abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219838631
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 04:25 schreef Boyette het volgende:

[..]
Dat moet dus die persoon zijn die dood zou gaan maar niet dood ging en toen een gift deed.
Ja, was mijn idee ook gelijk. Misschien een ouder van 1 van de 2 leningnemers met wie het heel slecht ging, huis verkocht met flinke overwaarde of in ieder geval te koop gezet, maar nu toch weer opgeknapt, in ieder geval in zoverre dat er geen overlijden verwacht wordt op korte termijn.
pi_219838689
quote:
12s.gif Op donderdag 15 januari 2026 10:06 schreef peterc het volgende:

[..]
Op het oog niet direct een courant pandje waar je zo elk winkeltje - business in kan stoppen, qua indeling (?) - aanzicht (opmerkelijk) - inrichting (erg bling) voor het dorpje - bovenetage (??)
Mee eens.

Zelf ben ik heel erg benieuwd of de ondernemers bij het vorige project altijd netjes op tijd hebben betaald. Dat geeft een mooie indicatie hoe ze met de lening omgaan. Helaas lijkt niemand hier in de vorige lening te zitten?

Helemaal eens met jou constateringen m.b.t. het pand. Wel lijkt het behoorlijk onderhouden. Mijn vermoede is dat de bovenetage alleen een zolder is maar wellicht kun je daar wel iets mee.

Als de ondernemers de eerste twee a drie jaar aan hun verlichtingen kunnen voldoen is er met dit rente percentage natuurlijk wel snel al een belangrijk deel van de inleg terug.
Even een snelle sigarendoosje berekening kom ik er halverwege de looptijd op uit dat als het pand 185k oplevert je als investeerder nog kiet speelt (halverwege 10% afgelost en 20% aan rente voldaan) Dat zou toch goed moeten komen. Als het meteen al fout loopt dan kan het wel eens geld gaan kosten maar de rente is bij een 1e hypotheek niet voor niets 9%.
pi_219838757
Voor de liefhebbers van (vermoedelijk) weinig risico maar ook een zéér lage bruto rente zijn er ook nog een paar nieuw in de aanbieding:

Metaalslijperij van Drunen
¤ 65.000 | 5,5 % rente | 36 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/metaalslijperij-van-drunen/

HHZ
¤ 110.000 | 6,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/hhz/

J.H.M.J. van Vugt
¤ 100.000 | 5,0 % rente | 36 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/j-h-m-j-van-vugt/

Zelf niet doorgelezen want met dergelijke percentages begin ik er zo wie zo niet aan.
pi_219838814
5%. Helemaal gek geworden!
pi_219838859
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:12 schreef ovdm het volgende:
5%. Helemaal gek geworden!
Risicoloos:
quote:
• Er wordt een tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 100.000,- op het onroerend goed aan de Heischeutstraat 3, 5345 VP te Oss, kadastraal bekend als sectie E nummer 8023 en 8024 te Oss, verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin, welke is voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving van ING Bank N.V. ter hoogte van ¤ 220.000,-. Het onroerend goed kent een waarde van ¤ 450.000,-, op basis van een waarde-indicatie vanuit de makelaar per 30-12-2025. De overwaarde bedraagt op basis hiervan ¤ 230.000,-.
• Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 100.000,- op het woonhuis aan de Heischeutstraat 1A, 5345 VP te Oss, kadastraal bekend als sectie E nummer 4037 te Oss, verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin. Het onroerend goed kent een waarde van ¤ 405.000,-, op basis van een desktoptaxatierapport door een NRVT-taxateur met waardepeildatum 07-10-2025.
pi_219839097
2 van de 4 SIGjes meegenomen
pi_219839111
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 10:51 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Alleen die in de Mall of the Netherlands (allemaal is zelfs voor Boogaart te veel), en dan verhuist Pavarotti Leidschendam daarheen. Maar zou wel een nieuw project kunnen worden, misschien wel in 2 delen zoals eerder Leiden en Kijkduin. En dan mogelijk nog een project wanneer er in de huidige Pavarotti iets anders komt.
We hebben daar al eens een Delifrance gehad werd een enorm succesverhaal
pi_219839129
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 07:14 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Waarom zou Collin dit niet hebben vermeld in de pitch dat het pand (al een tijdje) te koop staat en dat bij een eventuele verkoop de lening al dan niet boetevrij wordt afgelost?
Omdat het geen onderdeel van het verhaal uit maakt.
Dus men moet niet verkopen.. kan ook nog verhuurd worden en het verhaal is dat die kapperszaak gewoon blijft bestaan..
pi_219839172
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:20 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Risicoloos:
[..]

Prima, risicoloos. Maar met 5% rente hou ik na kosten Collin en heffing box 3 netto minder over dan op ik op de spaarrekening krijg.
pi_219839180

[ Bericht 50% gewijzigd door Zonnigetoekomst62 op 15-01-2026 11:39:35 ]
pi_219839189
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 17:40 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Hier het linkje, dames en heren

https://www.collincrowdfu(...)54d4697003c82b7e4e8e
quote:
14s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Mee eens.

Zelf ben ik heel erg benieuwd of de ondernemers bij het vorige project altijd netjes op tijd hebben betaald. Dat geeft een mooie indicatie hoe ze met de lening omgaan. Helaas lijkt niemand hier in de vorige lening te zitten?

Helemaal eens met jou constateringen m.b.t. het pand. Wel lijkt het behoorlijk onderhouden. Mijn vermoede is dat de bovenetage alleen een zolder is maar wellicht kun je daar wel iets mee.

Als de ondernemers de eerste twee a drie jaar aan hun verlichtingen kunnen voldoen is er met dit rente percentage natuurlijk wel snel al een belangrijk deel van de inleg terug.
Even een snelle sigarendoosje berekening kom ik er halverwege de looptijd op uit dat als het pand 185k oplevert je als investeerder nog kiet speelt (halverwege 10% afgelost en 20% aan rente voldaan) Dat zou toch goed moeten komen. Als het meteen al fout loopt dan kan het wel eens geld gaan kosten maar de rente is bij een 1e hypotheek niet voor niets 9%.
Ik neem hem ook mee. Als het mis gaat dan komt (bijna*) altijd het overgrote deel terug bij een 1e hypotheek.

* En dat "bijna" is ook van toepassing op de projecten met bruto 5 a 6 procent wat dan ook nog eens direct leningen zijn.
pi_219839446
SD projecten herfinanciering Collin lening treilerweg.
9 maanden. Dus terug voor peildatum box 3
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219839526
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:34 schreef Boyette het volgende:

[..]
Omdat het geen onderdeel van het verhaal uit maakt.
Dus men moet niet verkopen.. kan ook nog verhuurd worden en het verhaal is dat die kapperszaak gewoon blijft bestaan..
Een kapperszaak zonder zaak?
pi_219839553
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:00 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Bij verkoop van het pand kun je het ook terug huren.
pi_219839650
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:04 schreef Boyette het volgende:

[..]
Bij verkoop van het pand kun je het ook terug huren.
Dat kan zeker. Maar waarom zou je het pand verkopen als het pand in eigen beheer houden goedkoper is en je met deze financiering al een werkkapitaal van ¤ 60k ophaalt?

Update: het pand is inmiddels van Funda afgehaald.
Update 2: het zou ook kunnen dat ze in Juli hebben geprobeerd het pand te verkopen om de overwaarde vrij te spelen en werkkapitaal te creëren c.q. andere schuldeiser af te lossen en nu dat niet gelukt is kiezen voor een herfinanciering bij CCF.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lezer8857 op 15-01-2026 13:23:56 ]
pi_219839723
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:54 schreef Fredericm het volgende:
SD projecten herfinanciering Collin lening treilerweg.
9 maanden. Dus terug voor peildatum box 3
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit in 3 eerdere SD's (die nu afgelost gaan worden met deze nieuwe lening). Alles tot op heden vlekkeloos. Ik rol door (en verhoog).
pi_219840190
Morgen gaat sd live met een nieuwe ccf
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:30 schreef ovdm het volgende:

[..]
Ik zit in 3 eerdere SD's (die nu afgelost gaan worden met deze nieuwe lening). Alles tot op heden vlekkeloos. Ik rol door (en verhoog).
Ja we lossen wel telkens onszelf af
pi_219840308
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:00 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Je kunt ook thuis een kamertje inrichten en daar verder knippen. Verdien je netto netto misschien nog meer dan in een duur pand.
Pecunia non olet
pi_219840328
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 13:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
Je kunt ook thuis een kamertje inrichten en daar verder knippen. Verdien je netto netto misschien nog meer dan in een duur pand.
Klopt, maar dan moet je eerst afscheid nemen van 5 personeelsleden wat een dure grap kan zijn als men al jaren in dienst is. Ik vermoed dat de verkoop van het pand niet doorgaat ivm herfinanciering en verkoop niet mogelijk is geweest.
pi_219840567
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:30 schreef ovdm het volgende:

[..]
Prima gedaan. Ik rol niet door. Dit in verband met een overweging in CCF
pi_219840645
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 13:25 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Klopt, maar dan moet je eerst afscheid nemen van 5 personeelsleden wat een dure grap kan zijn als men al jaren in dienst is. Ik vermoed dat de verkoop van het pand niet doorgaat ivm herfinanciering en verkoop niet mogelijk is geweest.
Te hoog ingezet, geen belangstelling, lager ingezet, nog steeds geen belangsteling, dan Collin maar bellen die maken er wel een mooi verhaal van.
Pecunia non olet
  donderdag 15 januari 2026 @ 14:04:10 #172
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219840658
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 13:54 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
Prima gedaan. Ik rol niet door. Dit in verband met een overweging in CCF
Wat bedoel je daarmee?
pi_219840665
Vorig jaar heeft de familie De Boer uit Urk succesvol de financiering voor Vissersboot 'Jan de Wit' via Geldvoorelkaar.nl opgehaald. Dit keer zijn het zoon Geert en vader Jan die financiering zoeken voor hun nieuwe schip: de UK57.

Omdat u eerder investeerde in een maritiem project, krijgt u als eerste toegang tot deze nieuwe investeringskans, met een aantrekkelijke extra beloning:
+1,0% eenmalige bonusrente (bovenop de rente van 9%)
Alleen voor investeerders in de maritieme sector
Geldig gedurende 3 dagen of tot 75% van het doelbedrag is bereikt
De lening: ¤ 750.000 | Looptijd: 60 maanden | Rente: 9% | LTV: 53%
Na deze periode wordt de financiering regulier geplaatst voor de rest van de crowd, zonder de extra +1% bonusrente.

Waarom doen we dit?
We willen u als betrokken investeerder bedanken voor uw eerdere vertrouwen in de sector. U krijgt als eerste de kans om opnieuw mee te bouwen aan een belangrijk project binnen deze sector. Tegelijkertijd houden we bewust ruimte over zodat ook de rest van de crowd daarna kan instappen.

De investeringskans gaat live op vrijdag 16-1-2026 om 11:00 uur. Via deze link kunt u vanaf morgen 11:00 uur direct investeren in het project.
pi_219840973
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 14:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Wat bedoel je daarmee?
Óverweging, niet overwéging, ik moest ook twee keer lezen. ;)
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_219840975
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 14:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Wat bedoel je daarmee?
Ik neem aan dat hij bedoelt OVERweging :)
Maar wat is het probleem dat CCF overwogen is?
Rendement is goed en ze doen verder ook geen gekke dingen toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')