Qua aantallen niet. Als het om leiderschap gaat doen de Chinezen het beter.quote:Op maandag 12 januari 2026 10:16 schreef Zoddie het volgende:
De EU kun je echt niet wegzetten als een kleine macht.
We staan aardig gelijk op met China bv.
[ afbeelding ]
Tijd voor meer koffie!quote:Op maandag 12 januari 2026 11:02 schreef Wotte het volgende:
[..]
Bedankt dat je de strekking van mijn reactie nog even glashelder samenvat
Het lijkt mij ook dat een schip makkelijker stuurt als je iedereen met andere mening over de route overboord kunt kieperen.quote:Op maandag 12 januari 2026 11:04 schreef HSG het volgende:
[..]
Als het om leiderschap gaat doen de Chinezen het beter.
Je triggerde mij.quote:Op zondag 11 januari 2026 17:50 schreef Bart2002 het volgende:
Is het al bekend of Trump als bekend is met de werkelijke oppervlakte van Groenland? Er bestaat de indruk dat ie denkt dat het een gigantisch eiland is wegens de Mercator kaart.
Ze rekken de breedtegraden boven de evenaar zodat een rechte lijn op de kaart ook in het echt een rechte lijn op zee is. Daarnaast is het simpelweg een kaart uit Europees perspectief.quote:Op maandag 12 januari 2026 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je triggerde mij.
En verdomd dat geeft inderdaad een vertekend beeld.
[ afbeelding ]
Weet iemand hoe Groenland zo onevenredig veel groter wordt en Afrikaanse landen nauwelijks?
Omdat Mercatorprojectiequote:Op maandag 12 januari 2026 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je triggerde mij.
[ afbeelding ]
Weet iemand hoe Groenland zo onevenredig veel groter wordt en Afrikaanse landen nauwelijks?
Goode's homolosine is aardig feitelijk.quote:Op maandag 12 januari 2026 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je triggerde mij.
[ afbeelding ]
Die basissen zijn er juist voor ons.quote:
Ze zijn er ook vooral voor Amerika zelf. Omdat ze vinden dat ze de allesheerser op deze aardkloot zijn, moeten ze wel overal snel ter plaatse kunnen zijn en ogen en oren hebben. Dus ik zou dit een uitstekende countermaatregel vinden. Sterker nog, ik denk dat dit een beetje de enige troef is die Europa in handen heeftquote:Op maandag 12 januari 2026 13:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die basissen zijn er juist voor ons.
Trump zal dit als kostenbesparing zienquote:
De VS die een Europees stuk land met geweld inneemt is geen bondgenoot van ons, maar juist een risico. Daarvan wil je geen militairen op jouw grondgebied.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die basissen zijn er juist voor ons.
Ik denk dat je Poetin geen groter kado kan doen dan door de grootste bewaker uit Europa te meppen.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:41 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ze zijn er ook vooral voor Amerika zelf. Omdat ze vinden dat ze de allesheerser op deze aardkloot zijn, moeten ze wel overal snel ter plaatse kunnen zijn en ogen en oren hebben. Dus ik zou dit een uitstekende countermaatregel vinden. Sterker nog, ik denk dat dit een beetje de enige troef is die Europa in handen heeft
Denk ook dat met de Koers die Trump aan het volgen is op het moment, we deze mensen liever kwijt dan rijk moeten zijn. Voor je het weet kom je er niet meer van af.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:41 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ze zijn er ook vooral voor Amerika zelf. Omdat ze vinden dat ze de allesheerser op deze aardkloot zijn, moeten ze wel overal snel ter plaatse kunnen zijn en ogen en oren hebben. Dus ik zou dit een uitstekende countermaatregel vinden. Sterker nog, ik denk dat dit een beetje de enige troef is die Europa in handen heeft
Dan houden we die Amerikaanse kernwapens die op Volkel liggen zelf waarmee we extra druk kunnen uitoefenen.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat je Poetin geen groter kado kan doen dan door de grootste bewaker uit Europa te meppen.
Putin slaat nog geen deuk in een pakje boter. Dat bewijst hij wel in Oekraïne.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat je Poetin geen groter kado kan doen dan door de grootste bewaker uit Europa te meppen.
De grootste bewaker die bezig is Groenland in te pikken. Grapjas.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op land kan hij in Europa niet veel meer, maar op zee en op de zeebodem kan Rusland ons nog steeds flink kutten als ze willen. Maar, in die situatie hebben we inderdaad ook nog steeds niks aan Amerikaanse soldaten op een basis in Duitslandquote:Op maandag 12 januari 2026 13:49 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Putin slaat nog geen deuk in een pakje boter. Dat bewijst hij wel in Oekraïne.
Daarbij heeft Trump er belang bij die basis te behouden. Al was het maar voor de oren en ogen. Ook omdat hij hij wil dat Europa afhankelijk blijft van de boots on the ground in Europa.
Stel je nu eens voor dat ze eruit geknikkerd worden. Heel acuut moet Europa dan zelf de boel gaan regelen. Dat forceert snelle samenwerking die verder gaat dan een zelfde munt en grotendeels dezelfde regels. Op die manier heeft Amerika niet langer met 34 verdeelde bondgenoten te maken maar met een concurrent van formaat.
leuk eu bashen, maar toont vooral domheid en desinformatie roepen aan.quote:Op maandag 12 januari 2026 00:02 schreef HSG het volgende:
De VS: wij willen Groenland en desnoods pakken we dat met militair kracht.
Denemarken: help ons
EU: wij zijn bang. Bovendien kost dat ons geld en dat geld hebben wij nodig voor onze WOKE-agenda's.
Zeer mooi dat je Europa meer ziet terugbuigen. Los van deze prima maatregel (Europa kan echt heel veel zelf als we echt gaan en willen) hebben we natuurlijk sinds 2023 ook nog de economische bazooka.quote:
Hij zegt dat de VS het niet hoeft te doen. Dat is immers de boodschap van de VS, om Groenland in te nemen.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:54 schreef TLC het volgende:
Rutte'de NAVO moet Groenland beschermen tegen rusland en china'
Nee zak patat, tegen de us of a
Welnee, dat record gaat nooit verbroken worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 18:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zou de geschiedenis ingaan als de kortste oorlog ooit.
Ik gun de Denen hun moment of Fame.
Maar je kunt niet als Denemarken oorlog voeren tegen de VS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |