abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 januari 2026 @ 10:01:59 #76
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_219796653
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 09:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik denk meer in termen van landen dan ik volkeren.

Maar Israël is al verloren aan de VS, dus laat die het lekker samen uitzoeken.
Ok, en de negers dan?
pi_219796753
Doctor Says More Than 200 Reported Dead in Tehran as Regime Opens Fire on Protests

As protests against Iran’s government swelled significantly in size on Thursday night, the regime responded in many places by opening fire. A Tehran doctor told TIME on condition of anonymity that just six hospitals in the capital had recorded at least 217 protester deaths, “most by live ammunition.”

The death count, if confirmed, would signal a feared crackdown presaged by the regime’s near-total shutdown of the nation’s Internet and phone connections since Thursday night. It would also constitute a direct challenge to U.S. President Donald Trump, who earlier in the day warned that the regime would “pay hell” if it killed protesters who have taken to the streets in growing numbers since Dec. 28.

The doctor said authorities removed corpses from the hospital on Friday. Most of the dead were young people, he said, including several killed outside a northern Tehran police station when security forces sprayed machine gun fire at protesters, who died “on the spot.” Activists reported at least 30 people were shot in the incident.

Human rights groups on Friday reported much lower death tolls than the physician, though the discrepancy might be explained by differing reporting standards. The D.C.-based Human Rights Activist News Agency, which tallies only victims who have been identified, reported at least 63 deaths since the start of the protests, including 49 civilians.

The death tolls arrived as the regime broadcast a series of ominous messages. “The Islamic Republic will not back down in the face of vandals” seeking to “please” Trump, Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei said in a speech broadcast on Friday. Meanwhile, Tehran’s prosecutor declared that protesters could face the death penalty. And on state television, an Islamic Revolutionary Guard official warned parents to keep their children away from protests, saying, “If... a bullet hits you, don’t complain.”
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 10 januari 2026 @ 10:26:00 #78
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_219796797
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 10:01 schreef kibo het volgende:

[..]
Ok, en de negers dan?
Dat moet je aan de eigenaar vragen
pi_219796804
Vandaag op nu.nl weer niets over Iran behalve helemaal onderin een oud linkje waarin ze kritiekloos de Iraanse staatspropaganda doorgeven.

Wel veel artikelen weer over Trump, allen negatief. Niks negatief over Khamenei daarentegen.
pi_219796812
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 09:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik denk meer in termen van landen dan ik volkeren.

Maar Israël is al verloren aan de VS, dus laat die het lekker samen uitzoeken.
Leuk jouw gebabbel over Israël en Amerika, maar dit topic gaat over Iran. Hou het ontopic, stop met whataboutismen over andere landen.
pi_219796824
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 10:28 schreef Homey het volgende:

[..]
Leuk jouw gebabbel over Israël en Amerika, maar dit topic gaat over Iran. Hou het ontopic, stop met whataboutismen over andere landen.
Net als dit topic over Iran gaat en niet over jouw afkeer van de media bedoel je?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219796845
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 10:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Net als dit topic over Iran gaat en niet over jouw afkeer van de media bedoel je?
Ah de jij-bak. Niet sterk. Maar je hebt in elk geval door dat je continu de aandacht probeert af te leiden. En als je het absoluut niet over Iran wilt hebben, post dan niks in dit topic. Simpel toch?

Hier zijn mensen die meer aandacht willen voor Iran: https://x.com/aziz0nomics/status/2009820009866899724
pi_219796869
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 10:35 schreef Homey het volgende:

[..]
Ah de jij-bak. Niet sterk. Maar je hebt in elk geval door dat je continu de aandacht probeert af te leiden. En als je het absoluut niet over Iran wilt hebben, post dan niks in dit topic. Simpel toch?

Hier zijn mensen die meer aandacht willen voor Iran: https://x.com/aziz0nomics/status/2009820009866899724
Ik vind Iran juist reuze interessant en ik hoop voor de bevolking dat ze de huidige machthbbers weten te wippen.
Het is alleen moeilijk lezen in dit topic als een groot deel van de post bestaan uit geklaag over de media, plus bijbehorende complotfantasieën.
pi_219796877
Stel het regime valt. Dat betekent dat Iran wellicht een vrij land kan worden. Seculier, een nieuwe democratie. Het zou kunnen. De islam terug achter de voordeur.

Maar als dit gebeurt kan het zomaar zijn dat de geharde islamisten ‘vluchten’ naar west-Europa. Hier zullen ze met open armen ontvangen worden. Dat betekent een versnelling en verergering van de islamisering in west-Europa.

Over 10 jaar kan je zomaar een omgekeerde wereld krijgen. Een land als de UK in een de facto sharia staat verkerende en Iran een opbloeiende vrije liberale democratie.

Dat wordt een interessant stedentripje naar Teheran dan.
pi_219796878
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 09:59 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik zou eerder op Rusland inzetten.
Rusland kan niks, enige interessante zijn de grondstoffen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219796898
Ah, zoals de Arabische lente waarvan de touwtjes in de handen waren van schaduwfiguren uit het Westen. Zal mij wederom niets verbazen als Amerika, samen met zijn bloeddorstige partner Israël dit aan het flikken is.

Mensen leren niet. Ze hebben weer een ''onschuldige'' beeld over de situatie en denken dat het echt gaat om dappere vrouwen die achter vrouwenrechten aan gaan. Maar het zijn tevens diezelfde mensen die lopen te klagen dat het hier volloopt van de asielzoekers uit de door Amerika/Israël verwoestte gebieden.
pi_219796920
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 10:45 schreef Werkperd het volgende:
Ah, zoals de Arabische lente waarvan de touwtjes in de handen waren van schaduwfiguren uit het Westen. Zal mij wederom niets verbazen als Amerika, samen met zijn bloeddorstige partner Israël dit aan het flikken is.

Mensen leren niet. Ze hebben weer een ''onschuldige'' beeld over de situatie en denken dat het echt gaat om dappere vrouwen die achter vrouwenrechten aan gaan. Maar het zijn tevens diezelfde mensen die lopen te klagen dat het hier volloopt van de asielzoekers uit de door Amerika/Israël verwoestte gebieden.
Die Kernwapens daar weg is wel een fijn idee.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219797036
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 10:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het idee dat een genocidale staat als Israël die iedere vorm van internationaal recht aan zijn laars lapt, kernwapens bezit, baart mij eerlijk gezegd meer zorgen.
pi_219797056
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 10:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
Rusland kan niks, enige interessante zijn de grondstoffen.
Na de VS is Rusland het enige land dat op het Europese continent - tegen de wil in van de rest van Europa of de EU, jarenlang een oorlog kan voeren. Het is dus niet alleen slim in de zin dat je machtiger wordt door het erbij krijgen van grondstoffen (alsook die van Oekraïne), nukes (!), een gigantische energievoorraad, en 150mil mensen etc; het voordeel zal vooral ook zijn dat dit allemaal niet meer lijnrecht tegenover je staat; het verandert Europa’s hele defensieprobleem: Baltics, Finland, Polen zijn niet meer de frontlinie, de Europese defensiebudgetten kunnen omlaag/slimmer (gericht op China/VS) en de sabotage/hybrid war neemt enorm af.

Turkije zit daarnaast al in de NAVO - en zal zich door unificatie met Rusland nog eerder gedwongen voelen er (NAVO minus VS that is) bij te blijven wanneer de VS zich tegen Europa keert. Iran is hoogstens handig als een strategisch partner voor een balance of power in het M-O. De etnische brug is te lang, de geografische afstand te groot.

Verder, in het geval van oorlog, kan Rusland een zeer handig bondgenoot zijn dankzij juist die kille inborst; een hoge mobilisatie-capaciteit en tolerantie voor attritie - hetgeen wij volledig ontberen.

Kortgeslagen: Rusland + Europa = brains + brawn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Akathisia op 10-01-2026 11:17:41 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_219797062
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 10:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Trump had die laatst toch kapotgebombardeerd?
pi_219797212
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 10:58 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Het idee dat een genocidale staat als Israël die iedere vorm van internationaal recht aan zijn laars lapt, kernwapens bezit, baart mij eerlijk gezegd meer zorgen.
Neofascist Eric van de Beek is in the house.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 11:16:05 #92
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219797269
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 10:14 schreef Akathisia het volgende:
Doctor Says More Than 200 Reported Dead in Tehran as Regime Opens Fire on Protests

As protests against Iran’s government swelled significantly in size on Thursday night, the regime responded in many places by opening fire. A Tehran doctor told TIME on condition of anonymity that just six hospitals in the capital had recorded at least 217 protester deaths, “most by live ammunition.”

The death count, if confirmed, would signal a feared crackdown presaged by the regime’s near-total shutdown of the nation’s Internet and phone connections since Thursday night. It would also constitute a direct challenge to U.S. President Donald Trump, who earlier in the day warned that the regime would “pay hell” if it killed protesters who have taken to the streets in growing numbers since Dec. 28.

The doctor said authorities removed corpses from the hospital on Friday. Most of the dead were young people, he said, including several killed outside a northern Tehran police station when security forces sprayed machine gun fire at protesters, who died “on the spot.” Activists reported at least 30 people were shot in the incident.

Human rights groups on Friday reported much lower death tolls than the physician, though the discrepancy might be explained by differing reporting standards. The D.C.-based Human Rights Activist News Agency, which tallies only victims who have been identified, reported at least 63 deaths since the start of the protests, including 49 civilians.

The death tolls arrived as the regime broadcast a series of ominous messages. “The Islamic Republic will not back down in the face of vandals” seeking to “please” Trump, Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei said in a speech broadcast on Friday. Meanwhile, Tehran’s prosecutor declared that protesters could face the death penalty. And on state television, an Islamic Revolutionary Guard official warned parents to keep their children away from protests, saying, “If... a bullet hits you, don’t complain.”

Verbaasd me weinig degene die protesteren zijn bij voorbaat al ter dood veroordeeld door de huidige Iraanse regering.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_219797326
quote:

[..]
Dit artikel gaat over Iran. Hou die onzin praat over een ander land voor jezelf. Vervuil dit topic niet met whataboutisms.
pi_219797380
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 11:23 schreef Homey het volgende:

[..]
Dit artikel gaat over Iran. Hou die onzin praat over een ander land voor jezelf. Vervuil dit topic niet met whataboutisms.
Ja precies. Bovendien is de man een Poetin-fanboy en een antisemiet.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 11:57:00 #95
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219797577
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 08:04 schreef UitStraling het volgende:
Het zou wel een misdaad tegen de menselijkheid zijn als de wereld de Iraanse bevolking niet te hulp schiet nu.
Putin die zal de khomeinie wel opvangen
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219797605
quote:

[..]
Bijzondere claim.

Israël is geen 'genocidale' staat, maar heeft wel te maken met verschillende landen en volkeren die genocide op Israël zouden willen plegen, met name de Palestijnen en het Iraanse regime. Bedoelde je dat wellicht?

En over internationaal recht gesproken: ik zou ook even beginnen met dat toepassen op de Islamitische wereld alvorens je bij een quasi Westers land als Israël uitkomt. Israël is een multicultureel land met een liberale samenleving, dit in tegenstelling tot de dictaturen die er in veel Islamitische landen heersen, waar onderdrukking de norm is. Iran vormt daar natuurlijk een goed voorbeeld van.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219797743
quote:

[..]
Dit dus.
pi_219797836
In onze pers lees je ook nooit een kwaad woord over Khamenei.

Wie is die man precies? De gemiddelde Nederlander heeft geen idee.

Hetzelfde zag je in de oorlog tussen Palestina en Israël. Duizenden artikelen over netanyahu, geen artikel over Sinwar.
pi_219797869
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 12:20 schreef Winzip het volgende:

[..]
Dit dus.
Jeroen Pols is in the house.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 12:42:58 #100
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_219797898
De reden dat we weinig lezen in de pers is omdat de activisten die hier de media (en dus het nieuws) bepalen aan de kant van het islamtische regime staan. Niet omdat dit regime ze nou zoveel boeit, maar de vijand (Iran) van mijn vijand (Israel/VS) is mijn vriend. Het is allemaal zo doorzichtig. Het feit dat bepaalde lieden het hier alweer over Israël hebben zegt genoeg.

Ik verwacht binnenkort wel een mooi human interest stuk over Khamenei in de krant. Uiteraard met wat sneren naar Israël.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')