deze twee zinnen zonder met de ogen te knipperen achter elkaarquote:Op zondag 1 februari 2026 10:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Jezus fucking christus in wat voor wereld leven jullie waarin jullie iedereen die iets fout doet gelijk wil fusileren? Hoe blokkeer je mensen met genocidale avatars trouwens?
Er verschijnt toch een tekst op de zuil? Heb het nergens over poortjes gehad.quote:Op zondag 1 februari 2026 10:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Lang niet overal staan poortjes. Die piepjes zijn niet per se betrouwbaar; soms staan ze opeens heel zacht bij één specifiek paaltje of de speaker is kapot.
Als medewerker in het OV herken je het gedrag ook wel van mensen bij wie het echt onkunde is of mensen die het voor de zoveelste keer maar proberen.quote:Op zondag 1 februari 2026 09:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je je een beetje fatsoenlijk gedraagd krijg je toch ook geen boete is de indruk die ik heb. Heb op Emmen Zwolle vaak genoeg gehoord "ja eigenlijk mag dit (groepticket oid), maar vooruit. Koop in Zwolle wel even een nieuw kaartje tot Amersfoort. In Amersfoort in het 9u geweest"
Ik was vorig jaar niet in staat m'n D ticket te laten zien. Die wou hij niet laden in de DB app. Conducteur zag wel dat ik ticket naar Plzen had de volgende dag. "Ik geloof je, fijne reis morgen"
ook de categorie die doet alsof ze het niet snappen vanwege hun leeftijd?quote:Op maandag 2 februari 2026 18:00 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als medewerker in het OV herken je het gedrag ook wel van mensen bij wie het echt onkunde is of mensen die het voor de zoveelste keer maar proberen.
Die heb ik niet zovaak, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook de categorie die doet alsof ze het niet snappen vanwege hun leeftijd?
Lost het de shit voor de reiziger (apart inchecken per vervoerder, gezeik met meerdere kortingsproducten op één kaart) op? Zo nee, dan verwoesten die hap. OV hoort zo eenvoudig mogelijk toegankelijk te zijn. Wat boeit het een reiziger (zeker de incidentele) dat Henk de concessie naar Schubbekutteveen gewonnen heeft, en dat je dus met een incheck op de paal van Jaap (hihi) geen gelding vervoerbewijs hebt?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 23:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Nog even, wat vind je van de opvolger?
In trein gewoon een kaartje kopen werkt alleen als je voldoende controle hebt.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Vroeger had je treintarief en daar werd actief gebruik van gemaakt. Best wel wat ook. Terwijl het 40% duurder was. Prima maak er 10 of 15 euro van, maar een keer geen vervoerbewijs hebben gelijk met een significant percentage van het minimumloon beboeten lijkt me gewoon niet zo nuttig.
[..]
Door zeer hoge boetes wordt alleen de bereidheid om niet mee te werken groter.
[..]
Ik kan me bij NS eigenlijk niet herinneren wanneer ik voor het laatst een conducteur heb gezien die om m'n kaartje vroeg. Toegegeven, zoveel reis ik niet met NS maar hmm, het is echt wel weinig. Dat was ook zo toen ik nog naar Deventer forensde.
Ja, bij 1000,- boete protesteren mensen harder dan bij 1 euro boeten. Goh.quote:Door zeer hoge boetes ga je niet meewerken?
Dus redelijkheid is een achterlijk concept waar niemand ene fuck aan heeft en iedereen in z'n reet kan proppen?quote:Dat is toch echt het probleem van de zwartreizer. Die moeten gewoon meer aangepakt worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |