Jij loopt nog in t shirt en korte broek bij 10 graden?quote:Op zondag 11 januari 2026 12:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vind ik niet gek.
Met tien graden een winterjas aan hebben.
Ik had wel beter verwacht van een echte koutist Piet.
Ja uiteraard. Dan begint het net lekker te wordenquote:Op zondag 11 januari 2026 12:38 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Jij loopt nog in t shirt en korte broek bij 10 graden?
Tja die zag ik eerlijk gezegd niet zo aankomen.quote:
Door die paar dagen vorst? Op zich viel deze vorstperiode best wel mee eigenlijk, het is dat we nu een flinke vorstnacht hebben gehad en gisteren een ijsdag anders waren de problemen niet zo groot geweest.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:28 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Klopt.
Maar de ondergrond is goed bevroren na deze ijsdagen, dus het is niet heel snel weg.
Vanochtend een kleine 25km gelopen. Goed ingepakt was het heerlijk loopweer. Geen zuchtje wind.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:59 schreef Starhopper het volgende: Wat een debielen
En janken zeker als er honderden mensen onderkoeld raken?
https://nos.nl/artikel/25(...)-zondag-door-te-gaan
In 11 dagen al vorig jaar verslagenquote:Het is dit jaar al de vijfde keer dat het KNMI code oranje afgeeft, vier keer voor gladheid en een keer voor sneeuw in combinatie met harde wind. Dat is evenveel als heel vorig jaar, toen er twee keer voor gladheid werd gewaarschuwd en daarnaast voor hitte, onweer en windstoten.
Ja dat weet ik zelf ook wel.quote:Op zondag 11 januari 2026 07:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Droge lucht voelt minder koud aan omdat je minder snel afkoelt. Water is een betere warmtegeleider dan lucht. Momenteel -10,3 en zelfs -10,9 in Groningen.
Als het in de ochtendspits was geweest zou het code rood zijnquote:
Zo zou iedereen gekleed moeten.quote:Op zondag 11 januari 2026 13:09 schreef dick_laurent het volgende:
@:geschiedkundige is met stip de opper koutist hier.
Als er een wilde stam met koutisten zou bestaan dan zou hij waarschijnlijk hun ultieme voorbeeld en leider zijn, en ze zouden hem adoreren. Ik vermoed dat het er ongeveer zo zou uitzien.
[ afbeelding ]
Ja ook hier op de wegen liggen flinke ijsplaten zag ik nu wel, zonet even rondje om gelopen maar je kan maar voor uitkijken.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:57 schreef fietsie het volgende:
Net twee uur gefiets rond Joure; het moet wel echt bijna kokend water gaan regenen wil het morgenochtend om 8:00 niet meer glad zijn, zoals het KNMI beweert.... Zelfs op doorgaande stukken liggen her en der dikke ijsplaten
1800km file, NL totaal plat! Scholen, winkels bedrijven massaal dicht!quote:
Met de komende buien gaat dat serieus vervelende problemen veroorzaken.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:57 schreef fietsie het volgende:
Net twee uur gefiets rond Joure; het moet wel echt bijna kokend water gaan regenen wil het morgenochtend om 8:00 niet meer glad zijn, zoals het KNMI beweert.... Zelfs op doorgaande stukken liggen her en der dikke ijsplaten
Die gok waag ik ook nooit meer. Bij code rood vertrek ik sowieso niet. Ik ga mijn leven niet wagen om op mijn werk te komen.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ooit (in 2001) eens geprobeerd om met ijzel naar het werk te rijden. Eerst een uur bezig geweest om in de auto te komen (zat laag ijs op) en eenmaal ontdooid voorzichtig vertrokken.
Moest over een wat bol staande klinkerweg in het dorp, gleed zijwaarts naar de stoep en dat was het dan.
Heb de auto daar maar laten staan en 3 uren later alsnog vetrokken
Sindsdien wacht ik wel tot het voorbij is en de wegen weer begaanbaar zijn.
Afgelopen dagen genoeg echte kou gehad. Het vroor regelmatig, dus het is gewoon koud.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zo zou iedereen gekleed moeten.
Maar Nederland heeft een 'koudeprotocol'. Het is net aan een ijsdag
Zoals al eerder gezegd: Nederland kent eigenlijk geen echte kou meer.
Wel veel koukleumen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |