abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219795696
Dit lijkt me allemaal wel wat objectiever nieuws: https://www.iranintl.com/en
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219795700
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 07:42 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Eén of ander anoniem MAGA-account op X roept dit, wie nog meer?

Nee dus.
Meerdere accounts schrijven hierover, niet alleen MAGA-accounts.
Maar zolang het niet bevestigd is, weten we het niet zeker.
pi_219795710
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 07:43 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Meerdere accounts schrijven hierover, niet alleen MAGA-accounts.
Maar zolang het niet bevestigd is, weten we het niet zeker.
Het is een beetje de standaard methode tijdens een coupe, het is niet voor niets zo belangrijk om ook de TV/Radio stations als eerste te pakken omdat je dan kan roepen dat iemand dood/gevlucht is.
pi_219795743
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:49 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ik vrees dat er een pro western puppet zijn plaats zal innemen. Hoop oprecht dat ik het mis heb
Waarom hoop je dat?

Waarom ga je niet in Iran wonen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219795750
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 07:43 schreef raptorix het volgende:
Dit lijkt me allemaal wel wat objectiever nieuws: https://www.iranintl.com/en
Editorial Leadership

Director of News: Aliasghar Ramezanpour, who previously served as deputy Minister of Culture in Iran under former president Mohammad Khatami.

Executive Editor: (As referenced in recent awards) Mehdi Parpanchi is noted as a senior editorial figure.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219795795
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 06:36 schreef Lyrebird het volgende:
Zelfs op Trouw is er niets te lezen over wat er gaande is.
Het internet is afgesloten welke media hebben daar op dit moment al/nog eigen journalisten zitten.
pi_219795807
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 08:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het internet is afgesloten welke media hebben daar op dit moment al/nog eigen journalisten zitten.
Dat is nooit een probleem in Gaza geweest.
pi_219795811
Het zou wel een misdaad tegen de menselijkheid zijn als de wereld de Iraanse bevolking niet te hulp schiet nu.
pi_219795848
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 08:04 schreef UitStraling het volgende:
Het zou wel een misdaad tegen de menselijkheid zijn als de wereld de Iraanse bevolking niet te hulp schiet nu.
Eigenlijk mag Trump nu wel een duit in het zakje doen ja. Ik denk dat dat dit weekend ook wel gaat gebeuren.
pi_219795857
De volkskrant heeft wel een artikel over iran.

Zoon van vroegere shah van Iran ziet een rol voor zichzelf. Zien de demonstranten die ook?

Maar dit artikel zal wel weer niet het gewenste narratief hebben. :')
pi_219795959
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 08:10 schreef Basp1 het volgende:
De volkskrant heeft wel een artikel over iran.

Zoon van vroegere shah van Iran ziet een rol voor zichzelf. Zien de demonstranten die ook?

Maar dit artikel zal wel weer niet het gewenste narratief hebben. :')
Ik heb idd niks met de Shah of met de zoon van de Shah, net zo min als met Willem Alexander. Waarom de Volkskrant daar wel wat mee heeft, is me een raadsel. Het lijkt me interessanter om live te weten wat er speelt. Schijnbaar zijn er mensen in Iran die een illegale Starlink verbinding hebben, dus zo moeilijk moet het niet voor de Westerse pers zijn om dat ook te doen.
pi_219796242
Iran, het toonbeeld van linkse domheid.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_219796329
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 08:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik heb idd niks met de Shah of met de zoon van de Shah, net zo min als met Willem Alexander. Waarom de Volkskrant daar wel wat mee heeft, is me een raadsel. Het lijkt me interessanter om live te weten wat er speelt. Schijnbaar zijn er mensen in Iran die een illegale Starlink verbinding hebben, dus zo moeilijk moet het niet voor de Westerse pers zijn om dat ook te doen.
Wat een vreemde suggestie weer dat omdat de volkskrant een artikel schrijft over de zoon van de shah dat deze krant er wat mee heeft. :')

Voor een beetje betrouwbare objectieve verslaggeving moet je wel een journalist ter plekke hebben. Onze man in teheran zit er al jaren niet meer, de hardliners verstrekken geen werkvergunningen meer voor deze beroepsgroep.
  Moderator zaterdag 10 januari 2026 @ 09:21:41 #64
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219796345
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 09:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Wat een vreemde suggestie weer dat omdat de volkskrant een artikel schrijft over de zoon van de shah dat deze krant er wat mee heeft. :')

Voor een beetje betrouwbare objectieve verslaggeving moet je wel een journalist ter plekke hebben. Onze man in teheran zit er al jaren niet meer, de hardliners verstrekken geen werkvergunningen meer voor deze beroepsgroep.
De oplettende lezer heeft dan ook al lang door dat Iran pas op de 2e plaats komt in dit topic. Zeiken over de media is een stuk belangrijker.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219796398
Volgens mij is die zoon van die Sha daar ook niet echt populair vanwege het Nepotisme, las dat ergens in een achtergrond artikel.
pi_219796462
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 09:27 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij is die zoon van die Sha daar ook niet echt populair vanwege het Nepotisme, las dat ergens in een achtergrond artikel.
Precies. Daarmee geef je het huidige regime geloofwaardigheid ("maar die ayatollahs zijn in ieder geval niet de zoon van de shah").
  zaterdag 10 januari 2026 @ 09:36:33 #67
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_219796478
Iran behoort tot het netwerk van mondiale autocratiën. Het zou voor de vrije wereld een enorme opsteker zijn als we dit land binnen het mondiale netwerk van democratiën zouden kunnen trekken.
Vooral nu we de leider van de vrije wereld aan het verliezen zijn.

Sowieso los van Iran, moeten we democratische bewegingen in de hele wereld steunen. Anders staan we er straks alleen voor.
Ik denk dan ook bv aan landen als Myanmar en Djibouti of Eritrea, geopolitiek super handig als die ons gunstig gezind zijn.
Bijkomend voordeel kan zijn dat er minder vluchtelingen van daar naar hier proberen te komen.
Autocratie bv - Anne Applebaum
Het uur van de wolven - Giuliano da Empoli
pi_219796487
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 09:34 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Precies. Daarmee geef je het huidige regime geloofwaardigheid ("maar die ayatollahs zijn in ieder geval niet de zoon van de shah").
Ik denk dat ze in Iran met alles wel blij zullen zijn, zolang die religieuze idioten maar weg blijven.
Denk dat als het lukt de leiding op poten te krijgen het een land is met giantische potentie.
pi_219796496
Als we als Europa vol inzetten op Turkije en Iran hebben we echt een goed Geopoliek blok :)
pi_219796506
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 09:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk dat ze in Iran met alles wel blij zullen zijn, zolang die religieuze idioten maar weg blijven.
Denk dat als het lukt de leiding op poten te krijgen het een land is met giantische potentie.
Zeker weten. Als ervaren en hoog opgeleide Iraanse diaspora terugkeren om het land te leiden en olie en andere delfstoffen gewonnen en verkocht kunnen worden, kan Iran een van de rijkste landen ter wereld worden. Let wel, een land dat ons gunstig gezind zal zijn, niet vijandig.
  Moderator zaterdag 10 januari 2026 @ 09:45:55 #71
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219796560
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 09:38 schreef raptorix het volgende:
Als we als Europa vol inzetten op Turkije en Iran hebben we echt een goed Geopoliek blok :)
Helemaal als we Canada, Groenland, Australië en Nieuw Zeeland en misschien nog Japan en Z Korea ook meekrijgen.
pi_219796577
quote:
88s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 09:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Helemaal als we Canada, Groenland, Australië en Nieuw Zeeland en misschien nog Japan en Z Korea ook meekrijgen.
En de Joden, die moeten we er ook bij hebben!
  Moderator zaterdag 10 januari 2026 @ 09:52:13 #73
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219796593
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 09:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
En de Joden, die moeten we er ook bij hebben!
Ik denk meer in termen van landen dan ik volkeren.

Maar Israël is al verloren aan de VS, dus laat die het lekker samen uitzoeken.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 09:57:07 #74
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_219796627
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 09:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Maar Israël is al verloren aan de VS, dus laat die het lekker samen uitzoeken.
Nee, ook daar de democratische organisaties steunen en ze niet in de steek laten.
Autocratie bv - Anne Applebaum
Het uur van de wolven - Giuliano da Empoli
pi_219796641
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 09:38 schreef raptorix het volgende:
Ik zou eerder op Rusland inzetten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')