abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219797904
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 09:04 schreef Akathisia het volgende:
Iran, het toonbeeld van linkse domheid.
Wat wil je hiermee zeggen, cc @Opnaarutrecht
pi_219797949
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 10:27 schreef Homey het volgende:
Vandaag op nu.nl weer niets over Iran behalve helemaal onderin een oud linkje waarin ze kritiekloos de Iraanse staatspropaganda doorgeven.

Wel veel artikelen weer over Trump, allen negatief. Niks negatief over Khamenei daarentegen.

Nu.nl is inderdaad nooit negatief over de Ayatollah.

Verder wel apart dat er geen livetopic voor is oid of vandaag een nieuw artikel ,maar het idee dat media positief zijn over de ayatollah ofzo is zo absurd _O-
  zaterdag 10 januari 2026 @ 12:54:40 #103
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_219797980
Die vermeende "positiviteit aangaande de ayatolla's in de Nederlandse media" werkt dan wel behoorlijk slecht, ik ken echt niemand die positief over deze gasten denkt.
Autocratie bv - Anne Applebaum
Het uur van de wolven - Giuliano da Empoli
pi_219798010
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 12:54 schreef Peligrosso het volgende:
Die vermeende "positiviteit aangaande de ayatolla's in de Nederlandse media" werkt dan wel behoorlijk slecht, ik ken echt niemand die positief over deze gasten denkt.
Dat is dan ook een stropop.

Vergelijk de hoeveelheid drek die Trump en Netanyahu over zich heen krijgen in de media met wat er over de Ayatollah's wordt geschreven. Ja, ik snap ook dat TDS meer ragebait clicks trekt dan een kritisch stukje over de Ayatollah's, maar het toont het failliet van de legacy media aan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 10 januari 2026 @ 13:08:42 #105
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_219798070
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:01 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dat is dan ook een stropop.

Vergelijk de hoeveelheid drek die Trump en Netanyahu over zich heen krijgen in de media met wat er over de Ayatollah's wordt geschreven. Ja, ik snap ook dat TDS meer ragebait clicks trekt dan een kritisch stukje over de Ayatollah's, maar het toont het failliet van de legacy media aan.
Het is allemaal tuig imo.
Dat de media vol staan over Trump is volgens mij niet heel raar. Wat hij het afgelopen jaar heeft uitgespookt heeft nogal wat consequenties voor ons.
En in Nederland hebben de meeste mensen meer gevoel bij wat er in Israel gebeurt dan in Iran, dat is al tientallen jaren zo.

Wat bedoel je met stropop in deze?
pi_219798089
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:08 schreef Peligrosso het volgende:

"positiviteit aangaande de ayatolla's in de Nederlandse media"

Dat claimt niemand. Wat irriteert is de hoeveelheid aandacht die de media besteden aan deze revolutie nihil is vergeleken met soortgelijke evenementen. Denk Gaza, Minnesota.

Ik ben zo oud dat ik de beelden nog kan herinneren van de revolutie tegen de Sjah (geïnitieerd door de Fransen). Dat was niet van het journaal af te slaan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219798112
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 12:43 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Wat wil je hiermee zeggen, cc @:opnaarutrecht
Ik heb deze post geliked, omdat ik de alliantie tussen woke-links en islamisten levensgevaarlijk vind. Iran is daaraan ten onder gegaan. Ik heb overigens ook een hekel aan wappies en extreem rechts.
pi_219798139
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:08 schreef Peligrosso het volgende:

[..]
Het is allemaal tuig imo.
Dat de media vol staan over Trump is volgens mij niet heel raar. Wat hij het afgelopen jaar heeft uitgespookt heeft nogal wat consequenties voor ons.
En in Nederland hebben de meeste mensen meer gevoel bij wat er in Israel gebeurt dan in Iran, dat is al tientallen jaren zo.

Dat is een kip ei verhaal. Als je bizar veel aandacht besteedt aan een onderwerp, en met veel emotie en eenzijdigheid gebracht, kweek je natuurlijk een gevoel bij de argeloze burger.

De bizarre psychose van anti-trump haat in onze pers spreekt wel boekdelen. Over Khamenei lees je daarentegen amper wat. Dat is een verhouding die weinig hout snijdt.
pi_219798142
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:14 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik heb overigens ook een hekel aan wappies en extreem rechts.
Wie niet.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 13:17:21 #110
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_219798147
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
"positiviteit aangaande de ayatolla's in de Nederlandse media"

Dat claimt niemand.
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 12:32 schreef Homey het volgende:
In onze pers lees je ook nooit een kwaad woord over Khamenei.

Wie is die man precies? De gemiddelde Nederlander heeft geen idee.

Hetzelfde zag je in de oorlog tussen Palestina en Israël. Duizenden artikelen over netanyahu, geen artikel over Sinwar.
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 12:42 schreef damsco het volgende:
De reden dat we weinig lezen in de pers is omdat de activisten die hier de media (en dus het nieuws) bepalen aan de kant van het islamtische regime staan. Niet omdat dit regime ze nou zoveel boeit, maar de vijand (Iran) van mijn vijand (Israel/VS) is mijn vriend. Het is allemaal zo doorzichtig. Het feit dat bepaalde lieden het hier alweer over Israël hebben zegt genoeg.

Ik verwacht binnenkort wel een mooi human interest stuk over Khamenei in de krant. Uiteraard met wat sneren naar Israël.
pi_219798158
Zouden mensen in Iran nu nooit naar foto's van vóór 1979 kijken en bij zichzelf denken 'misschien, heel misschien, moeten we eens een keer van die islam af?

Je kan demonstreren tegen dat regime wat je wil, maar als je intussen de meest achterlijke religie ter wereld blijft aanhangen gaat er niet zoveel gebeuren.
pi_219798161
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:17 schreef Peligrosso het volgende:

[..]
[..]
[..]
[/quote]

Ik zie het niet.
pi_219798177
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:14 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik heb deze post geliked, omdat ik de alliantie tussen woke-links en islamisten levensgevaarlijk vind. Iran is daaraan ten onder gegaan. Ik heb overigens ook een hekel aan wappies en extreem rechts.
Je kan zeker stellen dat de Shah beter was dan de Ayatollah.
Dat er destijds een revolutie plaatsvond kan je ook weer niet echt als schuld bij het volk leggen net als nu. De Shah heeft ook duizenden politieke tegenstanders opgepakt en gemarteld destijds.

Eerste wat de Ayatollah deed na die terug aan de macht was, was de linkse partijen die hem helpen verbieden.

Overigens waren dat marxistische/communistische partijen, dat stel ik eigenlijk niet gelijk aan links zoals wij nu naar links kijken :p
pi_219798184
quote:
18s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:18 schreef Koortsdroom het volgende:
Zouden mensen in Iran nu nooit naar foto's van vóór 1979 kijken en bij zichzelf denken 'misschien, heel misschien, moeten we eens een keer van die islam af?

Je kan demonstreren tegen dat regime wat je wil, maar als je intussen de meest achterlijke religie ter wereld blijft aanhangen gaat er niet zoveel gebeuren.
Je moet voor de lol eens met strenge moslims gaan praten. Die zien dat echt heel anders.

En ergens hebben ze wel een punt, want met het huidige geboortegetal is het over en sluiten voor ons.
pi_219799384
twitter

Waarom laten de queers for palestine het nu afweten?
pi_219799391
Mocht het regime vallen dan heeft Hamas het wel heel erg verneukt met 7 okt _O- (positief dan) Door ingrijpen Israel is Hamas flink verzwakt, maar ook Hezbollah wat vervolgens weer Assad niet kon steunen. Syrië gevallen, belangrijke partner van Iran. Daarna aanvallen van Israel en de VS en nu dit
pi_219799440
Den Haag

twitter

Tokio

twitter

Nieuw-Zeeland

twitter

New York

twitter

twitter

Toronto

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_219799492
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:20 schreef Lyrebird het volgende:
En ergens hebben ze wel een punt, want met het huidige geboortegetal is het over en sluiten voor ons.
Eigenlijk is de strategie van de moslims briljant in de eenvoud.

Ze broeden ons er gewoon uit :{
pi_219799848
twitter
pi_219800154
Iran’s AG warns anyone involved in protests could face death penalty, be labeled ‘enemy of God’
https://www.timesofisrael(...)abeled-enemy-of-god/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_219800164
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 11:23 schreef Homey het volgende:

[..]
Dit artikel gaat over Iran. Hou die onzin praat over een ander land voor jezelf. Vervuil dit topic niet met whataboutisms.
Ik weet dat waarheid niet altijd even welkom is maar het moest gezegd worden.
pi_219800212
quote:
18s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:18 schreef Koortsdroom het volgende:

Helaas zijn er zelfs talloze Westerlingen, vreemd genoeg vaak degenen die het stellen zo nauw te nemen met mensenrechten, die dit nooit zullen willen erkennen en zelfs de Islam omarmen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:20 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Omdat een groepering zoals Queers For Palestine inherent anti-Westers is en dus sympathie heeft voor Iraanse regime.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:34 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ik weet dat waarheid niet altijd even welkom is maar het moest gezegd worden.
Met de waarheid hadden jouw claims niets te maken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219800274
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:35 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Eigenlijk is de strategie van de moslims briljant in de eenvoud.

Ze broeden ons er gewoon uit :{
Het is meer dan dat natuurlijk. Ze hebben aan de ene kant een hele sterke werving strategie en aan de andere kant allerlei intimidatie en druk methodes om te voorkomen dat mensen de religie kunnen verlaten. Bij het christendom zijn er veel meer mensen die op latere leeftijd hun religie van zich afschudden.

quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:38 schreef HowardRoark het volgende:
Omdat een groepering zoals Queers For Palestine inherent anti-Westers is en dus sympathie heeft voor Iraanse regime.
Toch apart, aangezien queers alleen in het westen geaccepteerd worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219800427
Toch opeens een artikel op nu.nl:

https://www.nu.nl/buitenl(...)den-in-te-nemen.html

Hier doet de redactie van nu.nl aan lying by omission. De ware reden achter de protesten is de zware onderdrukking van de theocratie. Daarover geen woord in het artikel. Ook geen kwaad woord over de leiders van Iran.

Lying by omission is eebn belangrijk element van propaganda bedrijven.
pi_219800429
quote:
Zoon Iraanse sjah roept betogers op steden te bezetten, artsen zien veel gewonden

De voormalige kroonprins van Iran, Reza Pahlavi, heeft demonstranten in het land opgeroepen om dit weekend steden te bezetten. De zoon van de laatste Iraanse sjah liet vanuit de VS van zich horen via een videoboodschap op sociale media.

Ook gisteravond gingen er weer mensen de straat op, onder meer in de hoofdstad Teheran en in Mashhad, de tweede stad van het land. Pahlavi prees de demonstranten en riep op om een stap verder te gaan. "Ons doel is niet langer alleen maar de straat op te gaan. Het doel is om ons voor te bereiden op het innemen en bezetten van stadscentra."

De protesten tegen het streng-islamitische regime begonnen eind december en zijn uitgegroeid tot de grootste in jaren. Volgens Iraanse mensenrechtengroeperingen zijn zeker vijftig mensen gedood door het optreden van ordetroepen van het regime, onder wie meerdere kinderen. Een arts in Teheran spreekt tegenover het Amerikaanse tijdschrift TIME over meer dan 200 doden. Zeker 2500 mensen zijn gearresteerd, meldt de organisatie IHRNGO, die in Noorwegen is gevestigd.

Reza Pahlavi, de zoon van de sjah, zei in de videoboodschap dat het moment van terugkeer naar zijn land "heel dichtbij" is. Bij de protesten werd hier en daar ook 'Leve de sjah' geroepen. Reza Pahlavi verblijft al decennia in de VS. Zijn vader, die met harde hand regeerde en de oppositie onderdrukte, werd in 1979 aan de kant gezet. Daarop grepen de ayatollah's de macht en werd Iran een islamitische republiek.

Het is niet mogelijk om een compleet beeld te krijgen van de demonstraties van de afgelopen weken. Buitenlandse journalisten zijn niet welkom in Iran en het veiligheidsapparaat heeft het internet sinds donderdagavond platgelegd. Duidelijk is wel dat er in tientallen steden in het land is geprotesteerd.

Persbureau AFP heeft beelden geverifieerd van de protesten van gisteravond. Op een video is te zien dat mensen in de wijk Saadat Abad in Teheran lawaai maken met potten en leuzen roepen als "dood aan Khamenei", verwijzend naar de opperste geestelijk leider van het land. Ook zijn toeterende auto's te horen.

De Iraanse justitie heeft gezegd dat betogers "streng en maximaal zullen worden aangepakt, zonder genade". Een openbaar aanklager in Teheran zei dat mensen die vernielingen aanrichten of geweld gebruiken de doodstraf krijgen. Gisteren zijn in Baharestan, bij Teheran, volgens de autoriteiten honderd "gewapende relschoppers" opgepakt.

Ziekenhuizen overbelast

De Britse omroep BBC sprak via Starlink met een arts in een ziekenhuis in Teheran. Die zei dat het belangrijkste oogziekenhuis in de hoofdstad in crisisstand staat en wordt overspoeld met gewonden. De spoedeisende hulp zou overbelast zijn en niet-urgente operaties zouden zijn opgeschort.

Een arts in een ziekenhuis in de stad Shiraz, in het zuidwesten, zegt dat er grote aantallen gewonden worden binnengebracht en dat er te weinig chirurgen waren om de toestroom aan te kunnen. Volgens hem hadden veel patiënten schotwonden in het hoofd en de ogen.

De in de VS gevestigde mensenrechtenorganisatie HRANA en de autoriteiten zeggen dat bij de protesten leden van ordetroepen zijn gedood, onder wie leden van de paramilitaire Basij-militie. Die is onderdeel van de Revolutionaire Garde, het elitekorps van Iran. Op de staatstelevisie worden beelden uitgezonden van hun begrafenissen.

De 86-jarige ayatollah Khamenei haalde gisteren in een tv-toespraak hard uit naar de betogers. Hij zei dat ze "van hun eigen straten een puinhoop maken om de president van een ander land te behagen", een verwijzing naar de Amerikaanse president Trump. Staatsmedia zetten de demonstranten neer als "terroristische vertegenwoordigers" van de grote vijanden van Iran, Israël en de VS.

Waarschuwing Trump

Trump heeft al meermaals laten weten de betogers te steunen. Hij waarschuwde de Iraanse leiders vorige week al dat ze moeten stoppen met "doden van demonstranten". Ook zei hij "klaar te zijn voor actie", zonder details te geven. Gisteren zei hij dat Iran "in grote problemen" zit en gaf opnieuw een waarschuwing af. "Jullie kunnen beter niet gaan schieten, want dan doen wij het ook", was Trumps boodschap.

Het zijn de grootste demonstraties sinds de dood van Mahsa Amini in 2022. Zij overleed na haar arrestatie aan de gevolgen van fysiek geweld. De vrouw was opgepakt door de moraalpolitie omdat ze haar hoofddoek te los zou hebben gedragen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219800495
Het FD komt ook met een artikel:

https://fd.nl/politiek/15(...)hebben-alleen-stenen

Best een goed stuk

Over het algemeen is de redactie van het FD een stuk professioneler dan die activistische doorgeefluiken van nu.nl
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:23:48 #127
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219800554
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:25:19 #128
38496 Perrin
pi_219800565
De situatie nadert zijn kritieke punt.

twitter
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:27:35 #129
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219800582
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:23 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Triest. Die blijven tot het laatst op hun eigen burgers schieten.
Misdadig regime.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:28:55 #130
38496 Perrin
pi_219800592
Wow!

twitter
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:30:22 #131
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219800605
MOVE FORWARD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zaterdag 10 januari 2026 @ 17:32:17 #132
38496 Perrin
pi_219800626
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:30 schreef Tengano het volgende:
MOVE FORWARD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ afbeelding ]
The lion rises.
pi_219800632
54 doden en 1.200 demonstranten opgepakt. Nou Trumpieboy, let's go :Y)
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:34:02 #134
38496 Perrin
pi_219800639
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:33 schreef opgebaarde het volgende:
Kom idd maar op. Tijd voor de nekslag.
pi_219800641
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:20 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Je kan zeker stellen dat de Shah beter was dan de Ayatollah.
Dat er destijds een revolutie plaatsvond kan je ook weer niet echt als schuld bij het volk leggen net als nu. De Shah heeft ook duizenden politieke tegenstanders opgepakt en gemarteld destijds.

Eerste wat de Ayatollah deed na die terug aan de macht was, was de linkse partijen die hem helpen verbieden.

Overigens waren dat marxistische/communistische partijen, dat stel ik eigenlijk niet gelijk aan links zoals wij nu naar links kijken :p
Ik zie op internet vaak die foto's voorbij komen die het huidige Iran vergelijken met het Keizerrijk. Leuk, maar dat zijn wel foto's van de rijkere bovenlaag. Als je echt een boek leest over die regeerperiode is de geschiedenis niet mals over het beleid van destijds. Tijdens het regime van de Sjah was dit namelijk ook een normaal straatbeeld:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervolgens gebeurde dit:

quote:
Produced by UNDP, the 2013 HDR presents Human Development Index (HDI) values and ranks for 187 countries and UN-recognized territories, along with the Inequality-adjusted HDI for 132 countries, the Gender Inequality Index (GII) for 148 countries, and the Multidimensional Poverty Index (MPI) for 104 countries.

He told journalists that Iran achieved the second highest reduction in HDI shortfall among the developing countries during the twenty-two year period between 1990 and 2012 and only one country was able to do better: the Republic of Korea.

UNDP reports that between 1980 and 2012, Iran recorded some notable achievements: life expectancy at birth increased by 22.1 years; the mean years of schooling and the expected years of schooling each increased by about 5.7 years; while Iran’s Gross National Income (GNI) per capita in purchasing power parity terms increased by about 48 percent during the same period.
https://avadiplomatic.com/en/archive/3807

Dus het is niet vreemd (wel naïef) dat tot ongeveer vijftien jaar geleden bij zowel binnenlandse als buitenlandse tegenstanders van het regime de focus vooral lag op hervorming en niet op revolutie.
Incelfrikandel
pi_219800675
De protesten lijken een kritische massa te hebben bereikt. Thank god ook voor Starlink.

Opvallend dat zelfs onze Ursula een tweet stuurt, na weken stil te zijn geweest. Maar de leiders van Iran spreekt ze niet aan, noch noemt ze het land in het algemeen. En hoezo zegt ze cities around the world? Vaag.

Maar goed, aan die visieloze theetante hebben we nooit veel aan gehad.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:39:11 #137
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219800677
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:23 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
De vorige ronde in 2022 schoten ze gericht op de ogen van vrouwen.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:41:45 #138
438527 MissButterflyy
pi_219800693
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik zie op internet vaak die foto's voorbij komen die het huidige Iran vergelijken met het Keizerrijk. Leuk, maar dat zijn wel foto's van de rijkere bovenlaag. Als je echt een boek leest over die regeerperiode is de geschiedenis niet mals over het beleid van destijds. Tijdens het regime van de Sjah was dit namelijk ook een normaal straatbeeld:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervolgens gebeurde dit:
[..]
https://avadiplomatic.com/en/archive/3807

Dus het is niet vreemd (wel naïef) dat tot ongeveer vijftien jaar geleden bij zowel binnenlandse als buitenlandse tegenstanders van het regime de focus vooral lag op hervorming en niet op revolutie.
Tijdens de periode van de sjah was het grootste deel van de bevolking straatarm, de foto’s die zo graag worden gedeeld over de westers uitziende mensen in Iran waren enkel de elite.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:42:43 #139
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_219800701
Oh en :W
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_219800724
Als het regime valt gaan Europese politici, die eerst heel stil waren, opeens heel dapper twitteren. Let maar op.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:50:08 #141
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219800763
https://www.telegraaf.nl/(...)eider/122862950.html

quote:
Absurde trend onder Iraanse vrouwen: sigaret aangestoken met foto van opperleider

Op sociale media circuleren opvallende beelden van vrouwen die sigaretten opsteken met afbeeldingen van de Iraanse opperleider ayatollah Khamenei.

Het gaat om een gewaagde protestdaad: roken door vrouwen wordt in het Midden-Oosterse land sterk afgekeurd en het verbranden van een foto van de leider is zelfs wettelijk verboden.

Al weken wordt er in Iran gedemonstreerd tegen de stijgende kosten van levensonderhoud en tegen het overheidssysteem
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:06:09 #142
438527 MissButterflyy
pi_219801443
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:10:00 #143
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_219801467
Nog geen beelden van Paliwappie sjaaltjes?
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:16:21 #144
38496 Perrin
pi_219801531
Locked en loaded enzo.

twitter
pi_219801632
Zijn de B-2's alweer onderweg? :7
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:27:47 #146
38496 Perrin
pi_219801648
Iedereen lijkt all-in.

twitter
pi_219801674
Uitstekend, met wat ondersteuning vanuit de VS kan het Iraanse regime hopelijk echt worden opgerold. Dit zou voor heel veel rust in de regio kunnen zorgen. Bovendien valt er dan ook een bondgenoot van de Russen en Chinezen weg.
pi_219801688
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:33 schreef opgebaarde het volgende:
Als dat roekeloze en oorlogszuchtige land zich ermee bemoeit, gaan er duizenden tot honderdduizenden burgers in Iran dood. Opmerkingen als deze laten vooral zien dat de consequenties niet overzien worden en dat het hier blijkbaar niet echt om het lot van burgers gaat. Het laat zien dat men geen haar beter is dan de vijand die men denkt te bevechten.

Maak je geen illusies dat de VS uit is op "democratie", "vrijheid" of "mensenrechten" voor het Iraanse volk. Het draait om olie en strategische belangen. Als men kan kiezen voor een even of ergere onderdrukkende dictatuur, maar die zich volgzaam opstelt richting de VS, zal men daar evengoed voor kiezen. Zulke "bondgenoten" hebben we immers genoeg in die regio, van Marokko tot Saoedi-Arabië.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:31:24 #149
38496 Perrin
pi_219801698
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:30 schreef Kwntm het volgende:

[..]
Als dat roekeloze en oorlogszuchtige land zich ermee bemoeit, gaan er duizenden tot honderdduizenden burgers in Iran dood. Opmerkingen als deze laten vooral zien dat de consequenties niet overzien worden en dat het hier blijkbaar niet echt om het lot van burgers gaat. Het laat zien dat men geen haar beter is dan de vijand die men denkt te bevechten.

Maak je geen illusies dat de VS uit is op "democratie", "vrijheid" of "mensenrechten" voor het Iraanse volk. Het draait om olie en strategische belangen. Als men kan kiezen voor een even of ergere onderdrukkende dictatuur, maar die zich volgzaam opstelt richting de VS, zal men daar evengoed voor kiezen. Zulke "bondgenoten" hebben we immers genoeg in die regio, van Marokko tot Saoedi-Arabië.
Soms vallen die belangen samen. Vaak ook niet.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:36:54 #150
38496 Perrin
pi_219801751
De Iraniërs zijn er echt klaar mee zo te zien.

twitter
  Forum Admin zaterdag 10 januari 2026 @ 19:40:07 #151
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219801774
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:29 schreef HowardRoark het volgende:
Uitstekend, met wat ondersteuning vanuit de VS kan het Iraanse regime hopelijk echt worden opgerold. Dit zou voor heel veel rust in de regio kunnen zorgen. Bovendien valt er dan ook een bondgenoot van de Russen en Chinezen weg.
Vergeet niet de grootste financier van zo'n beetje alle terroristische groepen daar.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219801823
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:39 schreef Homey het volgende:
De protesten lijken een kritische massa te hebben bereikt. Thank god ook voor Starlink.

Opvallend dat zelfs onze Ursula een tweet stuurt, na weken stil te zijn geweest. Maar de leiders van Iran spreekt ze niet aan, noch noemt ze het land in het algemeen. En hoezo zegt ze cities around the world? Vaag.

Maar goed, aan die visieloze theetante hebben we nooit veel aan gehad.
Ze verwijst naar steden wereldwijd omdat in grote steden wereldwijd symbolische solidariteitsprotesten zijn gehouden. Zij het kleinschalig. Heel kleinschalig en ik hoop dat deze niet te groot worden want dat zou betekenen dat de boel in Iran op een verkeerde manier echt escaleert.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:44:44 #153
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219801826
2026 gaat een vreemd jaar worden.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:45:12 #154
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219801832
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:29 schreef HowardRoark het volgende:
Waarschijnlijk is dit ook precies (onder andere) waar Donald op uit is. Zelfde resultaat als met Venezuela.

Is geen klacht overigens :{w
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:47:41 #155
38496 Perrin
pi_219801870
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:44 schreef Zoddie het volgende:
2026 gaat een vreemd jaar worden.
Fucking rollercoaster man.
pi_219801913
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:30 schreef Kwntm het volgende:

[..]

De VS doet wat Israël wil en de bevolking interesseert de VS geen kut inderdaad. Maar een einde aan het huidige regime die terrorisme steunt zou wereldwijd een zegen zijn. Of het beter wordt, geen idee, maar er is hoop. Zonder de VS waren deze demonstranten allang een kopje kleiner gemaakt. Dat laatste mag je zelfs letterlijk oppakken

Je kan claimen dat de burgers mij niks interesseren. Dat kan. Alleen er zijn daar al vijftien jaar lang bijna jaarlijks enorme demonstraties waarbij demonstranten willens en wetens hun leven riskeren. Het is bijvoorbeeld niet te vergelijken met een Arabische lente. Het volk wil echt iets anders en is bereid daar voor te lijden.
pi_219801932
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:51:56 #158
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219801935
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:36 schreef Perrin het volgende:
De Iraniërs zijn er echt klaar mee zo te zien.
[ x ]

Niet buigen! Hou vol!

Peter
pi_219801968
twitter
pi_219801992
Laten we hopen dat het daar gaat lukken en ook een deel van het leger de wapens gaat neerleggen.
Er moet toch eens een moment komen dat militairen denken dat het beter is om niet meer te gehoorzamen. Al zal ook daar bij de militairen misschien een vorm van angst voor het regime zijn wanneer ze niet doen wat gevraagd wordt.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 20:13:27 #161
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219802288
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:20 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Opvallend: geen gezichtsbedekking. Als argument wordt vaak aangevoerd dat dit zou moeten kunnen omdat mensen of hun familie in land van herkomst dan in de problemen zouden kunnen komen. Iran is natuurlijk bij uitstek een regime waar dat bij aan de orde is. Desondanks: geen gezichtsbedekking.

Ook geen uniforme "spontane" borden, sjaals, steun vanuit studenten of andere activistische hoeken. Geen strategisch ingezet geweld ook met instructies hoe je hoe ver kunt gaan.

Het lijkt wel alsof hier een hele andere dynamiek achter zit hè... Eentje van mensen die weten wat er speelt en zich dat niet laten voorkauwen, van mensen met persoonlijke, oprechte belangen.

Iets wat geen spreekwoordelijke schreeuwers als maatstaf heeft, laten we dit koesteren en steunen _O_
pi_219802295
Laat 2026 dan het jaar zijn dat de ayatollah zijn 72 maagden gaat ophalen en zijn matties van Hezbollah en Hamas de hand kan schudden.
pi_219802339
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:04 schreef Homey het volgende:
Toch opeens een artikel op nu.nl:

https://www.nu.nl/buitenl(...)den-in-te-nemen.html

Hier doet de redactie van nu.nl aan lying by omission. De ware reden achter de protesten is de zware onderdrukking van de theocratie. Daarover geen woord in het artikel. Ook geen kwaad woord over de leiders van Iran.

Lying by omission is eebn belangrijk element van propaganda bedrijven.
Geen kwaad woord over het regime van nu.nl?

Dat 65 Iraniërs omgekomen zijn, en 2.500 gearresteerd, is ook niet bepaald lief van het regime.

quote:
Al 65 Iraniërs omgekomen tijdens protestgolf
Donderdag werd het internet in grote delen van Iran uitgeschakeld. Mogelijk was dat een reactie op de oproepen van Pahlavi. In het verleden gingen die onderbrekingen van het internet gepaard met hard optreden van het regime tegen demonstranten.

Volgens de Iraanse mensenrechtengroep HRANA zijn al 65 Iraniërs omgekomen tijdens de protestgolf. Het zou gaan om vijftig burgers en vijftien leden van de veiligheidsdiensten. Volgens de Noorse rechtengroep Hengaw zijn inmiddels 2.500 mensen gearresteerd.
pi_219802355
twitter

Turkije staat aan de kant van het regime?
  zaterdag 10 januari 2026 @ 20:17:22 #165
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219802357
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:55 schreef Dutch_view het volgende:
Laten we hopen dat het daar gaat lukken en ook een deel van het leger de wapens gaat neerleggen.
Er moet toch eens een moment komen dat militairen denken dat het beter is om niet meer te gehoorzamen. Al zal ook daar bij de militairen misschien een vorm van angst voor het regime zijn wanneer ze niet doen wat gevraagd wordt.
Ik hoop inderdaad op van die taferelen die je toen ook in Turkije zag bij de staatsgreep, dat beide kanten elkaar als mens blijven herkennen in geëscaleerde situaties.
pi_219802441
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:13 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Opvallend: geen gezichtsbedekking. Als argument wordt vaak aangevoerd dat dit zou moeten kunnen omdat mensen of hun familie in land van herkomst dan in de problemen zouden kunnen komen. Iran is natuurlijk bij uitstek een regime waar dat bij aan de orde is. Desondanks: geen gezichtsbedekking.

Ook geen uniforme "spontane" borden, sjaals, steun vanuit studenten of andere activistische hoeken. Geen strategisch ingezet geweld ook met instructies hoe je hoe ver kunt gaan.

Het lijkt wel alsof hier een hele andere dynamiek achter zit hè... Eentje van mensen die weten wat er speelt en zich dat niet laten voorkauwen, van mensen met persoonlijke, oprechte belangen.

Iets wat geen spreekwoordelijke schreeuwers als maatstaf heeft, laten we dit koesteren en steunen _O_
Zo anders hoe dit gaat he. Geen vernielingen, geen intimidatie van omstanders, geen bezettingen van instituten die er helemaal niets mee te maken hebben.
pi_219802527
Ik geef ze 25% kans, maar denk dat het gewoon weer de kop in wordt gedrukt tzt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 20:35:03 #168
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219802638
quote:
Drie eindscenario’s voor het Iraanse regime

Het is voorbij. Dit regime kent nu drie mogelijke uitwegen.

Ten eerste: het ontketenen van een oorlog tegen Israël en de Verenigde Staten. In dat geval komen honderdduizenden zinloos om het leven.

Het regime kan er ook voor kiezen om tot de laatste man te vechten tegen de demonstranten. Dan wordt het lelijk en gewelddadig.

De derde optie is om oud-president Hassan Rohani aan de macht te brengen. Iran en Amerika moeten dan een deal sluiten, om na het vertrek van president Donald Trump hun oude gewoonten weer op te pakken. Dat is voor Iraniërs een onaanvaardbare optie.
https://www.ewmagazine.nl(...)vi-vrijheid-1528600/

Weer een artikel van Afshin Ellian. Die laatste optie had ik nog niet eerder over gehoord.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 20:42:42 #169
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_219802775
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:28 schreef Discombobulate het volgende:
Polymarket lijkt je gelijk te geven: https://polymarket.com/predictions/iran
pi_219802835
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Zo anders hoe dit gaat he. Geen vernielingen, geen intimidatie van omstanders, geen bezettingen van instituten die er helemaal niets mee te maken hebben.
Vrijwel alle demonstraties in Nederland zijn vreedzaam. En omdat er dan vrij weinig gebeurt, halen ze ook het nieuws niet.

Pas als er gereld wordt komen ze in de media.
pi_219803014
quote:
Ik acht de kans dat Khamenei en zijn cronies blijven zitten ook groter dan dat ze verjaagd worden.

Het probleem van vreedzame burgerdemonstranten is dat ze onvoldoende middelen en organisatie hebben. En dat is treurig voor de gewone Iraniër die vrijheid en een beter leven wil.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:03:11 #172
438527 MissButterflyy
pi_219803068
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik acht de kans dat Khamenei en zijn cronies blijven zitten ook groter dan dat ze verjaagd worden.

Het probleem van vreedzame burgerdemonstranten is dat ze onvoldoende middelen en organisatie hebben. En dat is treurig voor de gewone Iraniër die vrijheid en een beter leven wil.
Hoop ook dat het ze gaat lukken. Anders wordt het nog een burgeroorlog ook.
Dat verdienen die arme mensen echt niet.
pi_219803080
Ik denk dat Trump het momentum gebruikt en gaat aanhaken voor het momentum afneemt.
pi_219803161
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:17 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Turkije staat aan de kant van het regime?
Bang dat hetzelfde ook in Turkije gebeurd en Erdogan ook wordt verjaagd.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:17:07 #175
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219803204
In Teheran alleen al 25 moskeeën in de hens, en nog een hoop andere gebouwen en installaties maar de symbolische waarde van de moskeeën ligt iets hoger natuurlijk.

Onder andere de Al Rasul-moskee is aangevallen.

Een hoop van die moskeeën zijn tegelijk ook bureaus van de Basiji-milities, dus het is soms niet alleen symbolisch maar eerder praktisch.
pi_219803285
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En niet echt leiderschap. Dat blijkt wel eens van de belangrijkste dingen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:29:03 #177
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219803321
quote:
Ik denk dat ze dit niet meer gaan weggeven. Het is nu of nooit.

Nunc aut numquam
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:29:52 #178
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219803327
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:04 schreef GerryDV het volgende:
Ik denk dat Trump het momentum gebruikt en gaat aanhaken voor het momentum afneemt.
Al is het alleen maar om het IRGC en het leger te verzwakken door gericht belangrijke locaties te vernietigen.

Zolang die nog ongemoeid blijven, en met name het IRGC, blijft het regime sterk.
Vernietig of verzwak je die apparaten, heeft het regime meteen minder machtsmiddelen om de bevolking te onderdrukken en af te slachten.

En hoezeer ik die 🍊🤡 ook veracht, als hij toch één keer in zijn leven het goede wil doen, doet hij precies dat.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Forum Admin zaterdag 10 januari 2026 @ 21:29:54 #179
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219803329
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:29 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik denk dat ze dit niet meer gaan weggeven. Het is nu of nooit.

Nunc aut numquam
De geest is vooral uit de fles.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:30:50 #180
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219803337
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:
De geest is vooral uit de fles.
Daarom nu alles! geven.

pi_219803342
De volgende Nobel voor de vrede kan alvast gereserveerd worden voor Trump.
pi_219803386
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:29 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Al is het alleen maar om het IRGC en het leger te verzwakken door gericht belangrijke locaties te vernietigen.

Zolang die nog ongemoeid blijven, en met name het IRGC, blijft het regime sterk.
Vernietig of verzwak je die apparaten, heeft het regime meteen minder machtsmiddelen om de bevolking te onderdrukken en af te slachten.

En hoezeer ik die 🍊🤡 ook veracht, als hij toch één keer in zijn leven het goede wil doen, doet hij precies dat.
Kwestie van perspectief en levensvisie. Ik heb hem vrijwel alleen maar goede dingen zien doen;

- verhogen defensie budget NAVO landen
- ICE
- Venezuela verlossen van criminele dictatuur
- serieus en intensief bezig zijn met Rusland en Oekraïne
- ondersteunen Israël
- Iran op z’n plek zetten en laten weten wat er kan gebeuren
- woke gedachtengoed decimeren

Zo kan ik nog wel 100 dingen noemen. Buiten dat is het gewoon een aimabele en charismatische persoon die ook gewoon doet wat hij zegt en zegt wat hij doet, een echte aanpakker. Daar kan ik me aan spiegelen dus vandaar dat ik pro Trump ben.
pi_219803468
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:35 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Kwestie van perspectief en levensvisie. Ik heb hem vrijwel alleen maar goede dingen zien doen;

- verhogen defensie budget NAVO landen
- ICE
- Venezuela verlossen van criminele dictatuur
- serieus en intensief bezig zijn met Rusland en Oekraïne
- ondersteunen Israël
- Iran op z’n plek zetten en laten weten wat er kan gebeuren
- woke gedachtengoed decimeren

Zo kan ik nog wel 100 dingen noemen. Buiten dat is het gewoon een aimabele en charismatische persoon die ook gewoon doet wat hij zegt en zegt wat hij doet, een echte aanpakker. Daar kan ik me aan spiegelen dus vandaar dat ik pro Trump ben.
Maar wel constant de meest trouwe bondgenoten schofferen en in de steek laten. Dat zijn wel echt rattenstreken.

Ik heb meer vertrouwen in Marco Rubio. Dat is de enige capabele persoon met enig intellect in dat kabinet.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:49:18 #184
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219803487
Ondertussen in Nederland, zit onze eigen regime niet stil......

Bekijk deze YouTube-video
  zaterdag 10 januari 2026 @ 21:52:44 #185
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219803515

TousiTV meldt dat het regime nu militaire drones inzet tegen de demonstranten...
pi_219803570
pi_219803665
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:47 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Maar wel constant de meest trouwe bondgenoten schofferen en in de steek laten. Dat zijn wel echt rattenstreken.

Ik heb meer vertrouwen in Marco Rubio. Dat is de enige capabele persoon met enig intellect in dat kabinet.
Ik zie dat niet zo. Veel bondgenoten zijn lui en gemakszuchtig geworden en als er stront aan de knikker is mag de VS het wel even op komen lossen, zoals ze nu doen. Trump wijst ze daar op en dat zou je kunnen zien als schofferen maar het is meer als een ouder die zijn kind terechtwijst, dat hoeft niet vriendelijk te zijn maar rechtvaardig. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Met het intellect van Trump is niets mis, anders was hij in zijn gehele leven niet zo succesvol geweest. Mensen die het op gebrek aan intellect of domheid gooien laten zichzelf teveel kennen, dat is gewoon kinderachtig gedrag omdat zijn koers je niet aanstaat. Hij is weldegelijk een strateeg en intelligent persoon. Als dat niet zo zou zijn was hij bij zijn eerste bluf of falen al door de mand gevallen, maar telkens gaat het toch goed en de goede kant op. Deze man schrijft de juiste geschiedenis. Meer dan de presidenten die hem zijn voorgegaan.
pi_219803689
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:49 schreef Tengano het volgende:
Ondertussen in Nederland, zit onze eigen regime niet stil......

Wat wil je hiermee nou eigenlijk zeggen?
  zaterdag 10 januari 2026 @ 22:11:34 #189
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219803725
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:08 schreef JopieKlaassen het volgende:
Wat wil je hiermee nou eigenlijk zeggen?
Dat wij in Europa een weg en doel navolgen waar ze nu in Iran van af proberen te komen.

Islam in - Christendom out
pi_219804054
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:06 schreef GerryDV het volgende:
Met het intellect van Trump is niets mis, anders was hij in zijn gehele leven niet zo succesvol geweest.
Trump blinkt vooral uit in anderen uitpersen en onder druk zetten (Trump University en Trump Foundation, om maar even snel twee voorbeelden te geven).
pi_219804088
Ik verheug me nu al op die totaalidioten en de nepppe verontwaardiging wanneer dat land compleet leegloopt naar Europa. :P
pi_219804124
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:49 schreef Since2003 het volgende:
Ik verheug me nu al op die totaalidioten en de nepppe verontwaardiging wanneer dat land compleet leegloopt naar Europa. :P
Het tegenovergestelde is toch waar. Wanneer de achterlijke onderdrukkende religieuze macht weg is en de verwestering en democratie komt, met bijbehorende vooruitgang, gaan mensen tich juist daarheen?
pi_219804132
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Trump blinkt vooral uit in anderen uitpersen en onder druk zetten (Trump University en Trump Foundation, om maar even snel twee voorbeelden te geven).
Mwa.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 22:56:00 #194
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219804137
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:49 schreef Since2003 het volgende:
In tegenstelling tot de gemiddelde Syriër, Afghaans, Irakees en zulks die hier rondlopen, is de gemiddelde Iraniër die anti-regime is, jong, (relatief) hoog opgeleid en modern, dus niet te vergelijken.
A murky, forgotten land.
pi_219804141
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 21:17 schreef Qarrad het volgende:
In Teheran alleen al 25 moskeeën in de hens, en nog een hoop andere gebouwen en installaties maar de symbolische waarde van de moskeeën ligt iets hoger natuurlijk.
Aldus een burgemeester die er natuurlijk belang bij heeft de demonstranten als zo verschrikkelijk mogelijk af te schilderen.

Een moskee is natuurlijk een plaats die je niet aan mag vallen.
pi_219804161
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Trump zet mensen tegen elkaar op, dat deed hij al begin jaren 80 in New York, verdeeldheid zaaien is zijn wapen en zijn trouwste bondgenoot om zijn doelen te bereiken, die hij bijna altijd weet te behalen.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 23:01:38 #197
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219804181
Laten we het topic niet vervuilen door het over Trump te blijven hebben, daar zijn genoeg andere plekken voor.
A murky, forgotten land.
pi_219804204
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dat wij in Europa een weg en doel navolgen waar ze nu in Iran van af proberen te komen.

Islam in - Christendom out
Hou die waanbeelden voor BNW.
pi_219804228
. verkeerde draadje
pi_219804282
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:56 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
In tegenstelling tot de gemiddelde Syriër, Afghaans, Irakees en zulks die hier rondlopen, is de gemiddelde Iraniër die anti-regime is, jong, (relatief) hoog opgeleid en modern, dus niet te vergelijken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 22:54 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Het tegenovergestelde is toch waar. Wanneer de achterlijke onderdrukkende religieuze macht weg is en de verwestering en democratie komt, met bijbehorende vooruitgang, gaan mensen tich juist daarheen?
Ik hoop met je mee. Het zal niet zonder slag of stoot gaan. En hier zit dan ook het gevaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')