Ja, was mijn idee ook gelijk. Misschien een ouder van 1 van de 2 leningnemers met wie het heel slecht ging, huis verkocht met flinke overwaarde of in ieder geval te koop gezet, maar nu toch weer opgeknapt, in ieder geval in zoverre dat er geen overlijden verwacht wordt op korte termijn.quote:Op donderdag 15 januari 2026 04:25 schreef Boyette het volgende:
[..]
Dat moet dus die persoon zijn die dood zou gaan maar niet dood ging en toen een gift deed.
Mee eens.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:06 schreef peterc het volgende:
[..]
Op het oog niet direct een courant pandje waar je zo elk winkeltje - business in kan stoppen, qua indeling (?) - aanzicht (opmerkelijk) - inrichting (erg bling) voor het dorpje - bovenetage (??)
Risicoloos:quote:
quote:• Er wordt een tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 100.000,- op het onroerend goed aan de Heischeutstraat 3, 5345 VP te Oss, kadastraal bekend als sectie E nummer 8023 en 8024 te Oss, verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin, welke is voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving van ING Bank N.V. ter hoogte van ¤ 220.000,-. Het onroerend goed kent een waarde van ¤ 450.000,-, op basis van een waarde-indicatie vanuit de makelaar per 30-12-2025. De overwaarde bedraagt op basis hiervan ¤ 230.000,-.
• Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 100.000,- op het woonhuis aan de Heischeutstraat 1A, 5345 VP te Oss, kadastraal bekend als sectie E nummer 4037 te Oss, verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin. Het onroerend goed kent een waarde van ¤ 405.000,-, op basis van een desktoptaxatierapport door een NRVT-taxateur met waardepeildatum 07-10-2025.
We hebben daar al eens een Delifrance gehad werd een enorm succesverhaalquote:Op donderdag 15 januari 2026 10:51 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Alleen die in de Mall of the Netherlands (allemaal is zelfs voor Boogaart te veel), en dan verhuist Pavarotti Leidschendam daarheen. Maar zou wel een nieuw project kunnen worden, misschien wel in 2 delen zoals eerder Leiden en Kijkduin. En dan mogelijk nog een project wanneer er in de huidige Pavarotti iets anders komt.
Omdat het geen onderdeel van het verhaal uit maakt.quote:Op donderdag 15 januari 2026 07:14 schreef Lezer8857 het volgende:
[..]
Waarom zou Collin dit niet hebben vermeld in de pitch dat het pand (al een tijdje) te koop staat en dat bij een eventuele verkoop de lening al dan niet boetevrij wordt afgelost?
Prima, risicoloos. Maar met 5% rente hou ik na kosten Collin en heffing box 3 netto minder over dan op ik op de spaarrekening krijg.quote:
quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:40 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Hier het linkje, dames en heren
https://www.collincrowdfu(...)54d4697003c82b7e4e8e
Ik neem hem ook mee. Als het mis gaat dan komt (bijna*) altijd het overgrote deel terug bij een 1e hypotheek.quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:04 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Mee eens.
Zelf ben ik heel erg benieuwd of de ondernemers bij het vorige project altijd netjes op tijd hebben betaald. Dat geeft een mooie indicatie hoe ze met de lening omgaan. Helaas lijkt niemand hier in de vorige lening te zitten?
Helemaal eens met jou constateringen m.b.t. het pand. Wel lijkt het behoorlijk onderhouden. Mijn vermoede is dat de bovenetage alleen een zolder is maar wellicht kun je daar wel iets mee.
Als de ondernemers de eerste twee a drie jaar aan hun verlichtingen kunnen voldoen is er met dit rente percentage natuurlijk wel snel al een belangrijk deel van de inleg terug.
Even een snelle sigarendoosje berekening kom ik er halverwege de looptijd op uit dat als het pand 185k oplevert je als investeerder nog kiet speelt (halverwege 10% afgelost en 20% aan rente voldaan) Dat zou toch goed moeten komen. Als het meteen al fout loopt dan kan het wel eens geld gaan kosten maar de rente is bij een 1e hypotheek niet voor niets 9%.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een kapperszaak zonder zaak?quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:34 schreef Boyette het volgende:
[..]
Omdat het geen onderdeel van het verhaal uit maakt.
Dus men moet niet verkopen.. kan ook nog verhuurd worden en het verhaal is dat die kapperszaak gewoon blijft bestaan..
Dat kan zeker. Maar waarom zou je het pand verkopen als het pand in eigen beheer houden goedkoper is en je met deze financiering al een werkkapitaal van ¤ 60k ophaalt?quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:04 schreef Boyette het volgende:
[..]
Bij verkoop van het pand kun je het ook terug huren.
quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:54 schreef Fredericm het volgende:
SD projecten herfinanciering Collin lening treilerweg.
9 maanden. Dus terug voor peildatum box 3Ik zit in 3 eerdere SD's (die nu afgelost gaan worden met deze nieuwe lening). Alles tot op heden vlekkeloos. Ik rol door (en verhoog).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja we lossen wel telkens onszelf afquote:Op donderdag 15 januari 2026 12:30 schreef ovdm het volgende:
[..]
Ik zit in 3 eerdere SD's (die nu afgelost gaan worden met deze nieuwe lening). Alles tot op heden vlekkeloos. Ik rol door (en verhoog).
Je kunt ook thuis een kamertje inrichten en daar verder knippen. Verdien je netto netto misschien nog meer dan in een duur pand.quote:
Klopt, maar dan moet je eerst afscheid nemen van 5 personeelsleden wat een dure grap kan zijn als men al jaren in dienst is. Ik vermoed dat de verkoop van het pand niet doorgaat ivm herfinanciering en verkoop niet mogelijk is geweest.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
Je kunt ook thuis een kamertje inrichten en daar verder knippen. Verdien je netto netto misschien nog meer dan in een duur pand.
Prima gedaan. Ik rol niet door. Dit in verband met een overweging in CCFquote:Op donderdag 15 januari 2026 12:30 schreef ovdm het volgende:
[..]
Ik zit in 3 eerdere SD's (die nu afgelost gaan worden met deze nieuwe lening). Alles tot op heden vlekkeloos. Ik rol door (en verhoog).
Te hoog ingezet, geen belangstelling, lager ingezet, nog steeds geen belangsteling, dan Collin maar bellen die maken er wel een mooi verhaal van.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:25 schreef Lezer8857 het volgende:
[..]
Klopt, maar dan moet je eerst afscheid nemen van 5 personeelsleden wat een dure grap kan zijn als men al jaren in dienst is. Ik vermoed dat de verkoop van het pand niet doorgaat ivm herfinanciering en verkoop niet mogelijk is geweest.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:54 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
Prima gedaan. Ik rol niet door. Dit in verband met een overweging in CCF
Óverweging, niet overwéging, ik moest ook twee keer lezen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |