Nog steeds geen update en ook nog geen reactie op mijn mail met vragen omtrent dit project ontvangen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 22:43 schreef ovdm het volgende:
Heden 3 termijnen ontvangen voor Het Vuur LAB. B.V. 00051991. Er zal wel een update volgen, want de aflossing is de helft lager dan normaal, en ook de rente is gehalveerd.
Ja inderdaad was niet erg duidelijk, maar zit relatief zwaar in CCF en wil gewoon spreiden. Sorry voor de verwarringquote:Op donderdag 15 januari 2026 14:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Óverweging, niet overwéging, ik moest ook twee keer lezen.
Hier idem teruggeboekt. Ja ik verwacht zo een excuus mail dat er bij abuis maar de helft is overgemaakt en dat vanmiddag de volle rente wordt betaald.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:09 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nog steeds geen update en ook nog geen reactie op mijn mail met vragen omtrent dit project ontvangen.
Wel zijn alle drie de (halve) termijnen vandaag teruggeboekt.
Bijzonder allemaal![]()
Helaas, nu zijn de zelfde bedragen weer bijgeboekt alleen de Collinkosten zijn nu ook gehalveerd.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Hier idem teruggeboekt. Ja ik verwacht zo een excuus mail dat er bij abuis maar de helft is overgemaakt en dat vanmiddag de volle rente wordt betaald.
quote:Leningaanvragen die op ons platform worden gepubliceerd, zijn vaak snel volgeschreven. Dat is een mooi teken van vertrouwen en helpt ondernemers snel vooruit. Tegelijkertijd zien we dat dit investeerders soms minder ruimte geeft om mee te doen en goed te spreiden.
Daarom hebben we gekeken hoe we investeerders meer kansen kunnen bieden om te participeren. We hebben ervoor gekozen om dit specifiek binnen Collin Direct leningen mogelijk te maken, omdat dit type financiering zich goed leent voor een bredere deelname.
Wat verandert er per februari bij Collin Direct?
De maximale financiering via Collin Direct wordt verhoogd van ¤ 250.000,- naar ¤ 500.000,-
De maximale inleg per investeerder bij Collin Direct wordt verlaagd van 10% naar 5% van de financiering
Deze aanpassing geldt uitsluitend voor Collin Direct leningen en wordt vanaf februari doorgevoerd.
Voor maatwerkfinancieringen blijven de bestaande inleggrenzen ongewijzigd.
Met deze wijzigingen ontstaan meer instapmomenten, kunnen meer investeerders deelnemen en wordt spreiding binnen Collin verder verbeterd.
Kenmerken Collin Direct investeringskansen (vanaf februari)
Leenbedrag: ¤ 25.000,- – ¤ 500.000,-
Minimuminleg: ¤ 100,-
Maximuminleg: 5% van de financiering
Zo blijven we investeren toegankelijk maken voor een brede groep investeerders, terwijl ondernemers snel en efficiënt kunnen financieren.
Daarnaast blijft ons team van Crowdfund Coaches zich inspannen om onze investeerders te voorzien van zoveel mogelijk investeringskansen, waarbij kwaliteit en risico vóór kwantiteit gaan.
Waar vind je dat?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Nog meer direct leningen (zonder loyaliteit)
[..]
En het publiceren is goed voor brede groep investeerders terwijl de werkelijk rede nis dan kunnen we meer inhouden als kosten.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:11 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Los van meer inkomsten voor Collin gaan ook de kosten voor Collin omlaag aangezien de beoordeling van direct -leningen eenvoudiger is. Voor de investeerders zie ik dus vooral nadelen maar Collin heeft er wel weer een leuke draai aan kunnen geven.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:11 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Loyaliteitsprogrammaquote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:31 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Los van meer inkomsten voor Collin gaan ook de kosten voor Collin omlaag aangezien de beoordeling van direct -leningen eenvoudiger is. Voor de investeerders zie ik dus vooral nadelen maar Collin heeft er wel weer een leuke draai aan kunnen geven.
Inmiddels een reactie gehad van Collin op mijn mail.quote:Op maandag 12 januari 2026 10:08 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Iemand nog iets van Collin gehoord m.b.t. Het Vuur L@b en dan met name over het halveren van de rente betaling?
Anders zal ik morgen Collin maar weer eens gaan mailen over dit project.
iets in mij zegt dat die meneer Kl**derman er een zooitje van maakt en ons aardig naait. (zit er zelf ook aardig in)quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:50 schreef Boyette het volgende:
Zojuist ook een update over meneer Kliederman, men gaat er met gestrekt been in.. CCF kan het wel..
heb vertrouwen!
Ja dit was ook mijn gedachte al.. hoe kun je aflossen als je de rente niet eens hebt betaald..quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Inmiddels een reactie gehad van Collin op mijn mail.
Een lang verhaal kort, er komt nog een stemming aan om akkoord te gaan met de halve termijnen en halve rente maar pas als Vuurl@b bij is met het betalen van deze halve termijnen.
Waarom dan niet alleen rente laten betalen? Nu loop de niet betaalde rente dus ook op en daar krijgen wij als investeerders geen rente over terwijl het openstaande bedrag wel terugloopt en we dus minder rente gaan krijgen.
Dit is een regeling die dubbel slecht is voor de investeerders of zie mis ik nu iets?
... en de belangen van de geldnemer, naast ook die van zichzelf als platfrm die mogelijk weer anders zijn.quote:
nou.. hij probeert ons te naaien, maar dat laten we niet zomaar gebeuren toch..quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:51 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
iets in mij zegt dat die meneer Kl**derman er een zooitje van maakt en ons aardig naait. (zit er zelf ook aardig in)
Dit zou zeer zeker slechter voor ons als investeerders zijn en Collin vaart er weer wel bij. Ze rekenen volgens voorwaarden 2% over het restant saldo bij aanpassing door stemming ofwel ongeveer 10000 eenmalig extra.inkomsten voor hen. Dit alles gecombineerd met de erg lage rente en helaas ook niet strak genoeg achter wanbetalers heen brengt mij er nog meer toe de portefeullle bij collin te laten teruglopen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Inmiddels een reactie gehad van Collin op mijn mail.
Een lang verhaal kort, er komt nog een stemming aan om akkoord te gaan met de halve termijnen en halve rente maar pas als Vuurl@b bij is met het betalen van deze halve termijnen.
Waarom dan niet alleen rente laten betalen? Nu loop de niet betaalde rente dus ook op en daar krijgen wij als investeerders geen rente over terwijl het openstaande bedrag wel terugloopt en we dus minder rente gaan krijgen.
Dit is een regeling die dubbel slecht is voor de investeerders of zie mis ik nu iets?
Dit is wel enigszins naïef. Zo krijgen we vandaag een nieuwsbrief over collin direct. Dat wordt zo gebracht dat ze meer mensen een kans willen geven en 'toevallig' verdubbelen ze de bovengrens naar een half miljoen waardoor er veel meer projecten onder het direct label vallen. En het is natuurlijk ook maar een toevallige bijkomstigheid dat die projecten dan niet meer onder het loyaliteitsprogramma vallen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:51 schreef Boyette het volgende:
[..]
Ja dit was ook mijn gedachte al.. hoe kun je aflossen als je de rente niet eens hebt betaald..
maar goed.. er speelt altijd een verhaal.. op de achtergrond.. en we kennen niet alle feiten.. laat CCF hun werk doen.. zij vertegenwoordigen onze belangen
we kunnen ook tegen stemmen he..quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:56 schreef crowder07 het volgende:
[..]
Dit zou zeer zeker slechter voor ons als investeerders zijn en Collin vaart er weer wel bij. Ze rekenen volgens voorwaarden 2% over het restant saldo bij aanpassing door stemming ofwel ongeveer 10000 eenmalig extra.inkomsten voor hen. Dit alles gecombineerd met de erg lage rente en helaas ook niet strak genoeg achter wanbetalers heen brengt mij er nog meer toe de portefeullle bij collin te laten teruglopen.
dit is een fundamenteel verschil van inzicht en mening..quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:56 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dit is wel enigszins naïef. Zo krijgen we vandaag een nieuwsbrief over collin direct. Dat wordt zo gebracht dat ze meer mensen een kans willen geven en 'toevallig' verdubbelen ze de bovengrens naar een half miljoen waardoor er veel meer projecten kunnen onder vallen. En het is natuurlijk ook maar een toevallige bijkomstigheid dat die projecten dan niet meer onder het loyaliteitsprogramma vallen.
Collin vindt de eigen marge en het goed houden van de statistieken nog net iets belangrijker dan onze belangen. Ik zou me daar weinig illusies over maken.
Alleen voor het max bedrag. Kleine fundingen mag je minder inleggen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:56 schreef Faraday01 het volgende:
Edit: helemaal mooi is de opmerking dat ze de maximum inleg verlagen van 10% naar 5% oftewel van 25k naar jawel 25k
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, de zekerheden maken het nagenoeg een zekerheidje, althans de gok waard.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:55 schreef Fredericm het volgende:
M*odern Life bij collin. Zeepbel onderneming met hele goede zekerheden (arme ouders). Wat sommigen van te voren al wisten is waarheid geworden. Rente konden ze nog wel betalen, aflossing niet meer. Ik neem aan dat onze hoge rente blijft doorlopen tot aan de aflossing.
Ja koop breekt geen huur art 7:226 BWquote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:01 schreef Fredericm het volgende:
Hoe werkt dat in NL bij m*odern hebben we een hypotheek op een verhuurd huis. Als de verhuurders moeten verkopen kan de huurder dan blijven zitten? Of te wel je koopt het huis inclusief huurcontract?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |