Goede poging. Gaat hij niks mee doen.quote:Op zondag 11 januari 2026 07:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tip: kijk eens naar wat GL de afgelopen 15 jaar constructief heeft bijgedragen. En als je je daar op hebt ingelezen, lees dan je eigen reactie eens terug. Rutte heeft na de val van Rutte I geen moment zonder steun van GL geregeerd, dat weet je neem ik aan.
Praat je nu Yesilgoz na, of heb je dit helemaal zelf uit je dikke duim getrokken?quote:Op zondag 11 januari 2026 00:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Met de PvdA/GL ook niet. Men denkt hier nog steeds dat dit de constructieve PvdA is als onder Kok, Bos, Asscher en Samsom. Niets is minder waar, het is gewoon een verkapt GL bolwerk geworden waar je net zoveel weinig (of veel, zoals je wilt) mee kan als BBB of JA21. Het is niet voor niets dat Bontebal ook PvdA/GL er niet meer bij wilt hebben.
Nou is dat daar wel een beetje traditie, alleen Dijkhoff heeft de laatste jaren als VVDer een keer gewonnen.quote:Op zondag 11 januari 2026 09:19 schreef nostra het volgende:
Jongerenafdeling van Nederlandse VVD roept Bart De Wever uit tot 'liberaal van het jaar' en hekelt eigen partij
https://www.vrt.be/vrtnws(...)er-uit-tot-liberaal/
Klopt, en jongerenafdelingen zijn sowieso ideologischer dan hun volwassen evenknie, maar het tegengeluid wordt wel steeds sterker. En terecht.quote:Op zondag 11 januari 2026 09:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou is dat daar wel een beetje traditie, alleen Dijkhoff heeft de laatste jaren als VVDer een keer gewonnen.
Je grote voorvrouw presenteert weer een complete leegte bij WNL op Zondag.quote:Op zondag 11 januari 2026 10:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Klopt, en jongerenafdelingen zijn sowieso ideologischer dan hun volwassen evenknie, maar het tegengeluid wordt wel steeds sterker. En terecht.
Ja. Dit was de 'geheime' beslissing van het CDA. Waar we het laatst over hadden.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:28 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
CDA wilde, volgens dit fragment van Yesilgoz vanochtend, ook niet met JA21 erbij verder.
Was dat al bekend?
Blijft vreemd dat ze dan zo neutraal/afwijzend (in elk geval niet uitnodigend) tegenover glpvda stonden.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 22:38 schreef capricia het volgende:
Het is het CDA wat de sleutelrol speelde.
[ x ]
En dan vind ik het toch vreemd dat ze niet eerder meer open stond voor glpvda.
De geheime beslissing die weken geleden al overduidelijk bleek uit polls onder CDA leden.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dit was de 'geheime' beslissing van het CDA. Waar we het laatst over hadden.
En deze:
[..]
Blijft vreemd dat ze dan zo neutraal/afwijzend (in elk geval niet uitnodigend) tegenover glpvda stonden.
Zo noemde Bontenbal het zelf.quote:Op zondag 11 januari 2026 16:18 schreef probeer het volgende:
[..]
De geheime beslissing die weken geleden al overduidelijk bleek uit polls onder CDA leden.
Kansloos verhaal weer. Als je mensen niet wil uitsluiten uit de samenleving moet je partijen als FvD uitsluiten, gezien hun enige doel is zo'n samenleving optuigen waar mensen buitengesloten zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe erg is het 'normaliseren van partijen'. Je moet bepaalde standpunten niet normaliseren, bepaalde termen niet overnemen. Maar elk Kamerlid gewoon behandelen als een volksvertegenwoordiger met plannen die goed of slecht kunnen zijn en dus kijken naar de inhoud van plannen ipv naar het partijlogo dat er bij staat lijkt mij een hele goede zaak. En als dat openlijk gebeurt of als er aandacht voor komt (GLPvdA stemt met FvD mee!!!) zou ik daar nog niet bang voor zijn, wellicht dat zo de polarisatie in de samenleving ook wat afgebroken kan worden.
Als je geen mensen wil uitsluiten in de samenleving, moet je eigenlijk ook geen mensen uitsluiten in de Kamer. En nogmaals: inhoud blijft belangrijk, dus 95% van wat van FvD komt stem je dan nog gewoon gelijk weg omdat het inhoudelijk gewoon echt niet toelaatbaar is.
Dat had ik gemist. Wel verstandig van Bontenbal, maar inderdaad vreemd dat zij dan niet wat harder gedrukt hebben voor GL/PvdA. Of zouden ze daar ook niet voor openstaan? Of zou Yesilgoz daar weer te hard tegenin zijn gegaan?quote:Op zondag 11 januari 2026 15:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dit was de 'geheime' beslissing van het CDA. Waar we het laatst over hadden.
En deze:
[..]
Blijft vreemd dat ze dan zo neutraal/afwijzend (in elk geval niet uitnodigend) tegenover glpvda stonden.
Mensen niet willen uitsluiten is nooit een kansloos verhaal, net zo min als elk voorstel in de politiek volledig op inhoud bekijken.quote:Op zondag 11 januari 2026 16:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Kansloos verhaal weer. Als je mensen niet wil uitsluiten uit de samenleving moet je partijen als FvD uitsluiten, gezien hun enige doel is zo'n samenleving optuigen waar mensen buitengesloten zijn.
De VVD heeft zich wat dat betreft natuurlijk heel hard opgesteld en blijkbaar zijn CDA en D66 voor die druk bezweken.quote:Op zondag 11 januari 2026 16:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat had ik gemist. Wel verstandig van Bontenbal, maar inderdaad vreemd dat zij dan niet wat harder gedrukt hebben voor GL/PvdA. Of zouden ze daar ook niet voor openstaan? Of zou Yesilgoz daar weer te hard tegenin zijn gegaan?
Maar dat is precies wat je bereikt met jouw verhaal. Dat er mensen uitgesloten worden. Dat krijg je namelijk als je meer en meer gaat luisteren naar partijen als FvD die dat willen. Het interesseert je gewoon niet dat mensen worden uitgesloten, jij wil gewoon graag jezelf goed voelen dat je niemand uitsluit.quote:Op zondag 11 januari 2026 16:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mensen niet willen uitsluiten is nooit een kansloos verhaal, net zo min als elk voorstel in de politiek volledig op inhoud bekijken.
Ik denk dat Bontenbal al heel snel heeft ingeschat dat Yeşilgöz daar echt totaal niet voor open stond.quote:Op zondag 11 januari 2026 16:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat had ik gemist. Wel verstandig van Bontenbal, maar inderdaad vreemd dat zij dan niet wat harder gedrukt hebben voor GL/PvdA. Of zouden ze daar ook niet voor openstaan? Of zou Yesilgoz daar weer te hard tegenin zijn gegaan?
Niet direct mee eens. Je moet rare extremisten nooit normaliseren wat mij betreft.quote:Op zondag 11 januari 2026 16:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mensen niet willen uitsluiten is nooit een kansloos verhaal, net zo min als elk voorstel in de politiek volledig op inhoud bekijken.
Het CDA was vanaf het begin, dus ook nog zonder VVD, al best koel richting Glpvda. Niet enthousiast in elk geval.quote:Op zondag 11 januari 2026 16:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je snapt totaal niet wat ik zeg, wil het niet snappen of je bent fan van polariseren.quote:Op zondag 11 januari 2026 16:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar dat is precies wat je bereikt met jouw verhaal. Dat er mensen uitgesloten worden. Dat krijg je namelijk als je meer en meer gaat luisteren naar partijen als FvD die dat willen. Het interesseert je gewoon niet dat mensen worden uitgesloten, jij wil gewoon graag jezelf goed voelen dat je niemand uitsluit.
Elk voorstel volledig op inhoud bekijken is ook weer totale onzin, dat gebeurt werkelijk nooit. Maargoed jij gelooft in sprookjes dus wat dat betreft snap ik wel dat je dit soort dingen zegt.
Yesilgoz zei bij WNL dat ze niet direct had verwacht dat D66 en CDA niet mee zouden gaan in het JA21-verhaal. Ze had kennelijk echt gedacht dat ze wel zouden buigen voor haar en haar wensen. Ik ben erg blij dat ze dat niet gedaan hebben, ook al betekent het dat we nu met die experiment zitten. Een experiment hoeft niet fout af te lopen.quote:Op zondag 11 januari 2026 16:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De VVD heeft zich wat dat betreft natuurlijk heel hard opgesteld en blijkbaar zijn CDA en D66 voor die druk bezweken.
Dat zal gelijk ook de reden zijn dat ze in die wens voor JA21 niet mee zijn gegaan.
Je moet rare extremistische voorstellen nooit normaliseren, maar je moet verbeteringen niet tegen houden omdat ze van 'de verkeerde partij' komen.quote:Op zondag 11 januari 2026 16:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Niet direct mee eens. Je moet rare extremisten nooit normaliseren wat mij betreft.
Tja, met dat laatste heb ik niet zoveel moeite. Je moet extremisten geen bestaandsrecht willen geven. Doe mij maar een fatsoenlijk cordon of brandmuur.quote:Op zondag 11 januari 2026 16:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je moet rare extremistische voorstellen nooit normaliseren, maar je moet verbeteringen niet tegen houden omdat ze van 'de verkeerde partij' komen.
Ze moet er dus nog even aan wennen dat de VVD niet meer de machtspartij is die ze was onder Ruttequote:Op zondag 11 januari 2026 16:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Yesilgoz zei bij WNL dat ze niet direct had verwacht dat D66 en CDA niet mee zouden gaan in het JA21-verhaal. Ze had kennelijk echt gedacht dat ze wel zouden buigen voor haar en haar wensen. Ik ben erg blij dat ze dat niet gedaan hebben, ook al betekent het dat we nu met die experiment zitten. Een experiment hoeft niet fout af te lopen.
Alles rechts van de VVD als raar en extremistisch neerzetten doet m.i. geen recht aan bijna eenderde van alle zetels.quote:Op zondag 11 januari 2026 16:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Niet direct mee eens. Je moet rare extremisten nooit normaliseren wat mij betreft.
Dan zijn we het daar fundamenteel oneens. Sterker, toen mij laatst in een kranteninterview naar de problemen in de politiek werd gevraagd, noemde ik juist dat partijen niet meer naar elkaar luisteren en zo polarisatie in de hand werken.quote:Op zondag 11 januari 2026 16:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, met dat laatste heb ik niet zoveel moeite. Je moet extremisten geen bestaandsrecht willen geven. Doe mij maar een fatsoenlijk cordon of brandmuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |