Droge lucht voelt minder koud aan omdat je minder snel afkoelt. Water is een betere warmtegeleider dan lucht. Momenteel -10,3 en zelfs -10,9 in Groningen.quote:Op zondag 11 januari 2026 06:33 schreef PzKpfw het volgende:
M'n weer-app geeft aan dat het buiten -12°C zou moeten zijn. Net even buiten geweest maar het voelt niet zo fris als dat de temperatuur zou doen vermoeden.
Dit is eigenlijk de standaard Nederlandse pluim in de herfst/winter. Maar beter 8 graden dan 2 gradenquote:Op zondag 11 januari 2026 11:41 schreef 12Beaufort het volgende:
De tijd van de saaie pluimen is weer aangebroken. Een gemiddelde net boven de 5 graden. Af en toe een piekje tot meer dan 10 graden.
Op lange termijn iets meer lijntjes zichtbaar die voor vorst gaan.
[ link | afbeelding ]
quote:Plaatselijk glad. Komende nacht kans op ijzel.
In het hele land is het plaatselijk glad door sneeuwresten of door bevriezing van natte wegen.
Vanavond laat en in de nacht naar maandag volgt van het westen uit een neerslaggebied. In het hele land, met uitzondering van het zuidwesten, is er dan kans op gladheid door ijzel. In de loop van maandagochtend wordt het minder koud en verdwijnt de gladheid overal.
Komende nacht kan er met name in het oosten tijdelijk sneeuw vallen, ca. 1 cm. Verder is er dan, met uitzondering van het zuidwesten, een grote kans onderkoelde regen (ijzel) of regen die valt op een bevroren wegdek. In beide gevallen levert dat gevaarlijke gladheid op.
Warm? Het wordt 6 gradenquote:
Mag geen verrassing heten als je ziet hoe het er elders nu nog bij ligt en hoe het er bij ons bij ligt momenteelquote:
Je kon erop wachten...quote:
Beetje meezit valt het vooral vannachtquote:Op zondag 11 januari 2026 12:18 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Je kon erop wachten...
Ik haat ijzel...levensgevaarlijk. Het is te hopen dat het meevalt in de spits morgenochtend.
Klopt.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Beetje meezit valt het vooral vannacht
Vind ik niet gek.quote:Op zondag 11 januari 2026 11:57 schreef pietkanarie het volgende:
Ik heb liever twee graden dan tien. Bij tien graden heb ik het met een winterjas eigenlijk al warm op de fiets. Twee graden is in ieder geval nog lekker fris.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |